Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesa Engineering
1 2 3
Damned
02.12.2002 15:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nomad 45 combo oli kyllä tosi hyvä. Parempi kuin Nomad 55.
 
tomtom
02.12.2002 16:10:53
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.22:nen löytyy. Itsekin uutena "Mesalaisena" opiskelu on käynnissä, mutta näyttäisi siltä, että ei tullu ostettua paskaa..
 
Damned
02.12.2002 16:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta! Mesan vahvistimia täytyy hieman opiskella, ei voi vain vääntää nappeja täysille. Antoisa tutkimusmatka täydellisen tonen etsijöille.
 
Fortune
02.12.2002 16:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta! Mesan vahvistimia täytyy hieman opiskella, ei voi vain vääntää nappeja täysille. Antoisa tutkimusmatka täydellisen tonen etsijöille.
 
Onneksi tässä Studio Pressa ei ole yhtään nostopotikkaa. Minäkin osaan käyttää.
 
Damned
02.12.2002 16:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja 22 on kyllä todellinen klassikko, ehkä paras klassinen boogien lead saundi. Semmoisen voisi kyllä hankkia lämmöllä kotivahvistimeksi, vaikka onhan se tietenkin liian kovaääninen
 
James
02.12.2002 18:11:58
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nomad 45 combo oli kyllä tosi hyvä. Parempi kuin Nomad 55.
 
No, meikäläisellä on kyllä hieman päinvastainen kokemus, mutta makuasioitahan nämä ovat.
 
Damned
02.12.2002 18:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


No, meikäläisellä on kyllä hieman päinvastainen kokemus, mutta makuasioitahan nämä ovat.

 
Makuasioitapa tietenkin. Onneksi on erilaisia makuja.
 
Jabe
02.12.2002 18:30:04 (muokattu 02.12.2002 18:32:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nomad 55 taitaa olla 6L6 pääteputkilla, ja 45 EL84 putkilla, joten erilaiseltahan ne varmaankin soundaa. Itse en ole päässyt tuota 55'sta tai mitään muutakaan vastaavantylistä stygeä 6L6 putkilla testaamaan, joten kiinostaisi kyllä ...
 
Edit: EL84, ei 34, niinkuin ensiksi kirjoitin ...
Damned
02.12.2002 18:40:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä. 45n pääte tuntuu soittessa notkeammalta. 55 oli combona liian jäykkä minun makuuni. Toisaalta Rectifier nupissani kokeilin EL34 putkia, enkä pitänyt yhtä paljon kuin 6L6 putkista, joten palasin alkuperäisiin. Rectoon sopii sellainen armoton isku, tietenkin makuasia...
 
askomiko
03.12.2002 18:07:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja 22 on kyllä todellinen klassikko, ehkä paras klassinen boogien lead saundi. Semmoisen voisi kyllä hankkia lämmöllä kotivahvistimeksi, vaikka onhan se tietenkin liian kovaääninen
 
Niin muuten on! Testailin MarkIII:aa siinä toivossa että se olisi sama soundi isompana, mutta petyin pahasti. Studio22 honottaa juuri sopivasti eq:n kanssa. Ja on mahottoman "sileä". Sopii hyvin recton kanssa, joka on keskialueelta vähän ontto, ja hidas.
 
Loppu vainen.
Damned
03.12.2002 20:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmosen saundi onkin Mark-sarjan vahvistimista vähiten "smooth", niinkuin valmistaja niitä kuvailee. Mark 4sessa on sitten kaikki, "Ultimate Boogie". Siitä lähtee mitä vain ja hyvät Mark kakkoset ovat klassikoita. Alkuperäisen, eli Mk1 ainoa vika lienee, että siinä ei voi vaihtaa kanavia lennosta kovinkaan kätevästi. Rectifier malleissa on toki runsaasti middleä saatavilla. Ne ovat äärimmäisen monipuolisia vahvistimia. Paljon muutakin kuin metallia.
 
Jester
03.12.2002 21:24:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmosen saundi onkin Mark-sarjan vahvistimista vähiten "smooth", niinkuin valmistaja niitä kuvailee. Mark 4sessa on sitten kaikki, "Ultimate Boogie". Siitä lähtee mitä vain ja hyvät Mark kakkoset ovat klassikoita. Alkuperäisen, eli Mk1 ainoa vika lienee, että siinä ei voi vaihtaa kanavia lennosta kovinkaan kätevästi. Rectifier malleissa on toki runsaasti middleä saatavilla. Ne ovat äärimmäisen monipuolisia vahvistimia. Paljon muutakin kuin metallia.
 
Mulla oli 1989 Mark III. Se särösoundi ei ollut mitenkään "nätti". Usein olen kuullut parhaana Mesa-särönä pidettävän MK IIC+ :n säröä. Ainakin Tri-Axiksessa se siltä myös vaikutti. Ja Recto on todellakin monipuolinen. Lienee sen esiintyminen "hyppyhevipiireissä" on aiheuttanut harhaluulon joillekin, ettei siitä ole muuhun.
 
Mesojen soundinmuokkaus kieltämättä on oma taiteenlajinsa. Mesoissa kaikki kontrollit vaikuttaa vähän kaikkeen. (esim. middleä saadaan lisää vähentämällä trebleä ja bassoa, ei välttämättä vain vääntämällä lisää middleä jne.)
 
Tomtom
03.12.2002 21:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NYT TULI ONGELMIA!!!
 
Yritin rakentaa .22:sen efektilenkkiin Chorusta, mutta joytain kummaa tapahtui; volumet kaikkosivat täysin, eikä sitä saanut takaisin ei sitten mistään. Vaikutti mun mielestä jonkinnäköiseltä kosketushäiriöltä, mutta piuhat ja muut olisvat kunnossa, koska vaihtelin ne uusin (testattuihin siis) . Ei kellään olisi heittää vinkkiä, voiko kyseessä olla tyyppivika, tyhmä käyttäjä tai joku esim. kosketushäiriö lenkin jakissa tai jossain?? Ei oikeen arvaa lähtä aukomaankaan niitä ilman parempaa tietoa.. apuva-apuva..
 
mikko v
03.12.2002 22:06:54
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen uusi jäsen. Onko Mesa miehiä tai naisia?
 
Itse olen vanha jäsen. Justiinsa nyt ei ole Mesaa huushollissa, mutta mulla oli kerran kitarapajan kautta hankittu Mark I nuppi (Nono Söderbergin vanha) ja alla Marsun kaappi jossa 4 kpl celestionin bluebackkejä. Ikävä tuloo aina muistellessa etenkin sitä cleaniä.
 
Mikko
 
Jester
03.12.2002 22:24:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NYT TULI ONGELMIA!!!
 
Yritin rakentaa .22:sen efektilenkkiin Chorusta, mutta joytain kummaa tapahtui; volumet kaikkosivat täysin, eikä sitä saanut takaisin ei sitten mistään. Vaikutti mun mielestä jonkinnäköiseltä kosketushäiriöltä, mutta piuhat ja muut olisvat kunnossa, koska vaihtelin ne uusin (testattuihin siis) . Ei kellään olisi heittää vinkkiä, voiko kyseessä olla tyyppivika, tyhmä käyttäjä tai joku esim. kosketushäiriö lenkin jakissa tai jossain?? Ei oikeen arvaa lähtä aukomaankaan niitä ilman parempaa tietoa.. apuva-apuva..

 
Höö... siis pimenikö toosa täysin? Siis Chorus loopista irroittettunakin? Mikäli näin kävi, niin sulla on todellinen ongelma.
 
Jos vehje pelittää ilman chorusta, niin olisiko käynyt vain niin hassusti, että kytkäisit sendin ja returnin väärinpäin?
 
JPL
04.12.2002 10:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Itse olen vanha jäsen. Justiinsa nyt ei ole Mesaa huushollissa, mutta mulla oli kerran kitarapajan kautta hankittu Mark I nuppi (Nono Söderbergin vanha) ja alla Marsun kaappi jossa 4 kpl celestionin bluebackkejä. Ikävä tuloo aina muistellessa etenkin sitä cleaniä.

 
Täälläkin on vanha jäsenyys, joku 5 vuotta sitten pelailin Mark IIB:n kanssa. Mainio laite. Ruuvata sai mutta kyllä se sitten palkitsi hyvällä saundilla. vuodenvaihteen jälkeen soitellaan Buddalla ni ei ainakaan tarvii ruuvata(volume+treble) Että näin.
 
Tomtom
04.12.2002 10:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Höö... siis pimenikö toosa täysin? Siis Chorus loopista irroittettunakin? Mikäli näin kävi, niin sulla on todellinen ongelma.
 
Jos vehje pelittää ilman chorusta, niin olisiko käynyt vain niin hassusti, että kytkäisit sendin ja returnin väärinpäin?

 
Éi pimentyny ihan täysin, mutta volume putosi lähes nollaan, eikä reagoinut mihinkään volumesäädöistä. Chorus (Coolcat) toimii signaaliketjussa ihan normaalisti ja testasin samaa lenkissä PODilla ja tulos oli ihan sama. Tuntuisi ihan kosketushäiriöltä kaikin puolin, mutta piru-kun ei osaa hahmottaa, että mistä se tulee...
 
Mesamies
04.12.2002 12:18:51
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Triaxis 2.0 löytyy...
 
Damned
04.12.2002 14:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


T vuodenvaihteen jälkeen soitellaan Buddalla ni ei ainakaan tarvii ruuvata(volume+treble) Että näin.

 
Itsekin olen testannu paria Buddaa ja täytyy sanoa, että mahtavia vehkeitä. Onko kenelläkään 4x10 Maverickia? Muutaman kerran olen soittanut ja meinasin kuolla kun kuulosti niin hyvältä.
 
Traktor X
04.12.2002 16:31:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onkos nuo triaxisit ja rectifierit niin hyviä kun sanotaan?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «