Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ostaakko seiska vai ei?
1 2 3
zeme
17.01.2007 15:11:54 (muokattu 17.01.2007 15:13:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta silloin eurojakaan ei menisi kuin 600-700€, käytettynä kun kuitenkin sen Ibanezin seiskan ostaisin.
 
Hmm, koska kelluva talla pitää olla (mulla on aina ollut kelluva talla kitaroissa, tykkään sen "tatsista") niin silloin listalla olisi esimerkiksi noi kaksi ehdokasta, torilla näyttäisi pari RG1527 pyörivän.
 
nojoono, itse sain uutena tuon rg1527:n hintaan 720€ laukun kanssa tietenkin.. Että eipä nuo hirveästi halvempia ole tuolla torilla myytävänä olevat..
 
No problem.
vmak
17.01.2007 15:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei universea niin sitten ehkä itse ottaisin tuon RG1527. Kaveriltani taitaa löytyä tämä, vai olikohan se sitä vanhempaa sarjaa. Kuitenkin samanlainen kitara on kyseessä lähestulkoon ja kaveri on kyllä ollut erittäin tyytyväinen kitaraansa.
 
On tainnut kyseisen kitaran omistaa jotain 3-4 vuotta, eikä ole juurikaan ongelmia ilmennyt, jotain pikku säätöjuttuja floikan kanssa, mutta ei niiltä floikkakitaroissa kyllä voi välttyä.
 
Käy kuitenkin ihmeessä itse kokeilemassa niitä kitaroita hyvä mies.
 
ööh.. ..joo
Jesus_Plastica
17.01.2007 16:22:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos rahnaa on niin metsästäpä japanista/ebaysta J-Custom seiska. Itseäni ainakin tympisi ostaa tuo tylsän näköinen RG1527.
 
Tomi_R
17.01.2007 16:40:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soittanut melkein yksinomaan 7-kielisiä jo lähemmäs 2 vuotta, ja kyllä seiska on minulle se kaikkein luonnollisin kitara.
 
En oikein ikinä tykännyt 6-kielisen virittämisestä alas, koska halusin säilyttää normaali 6-kielisen sointukuviot, mutta samalla halusin kuitenkin alapäähän sitä massiivista sointia, joten tadaa: 7-kielinen ;)
 
Seiskassa on kuitenkin käytössä kaikki samat kielet kuin 6 kielisessä, joten pystyn soittamaan kaikki 6-kielisen jutut, ja kuitenkin minulla on käytössä se seitsemäs kieli jota on erittäin mukava käyttää korostamaan tiettyjä kohtia kappaleissa. Dynamiikkaa siis!
 
Tuo RG1527 on kyllä erittäin pätevä kitara, varsinkin kaula on erittäin mukava. Omistin 1527:n noin vuoden ajan, mutta kyllästyin kelluvaan tallaan ja hankkisin tilalle kiinteätallaisen Schecter Hellraiser C-7:n joka on itselleni sopivampi kuin Ibanez.
 
Parin kuukauden päästä pitäisi saapua myös Carvin DC727 Pearl White värillä ja linnunsilmävaahtera otelaudalla :) Oih tätä odotuksen tuskaa!
 
Eli siis Go for it!
 
maggot
17.01.2007 18:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nojoono, itse sain uutena tuon rg1527:n hintaan 720€ laukun kanssa tietenkin.. Että eipä nuo hirveästi halvempia ole tuolla torilla myytävänä olevat..
 
Oho, no jos niitä uutena saa tuohon hintaan niin eiköhän käypä hinta käytetylle ole sitten siinä n.600€ tietämissä.
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
maggot
17.01.2007 18:51:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kommenteista, täytynee vielä yrittää miettiä sen järkevyyttä. Toisaalta sellainen olisi pirun mukava omistaa, varmaan toisi paljon lisää juttuja kitaran soittoon. Kaulaan menee varmaan aikaa tottua, siitä ei pääse mihinkään. Ja luulen niin että kun se tuolla takaraivossa kummittelee niin sellainen tulee ostettua, ainakin jossain välissä... = ))
 
Niin ne RG1527 ja RG7620 on kieltämättä hieman tylsän näköisiä. Loppu peleissä samoja kitaroita kuitenkin. Ikebe-Gakki puljun sivuilla on hemmetin siistejä
J-Customeita, myös seiskoja. Sieltähän voisi tietysti tilata ja luulisi että se on turvallinen vaihtoehto koska ovat kuitenkin liikeyritys. Tarkoitan sillä tapaa että tulee ainakin kitara perille..
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
DZN
17.01.2007 18:55:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku muukin taisi ehdotella J-custom seiskaa. Itselläni sellainen on ja täytyy myöntää ettei ole päivääkään kaduttanut. J-custom on kyllä niin suvereeni Ibanezin seiskojen keskuudessa.
 
Mä unelmoin RG8527:sta. Olisin tyytynyt jopa RG8127:aan. Jotenkin ihmeenkaupalla löysin huomattavasti harvinaisemman JCRG7-1:n. Tipuin pyrstölleni, kun pääsin ottamaan siitä ekoja tyyppejä. AANJ on paljon pyöristetympi, kun vaikka Universeissä. Puut ovat hondurasmahonkia, brazilianruusupuuta ja kunnon loimukansi. Kaiken kruunaa Lo Pro Edge!
 
Aka. Dino and 6077dino
maggot
17.01.2007 19:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä unelmoin RG8527:sta. Olisin tyytynyt jopa RG8127:aan. Jotenkin ihmeenkaupalla löysin huomattavasti harvinaisemman JCRG7-1:n. Tipuin pyrstölleni, kun pääsin ottamaan siitä ekoja tyyppejä. AANJ on paljon pyöristetympi, kun vaikka Universeissä. Puut ovat hondurasmahonkia, brazilianruusupuuta ja kunnon loimukansi. Kaiken kruunaa Lo Pro Edge!
 
Oliko pakko.... = )) Mä jo ajattelin että tyytyisin RG1527 jos seiskaan päädyn. Pitäisköhän tilata Ikebeltä sellainen J-Custom seiska. Sellainen olisi tietty todella hyvä.. 30-vuotis synttäritkin lähenee.
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Tomi_R
17.01.2007 19:50:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsos pentelettä, entinen RG:ni on myynnissä: http://www.angelfire.com/bug/kaavio/RG1527-esittely.html
 
Tulee oikein ikävä, sillä kyllä tuo kitara on mahtava soitettava. Kielet vaihdoin 10-56 ja tallamikkinä Dimarzion Evo7.
 
Kyllä itsekkin on tullut noita J-Customin seiskoja kuolattua. Harmi kun muu maailma ei pääse näihin käsiksi muuta kuin Ikeben kautta. Mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään.
 
Itse selasin Ikeben Ibanezeja kun olin etsimässä uutta seiskaa ja olihan siellä mahtavia kitaroita, mutta Carvin voitti hinta/varustus suhteellaan loppupeleissä.
 
Werde
17.01.2007 20:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin lähes mint-kuosisen RG1527:n 550€, oli tuohon hintaan kaksikin yksilöä joista valita. Suosittelen jos enempää rahaa ei ole käytettävissä, on erittäin jämäkkä (joskin aika pelkistetty) kitara hintaisekseen joka mikit vaihtamalla (Evo7/Airnorton7) heräsi aivan uuteen eloon. Tuossa kepissä oli muuten nauhatyöltään paras kaula mitä olen koskaan nähnyt, action oli nauhalta 24 alle millissä ja soi ongelmitta..
 
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
inot88
17.01.2007 22:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta se ja häivy näiltä foorumeilta. Täällä menee vaan sekasi näiden mielipiteiden paljouden takia. Jos et sit tykkää niin myy pois. Henkilökohtaisesti en ole katunut yhtään seiskan ostoa. Ei mitään haittaa ellei hyötyäkään. Ja tykkään sen murinasta.
 
Ja kappas, aloin ite työntää mielipiteitä lisää.
 
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
maggot
18.01.2007 08:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, täytyy nyt yrittää vielä pähkäillä että odottaisko kesään asti ja laittaisi sitten tilauksen J-Customista Ikebelle vai ostaisko jos siis seiskaan päädyn niin perus RG1527 tai vastaavan koto-Suomesta.
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Werde
18.01.2007 16:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan itseäni eilisestä:
 
Nyt tekee taas mieli ja sellainenhan on siis talouspuolen salliessa saatava.
 
..ja ylläripylläri nyt on jo Ibanezin Japanilainen 7421 koeajossa, kiitokset vaan nimimerkki Xizorille hienosta mahdollisuudesta. Pari minuuttia vasta soitellut, ja kaupat näyttävät väistämättömiltä. On siinä vaan jotain omaa hohtoansa, ei voi mitään.
 
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
maggot
02.02.2007 10:31:16 (muokattu 02.02.2007 10:31:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis Go for it!
 
Jeps, näin tehtiin. Ibanez RG1527RB tulee taloon tuossa ensi viikon jälkeen. Mikit siihen joutuu varmasti jossain välissä vaihtamaan, ajattelin Evolution7 tallaan mutta kaulamikistä en oikein vielä osaa sanoa.. Oliskohan toi Airnorton7 hyvä valinta ton Evolution7:n pariksi?
 
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Ze Kink
02.02.2007 10:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, näin tehtiin. Ibanez RG1527RB tulee taloon tuossa ensi viikon jälkeen. Mikit siihen joutuu varmasti jossain välissä vaihtamaan, ajattelin Evolution7 tallaan mutta kaulamikistä en oikein vielä osaa sanoa.. Oliskohan toi Airnorton7 hyvä valinta ton Evolution7:n pariksi?
 
6-kielisessä se ainakin on ihan erinomainen kaulamikki.
 
Saa nähdä saapuuko itselläkin 7-kielinen Ibanez talouteen lähiaikoina, tosin kiinteätallainen.
 
yannara
13.10.2014 21:03:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomi_R:
En oikein ikinä tykännyt 6-kielisen virittämisestä alas, koska halusin säilyttää normaali 6-kielisen sointukuviot, mutta samalla halusin kuitenkin alapäähän sitä massiivista sointia, joten tadaa: 7-kielinen ;)
 
Seiskassa on kuitenkin käytössä kaikki samat kielet kuin 6 kielisessä, joten pystyn soittamaan kaikki 6-kielisen jutut, ja kuitenkin minulla on käytössä se seitsemäs kieli jota on erittäin mukava käyttää korostamaan tiettyjä kohtia kappaleissa. Dynamiikkaa siis!
 

 
Yritin tässä etsiä jotain perus tietoa 7-kielisestä ja tämä osui silmään. Olinkin just siinä käsityksessä, että se 7-kieli lisää kitaraan mahdollisuuksia, eli voidaanko ajatella että sulla on E-kitara ja Drop-C kitara samassa paketissa? Itse soittelen paljon C-dropilla, ja pelkästään rytmi osuuksia, en sooloa. Tuolla torin puolella on vaikka mitä makeen näköisiä hevi-seiskoja myynnissä, mutta ensin pitää ymmärtää mitä niillä tekee ja mihin vireeseen ne kannattaa virittää, ja miten sillä soitetaan. Matalempi, möreämpi ääni on tervetullut. Mikäs toi H-vire on? Olisikos muuten joku yleinen/kuuluisa biisi johon löytyisi seiska-tabit?
 
Wolfheart
14.10.2014 01:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.chapmanguitars.co.uk Pitää tännekkin kehua Chapmania. Nuo tehdään ilmeiseti samalla tehtaalla kuin mm. PRS SE:t, Schecterit ja LTD:n deluxe sarja. Multa löytyy tuo ML7-t ja olen tykännyt kovasti. Paras tuon hintaluokan kitara mitä on tullut vastaan. Noita ei vaan taida vieläkään saada suomesta, mutta andertons.co.uk saa parin kympin postikuluilla suomeen.
 
tommium
14.10.2014 08:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Yritin tässä etsiä jotain perus tietoa 7-kielisestä ja tämä osui silmään. Olinkin just siinä käsityksessä, että se 7-kieli lisää kitaraan mahdollisuuksia, eli voidaanko ajatella että sulla on E-kitara ja Drop-C kitara samassa paketissa? Itse soittelen paljon C-dropilla, ja pelkästään rytmi osuuksia, en sooloa. Tuolla torin puolella on vaikka mitä makeen näköisiä hevi-seiskoja myynnissä, mutta ensin pitää ymmärtää mitä niillä tekee ja mihin vireeseen ne kannattaa virittää, ja miten sillä soitetaan. Matalempi, möreämpi ääni on tervetullut. Mikäs toi H-vire on? Olisikos muuten joku yleinen/kuuluisa biisi johon löytyisi seiska-tabit?
 
Ennen seiskan hommaamista kannattaa käydä jossain musakaupassa testailemassa niitä. Tuntuu meinaan hieman oudolta kaulan koko jos on paljon soitellut 6-kielisellä. Lisäksi eri merkkien välillä on eroja kauloissa. 4 vuotta sitten astelin Levytukkuun ostamaan lahjakortilla laadukkaampaa 6-kielistä Ibanezia mutta tunnin tsekkailun ja testailun jälkeen astuinkin kaupasta ulos RG1527 kitaran kanssa enkä ole hetkeäkään katunut. On ollut rinnalla paljon 6-kielisiäkin mutta tällä hetkellä tuo seiska on ainut mitä kotoa löytyy ja hyvin pärjään pelkästään silläkin. Normi 6-kielisen jutut pystyn soittamaan silläkin aivan mainiosti, koska on tullut soiteltua niin paljon ettei tule vahingossa lätkittyä paksuinta kieltä. Naapurin ukko taas, joka ei ole seiskaa juuri edes käsissään pitänyt, ei oikein saa mitään tuolla aikaiseksi.
 
Tuosta omastani olen blokannut tallan juurikin sen vuoksi että voi vaihdella vireitä helposti. Seiskanhan saa laitettua vaikka mille vireelle. Tuo H-vire (B-vire) on perus 7-kielisen vire eli BEADGBe. Paljon käytän myös "Stam1na" virettä eli ADADGHe.
 
Tabeja löytyy kyllä paljon 7-kieliselle mm. Stam1nalta ja Dream Theaterilta.
 
Mutta älä missään nimessä osta sikaa säkissä vaan käy testailemassa miltä seiska tuntuu ja onko se varmasti mitä haluat.
 
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
Muovinen
14.10.2014 09:24:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Yritin tässä etsiä jotain perus tietoa 7-kielisestä ja tämä osui silmään. Olinkin just siinä käsityksessä, että se 7-kieli lisää kitaraan mahdollisuuksia, eli voidaanko ajatella että sulla on E-kitara ja Drop-C kitara samassa paketissa?
 
En ole mikään 7-ekspertti, mutta eihän se ihan noin mene. Siis ainakaan yhdellä vireellä et saa sellaista, että peruskielet on E-vireessä ja se seitsemäs C:ssä ja saisit drop-C:n. Voit kyllä virittää 7. kielen A:han jolloin sulla ois drop-A kun louhit alimmilla kielillä. Drop-C:n saa kyllä niin helposti ihan 6-kielisellä etten sen takia seiskaa ostais. Tuosta kun mennään alaspäin, niin alkaa olla jo siinä rajoilla varsinkin jos haluaa pitää vaijerien paksuudet kohtuullisina.
 
Mutta joo, itellä ei seiskaa ole, eikä näillä näkymin ole tulossakaan :)
azlag
14.10.2014 10:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yannara: Yritin tässä etsiä jotain perus tietoa 7-kielisestä ja tämä osui silmään. Olinkin just siinä käsityksessä, että se 7-kieli lisää kitaraan mahdollisuuksia, eli voidaanko ajatella että sulla on E-kitara ja Drop-C kitara samassa paketissa?...
 
Minä taas olen myynyt jotakuinkin kaikki kutoset ja hankkinut seiskoja tilalle. Ja omistan toooodella lyhyet sormet joten siinä mielessä ei ehkä ihan optimi-vaihtoehto. Seiskaa kun on vaikeampi soittaa kitara roikkuen polvissa, ja mitä rajoittuneempi ote on muutoinkin (eli nakkisormet, pakko ylettyä kuitenkin kielille), sitä kinkkisemmäksi menee. Klassisella otteella siitä selviää, mutta se nyt ei ole kovin "rock". Kuten aikaisemmin jo todettiin, ehdottomasti kannattaa kokeilla ennen hankintaa jos suurikin osa budjetista on kyseessä.
 
Mutta miksi sitten siirryin seiskoihin? Koska sitä tulee kuitenkin soiteltua jos minkämoista musiikkia, myös musisoitua pianistin kanssa, standardivirettäkin tarvitaan. Kuitenkin pidän henk.kohtaisesti eniten matalasta murinasta. Ja soitan floikallisia kitaroita vielä kaiken muun hyvän lisäksi joten vireen vaihtaminen tuosta noin on yhtä k**pää. Enkä haluaisi pitää tusinaa kitaraa eri vireessä jotta saisin soiteltua mitä haluaisin.
 
Ongelmaan oli (omasta mielestäni) looginen ratkaisu siirtyä seiskoihin. Pystyn pitämään standardivireen kuudella ohuimmalla jolloin myös skaalapositiot eivät vaihtele kitarasta riippuen. Dropped A-virityksellä pääsen jo ihan riittävän alas. Vähän siinä pitää säädellä jos haluaa soittaa biisejä jotka ovat esmes alennetussa E:ssä, D:ssä, C:ssä... Mutta on se silti nähdäkseni vaivan arvoista.
 
Jos ei tarvitse standardivirettä mutta tarvitsee päästä esmes C:hen asti (alas), haluaa soittaa kitaraa kuten Miehet (ei neitimäisesti hipelöiden kainalokuopassa, kuten minä - TAI omistaa valtavat kourat ja hyvän ulottuvuuden), haluaa huomattavasti suuremmat markkinat erilaisille optioille (kaupallinen tarjonta seiskoissa on edelleen rajallista, jos vertaa kuutosiin)... Silloin kannattaa pysytellä kuutosissa.
 
Jos ei halua hinkata vireitä mutta on valmis näkemään vaivaa biisien transponoinnissa, pitää standardivireestä, eikä välitä yllä olevista tekijöistä, silloin seiska.
 
Ja tietty se on tärkein, eli miten sen omiin tassuihin istuu :) Tässä nämä parisenttiset asian kanssa aikoinaan pahasti painineena.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «