Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey Valve king 100w head!
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Lancelot
19.01.2007 06:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sultahan löytyy muutama cover juttu tuolta. Ihmeen kauan on saanut olla :p
 
Pitäis kyl ottaa veke pian ettei tu sanomisia:)
 
Prkl
19.01.2007 09:13:36 (muokattu 19.01.2007 10:18:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kyseisen nupin kanssa Ibanezin TB 4*12 -kaappi, ja toimii. Testasin bänditreeneis tätä ja Valvekingin omaa kaappia ja kyllä Ibanez vei voiton. Hinta Thomannilla tälle on n. 350€ mutta onnistuin saamaan täysin uuden yksilön suomesta kahteen ja puoleen sataan.
 
Jahas, näitä Iban kaappeja ei enää ookkaan thomannilla, tullu jotain halvempaa IS-versiota tilalle.
 
E: Ja hintaan saattaa vaikuttaa sekin että siinä ei oo vielä mitään "nimilisää", kuten esim. 5150/6505:ssa
 
Thule
19.01.2007 09:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Preamp volume = gain
 
Ohops, hyvä tietää ;)
 
-Wildchild-
21.01.2007 15:47:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule, thomannin mukaan menee kuukausia ennenkuin ne saa lisää noita nuppeja. Onko muita halpoja nuppi + kaappi yhdiselmiä. Hinta ei saisi mennä yli 900e.
 
-Wildchild-
21.01.2007 15:48:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten joku hyvä combo :)
 
mailbag
21.01.2007 16:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos torilta löytyis joku hintahaitariin sopiva stacki, tiedä häntä
 
Skebaristi
21.01.2007 17:47:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule, thomannin mukaan menee kuukausia ennenkuin ne saa lisää noita nuppeja. Onko muita halpoja nuppi + kaappi yhdiselmiä. Hinta ei saisi mennä yli 900e.
 
http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0020140/sid/!13061897/quelle/listen
 
Kannattaa varmaan tuoltakin kysyä.
 
"Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja
Faceless
21.01.2007 17:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten ois randall RG-50t nuppi ja siihen joku hyvä kaappi?
 
wizard86
21.01.2007 18:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0020140/sid/!13061897/quelle/listen
 
Kannattaa varmaan tuoltakin kysyä.

 
Eipä taida saada sieltäkään..
 
If you really love Les Paul kind Guitar you should go for Tokai..
Sleepless
21.01.2007 19:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos torilta löytyis joku hintahaitariin sopiva stacki, tiedä häntä
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=145969
 
Tuossa olis hyvä setti. Putket saattaa tosin olla jo vaihtokunnossa. Omassa Lanikassa parani soundi paljon kun vaihdoin tehdasputket JJ:n putkiin.
 
Hiljaa hyvä tulee.
zeme
22.01.2007 11:12:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkule, thomannin mukaan menee kuukausia ennenkuin ne saa lisää noita nuppeja. Onko muita halpoja nuppi + kaappi yhdiselmiä. Hinta ei saisi mennä yli 900e.
 
Miksi ostaa thomannilta?? Itse ostan suurimmaksi osaksi kaiken suomesta, koska saan reilusti halvemmalla täältä kuin thomannilta.. Esim. ostin tässä viimeksi uuden akustisen ja seiskakielisen, seiskan sain hintaan 720€, vai oliko se 700€(ovh.999€), kuitenkin, ja akustisen 315€ (ovh.448€)..
 
No problem.
syndrome-
22.01.2007 12:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voisin arvella, että aika heikosti niitä on täältäkin maasta saatavilla musaliikkeestä. Itse en ainakaan ole törmännyt ku comboihin. Mutta tosiaan thomannilta kolmen vuoden takuulla, jos tuo riisituotanto pelottaa.
 
Itsellä ainaki laite pelittäny niinku pitää.
 
+ soundi
+ käytettävyys
+ hinta/laatu
+ Luokka A/B säätö
+ Meteliä yli riittämiin!
 
- efektilenkit edessä (joissain määrin huono sijoitus)
- Ei jäähdytysaukkoja katossa.
- ei kytkimellä toimiva kaiku
 
Itsepä luukutan metallia ja treenis vaatii ääntä. Volat riittää ja säröä riittää pehmorockista sirkkeliin asti. Isällä käynyt myös parilla blueskeikalla, että kyllä se ihan monipuolinenkin on. Jättäsin kuitenkin sen valveking-sarjan oman kaapin ostamatta.
 
Suosittelen!
 
punainenettan
22.01.2007 14:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulun Soitin&Tarvikkeessa muistaakseni oli kyseinen nuppi kaupan.. Tai sitte muistan ihan väärin. Soittaa ja kysyypi niin selviää!
 
-En muista miten tilutettaan, ku oon kompannu..
Silppuri
22.01.2007 15:17:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä ihan mielenkiintonen tapaus tuo Harley Bentonin Vintage kaappi. Ku kattoo sen hintaa (jotain 350) ja sitte yksittäisen V30-elementin hintaa (122€) ja tekee pikaisen kertolaskun, niin joku ei kyllä täsmää tuossa HB:n hinnassa... :) Tosin en kyllä itsekään haluaisi toistatonnia maksavan putkivahvarini alle mitään, missä lukee Harley Benton.
 
Toisaalta, saahan tuolta noita Marshallin lätkiäkin siihen HB:n tilalle... ;) http://www.thomann.de/fi/marshall_logo_gross.htm
 
Itse kallistuisin tuohon Framukseen (tai kallistuin jo, tilaus lähti viikonloppuna), koska siinä tuntuu olevan hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja roudattavuuskin on hieman eriluokkaa kuin noissa 4x12" kaapeissa, jotka huonoimmillaan voivat olla aivan p****ja.
 
"I havent slept since I woke up."
tjugo85
23.01.2007 19:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuon piiviin 100w nupin ja framuksen 2X12 100w celestion v30 kaapeilla ja en kyllä pettynyt ! Nii joo ja lisukkeeksi ostin Bad Monkey vielä buustaamaan säröä. Itse soitan mättöä ja helvetin hyvin toimii !
 
Suosittelen markun musiikkia jos pohjanmaalla asustelet ! Sain nupin 470€ + kaappi 320€
 
-Wildchild-
23.01.2007 20:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän asti siis melkein vain positiivisia juttuja tästä, taitaapi tämä olla se seuraava. Kaappina ajattelin Hughes & kettner kaappia, joka on käytetty, uutena se maksaa kait 300e se kaappi. Mutta sain kanssa tarjouksen sellasesta vahvistimesta kuin Laney Tf700, kenellekään kokemusta? sen verran tiedän että on Hybirdi nuppi kyseessä.
 
-Wildchild-
23.01.2007 20:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voisin arvella, että aika heikosti niitä on täältäkin maasta saatavilla musaliikkeestä. Itse en ainakaan ole törmännyt ku comboihin. Mutta tosiaan thomannilta kolmen vuoden takuulla, jos tuo riisituotanto pelottaa.
 
Itsellä ainaki laite pelittäny niinku pitää.
 
+ soundi
+ käytettävyys
+ hinta/laatu
+ Luokka A/B säätö
+ Meteliä yli riittämiin!
 
- efektilenkit edessä (joissain määrin huono sijoitus)
- Ei jäähdytysaukkoja katossa.
- ei kytkimellä toimiva kaiku
 
Itsepä luukutan metallia ja treenis vaatii ääntä. Volat riittää ja säröä riittää pehmorockista sirkkeliin asti. Isällä käynyt myös parilla blueskeikalla, että kyllä se ihan monipuolinenkin on. Jättäsin kuitenkin sen valveking-sarjan oman kaapin ostamatta.
 
Suosittelen!

 

 
Mitä tarkottaa ¨efektilenkit¨?
 
-Wildchild-
23.01.2007 20:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voisin arvella, että aika heikosti niitä on täältäkin maasta saatavilla musaliikkeestä. Itse en ainakaan ole törmännyt ku comboihin. Mutta tosiaan thomannilta kolmen vuoden takuulla, jos tuo riisituotanto pelottaa.
 
Itsellä ainaki laite pelittäny niinku pitää.
 
+ soundi
+ käytettävyys
+ hinta/laatu
+ Luokka A/B säätö
+ Meteliä yli riittämiin!
 
- efektilenkit edessä (joissain määrin huono sijoitus)
- Ei jäähdytysaukkoja katossa.
- ei kytkimellä toimiva kaiku
 
Itsepä luukutan metallia ja treenis vaatii ääntä. Volat riittää ja säröä riittää pehmorockista sirkkeliin asti. Isällä käynyt myös parilla blueskeikalla, että kyllä se ihan monipuolinenkin on. Jättäsin kuitenkin sen valveking-sarjan oman kaapin ostamatta.
 
Suosittelen!

 
Mikäs kaappi sulla itsellä on?
 
McNulty
23.01.2007 20:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tarkottaa efektilenkit?
 
FXLoop on etuasteen jälkeen ja ennen pääteastetta oleva "silmukka" johon voit liittää erinäisiä efektejä tai vaikkapa toisen etuasteen kokonaan. Monelle FXLoop on täysin turha, he kun käyttävät efektejä suoraan linjassa, siis kitaran ja vahvistimen välissä. Monelle taas FXLoop on tärkeä, kun haluavat käyttää vahvistimen omaa särösoundia ja käyttää sen jälkeen esim. erilaisia kaikuja. Tässä kohtaa pari erilaista koulukuntaa.
 
Monesti retrompaa ja vanhempaa musaa soittelevat tahot haluavat pitää kaiut, wahin, chorukset ja muut mukavuudet linjassa ENNEN etuastetta. Modernimmassa musiikissa monesti kaiut yms. löytyvät fxloopista, etuasteen jälkeen. Kumpikin tapa on 100% oikein ja 100% väärin. Ne soundaavat erilaisilta ja siksipä niitä kannattaa kumpaakin kokeilla. Se mikä kuulostaa omiin korviin parhaalta, sillä mennään!
 
Itse suosin FXLooppia... en edes osta vahvistinta jossa sitä ei ole. Minä kuulun siihen koulukuntaan joka haluaa kaiut ja muut kilkkeet etuasteen jälkeen.
 
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
-Wildchild-
23.01.2007 20:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tais mennä vähän yli mun tajunnan, jotenkin mä sen tajusin, mut kai se vaatii vähän kokeiluakin :S mulla on itelläni nytten Mxr:rän Zakk wylde overdrive, jolla voisi boostia noita vahvarin säröjä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «