Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Texas Special / Tex Mex-mikit
1 2
blues guitar
20.06.2010 22:43:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: määrittele hyvä, ja myös huono.
 
Hyvä kuulostaaa omasta mielestä hyvältä ja huono huonolta. Millään muulla ei ole mitään merkitystä.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
20.06.2010 23:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Hyvä kuulostaaa omasta mielestä hyvältä ja huono huonolta. Millään muulla ei ole mitään merkitystä.
 
Mitä enemmän lukee foorumeita, sitä varmemmin alkaa hyvä kuulostaa omissa korvissa huonolta ja huono hyvältä.
 
Dr. Muff
22.06.2010 07:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: määrittele hyvä, ja myös huono.
 
Tiiät sit ku kokemusta kertyy. Tsemiä sulle!
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
aristoteles666
22.06.2010 08:55:52 (muokattu 22.06.2010 08:56:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: Tiiät sit ku kokemusta kertyy. Tsemiä sulle!
 
no kun kokemusta on, enkä pysty suoraan sanomaan jotain hyväksi ja jotain huonoksi, ainakaan kokeilematta.
nähnyt hyviä niissä missä ei "pitäisi" ja huonoja missä ei enää "saisi" olla.
 
KimmoH
22.06.2010 12:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikos vinkkiä millä erottaa pöydällä olevista mikeistä kumpi on Tex Mex ja kumpi Special ?
 
aristoteles666
22.06.2010 13:00:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KimmoH: Olisikos vinkkiä millä erottaa pöydällä olevista mikeistä kumpi on Tex Mex ja kumpi Special ?
 
tex mexissä mikin runko on muovia ja siinä on ainakin kaksi neliömäistä reikää magneetien välissä, special on perforated mitäsenytoli mutta ei muovia, eikä mitään reikiä magneettien välissä, sekä tex mexissä on muovipäällysteiset johdot ja speciaalissa kangaspäällysteiset.
 
Basifisti
27.06.2010 21:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vinkkaan noista Texas Specialeista, että kannattaa olla korkeuden kanssa tarkkana. Kun itse asensin ne ensimmäisen kerran, laitoin aluksi samalle korkeudelle kun alkuperäiset ja sitten säätelin jonkin verran. Ei oikein millään tahtonut löytyä ryhdikästä saundia. Sitten löysin 7enderin sivuilta korkeudet eri mikeille ja osoittautui, että TS:t suositeltiin laskemaan tosi alas, pois kielistä. Alla linkki ohjeeseen. Tuntui vaikuttavan tosi paljon.
 
http://www.fender.com/support/other_fender_guitars_setup_guide.php
 
Itse olen ollut Texas Specialeihin tosi tyytväinen. Tallamikki on minunkin mielestä ehkä turhan riipivä, mutta onkin harvoin minulla käytössä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «