Muusikoiden.net
07.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro Harmonix - Double Muff?
1 2
BodyBag
18.01.2007 22:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista pedaalia olen nyt tässä tietokoneruudun läpi kuolaillut. Onko kellään kokemusta? Itse en ole nimittäin päässyt missään tuota kokeilemaan.

Itseltäni löytyy ryssämuffi jo ennestään, eroaako tuo doublemuffi mitenkään merkittävästi sen saundista? Itse käytän bigmuffia lähinnä valtavan doom/stoner pörinäkitaravallin luomiseen. Bändissämme käytämme tätä pedaalia bassossa namikat kaakossa, ja hyvin rätisee.

Eli, tarjoaako doublemuffi mitään uutta? Mainosteksteissä hehkutetaan kovasti tuplasti pieruisempaa saundia, saako sitä tuolla oikeasti?

Mattarn
19.01.2007 13:35:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni Double Muffi ei ole kaksi Big Muffia vaan kaksi Muff Fuzzia samassa laatikossa. Youtube:ssa on kivoja demovideoita EHX pedaaleista.

http://www.youtube.com/profile_videos?user=nietz

"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
Murgo
19.01.2007 16:02:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kaksi muffia peräkkäin,voi kayttää yhtä tai molempia, molemmille oma säätö. Tuollaisen ostin käytettynä, en kauheasti ole ehtinyt kokeilla, mutta ei tuosta ihan mitään übersirkkelisäröä lähtene, enempi sellaista pörinää.

Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta?
BodyBag
19.01.2007 18:09:05

..mutta ei tuosta ihan mitään übersirkkelisäröä lähtene, enempi sellaista pörinää.

Nimenomaan pörinää tässä haetaan, mietityttää että saako täysin samat pörinät tuolla kuin omalla muffillani :)

wilo
20.01.2007 11:48:46

Tällaista pedaalia olen nyt tässä tietokoneruudun läpi kuolaillut. Onko kellään kokemusta? Itse en ole nimittäin päässyt missään tuota kokeilemaan.

Itseltäni löytyy ryssämuffi jo ennestään, eroaako tuo doublemuffi mitenkään merkittävästi sen saundista? Itse käytän bigmuffia lähinnä valtavan doom/stoner pörinäkitaravallin luomiseen. Bändissämme käytämme tätä pedaalia bassossa namikat kaakossa, ja hyvin rätisee.

Eli, tarjoaako doublemuffi mitään uutta? Mainosteksteissä hehkutetaan kovasti tuplasti pieruisempaa saundia, saako sitä tuolla oikeasti?

Terveeks vaan,

molempia testanneena osaan kertoa, että double muffi on aika lailla eri vekotin kuin big muff. Doublesta saa todella monipuolista säröä, mutta tone- ja level-säätöjä ei ole lainkaan. Big muffissa taas on käytännössä se yksi särö, mutta tone löytyy.
Tykkäsin double muffista kovasti. Siitä saa säädettyä ihan pierusäröäkin, mutta kevyet rututkin irtoaa. Reagoi oikeilla säädöillä törkeän hyvin volumepotikkaan, jopa humbuckereilla. Vaikka doublessa ei ole tonea, en sitä kaivannutkaan; output level -säätö olis kuitenkin ehkä joskus ollut paikallaan. True bypassi on ja halpakin vielä, viiskymppiä tohomannilla.

Kotikaupungissa pyysivät double muffista 70 egee, eikä ollut saksan tilauksia lähiaikoina, joten jäi ostamatta. Ostin hetken mielijohteesta vielä halvemman zoom ultra fuzzin ja se jäikin välittömästi käyttöön. Zoomi ei kuitenkaan vastaa double muffia, joten kyllä doublekin pitänee joskus hankkia...

kaljataiteilija
19.02.2012 17:37:32

Lähiaikoina on aikeessa tilata kyseinen pedsku.

had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Arttu_Ace
20.02.2012 19:46:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu vehje, miulla se on ollut laudassa jo kolmisen vuotta.

Korvasin sillä aikanaan Bossin FZ-5:n pöristimenä. Aikalailla set-and-forget oli se säätäminen; en muista että olisin koskenut kumpaakaan potikkaan ainakaan kahteen vuoteen.

Soundia jos haluaa fiilistellä niin meidän viimeisimmälle tuotokselle soittelin yhden biisin sooloineen sillä, studiolivenä yhdellä rykäsyllä. Tuolta linkistä Shaky Mountain ja vasen kanava, soolo pomppaa keskelle: http://www.reverbnation.com/theeastwood

Erityistä huomioitavaa pedaalissa on se, että se on hyvin herkkä bufferoinnille. Minulla on pedaalilaudassa jokainen mokkula omassa true bypass-lenkissä, Tuplamuffinsi kolmantena. Jos edessä ei ole kytkettynä mitään muuta pedaalia (esimerkiksi bufferoitua wahia), on soundi perustumma fuzz. Kun siihen kytkee bufferoidun pedaalin eteen, kirkastuu soundi lähes distortion-maiseksi. Käytän tätä efektiä toisinaan sooloihin.

Paras ominaisuus pedaalille on kuitenkin sen herkkyys kitaravolumen käytölle.

Kicking ass like never before!
kaljataiteilija
21.02.2012 08:48:18

Ok. Vähän oon semmosta 60's-70's möly MC5/Stooges saundia olenkin hakemassakin.
Ihan hyvin tuossa äänitteellä se pörisikin ja inisi mitä näistä logitekeistä sai selvää.

komero
21.02.2012 12:38:13

Arttu_Ace: Erityistä huomioitavaa pedaalissa on se, että se on hyvin herkkä bufferoinnille. Minulla on pedaalilaudassa jokainen mokkula omassa true bypass-lenkissä, Tuplamuffinsi kolmantena. Jos edessä ei ole kytkettynä mitään muuta pedaalia (esimerkiksi bufferoitua wahia), on soundi perustumma fuzz. Kun siihen kytkee bufferoidun pedaalin eteen, kirkastuu soundi lähes distortion-maiseksi. Käytän tätä efektiä toisinaan sooloihin.

Paras ominaisuus pedaalille on kuitenkin sen herkkyys kitaravolumen käytölle.

Itse en oikein ymmärrä noiden bufferointien yms sielunmaisemaa kovin syvällisesti, mutta voin tuohon yhtyä, että Double Muff on todella herkkä siitä, missä kohtaa signaaliketjua se on. Mulla on laudassa kaksi viimeistä pedaalia Boss Space Echo (RE-20) ja Boss FRV-1 (Fender Reverb), nuo ovat vissiinkin bufferoituja? Muut pedaalit ovat true-bypasseja (overdriveä ja boosteria) ja Double Muffin luonne muuttuu ihan täysin riippuen onko se ensimmäisenä, toisena vai jossain muussa välissä.

Osaako joku selittää, että mikä tuon saundin muuttumisen takana on?

kaljataiteilija
26.02.2012 09:47:58

Enempi nyt kuunnellut niin olen nyt vakuuttunut että lähtee kohta tilaukseen.
Mukavan rouhea pörinää tuosta lähtee, demojen perusteella.
Semmoista bluesmaista räminää tuolla näköjään saa myös , mitä haenkin .
Toisaalta harmittaa kun porukka piiskaa tuupissa täysillä eikä aina saa parasta kuvaa.

Muuten, pitääkö tuolle olla ihan Electro Harmonixin oma verkkovirtalaite vai käykö muu vastaava?

Laulava Kylätohtori
26.02.2012 10:09:46

kaljataiteilija: Muuten, pitääkö tuolle olla ihan Electro Harmonixin oma verkkovirtalaite vai käykö muu vastaava?

Jos on samanlainen kuin Big Muffissa, niin adaptereja, mitkä sopivat boss-tyylisen virtalähteen plugiin, saa puoli-ilmaiseksi...

San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
von spets
26.02.2012 19:40:13

Ostin tuollaisen uuden Double Muff Nanon ja ihmettelen mikä se eka muff oikeastaan on. Mun pedaalissa se eka potikka on vain voluumi ja jos laittaa täysille, särö on tosi pieni ja vola helkutin luja - yliohjaa vahvaria. Double modessa jos laittaa kummatkin potikat klo 12 asentoon, vola on edelleen liian kova eikä sellaista kivaa pierusoundia saa aikaiseksi.
Hyvä overdrive tulee kun muff 2 on täysillä ja ekalla muffilla säädetään yleisvola. Ehkä liikaa middleä kuitenkin tulee lisää.

Onkohan mun spedu risa kappale? Onko teillä muilla sama juttu sen ekan potikan kanssa?

www.myspace.com/thebadcaseband www.facebook.com/thebadcaseband
the-Antero
26.02.2012 19:51:03

von spets: Ostin tuollaisen uuden Double Muff Nanon ja ihmettelen mikä se eka muff oikeastaan on. Mun pedaalissa se eka potikka on vain voluumi ja jos laittaa täysille, särö on tosi pieni ja vola helkutin luja - yliohjaa vahvaria. Double modessa jos laittaa kummatkin potikat klo 12 asentoon, vola on edelleen liian kova eikä sellaista kivaa pierusoundia saa aikaiseksi.
Hyvä overdrive tulee kun muff 2 on täysillä ja ekalla muffilla säädetään yleisvola. Ehkä liikaa middleä kuitenkin tulee lisää.

Onkohan mun spedu risa kappale? Onko teillä muilla sama juttu sen ekan potikan kanssa?

Mulla oli samat fiilikset double muff nanosta. Ainoat hyvät pörinät sain pedaalista aikaseks kun laitoin sen suoraan äänikorttiin ja soitin etumikillä... Vahvistimen kanssa ei toiminut yhtään...

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
von spets
26.02.2012 21:32:07

Enkunkielisellä foorumilla joku totesi saman kuin minäkin - muff 1 on aika turha Nanossa, se on vaan volume muff kakkoselle.
No, fuzzeista luettassa silmään osui idea volttien rajoittamisesta pedaalille jolloin pierusoundia saa kunnolla.
http://www.beavisaudio.com/Projects/DBS/

Pitihän se testata pikakytkennöillä oman 2muhvin kanssa. TOIMII !!!
:D

GrooverMan
26.02.2012 22:01:11

En sit tiedä onko nano jotenkin erilainen ku se isolootanen double muff, mutta kyllähän se siinä sigle modessa on enimmäkseen booster lievällä särötyksellä. Tarkoitettu pääasiassa boostaamaan ja maustamaan jo valmiiksi säröllä olevaa putkivahvistinta. Vois kuvitella että ainakin trankkuvahvarien kanssa ei voi toimia hyvin. Myös aika picky vahvistimen ja muiden spedujen suhteen.

I started out with nothing, and I still got most of it left. - Seasick Steve
the-Antero
28.02.2012 01:48:26

von spets: Enkunkielisellä foorumilla joku totesi saman kuin minäkin - muff 1 on aika turha Nanossa, se on vaan volume muff kakkoselle.
No, fuzzeista luettassa silmään osui idea volttien rajoittamisesta pedaalille jolloin pierusoundia saa kunnolla.
http://www.beavisaudio.com/Projects/DBS/

Pitihän se testata pikakytkennöillä oman 2muhvin kanssa. TOIMII !!!
:D

Kerrohan lisää tuosta :)

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Objectif Lune
01.03.2012 18:41:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: En sit tiedä onko nano jotenkin erilainen ku se isolootanen double muff, mutta kyllähän se siinä sigle modessa on enimmäkseen booster lievällä särötyksellä. Tarkoitettu pääasiassa boostaamaan ja maustamaan jo valmiiksi säröllä olevaa putkivahvistinta. Vois kuvitella että ainakin trankkuvahvarien kanssa ei voi toimia hyvin. Myös aika picky vahvistimen ja muiden spedujen suhteen.

Jännittävä tulkinta. Mulla ainakin single-moodissa purkki alkaa jo ennen puolta väliä puskea säröä niin paljon, ettei huvita kääntää isommalle. Itse käytänkin kyseistä laitetta lähinnä single-moodilla soolosoundeihin. Muistaakseni tuota ostaessani kokeilin myös normaalia Muff nanoa ja se soundasi melko lailla samalta kuin tupla singlenä.

von spets
02.03.2012 11:36:35

Onkos levityksessä kahdenlaisia Double Muff Nanoja, toisissa muff 1 on säröisempi? Omituista...

Hi-Power
02.03.2012 11:53:14 (muokattu 02.03.2012 11:56:53)

Objectif Lune: Jännittävä tulkinta. Mulla ainakin single-moodissa purkki alkaa jo ennen puolta väliä puskea säröä niin paljon, ettei huvita kääntää isommalle. Itse käytänkin kyseistä laitetta lähinnä single-moodilla soolosoundeihin. Muistaakseni tuota ostaessani kokeilin myös normaalia Muff nanoa ja se soundasi melko lailla samalta kuin tupla singlenä.

Mulla tuli eilen t-kaupasta kans tollanen muff ja saman ilmiön huomasin...Olin varma että oli huono ostos kun tätä ketjua luin tilauksen jälkeen..no eipä ollut :)
(kyseessä siis Nano malli piirilevyn valmistus vuosi 2010 ja tankut ovat BC550B mallia)

s8na
02.03.2012 11:55:43 (muokattu 02.03.2012 11:56:51)

Eiköhän tuo ekan muffin säröytyminen oo ihan kiinni sieltä vastaanottavasta vahvarista. Kyllä ihan puhdaskin boosteri vetää vahvarit säröille kun tarpeeksi hönkää tuuttaa etuseen.

Myös se saapuvan signaalin taso vaikuttaa säröytymiseen, miedommilla mikeillä varustetulla kitaralla voi varmasti kääntää volumea kovemmalle ilman säröytymistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti