Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Caparison kitaroita, löytyykö?
1 2 3
P-man
13.12.2010 21:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Ihan niin kriittinen tarve ei ole ja siinähän joutuisi kokeilemaan niin että joku katsoo/kuulee ;)
 
Katsoo ja kuulee siella liikkeessakin joku :)
Mita Caparison mallia olet ajatellut?
 
Juzpe
13.12.2010 22:31:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man, lienee sun exä joka oli tänään taas jamiessa mukana. Täytyy kyllä antaa pojot caparisonin tekijöille. Kivasti istuu käteen ja soundikin on niissä varsin toimiva. Useimmat superstratot ei oikeen mun kokemuksen mukaan toimi fiilistelyrokissa kovinkaan hyvin, mutta tää C-paja on mukava poikkeus tähän sääntöön. Tossa käväs koeajoissa myös ison Geen U2-malli, joka sekin on varsin hyvä, mutta jos valita pitäs niin kyllä mä caparisonin ottasin. Ainoo juttu joka siinä vaati isompaa totuttelua on tosi lättänä kaulaprofiili, joka tuntuu varsin kummalliselta alkuvaiheessa. Joku tietäjä vois kyllä kertoa onko niissä keskimäärästä leveempi otelauta, vai aiheuttaako toi kaulaprofiili vaan sellasen illusion?
 
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
P-man
14.12.2010 00:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: P-man, lienee sun exä joka oli tänään taas jamiessa mukana. Täytyy kyllä antaa pojot caparisonin tekijöille. Kivasti istuu käteen ja soundikin on niissä varsin toimiva. Useimmat superstratot ei oikeen mun kokemuksen mukaan toimi fiilistelyrokissa kovinkaan hyvin, mutta tää C-paja on mukava poikkeus tähän sääntöön. Tossa käväs koeajoissa myös ison Geen U2-malli, joka sekin on varsin hyvä, mutta jos valita pitäs niin kyllä mä caparisonin ottasin. Ainoo juttu joka siinä vaati isompaa totuttelua on tosi lättänä kaulaprofiili, joka tuntuu varsin kummalliselta alkuvaiheessa. Joku tietäjä vois kyllä kertoa onko niissä keskimäärästä leveempi otelauta, vai aiheuttaako toi kaulaprofiili vaan sellasen illusion?
 
Kyl se varmaan oli mun exa, ja loistava kitarahan se on! Todella kevyt, mahtava soundi ja hyvin rakennettu.
Dellingerin kaulaprofiili on sellanen, mita en muissa kitaroissa ole nahnyt. Kaula ohenee, levenee ja profiili muuttuu yla-nauhoille pain. Otelauta on mun mielesta jopa kapeampi, kuin esim uudemmissa Ibanezeissa. Omaan kateen se kaula istui todella hyvin.
 
F_Lame
14.12.2010 19:08:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Kyl se varmaan oli mun exa, ja loistava kitarahan se on! Todella kevyt, mahtava soundi ja hyvin rakennettu.
Dellingerin kaulaprofiili on sellanen, mita en muissa kitaroissa ole nahnyt. Kaula ohenee, levenee ja profiili muuttuu yla-nauhoille pain. Otelauta on mun mielesta jopa kapeampi, kuin esim uudemmissa Ibanezeissa. Omaan kateen se kaula istui todella hyvin.

 
Jep jep. Sun exää tässä on kohta vuoden päivät tullu duunailtua ;)
 
Aivan loistava kitara. Ei voi muuta sanoo. Ainoo mikä on niin mikkiswitchi on vähän harmillisessa paikassa kammen takana. Mitään muuta huonoa en kitarasta keksi millään. Soundi ja soittotuntuma on todella kohdallaan.
 
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Sotahippi
14.12.2010 21:10:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun dellissä kaula ei ainakaan ohene runkoa kohti mentäessä. Se profiili kyllä muuttuu semmoisesta litteämmästä "harteikkaasta" pyöreämmäksi.
Kyseessä siis 2007 Delli II Pro.Black EMG 85&81. Käytettynä ostin. Olen kolmas omistaja.
Satulan jouduin tuohon vaihtamaan kun rupesivat ruuvit pyörimään tyhjää. Schallerin R2 42mm satula. Kaula ilmeisesti sen millin leveämpi.
 
Mittasinpa ihan työntömitalla sen satulan (eli en kielten) leveyden.
Schaller R2 bk:41,4mm
Ibanez RGT EdgePro chr:43,3mm
 
There should be cake! -RDA
BlackGoat
15.12.2010 08:44:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Katsoo ja kuulee siella liikkeessakin joku :)
Mita Caparison mallia olet ajatellut?

 
Tota Dellinger II oiled mähönkii tarjoiltiin torilla vaihdossa, mut ei uskalla kokeilematta vaihtaa ku täältä löytyvä artikkeli oli vähän sitä mielt et ois aika järee kaula ja -liitos. Nakkisormet kun omistan.
 
-M.A-
P-man
16.12.2010 11:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

F_Lame: Jep jep. Sun exää tässä on kohta vuoden päivät tullu duunailtua ;)
 
Aivan loistava kitara. Ei voi muuta sanoo. Ainoo mikä on niin mikkiswitchi on vähän harmillisessa paikassa kammen takana. Mitään muuta huonoa en kitarasta keksi millään. Soundi ja soittotuntuma on todella kohdallaan.

 
Onneks en ole exista mustasukkainen ;)
 
Mikkiswitchi on tosiaan sellasessa paikassa, et nopeet vaihdot vaatii harjoittelua.. toisaalta tuo sama ongelma on niin monissa muissakin kitaroissa.
 
P-man
16.12.2010 11:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sotahippi: Mun dellissä kaula ei ainakaan ohene runkoa kohti mentäessä. Se profiili kyllä muuttuu semmoisesta litteämmästä "harteikkaasta" pyöreämmäksi.
Kyseessä siis 2007 Delli II Pro.Black EMG 85&81. Käytettynä ostin. Olen kolmas omistaja.
Satulan jouduin tuohon vaihtamaan kun rupesivat ruuvit pyörimään tyhjää. Schallerin R2 42mm satula. Kaula ilmeisesti sen millin leveämpi.
 
Mittasinpa ihan työntömitalla sen satulan (eli en kielten) leveyden.
Schaller R2 bk:41,4mm
Ibanez RGT EdgePro chr:43,3mm

 
Mulla oli samaa vuosimallia ja voisin melkein vannoa et se oheni runkoon pain. Tosin vuoteen sita kitaraa ei mulla ole ollut, et voin muistaa vaarin.
 
Uudempi RGT vs Dellinger, tuntuu Dellingerin kaula kapeammalta. Vanhemmissa JEMeissa taas on leveys suht samaa luokkaa ku Dellingerissaa.
 
P-man
16.12.2010 11:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Tota Dellinger II oiled mähönkii tarjoiltiin torilla vaihdossa, mut ei uskalla kokeilematta vaihtaa ku täältä löytyvä artikkeli oli vähän sitä mielt et ois aika järee kaula ja -liitos. Nakkisormet kun omistan.
 
Kaula tuntuu jareelta ainakin ala-nauhoilla, mut todella toimiva profiili siina on. Kannattaa kokeilla jos on mahdollisuus.
 
Christeraser
16.12.2010 13:36:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Tota Dellinger II oiled mähönkii tarjoiltiin torilla vaihdossa, mut ei uskalla kokeilematta vaihtaa ku täältä löytyvä artikkeli oli vähän sitä mielt et ois aika järee kaula ja -liitos. Nakkisormet kun omistan.
 
Nakkisormet omaavana voin kertoa ettei yksikään Caparison kaula joita olen kokeillut ole tuntunut turhan järeältä. Helvetisti mukavampi esim. Horuksen kaula (myöskin muuttuva profiili) on kuin Iban wizardit tai muutama Jackson DKn kaula joita olen kokeillut. Nämä ovat turhan lättäniä ja leveitä nakeilleni -> kramppaa
Juzpe
18.12.2010 22:08:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaula tuntuu jareelta ainakin ala-nauhoilla, mut todella toimiva profiili siina on. Kannattaa kokeilla jos on mahdollisuus.
 
Se o hyvä kompromissikaula. Ei liian tikku esim. '59 pesismailaan tottuneelle, eikä liian iso wizardimiehelle. Profiili mahdollistaa tukevat bendit ja vibraton ja siitä saa oikeasti kunnon apinaotteen tarvittaessa. Ainoa mistä en liiemmin diggaa on mun mielestä liian isot/korkeet nauhat. Tosin mä nyt muutenkin haluan uudetkin nauhat päältä tasaseks hiottuna eli ilman sitä pyöreetä profiilia siinä päällä. Yleensä kestää jonkun aikaa totutella erityyppisiin kauloihin, mutta Capa oli kyllä helppo kaveri siinä mielessä. Sähköpuolelle kaipasin mikkeihin ainakin omia volumeita ja mielellään omia tonejakin. Tosin taitaa Capan omistajat olla enemmän lauta/räkki/yleismoulinex-efektihärdellimiehiä kuin volume+tone+piuha+marsu tyyppiä.
 
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
Sotahippi
29.04.2011 23:01:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Mulla oli samaa vuosimallia ja voisin melkein vannoa et se oheni runkoon pain. Tosin vuoteen sita kitaraa ei mulla ole ollut, et voin muistaa vaarin...
 
Se tuntuu siltä kun se profiili muuttuu. Itse kaulan "harjakorkeus" ei mielestäni muutu lainkaan. Hartiat saa sen tuntumaan tukevammalta, ja varmaan siinä onkin enemmän materiaalia, kun tilavuus kasvaa.
 
Close the iris!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «