Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter-kitarat
1 2 3 4 59 10 11 12 13
yammu1
04.02.2007 13:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia Schecter-kitaroista? Itseäni on alkanut kyseinen merkki kiinnostaa, mutta ainakaan suomalaislta sivuilta ei kovin kummoista infoa löytynyt.
 
Ostin noin vajaa vuosi sitten itselleni Schecter PT Customin. Aloitin kitaransoiton uudelleen nyt reilut 40-vuotiaana. Joskus hamassa nuoruudessa tullut vähän rämpyteltyä joten enpä osaa vertailuja muihin kitarohin tehdä.
 
Joka tapauksessa itse olen älyttömän tyytyväinen Schecteriin. Helppo soittaa, pitää vireen hyvin, hyvin viimeistelty. Voi sanoa että täyden vastineen olen rahalleni saanut.
 
jon1
04.02.2007 16:29:47 (muokattu 04.02.2007 16:37:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa ropsuu pisteet kans Schecterille! Omistan 006 Blackjackin ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Tulihan niitä ESP LTD keppejä samassa hintaluokassakin kokeiltua, mutta ne olivat aivan kuraa verrattuna Schecteriin.
 
Siitä kaulasta, 006 Blackjackin kaula on paksumpi, kuin C-sarjalaisissa. Tämä kaulan vahvuus on mielestäni juuri hyvä, kun vedetään esim. voimasointuja ja muutenkin raskasta musiikkia, on jotenkin todella mukava tatsi. Kaula on myös muuten todella mukava ja helppo soittaa, jopa todella ylös asti Set-Neck kaulaliitoksensa ansiosta.
 
Schecter on parhautta tässä hintaluokassa!!
 
terveisin onnellinen Schecterin omistaja.
 
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
jussimus
04.02.2007 17:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa ropsuu pisteet kans Schecterille! Omistan 006 Blackjackin ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Tulihan niitä ESP LTD keppejä samassa hintaluokassakin kokeiltua, mutta ne olivat aivan kuraa verrattuna Schecteriin.
 
Siitä kaulasta, 006 Blackjackin kaula on paksumpi, kuin C-sarjalaisissa. Tämä kaulan vahvuus on mielestäni juuri hyvä, kun vedetään esim. voimasointuja ja muutenkin raskasta musiikkia, on jotenkin todella mukava tatsi. Kaula on myös muuten todella mukava ja helppo soittaa, jopa todella ylös asti Set-Neck kaulaliitoksensa ansiosta.
 
Schecter on parhautta tässä hintaluokassa!!
 
terveisin onnellinen Schecterin omistaja.

 
Mua on kiinnostanut jo pitkään just toi 006 Mustajaska. Paljonko maksoit omastasi ja mistä hommasit?
 
Thanatopsis
04.02.2007 17:16:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlainen toi uusi(?) Demon-malli on? Ilmeisesti kuusi ja seitsenkielisenä löytyy.
 
Minä luulin että Demon on joku vanha jo lopetettu malli koska siinä on Duncan Disainedit. EMG:t kun olen Sekkereissä tottunut näkemään.
 
Huomasin tuossa pari päivää sitten, että Thomanniltakin rupesi löytymään Schectereitä. Noita halvimpia malleja tosin ainakin vielä.
 
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
DaKiller
04.02.2007 17:26:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Huomasin tuossa pari päivää sitten, että Thomanniltakin rupesi löytymään Schectereitä. Noita halvimpia malleja tosin ainakin vielä.

 
Ohhoh, aikanaan kun kyselin schectereistä tompalta niin vastaus oli, että ei ole eikä tule...
 
Spiral
04.02.2007 17:34:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on kiinnostanut jo pitkään just toi 006 Mustajaska. Paljonko maksoit omastasi ja mistä hommasit?
 
Mulla on kans tuommonen, Soundatasta ostin, muistaakseni alle 800 jöröä kovan laukun kanssa. En ole katunut.
 
jon1
04.02.2007 18:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on kiinnostanut jo pitkään just toi 006 Mustajaska. Paljonko maksoit omastasi ja mistä hommasit?
 
Maksoin tuhannen euroa 006 Mustastajukasta, Coffin Casesta, Digitechin säröpurnukasta, parista kielisetistä, nahkahihnasta, piuhasta ja kourallisesta plektroja. Ja nämä kaikki ostin Top Soundista, Nurmosta/Seinäjoelta.
 
Olen ollut todella tyytyväinen kitaraan ja se tulee pysymään minulla KAUAN!!
 
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
kesamieshartsa
04.02.2007 19:28:21 (muokattu 04.02.2007 19:28:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paksuja nuo Scheterin kaulat ovat milleissä? Itseäni on tässä aika paljon alkanut kiinnostaa tuo C sarja, mutta nyt kun tuosta paksuudesta tuli puhetta niin alkoi mietityttää miltä tuo kaula tuntuu kun nyt on soitellut Rg:llä jo jonkin aikaa.
Kaikkeenhan tietysti tottuu, mutta jos kaula on kovin paksu niin luulen että en saa ihan kaikkea kitarasta irti saa kun pienikätinen olen.
 
Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen.
Juustonaksu
04.02.2007 20:30:57 (muokattu 04.02.2007 20:31:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paksuja nuo Scheterin kaulat ovat milleissä? Itseäni on tässä aika paljon alkanut kiinnostaa tuo C sarja, mutta nyt kun tuosta paksuudesta tuli puhetta niin alkoi mietityttää miltä tuo kaula tuntuu kun nyt on soitellut Rg:llä jo jonkin aikaa.
Kaikkeenhan tietysti tottuu, mutta jos kaula on kovin paksu niin luulen että en saa ihan kaikkea kitarasta irti saa kun pienikätinen olen.

 
En minä milleissä osaa sanoa, mutta Ibanezin pannukakkuihin tottuneelle saattaa olla aika dramaattinen muutos. Toisaalta, minäkin soittelin 3v Ibanezilla ja siirtyminen markkinoiden paksukaulaisimpaan seiskaan ei ollutkaan mikään ongelma. Ja toisaalta taas Les Paulin kaulaprofiili (50's) on omaan kouraan pefekto. :) Schecterin kaulat on aika samankaltaiset kuin LP 50's, mutta hieman ohuempia eli lähempänä Ibanezia.
 
Kätösten koolla tuskin on merkitystä, meikäläiselläkin kun melkoisen pikkuiset tassut löytyy ja sormissakaan ei kehuttavammin mittaa ole. Ei ollut este esim. Hellraiser seiskalla soitella. :) Ja siinäpä vasta olikin hyväntuntuinen ja erinomainen keppi. Ikävä kalvaa vieläkin, vaikken enää Ö-vireitä halajakaan.
 
Ohhoh, aikanaan kun kyselin schectereistä tompalta niin vastaus oli, että ei ole eikä tule...
 
Money talks and...
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Jesus_Plastica
04.02.2007 20:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellraiser seiskalla soitella. :) Ja siinäpä vasta olikin hyväntuntuinen ja erinomainen keppi. Ikävä kalvaa vieläkin, vaikken enää Ö-vireitä halajakaan.
 
Huh menit sitten myymään sen? Voi voi mulla tää pysyy varmaan koko eliniän :). Tuliko tuo omakuvassa näkyvä gibbonssi tilalle? Mahottoman komee...
 
Gramer
04.02.2007 21:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahottoman komeita nuo Schecterin kitarat. Osaisko joku neuvoa jonku ulkomaisen liikkeen, jossa ois tarjolla myös vasurimalleja? Suomestako en ole niitä löytäny...
 
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa...
juzzz
04.02.2007 21:29:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin reilu kuukausi sitten Tempest Blackjackin ja olen ollut keppiin tyytyväinen. Kaula on just sopivan PAKSU.
 
I'm not here, this isn't happening.
kege
04.02.2007 21:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahottoman komeita nuo Schecterin kitarat. Osaisko joku neuvoa jonku ulkomaisen liikkeen, jossa ois tarjolla myös vasurimalleja? Suomestako en ole niitä löytäny...
 
ppc-music on ilmeisesti Schecterin päämaahantuoja tms. Saksassa, joten hinnat ja valikoimat ovat kohdallaan.
 
http://www.ppc-music.de/?frame=/exec/detail~0041153.html
 
http://www.ppc-music.de/?frame=/exec/detail~0023258.html
 
Itse tilasin tuolta Deanin. 45e oli postikulut ja kitara tuli hyvin pakattuna kotiovelle.
 
Luokatonta räpellystä
Quu
04.02.2007 22:13:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahottoman komeita nuo Schecterin kitarat. Osaisko joku neuvoa jonku ulkomaisen liikkeen, jossa ois tarjolla myös vasurimalleja? Suomestako en ole niitä löytäny...
Jokuhan niitä vasureitakin joakus tarjosi... Soundatasta löytyi Schecterin hinnasto, mutta ei ollu vasureita listattu...
 
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Humanoid
04.02.2007 22:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C-7 Hellraiserin kaulan mitat ovat seuraavat:
 
Nut width - 48.08mm
12th fret width - 62.24mm
Thickness @ first fret - 22.20mm
Thickness @ 12th fret - 23.44mm
 
Vaikuttaisi siis, että ainakin näissä yhden lisäkielen omaavissa paksuimmasta kaulasta ohuimpaan järjestys on: Schecter, ESP/LTD, Ibanez. Iboissa taitaa olla vastaavat paksuusluvut ~19mm - ~21mm.
 
Pitäisi kyllä itse päästä testaamaan joskus C-7 Blackjackia, että saa paksu kaula -kammon hävitettyä :)
 
Sami / Ääniportti
Juustonaksu
04.02.2007 22:19:33 (muokattu 04.02.2007 22:20:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahottoman komeita nuo Schecterin kitarat. Osaisko joku neuvoa jonku ulkomaisen liikkeen, jossa ois tarjolla myös vasurimalleja? Suomestako en ole niitä löytäny...
 
Kyllä Soundatassa ainakin seinällä roikkuu useimmista malleista myös vasuriversio ja hintalapuissa yleensä merkintä, että Vasurille myös.
 
Huh menit sitten myymään sen? Voi voi mulla tää pysyy varmaan koko eliniän :). Tuliko tuo omakuvassa näkyvä gibbonssi tilalle? Mahottoman komee...
 
Meninhän mie myymään, kun blues/bluesrock himo vei mukanaan. :) Ja varmistin, että kitara saa hyvän kodin. Kunnasja sen sitten lunasti, varmasti tulee käytännöllisempäänkin tarpeeseen kuin minulla, kun en keikkaa tahi studioile.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Pehvanssi
05.02.2007 07:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viälä kun sais 6- kielisen Sekterin mitat (varsinkin C-1 hellraiser), niin selkenis asiat. Luultavasti 6- kielisessä kenties himpun verran ohuempi kuin 7- kielisessä? Eikös se yleensä niin mene?
 
Twinkle
05.02.2007 08:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viälä kun sais 6- kielisen Sekterin mitat (varsinkin C-1 hellraiser), niin selkenis asiat. Luultavasti 6- kielisessä kenties himpun verran ohuempi kuin 7- kielisessä? Eikös se yleensä niin mene?
 
tulee päivemmällä kun jaksan hakee mauserin. Mitkä kaikki mitat tahdot?
 
Pehvanssi
05.02.2007 10:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle riittää kaulan paksuus 1. ja 12. nauhoilta. Kiitos paljon, jos jaksat mitata.
 
kesamieshartsa
05.02.2007 11:08:03 (muokattu 05.02.2007 11:08:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaisitko jookos paksuuden vikalta nauhaltakin?
 
Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «