Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 562 63 64 65 66
Mr. Speed
04.04.2015 12:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Make00: Okei, onko muuten Jaskan 7-kieliset mistä kotoisin? Schecterin seiskat on vissiin ihan kivoja kuten Ibanezinkin?
 
Riippuu. Mikä malli sulla oli mielessä?
Decadetroll
04.04.2015 12:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämäkin yleensä riippuvat hieman tuurista. Halpiskepeissä on enemmän vaihtelua laadussa ja kannattaakin tsekata juuri se kyseinen kitara minkä aiot ostaa, ennen kuin annat rahat tiskiin.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Make00
04.04.2015 12:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecterilta esim Omen-7, ja Ibanezin GRG7221 ois tällä hetkellä semmoset, tiedän et ovat halppis vehkeitä, mutta en ajatellutkaan aluksi ostaa 500-1000€ seiskaa aluksi.
 
Mr. Speed
04.04.2015 12:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Make00: Schecterilta esim Omen-7, ja Ibanezin GRG7221 ois tällä hetkellä semmoset, tiedän et ovat halppis vehkeitä, mutta en ajatellutkaan aluksi ostaa 500-1000€ seiskaa aluksi.
 
500-1000 euron budjetilla suosittelen käytettyä. Saat paremman soittimen samaan rahaan, joista on perusheikkoudet (viimeistely, mikit yms) korjattu.
mpekkanen
04.04.2015 12:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Make00: Schecterilta esim Omen-7, ja Ibanezin GRG7221 ois tällä hetkellä semmoset, tiedän et ovat halppis vehkeitä, mutta en ajatellutkaan aluksi ostaa 500-1000€ seiskaa aluksi.
 
Käy jossain kokeilemassa molempia. Ei kai sillä ole väliä mitä joku muu on mieltä jostain kitarasta. Osta sellainen mistä itse tykkäät.
Kitaroissahan kaulan profiili on jo sellainen, että niitäkin on monenlaisia. 7-kielisissä on jo muutenkin leveämpi kaula niin se on itse kokeiltava mikä käteen sopii.
Lisäksi jotkut pitää hieman normaalia pidemmästä kaulasta ja nämäkin on niin makuasiaoita ja myös riippuu siitäkin millaisella vireellä soitetaan. Yleensä matalemmat vireet soivat paremmin pidemmällä skaalalla.
 
Saman hintaluokan soittimilla voi olla toki laadullisia erojakin, mutta suuremmat erot ovat varmaan kaulan istuvuudessa käteen ja ulkoisessa ilmeessä. Kitara on joko hyvän näköinen tai sitten ei. Kitaran muoto myös vaikuttaa hieman siihen miten se kaula tulee hihnan kanssa vasemmalle kädelle. Silloin voi sillä kaulaprofiililla olla hyvinkin paljon väliä.
Monet varmaan haluavat ns. hyviä yksilöitä sieltä kaupasta, mutta harva kuitenkaan mitään neon pinkkiä/myrkyn vihreää ostaa jos samaista on saatavilla hieman hillitymmilläkin väreillä.
En tiedä onko noita kyseisiä soittimia kuitenkaan ihan kauhean erikoisiila väreillä. Oikeaa vastausta sinulle sopivaksi soittimeksi ei saa muuten kuin että käyt itse niitä testaamassa.
 
Toivottavasti löydät itsellesi hyvän soittimen :)
 
Make00
04.04.2015 13:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Käy jossain kokeilemassa molempia. Ei kai sillä ole väliä mitä joku muu on mieltä jostain kitarasta. Osta sellainen mistä itse tykkäät.
Kitaroissahan kaulan profiili on jo sellainen, että niitäkin on monenlaisia. 7-kielisissä on jo muutenkin leveämpi kaula niin se on itse kokeiltava mikä käteen sopii.
Lisäksi jotkut pitää hieman normaalia pidemmästä kaulasta ja nämäkin on niin makuasiaoita ja myös riippuu siitäkin millaisella vireellä soitetaan. Yleensä matalemmat vireet soivat paremmin pidemmällä skaalalla.
 
Saman hintaluokan soittimilla voi olla toki laadullisia erojakin, mutta suuremmat erot ovat varmaan kaulan istuvuudessa käteen ja ulkoisessa ilmeessä. Kitara on joko hyvän näköinen tai sitten ei. Kitaran muoto myös vaikuttaa hieman siihen miten se kaula tulee hihnan kanssa vasemmalle kädelle. Silloin voi sillä kaulaprofiililla olla hyvinkin paljon väliä.
Monet varmaan haluavat ns. hyviä yksilöitä sieltä kaupasta, mutta harva kuitenkaan mitään neon pinkkiä/myrkyn vihreää ostaa jos samaista on saatavilla hieman hillitymmilläkin väreillä.
En tiedä onko noita kyseisiä soittimia kuitenkaan ihan kauhean erikoisiila väreillä. Oikeaa vastausta sinulle sopivaksi soittimeksi ei saa muuten kuin että käyt itse niitä testaamassa.
 
Toivottavasti löydät itsellesi hyvän soittimen :)

 
Tuo on kyllä hyvä pointti:), joo, pakkohan se on käydä testailee, harmittaa vaan, et lähin musaliike on n.100km päässä...., kiitos, että saan asua tuppulassa..,mutta onhan noita musaliikkeitä netissä, josta saa tilattua ja kokeiltua?
 
mpekkanen
04.04.2015 14:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Make00: Tuo on kyllä hyvä pointti:), joo, pakkohan se on käydä testailee, harmittaa vaan, et lähin musaliike on n.100km päässä...., kiitos, että saan asua tuppulassa..,mutta onhan noita musaliikkeitä netissä, josta saa tilattua ja kokeiltua?
 
Katsoin, että asustat Pieksämäellä. Siitä pääsee ainakin Kuopioon ja Jyväskylään junalla ja linkilläkin aika edullisesti nykyään. Mikseipä tietysti muuallekkin, mutta kannattaa katsella noita matkahuoltojen, onnibus, onniexpress ja VR sivuja. Joskus voi olla pidempiäkin matkoja ihan muutamilla euroilla.
Jyväskylästä pääsee esimerkiksi Tampereelle junalla aika monesti 5 eurolla suuntaansa. Matkahuollolla oli hiljattain JKL-Tampere ja takaisin molemmat 2 euroa/suunta. Sitten oli 3 ja 4 euron matkoja suuntaansa, mutta toki noissa on yleensä aika aikaiset lähdöt ja ne on varattava ennakkoon. Pieksämäeltähän ei ole kauhean pitkästi Jyväskylään ja kulkuyhteyden on hyvät monellakin pelillä.
 
Tietysti omalla autolla saattaa olla muuten mukava liikkua. Jos on autoa ja tykkää ajella. Tampereen reissu tulee kyllä halvemmaksi julkisilla jos liittyy VR:n veturin asiakkaaksi joka on ilmainen. Pitää vain kirjautua. Voihan osan matkasta tehdä tosin sekä omalla, että junalla/linkillä.
Kuitenkin liike jossa on hyvä valikoima soittimia on monesti sellainen, että ne matkakulut saattaa säästää hyvinkin kun lähtee kokeilemaan.
 
Ainakin itselle on käynyt monen soittimen kanssa niin, että olen kaikenlaista hehkutuksista lukenut ja luullut jotain soitinta hyväksi. Kuitenkin sitten kun olen sitä kokeillut on koko peli saattanut olla minulle aivan väärä laite. On saattanut käydä niin, että joku tietty merkki on osoittautut minulle vääräksi vaihtoehdoksi myöskin niissä hinnakkaammissakin soittimissa.
 
Saksan T-kaupasta saa toki tilattua ja kai niin edelleen on palautusoikeus, mutta mikäli se ensimmäinen soitin ei miellytä ja sen laittaa takaisin niin kyllä siinäkin aikaa menee.
En tiedä, kuinka monesti soittimen voi palauttaa ja vaihtaa toiseen?
Tuskin kuitenkaan ihan loputtomasti ja eipä sellainen ole muutenkaan mukavaa.
 
Make00
04.04.2015 15:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Katsoin, että asustat Pieksämäellä. Siitä pääsee ainakin Kuopioon ja Jyväskylään junalla ja linkilläkin aika edullisesti nykyään. Mikseipä tietysti muuallekkin, mutta kannattaa katsella noita matkahuoltojen, onnibus, onniexpress ja VR sivuja. Joskus voi olla pidempiäkin matkoja ihan muutamilla euroilla.
Jyväskylästä pääsee esimerkiksi Tampereelle junalla aika monesti 5 eurolla suuntaansa. Matkahuollolla oli hiljattain JKL-Tampere ja takaisin molemmat 2 euroa/suunta. Sitten oli 3 ja 4 euron matkoja suuntaansa, mutta toki noissa on yleensä aika aikaiset lähdöt ja ne on varattava ennakkoon. Pieksämäeltähän ei ole kauhean pitkästi Jyväskylään ja kulkuyhteyden on hyvät monellakin pelillä.
 
Tietysti omalla autolla saattaa olla muuten mukava liikkua. Jos on autoa ja tykkää ajella. Tampereen reissu tulee kyllä halvemmaksi julkisilla jos liittyy VR:n veturin asiakkaaksi joka on ilmainen. Pitää vain kirjautua. Voihan osan matkasta tehdä tosin sekä omalla, että junalla/linkillä.
Kuitenkin liike jossa on hyvä valikoima soittimia on monesti sellainen, että ne matkakulut saattaa säästää hyvinkin kun lähtee kokeilemaan.
 
Ainakin itselle on käynyt monen soittimen kanssa niin, että olen kaikenlaista hehkutuksista lukenut ja luullut jotain soitinta hyväksi. Kuitenkin sitten kun olen sitä kokeillut on koko peli saattanut olla minulle aivan väärä laite. On saattanut käydä niin, että joku tietty merkki on osoittautut minulle vääräksi vaihtoehdoksi myöskin niissä hinnakkaammissakin soittimissa.
 
Saksan T-kaupasta saa toki tilattua ja kai niin edelleen on palautusoikeus, mutta mikäli se ensimmäinen soitin ei miellytä ja sen laittaa takaisin niin kyllä siinäkin aikaa menee.
En tiedä, kuinka monesti soittimen voi palauttaa ja vaihtaa toiseen?
Tuskin kuitenkaan ihan loputtomasti ja eipä sellainen ole muutenkaan mukavaa.

 
No joo, tiedän ettei liikkeet anna aivan loputtomasti noita pyöritellä, lähinnä ajattelin yhtä kitaraa kokeilla, mut muutenkin kitarat mitä olen hankkinut,ni olen käynyt kaupasta hakemassa. Lähinnä olen miettinyt tuon Jaskan kaulaprofiilia, että onko kui ohut?
 
mpekkanen
04.04.2015 16:01:01 (muokattu 04.04.2015 16:30:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Make00: No joo, tiedän ettei liikkeet anna aivan loputtomasti noita pyöritellä, lähinnä ajattelin yhtä kitaraa kokeilla, mut muutenkin kitarat mitä olen hankkinut,ni olen käynyt kaupasta hakemassa. Lähinnä olen miettinyt tuon Jaskan kaulaprofiilia, että onko kui ohut?
 
Jackson JS22-7 Dinkyssä on kaulan pituus 673mm ja Ibanezin GRG7221 648mm. Eli Jacksonissa on pidempi kaula ja soveltuu varmaan paremmin jos soittaa matalammilla vireillä. Voi toimia muutenkin paremmin, mutta kokeilemallahan se selviää.
Ibanezin kaula on RG tyylinen, ainakin speksien mukaan. Kaikki kokeileman RG kitarat ovat olleet kaulaltaan aika ohkaisia ja yleensä Jacksonilla on hieman paksumpia kaulat. Niin on ollut myös kokeilemissani Schecter kitaroissa, myös 7-kielisissä ja niissä on myös tuo skaala ollut 673mm. Schecter kitaroita en ole tosin pulttikaulasia kokeillut, enkä ihan edullisimpia malleja.
Yhtä 6-kielistä Ibanez GRG kitaraa joskus kokeilin ja sen perusteella en ainakaan kyllä sellaista itse ostaisi.
Nämä on tosin omia näkemyksiäni.
 
Kumpaakaan mallia(Ibaa Ja Jaskaa) 7-kielisenä en ole kokeillut, mutta molemman merkkisiä kitaroita kyllä on ollut itsellä ja niitä on tullut muitakin kokeiltua/soitettua.
 
E:Pari kuukautta sitten kokeilin Tampereella yhtä Jacksonin 6-kielistä Intiassa tehtyä Dinky kitaraa ja se oli minusta yllättävän hyvä soitin hintaisekseen. Se oli sellainan pastellin vihreä ja ruusupuu otelauta sekä hainhammas otelautamerkit. Mustat metalliosat, TOM talla ja kielet meni läpi rungon.
 
Kaulan viimeistely oli varsin hyvä, vaikka kaula oli takaa maalattu mustaksi ja lakkat tietysti sitten päällä. Myöskin talla ja hienovire toimi jo valmiiksi ihan hyvin. Virityskoneistot myös ihan OK. Etumikin soundista tykkäsin kovastikkin, mutta tallamikki olisi saanut olla minun makuuni hieman räväkämpi ja enemmän alapäätä oleva. Myöskin 3-asentoinen mikkikytkin ei ollut paras mahdollien.
Kitarassa oli minusta hyvän tuntuinen kaula ja ei ollut liian ohkainen vaan juurikin hyvä. Yllätyin siis positiivisesti ja itsellä on ollut 5 USA Jacksonia joista 4 on ollut CS kitaroita. Tämä oli siis Intiassa tehty.
Jos tuohon vaihtaisi paremman satulan,mikkikytkimen ja tallamikin(tai mikit) niin siitä saisi varsin hyvän soittimen hintaisekseen. Kitaran OVH oli muistaakseni 249,-
 
Make00
04.04.2015 18:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Jackson JS22-7 Dinkyssä on kaulan pituus 673mm ja Ibanezin GRG7221 648mm. Eli Jacksonissa on pidempi kaula ja soveltuu varmaan paremmin jos soittaa matalammilla vireillä. Voi toimia muutenkin paremmin, mutta kokeilemallahan se selviää.
Ibanezin kaula on RG tyylinen, ainakin speksien mukaan. Kaikki kokeileman RG kitarat ovat olleet kaulaltaan aika ohkaisia ja yleensä Jacksonilla on hieman paksumpia kaulat. Niin on ollut myös kokeilemissani Schecter kitaroissa, myös 7-kielisissä ja niissä on myös tuo skaala ollut 673mm. Schecter kitaroita en ole tosin pulttikaulasia kokeillut, enkä ihan edullisimpia malleja.
Yhtä 6-kielistä Ibanez GRG kitaraa joskus kokeilin ja sen perusteella en ainakaan kyllä sellaista itse ostaisi.
Nämä on tosin omia näkemyksiäni.
 
Kumpaakaan mallia(Ibaa Ja Jaskaa) 7-kielisenä en ole kokeillut, mutta molemman merkkisiä kitaroita kyllä on ollut itsellä ja niitä on tullut muitakin kokeiltua/soitettua.
 
E:Pari kuukautta sitten kokeilin Tampereella yhtä Jacksonin 6-kielistä Intiassa tehtyä Dinky kitaraa ja se oli minusta yllättävän hyvä soitin hintaisekseen. Se oli sellainan pastellin vihreä ja ruusupuu otelauta sekä hainhammas otelautamerkit. Mustat metalliosat, TOM talla ja kielet meni läpi rungon.
 
Kaulan viimeistely oli varsin hyvä, vaikka kaula oli takaa maalattu mustaksi ja lakkat tietysti sitten päällä. Myöskin talla ja hienovire toimi jo valmiiksi ihan hyvin. Virityskoneistot myös ihan OK. Etumikin soundista tykkäsin kovastikkin, mutta tallamikki olisi saanut olla minun makuuni hieman räväkämpi ja enemmän alapäätä oleva. Myöskin 3-asentoinen mikkikytkin ei ollut paras mahdollien.
Kitarassa oli minusta hyvän tuntuinen kaula ja ei ollut liian ohkainen vaan juurikin hyvä. Yllätyin siis positiivisesti ja itsellä on ollut 5 USA Jacksonia joista 4 on ollut CS kitaroita. Tämä oli siis Intiassa tehty.
Jos tuohon vaihtaisi paremman satulan,mikkikytkimen ja tallamikin(tai mikit) niin siitä saisi varsin hyvän soittimen hintaisekseen. Kitaran OVH oli muistaakseni 249,-

 
Hyvä tietää, tarkoitus olisikin soittaa alavireillä, täytyy ottaa tuo Jaska testiin tässä joku kerta:)
 
antikristus
07.04.2015 06:56:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itelläni Jackson slattmg3-7, 26.5" skaala on vielä vähän lyhyt matalalle G:lle. Muuten ihan jees seiväs. Vähän aikaa piti tosin säätää, että sai kielet kohillee mut sen ku sai tehtyy niin nyt soitto kulkee. Torilta taitaa saada alle 600 euron. Yhtään Ibanezia en oo ikinä koittanu ni siihen paha verrata.
 
ÄrGee
30.08.2015 17:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on heräillyt sellainen kysymys että minkälainen uudemmissa Schectereissä oleva SLS-kaulaprofiili on verrattuna Ibanezin Wizardeihin?
 
Humppa-Pappa
30.08.2015 18:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Tässä on heräillyt sellainen kysymys että minkälainen uudemmissa Schectereissä oleva SLS-kaulaprofiili on verrattuna Ibanezin Wizardeihin?
 
Ehkä hitusen pyöreämpi. Ei ainakaan ero ollut hillitön omaan Ibaneziin verrattuna
 
ÄrGee
30.08.2015 18:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humppa-Pappa: Ehkä hitusen pyöreämpi. Ei ainakaan ero ollut hillitön omaan Ibaneziin verrattuna
 
Hyvä juttu, vanhemmissa Schectereissä oleva halkoprofiili ja 26,5 skaala oli huono yhdistelmä omaan käteen :P
 
TTV
30.08.2015 18:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Hyvä juttu, vanhemmissa Schectereissä oleva halkoprofiili ja 26,5 skaala oli huono yhdistelmä omaan käteen :P
 
Uusi ohuempi profiili on todella loistava, hitusen paksumpi kuin Iban Prestige seiskoissa, mutta mielestäni paremmin pyöristetty reunoilta. Hommasin itelle just Schecterin Hellraiser Hybrid C-7:n ja siinä on tuo ohuempi kaulaprofiili. Todella paljon parempi kuin vanha Schecterin tukki.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
ÄrGee
02.12.2015 19:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Tässä on heräillyt sellainen kysymys että minkälainen uudemmissa Schectereissä oleva SLS-kaulaprofiili on verrattuna Ibanezin Wizardeihin?
 
Nyt siellä on yhden tutun myyjän Schecter Keith Merrow malli myynnissä... eikä tietenkään rahaa.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
antikristus
02.12.2015 21:05:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie voin keväämmällä myydä Jackson DKA7 kun saan customin käsiini. Se on ollu pirun hyvä kitara, ei vaa strato malli nappaa. Jos oisin yhtää taitavampi kirjoittaja ni siitä vois näin vuoden omistamisen jälkee kirjotella jonkuu arvostelun. Pääpiirteittäin helvetin kova keihäs ja viimeistelyssä ei oikeestaa mitää sanomist.
 
askomiko
03.12.2015 09:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin puolionton bakeliitista tehdyn seiskakielisen Danelectron lipstick-mikrofoneilla. Sillä sai loistavat länkkärien uhkaavat kaksintaistelun alkumusiikit. Pölypallot vierii ja arpinaamat tuijottavat toisiaan. "Dängdängdännnngggg"
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kivijalka
03.12.2015 11:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Omistin puolionton bakeliitista tehdyn seiskakielisen Danelectron lipstick-mikrofoneilla. Sillä sai loistavat länkkärien uhkaavat kaksintaistelun alkumusiikit. Pölypallot vierii ja arpinaamat tuijottavat toisiaan. "Dängdängdännnngggg"
 
Joku tämmöinen tai baritonimalli olisi kyllä hieno agenttitunnarien ja länkkäriteemojen soitteluun.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
naavanka_
03.12.2015 12:00:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Omistin puolionton bakeliitista tehdyn seiskakielisen Danelectron lipstick-mikrofoneilla. Sillä sai loistavat länkkärien uhkaavat kaksintaistelun alkumusiikit. Pölypallot vierii ja arpinaamat tuijottavat toisiaan. "Dängdängdännnngggg"
 
Joskus Turkkusessa kahtelin moista mutta oli niin kauheen paskoissa säädöissä että ei sillä soittanu mittään.
 
Hieno peli ois muuten kyllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 562 63 64 65 66

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «