Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Music Man John Petrucci
1 2
oiva tumpeloinen
24.11.2006 23:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, testannut olen. Mikithän ovat käytännössä Dimarzion D-sonic ja Air Norton, Petrucci sitten muokannut vähän joten kyseessä on Dimarzion custom mikit. Itse en saundissa huomannut suurta(lue:mitään) eroa omaan settiini(D-sonic ja Air norton), tosin oma kitarani on Ibanez.
Tallamikki on hyvin erotteleva ja mielestäni outputtia löytyy tarpeeksi, hyvin itselläni toimi hevissä. Kaulamikki oli pehmeä ja mielestäni sopiva cleanillä soitettaessa. Särölläkin sain mieleisen saundin aikaan. Kyllä tuolla setillä soittelee.

 
Olisi kiva päästä kokeilemaan tuo D-sonic. Jos kuitenkin meinaa ostaa käytettynä JP-Musarin, niin ei se vanhempi Steve´s Specialkaan huono mikki ole. Tykkäsin itse ainakin siitä.
 
-HaTe-
02.12.2006 01:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kellään sattuis olemaan ko. kitaraa?
 
"Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja"
Da Make
02.12.2006 03:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DLX Music Helsinki.
Pitäisi olla ainakin yksi (/musta) hyllyssä.
 
Pidän kovin, liian kallis kuitenkin pelkäksi pitämis hankinnaksi.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
-HaTe-
02.12.2006 04:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DLX Music Helsinki.
Pitäisi olla ainakin yksi (/musta) hyllyssä.
 
Pidän kovin, liian kallis kuitenkin pelkäksi pitämis hankinnaksi.

 
Kehtaisikohän sitä käydä katsomassa työntömitan kanssa? :)
 
Miksiköhän tuon kaulan muotoja ei ilmoteta oikeen missään...
 
"Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja"
KUNU
02.12.2006 09:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehtaisikohän sitä käydä katsomassa työntömitan kanssa? :)
 
Miksiköhän tuon kaulan muotoja ei ilmoteta oikeen missään...

 
Kaula on Ibanezin JPM:n kaltainen, omasta mielestäni täsmälleen sama, vaikka en ole huomannut mitata kun olen kaupassa soitellut. Ensimmäisen nauhan kohalta 19mm, 12 nauhan 21mm (Ibanez JPM)
 
-HaTe-
03.12.2006 05:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"The neck has a very flat fretboard – we could bend notes as much as desired without ever fretting out. Unlike the thin Wizard neck on John’s former line of signature guitars from Ibanez, the Music Man JP6 has a slightly thicker (but still quite thin overall), round c-shaped neck that feels more like a vintage Stratocaster"
 
Ei kait se muu auta kun käyä musiikkiliikkeessä mittailemassa. :)
 
"Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja"
sartanen
03.12.2006 10:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kellään sattuis olemaan ko. kitaraa?
 
Mulla on heh! Kuis? Täytyy kyllä sanoa että D-Sonic tallassa yllätti positiivisesti. Outputtia löytyy reilusti ja lähtösignaali on "tulisen kuuma"...
JoeHans
20.02.2012 12:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1905 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ei löytynyt mukamas uudempaa keskustelua? Milläs napavälillä tuossa jp6:ssa on mikit? F-spaced vai normaali? Käykö tuohon kampeen ne ibanezin "kampirenkaat"?
Tinippa84
20.02.2012 12:24:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Ei löytynyt mukamas uudempaa keskustelua? Milläs napavälillä tuossa jp6:ssa on mikit? F-spaced vai normaali? Käykö tuohon kampeen ne ibanezin "kampirenkaat"?
 
Eiköhän nuo ole F-Spaced mikit. Ibanezin kampirenkaat Ibaneziin. Musarin kammessa on eri systeemi...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
JoeHans
20.02.2012 12:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Talla on ollut mulla blokattuna tremol-no:lla siitä asti kun olen kitaran käytettynä ostanut. Kampi oli löysä kuin mikä, kun sitä paikoilleen kokeilin. Näytti olevan kammessa saman tyylinen "renkaan paikka" mitä ibanezilla joissakin malleissa. Milläs systeemillä tuo kampi sitten kiristyy?
loner
20.02.2012 12:49:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Tuohon sopisi kevyesti jo ne 11 milliset blues-kielet :)
 
Kauniisti soi blues..
 
Tinippa84
20.02.2012 13:00:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Milläs systeemillä tuo kampi sitten kiristyy?
 
Siellä tallan takapuolella on 1,5mm kuusiokoloruuvi. Painat kampea alas ja kattelet sieltä tremolon jyrsinnän puolelta niin näkyy...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
JoeHans
20.02.2012 13:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, pahoittelen suuresti uusavuttomuuttani. :-)
 
Olen tässä nyt mietiskellyt jotain ärhäkämpää tallamikkiä D-Sonicin tilalle. Onko kellään kokemuksia esim. BKP:n Nailbombista tai Painkilleristä tuossa? Myös Aftermath vaikuttaisi aivan mielenkiintoselta vaihtoehdolta. Tarkoitus olisi loihtia sellaista erottelevaa, middlekästä rässisoundia ulos.
KUNU
20.02.2012 14:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Ok, pahoittelen suuresti uusavuttomuuttani. :-)
 
Olen tässä nyt mietiskellyt jotain ärhäkämpää tallamikkiä D-Sonicin tilalle. Onko kellään kokemuksia esim. BKP:n Nailbombista tai Painkilleristä tuossa? Myös Aftermath vaikuttaisi aivan mielenkiintoselta vaihtoehdolta. Tarkoitus olisi loihtia sellaista erottelevaa, middlekästä rässisoundia ulos.

 
Mulla oli juurikin NB setti kiinni JP6 musarissa. Saundi oli erittäin tiukka ja omaan korvaan miellyttävä. Kokonaisuudessaan hyvä paketti, enkä huomannut juurikaan mitään kiertoongelmia mitä jotkut ovat valitelleet.
 
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
JoeHans
22.02.2012 12:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetääs nyt vielä ilmoille, että mitä muita tallamikkejä suosittelisitte rässihommiin, jossa erottelevuus ja sopiva ärhäkkyys ovat valttia? Olen harkinnu myös Seymour Duncanin JB:tä, kun se tuntuu pelaavan hyvin Jacksonin RR5:ssa.
Tinippa84
22.02.2012 12:37:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Heitetääs nyt vielä ilmoille, että mitä muita tallamikkejä suosittelisitte rässihommiin, jossa erottelevuus ja sopiva ärhäkkyys ovat valttia? Olen harkinnu myös Seymour Duncanin JB:tä, kun se tuntuu pelaavan hyvin Jacksonin RR5:ssa.
 
JB on hyvä. Distortion myös oiva valinta! Enemmän semmosta "purevuutta" kun JB:ssä, mutta muuten hyvin samankaltainen.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «