Muusikoiden.net
11.12.2017
Yksilölliset kuulonsuojaimet -20% | kuulostudio.fi 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jelppikerho goes Kitarakamat uudelleen
1 2 3 4 547 48 49 50 51
Numb
01.09.2017 19:54:23 (muokattu 01.09.2017 19:56:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rainmaker: Mikä putkista vaikuttaa eniten soundiin, eli mille paikalle kannattaisi kokeilla jotain muuta putkea?

V1. Ylivoimaisesti.

Erikoiselta kuulostaa, että etusputkia vaihtamalla soundi kovin radikaalisti muuttuisi, ne tuovat enemmän semmoisia nyanssitason eroja. Liekö ollut joku putki viallinen tai huonosti paikoillaan?

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
dbeatmod
01.09.2017 23:02:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: V1. Ylivoimaisesti.

Erikoiselta kuulostaa, että etusputkia vaihtamalla soundi kovin radikaalisti muuttuisi, ne tuovat enemmän semmoisia nyanssitason eroja. Liekö ollut joku putki viallinen tai huonosti paikoillaan?

Tätä mietin itsekin. Onko mitään pedaaleja tuossa välissä vai kitara suoraan vahvariin yhdistettynä? Itsellä ainakin SD-1 reagoi vähän samantapaisesti putkien vaihtoon joskus taannoin ja piti tonea säätää uudestaan, muuta en osaa itse sanoa äkillisesti. Yksi vaihtoehto myös, että siellä on jotakin muuta rikki.

"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
rainmaker
02.09.2017 11:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dbeatmod: Tätä mietin itsekin. Onko mitään pedaaleja tuossa välissä vai kitara suoraan vahvariin yhdistettynä? Itsellä ainakin SD-1 reagoi vähän samantapaisesti putkien vaihtoon joskus taannoin ja piti tonea säätää uudestaan, muuta en osaa itse sanoa äkillisesti. Yksi vaihtoehto myös, että siellä on jotakin muuta rikki.

Pedaaleja on muutama: wah, delay, phaser, ts ja fuzz. Kunhan treenikselle pääsen, niin pitää putkia nykiä ja testailla vahvaria ilman pedaaleita. Soundin muutos ei ollut sitä luokkaa, että soundi ihan kelvoton olisi, mutta kuitenkin selvästi korvin kuultavissa. Isolla säröllä ilmiö ei häiritse, mutta kun tykkään soitella särökanavalla melkein puhtaalla soundilla, joka menee särölle kovaa soittaessa, niin silloin tuosta ylämiddlen korostuksessa on haittaa. Tai ainakaan omaan korvaan ei kuulosta niin hyvältä kuin aikaisemmin. Clean -kanavalla tätä korostusta ei huomannut.

Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
LaMotta
10.09.2017 10:35:32 (muokattu 10.09.2017 10:36:27)

Väärä ketju.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Haeroe
13.09.2017 10:25:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarttis tehdä humbuckeriin coil-split, ja sitä varten tarvitaan kytkin. American Deluxe Telessä on S1-kytkin eli volumepotikassa on mukana kaksiasentoinen kytkin. Löytyykö tuollaista tai vastaavaa jostain varaosana? Split tulee teleen, joten telemallin potikka olisi hianoo.

Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
-J.-
13.09.2017 17:33:42 (muokattu 13.09.2017 17:34:53)

Nelisen vuotta sitä jaksoi olla ilman soittimia ja härpäkkeitä. Nyt kuitenkin himottas palata harrastukseen ja jonkinlainen vähän kaikkia tyydyttävä ratkaisu olisi kotiin saatava. Enempää jaarittelematta onnistuuko tämmöinen kytkentä:

Kitara --> multiefektikoje --> M-audio fast track interface (johon kii monitorit) --> tietokone

Lähinnä tuon laudan toiminta tuossa ketjussa. Osalla kavereista tuntuu mikseriä ja kaikenmaailman boxia tuoltakin väliltä löytyvän vaan itse pitäisi yrittää säästää joka penni minkä saa.

Toiseksi, onko järkeä oikeasti tunkea tuo lauta tuonne? Joskus aikanaan kun nauhoittelin kotona niin nuo mallinnukset hoidin Guitar Rigin kautta. Koin sen kuitenkin vaivalloiseksi ja konetta kun ei oltu tehoilla pilattu niin sekin söi leikistä mielekkyyttä. Haluisin vaan polkea :)

Voi olla ihan paska kysymys vaan en muista tai osaa enää mitään. Kysyn siis apua.

73nd3r
13.09.2017 21:43:19

Haeroe: Tarttis tehdä humbuckeriin coil-split, ja sitä varten tarvitaan kytkin. American Deluxe Telessä on S1-kytkin eli volumepotikassa on mukana kaksiasentoinen kytkin. Löytyykö tuollaista tai vastaavaa jostain varaosana? Split tulee teleen, joten telemallin potikka olisi hianoo.

Saat ite tarkistaa jos on vaikka samat kuin vanhat (ruuvit, mutterit, aluslevyt voi olla), mutta AmDlx Telen osaluettelo/kytkykaavion mukaan tarttisit osat 14, 15 ja 18 eli

14): 0078979000 Genuine Fender S-1 Switch / Pot 250k for Telecaster, Precision Bass, Jazz Bass
14a) 0059270000 Genuine Fender USA Chrome Switch Cap For Tele Or Precision Bass
14b) 0059278000 Fender Coupling Sleeve SOSH NYL for Tele/P-bass S-1 knob
14c) 0059272000 Fender Telecaster or Precision Bass S1 Knob
15) 0994922000 Fender Set Screws for Knobs
18) 0016352049 Genuine Fender hex nuts 3/8-32 x 1/2 Nickel pack of 12
18a) 0016436049 Fender Nickel Lock Washers 3/8 For Fender Pots & Jacks

http://www.fmicassets.com/Damroot/O … inal/10002/011-9400_94002B_SISD.pdf

Mule
21.09.2017 11:40:10

Kompuran ajattelin hommata Blues Juniorin kaveriksi jotta pikkuvahvarista saisi enemmän irti - ideana siis lähinnä lyödä lenkin jatkoksi (vai kärkeen?) tuommoinen jotta saisi, no, kompressoitua makuuhuonevolyymillä soitettua soundia. Haussa siis pedaali kliseisellä hakusanalla "transparentti"ja laadukas.

Kompressorin toimintaperiaate on siis tuttu, mutta koska omakohtaista kokemusta ei näistä ole niin erot tuntuvat vain marginaalisilta. Mistä maksan jos nostan hintaluokkaa Xoticin SP Compressorista ylös Caliin?

Runsaudenpulaa siis. Tällä hetkellä juuri Xoticin laite kiinnostaa yksinkertaisuutensa ja hintansa puolesta, plus että onpa kuulemma hyväkin.

FastEddie
21.09.2017 18:04:01

Mule: Kompuran ajattelin hommata Blues Juniorin kaveriksi jotta pikkuvahvarista saisi enemmän irti - ideana siis lähinnä lyödä lenkin jatkoksi (vai kärkeen?) tuommoinen jotta saisi, no, kompressoitua makuuhuonevolyymillä soitettua soundia. Haussa siis pedaali kliseisellä hakusanalla "transparentti"ja laadukas.

Kompressorin toimintaperiaate on siis tuttu, mutta koska omakohtaista kokemusta ei näistä ole niin erot tuntuvat vain marginaalisilta. Mistä maksan jos nostan hintaluokkaa Xoticin SP Compressorista ylös Caliin?

Runsaudenpulaa siis. Tällä hetkellä juuri Xoticin laite kiinnostaa yksinkertaisuutensa ja hintansa puolesta, plus että onpa kuulemma hyväkin.

Xotic on hyvä, mutta fyysisen kokonsa vuoksi ongelmatapaus laudassa. Ainakin mulla oli.

MXR Dynacom; klassikko. Mutta suuremmilla level-asetuksilla lisää kohinaa suhteettomasti signaaliin.

TC Electronics Hyper Gravity Compressor; hyvä, helpposäätöinen ja monipuolinen, jos digitaalisuus ei närästä.

Keeley Compressor plus; paras?. Helpposäätöinen, mutta värittää kyllä signaalia melkoisesti. Hyvällä tavalla.

Tässä mun kokemukset alle kahdensadan kompuroista.

If you think you are too old to rock n roll, then you are
Haeroe
23.09.2017 12:40:23

Olin jostain lukevinani, että Strymonin Miniswitch ottaa painalluksen siitä, kun nappi painetaan eikä ylös nostaessa, kuten muut Strymonin vastaavat. En enää löytänyt infoa tuosta tai en vaan osannut käyttää Googlea. Osaako joku viisas vahvistaa tämän painaessa vs. nostaessa -dilemmaa?

Haeroe
08.10.2017 12:18:02

Haeroe: Olin jostain lukevinani, että Strymonin Miniswitch ottaa painalluksen siitä, kun nappi painetaan eikä ylös nostaessa, kuten muut Strymonin vastaavat. En enää löytänyt infoa tuosta tai en vaan osannut käyttää Googlea. Osaako joku viisas vahvistaa tämän painaessa vs. nostaessa -dilemmaa?

Vastaan itse itselleni. Miniswitch ottaa painalluksen painaessa, mutta niin ottaa myös Mobius. Näin ollen huonon photo-tremolon osuminen klikin kanssa johtuu jostain muusta. Niin huonosti en polje, että se menisi niin huonosti, kuin menee. Täytyy metsästää vikaa jostain muualta.

Brownie
09.10.2017 11:52:37

Onko punottuja G-kielisettejä säkökitaralle muuten ohuempia kuin 12 ja 13 settejä? Tekis mieli hommata 11-52 setti punotulla G-kielellä, jos semmoista on olemassa. Tai en tiedä olisiko siinä mitään järkeä.

Jucciz
09.10.2017 12:05:57 (muokattu 09.10.2017 12:06:49)

Brownie: Onko punottuja G-kielisettejä säkökitaralle muuten ohuempia kuin 12 ja 13 settejä? Tekis mieli hommata 11-52 setti punotulla G-kielellä, jos semmoista on olemassa. Tai en tiedä olisiko siinä mitään järkeä.

Dean Markleyn seteissä tulee sekä punottu 0,020" että punomaton 0,018" G-kieli. Mulla on noita punottuja jäänyt siispä kaappiin jemmaan varmaan 100 kappaletta. Vaihdatko kahvipakettiin tai pariin pienpanimo-olueen? :D
arppah8
09.10.2017 17:29:30

Brownie: Onko punottuja G-kielisettejä säkökitaralle muuten ohuempia kuin 12 ja 13 settejä? Tekis mieli hommata 11-52 setti punotulla G-kielellä, jos semmoista on olemassa. Tai en tiedä olisiko siinä mitään järkeä.

Semmoinen valmistaja kuin R. Cocco tekee 11-52 -settiä jossa on punottu .022 g-kielenä. Soundtools ainakin on tuonut maahan noita. Laadukkaitakin ovat oman kokemuksen mukaan.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Kunnallisjäte
15.10.2017 14:01:40 (muokattu 15.10.2017 14:02:06)

Jos Thomannilla tuote on B-stock, niin voiko tuote olla viallinen vai ovatko nämä yleensä näitä palautettuja tuotteita? Tai varastossa kolhiintuneita? Ja koskeeko tuotetta samat takuut?
Olisin tilaamassa keppiä, jota ei Suomesta löydy. Mun mielestä yleensäkään kolhut ei haittaa, mutta propellikaulat yms tietysti toisivat surun puseroon.

"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
dbeatmod
15.10.2017 14:13:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Jos Thomannilla tuote on B-stock, niin voiko tuote olla viallinen vai ovatko nämä yleensä näitä palautettuja tuotteita? Tai varastossa kolhiintuneita? Ja koskeeko tuotetta samat takuut?

Tuosta noin:
https://www.thomann.de/fi/faq_quest … on_mitae_ovat_b_stock_tuotteet.html

"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
sustain65
15.10.2017 14:14:44 (muokattu 15.10.2017 14:15:38)

Kunnallisjäte: Jos Thomannilla tuote on B-stock, niin voiko tuote olla viallinen vai ovatko nämä yleensä näitä palautettuja tuotteita? Tai varastossa kolhiintuneita? Ja koskeeko tuotetta samat takuut?
Olisin tilaamassa keppiä, jota ei Suomesta löydy. Mun mielestä yleensäkään kolhut ei haittaa, mutta propellikaulat yms tietysti toisivat surun puseroon.

Olen ymmärtänyt että ei voi olla varsinaisesti viallisesta tuotteesta kyse, mutta jotain aivan lievää käytön jälkeä saattaa olla, eli paketti avattu ja vähän pölyinen tuote tms. Mutta eikö asia selkene Thomanin sivuilta?

Kunnallisjäte
15.10.2017 14:20:37

sustain65: Olen ymmärtänyt että ei voi olla varsinaisesti viallisesta tuotteesta kyse, mutta jotain aivan lievää käytön jälkeä saattaa olla, eli paketti avattu ja vähän pölyinen tuote tms. Mutta eikö asia selkene Thomanin sivuilta?

joo, tossa yllä olikin jo linkitetty. Asia on aika selvä kiitosta vaan.

"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
-Antsa-
22.10.2017 16:08:57

Moro! Sattuisiko joku tietämään mistä tänä päivänä saa vielä soitinrakentelua varten
valmiita tarvikekauloja? Isoisäni on vanhana puuseppänä innostunut rakentamaan huvin vuoksi sähkökitaroita ja on muutaman telen, lap steelin ja basson rakentanutkin. Levytukusta joskus olen hänelle telen kauloja tilannut kun ei osaa itse nettiä käyttää, mutta enää ei tunnu halpoja (alle tai noin 100€) tarvikekauloja löytyvän mistään. Nyt olisi erityisesti LP-mallisen kitaran kaula hakusessa ja olen niitä joskus aikoja sitten jollain sivustolla nähnytkin. SP-Elektroniikalta löytyy muutama kokonainen rakennussarja, mutta pelkkiä kaula-aihioita on vain stratoon/teleen ja bassoon.

tuskiz
22.10.2017 20:47:01

-Antsa-: Moro! Sattuisiko joku tietämään mistä tänä päivänä saa vielä soitinrakentelua varten
valmiita tarvikekauloja? Isoisäni on vanhana puuseppänä innostunut rakentamaan huvin vuoksi sähkökitaroita ja on muutaman telen, lap steelin ja basson rakentanutkin. Levytukusta joskus olen hänelle telen kauloja tilannut kun ei osaa itse nettiä käyttää, mutta enää ei tunnu halpoja (alle tai noin 100€) tarvikekauloja löytyvän mistään. Nyt olisi erityisesti LP-mallisen kitaran kaula hakusessa ja olen niitä joskus aikoja sitten jollain sivustolla nähnytkin. SP-Elektroniikalta löytyy muutama kokonainen rakennussarja, mutta pelkkiä kaula-aihioita on vain stratoon/teleen ja bassoon.

Voithan kysyä josko noista liikkeistä sais kauloja erikseen. Muuten paras vaihtoehto taitaa olla tilata ulkomailta, josta voi saada aihioita tosi halvallakin.

Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti