Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP Grass Roots
1 2 3 4
saastara
12.11.2006 16:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wahna!
 
http://www.shredaholic.com/images/m4448307-3012.jpg

 
Se on sitä vintagea.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
McNulty
12.11.2006 16:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua kiinnostaa tietää, minkä tasoisia Grass Rootsit ovat, sillä tuossa hinnassa kilpailijoita ovat Tokain korealaiset ja Epiphonet. Kenties myös Hagströmit jollain tavalla. Haggiksista miulla ei kyllä ole huonoa sanaa. Parista Eparista ja Toksusta on kyllä. Tietysti Hagit on satkun tai pari kalliimpia...
 
Onhan tuo GR kova haastaja kyllä. Toivottavasti ovat hyviä soitettavia, niin niitä voi Eparia tai Toksun korealaista harkitseville suositella.
 
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Route 66
13.11.2006 18:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään kokeilemassa paria les paulia, LP-45S ja LP-45S/QM. Noilla oli aikamoinen painoero vaik molempien pitäis olla mahonkia.
 
if only::::ifonlie
Da Make
13.11.2006 19:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään kokeilemassa paria les paulia, LP-45S ja LP-45S/QM. Noilla oli aikamoinen painoero vaik molempien pitäis olla mahonkia.
 
Se on laadunvalvonnallista.
Joskus 60-luvullahan Gibsonillakin oli monen painoisia yksilöitä liikenteessä, silloin tosi johtui siitä, ettei ollut vielä vakiintunut käsitys "oikeasta" painosta.
 
Hienosti voi huomata noiden painoluokan ääripäitä edustavien kitaroiden kohdalla, kuinka paljon puut vaikuttavat soinillisiin ominaisuuksiin. Se kevyempi (quilt top) saundasi reilusti ohkaisemmalta, mutta tavalaan vähemmän mutaiselta ja kirkkaammalta, ei niin voimmakkaalta.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
TheLepponen
14.11.2006 16:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut G-LP-45S nyt pari kuukautta käytössä. Ja kyllä se ennen käytössä olleen Epin G400 SG:n pesee mennen tullen! Tosin muoviset viritysnupit ovat niin heikkolaatuisia, että tekisi mieli oksentaa. Yksi mennyt jo palasiksi. Samoin mikinvalitsin on vähän huteran oloinen. Tokain vastaavista en digannut niin paljoa.
 
tracyjacks
26.11.2006 01:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi aiheen nostaminen, mutta ostin tossa perjantaina itselleni tollasen GrassRootsin SG:n ja ajattelin siitä tulla jotain kirjoittamaan. Kävin vähän yli viikko sitten kokeilemassa Musamaailmassa erilaisia SG:itä, kun on jo pitkän aikaa himottanut semmoisen ostaminen. Huomasin sitten tuon GrassRootsin, kun vissiin aika uusi merkki on Suomessa. Himassa sitten katoin nettisivuja kitarasta ja kiinnostus vaan kohosi.
Vertailussa mulla oli tuo GrassRootsin SG ja sit Tokain SG-70, eroavat kyllä toisistaan. Tokaissa mun mielestä isompi skaala, joka ei sitten mun näpeille oikein sopinut.
GrassRoots siis käteen kaupassa ja lisää testailua. Vähän halvalta se ensin tuntui, mutta yleensä tehdasasetuksilla oleva kitara tuntuu halvalta, ainakin mun sormissa. Kassalle siitä sitten ja GR SG messiin. Kotona alkoi tietty kitaransäätäminen, perus kieltenvaihto, tallansäätö jne jne jne. Nyt kitara sopii kuin valettu käteeni.
Mikit ovat yllättävän hyvät tehdasmikeiksi, vielä kun GrassRoots taitaa olla joku ESP:n "tytäryhtiö" niin ei ollut kauhean korkeat odotukset mikeistä, mutta aika hyvät ovat. Kuitenkin varmaan vaihdan ne SD:n mikkeihin(ilman kuoria, sopii SG:hen, nam!) ja virittimet kanssa lähtee varmaan vaihtoon.
Mutta tosiaan, suosittelen kaikille kyseisen kitaran katsastamista ja kokeilemista, jos SG-GAS iskee!
 
freakin' out
seppo-
29.11.2006 18:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin musamaailmassa testaamassa tuota G-LP-45S/QM
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/279/glp45sqm.phtml
Tuo vaikutti ihan hyvältä kitaralta mutta haluaisin kuitenkin G-LP-45C kitaran koska se on paremman värinen.. Myyjä sanoi ettei sitä kannata koska se on tehty eri puusta. Eli muuttuuko soundi paljonkin jos kitara on eri puuta?
Muilla jotain kokemuksia noista Grass Roots kitaroista? miten pärjää tokaille tai epiphonelle?
 
saastara
29.11.2006 18:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli muuttuuko soundi paljonkin jos kitara on eri puuta?
 
Kyllähän siihen jokin syy on miksi ne niitä kitaroita eri puista valmistelevat. :) No mutta siis, kyllähän se toki melko vahvasti vaikuttaa soundin luonteeseen. Eihän se kitara paljoa muuta ole kuin mikit, rauta ja puuta.. Eri puulajit soivat eri tavalla tiheydestä ymv jutuista riippuen.. Kokeilemalla selviää lemppari.
 
Netistä löytyy aika paljon tuommoisia suuntaa antavia kaavioita, millainen soundi missäkin puussa on.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
kaptah76
29.11.2006 18:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin musamaailmassa testaamassa tuota G-LP-45S/QM
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/279/glp45sqm.phtml
Tuo vaikutti ihan hyvältä kitaralta mutta haluaisin kuitenkin G-LP-45C kitaran koska se on paremman värinen.. Myyjä sanoi ettei sitä kannata koska se on tehty eri puusta. Eli muuttuuko soundi paljonkin jos kitara on eri puuta?
Muilla jotain kokemuksia noista Grass Roots kitaroista? miten pärjää tokaille tai epiphonelle?

 
Mä kävin eilen Soundstoressa testaamassa Vox Valvetronixia ja käteen valikoitui sattumalta tuo G-LP-45C. Itselläni on Epin LP Standard ja halusin suunnilleen samanlaisen vahvistimen testaamiseen. On kyllä ihan "eri puusta" kuin tuo mun Epi, jonka olen ostanut reilu vuosi sitten ilman sen suurempaa asiantuntemusta. Jos noista kahdesta pitäisi nyt valita, niin ottaisin ehdottomasti tuon Grass Rootsin. Viimeistely, potikat, mikkien valitsin ja virittimet tuntuivat kaikki olevan ainakin pykälää laadukkaammat. Mikeistä on paha sanoa, koska soitin ihan eri vahvistimen läpi kuin himassa. Soittopelistä (ja myös vahvistimesta) jäi ihan positiivinen kokemus.
 
Kaptah
 
Michi
12.12.2006 11:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan todellakaan tutustunut noihin stratokopsuihin muuten kuin silmäilemällä netissä tahi ihan livenä? Kovasti kiinnostais tuo kaulaprofiili ja soundipoliittinen osasto, tuntuma ihan yleensäkin.
 
Ja verrattuna just Tokain vastaaviin laitoksiin... ja miksei ihan emo-Fenkkunkin.
 
Aika laaja kysymys taisi tulla...
 
Niin, siis ihan sillä kyselen kun ei tänne periferiaan (Kajjjaani) ole rantautuneet nuo :-P.
 
-Up The Irons!-
Tomtom
12.12.2006 11:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään ESP:kin haluaa samoille markkinoille Epin, Tokain, Squierin ja muiden kanssa. Eipä tuo ole mikään ihme, vois luulla että jos laskettaisiin mualimalta yhteen vaikka Tokai LP, Epi LP, Skuju Strato ym. "peruskitaroiden" myynti vs. kaikkien kitaroiden myynti, niin suattaapi olla aika iso luku..
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Da Make
12.12.2006 13:40:10 (muokattu 12.12.2006 13:46:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan todellakaan tutustunut noihin stratokopsuihin muuten kuin silmäilemällä netissä tahi ihan livenä? Kovasti kiinnostais tuo kaulaprofiili ja soundipoliittinen osasto, tuntuma ihan yleensäkin.
 
Ja verrattuna just Tokain vastaaviin laitoksiin... ja miksei ihan emo-Fenkkunkin.
 
Aika laaja kysymys taisi tulla...
 
Niin, siis ihan sillä kyselen kun ei tänne periferiaan (Kajjjaani) ole rantautuneet nuo :-P.

 
Kyllä ne minusta pistää hienosti vastaan Mehiko Fendereillekin. Tosin itse en osaa soittaa 9-seteillä, pitäisi olla vähintään 11 milliset. Kaula on hyvän tuntuinen ja autenttisempi kuin Tokain viivotin (Tokai liian kapea, ei niinkään ohut makuuni). Mikit olivat ihan perus kauraa, ei järin kova ulostulo mutta oivallinen klangi. Hardware oli virittimiä lukuun ottamatta hyvää tasoa.
 
Tomtom kirjoitti:
"Näköjään ESP:kin haluaa samoille markkinoille Epin, Tokain, Squierin ja muiden kanssa. Eipä tuo ole mikään ihme, vois luulla että jos laskettaisiin mualimalta yhteen vaikka Tokai LP, Epi LP, Skuju Strato ym. "peruskitaroiden" myynti vs. kaikkien kitaroiden myynti, niin suattaapi olla aika iso luku.."
 
Voihan tuossa olla perää, mutta kyllä nuo pistävät enemmänkin hanttiin Tokain keskihintaluokan vehkeille kuin perus Epeille ja Squiereille. Squierin nykyisissä kitaroissa on sellainen "halpa Yamahamainen tehdastuntuma." Nauhat törröttävät otelaudan yli jne.
 
GrassRootsin laatu on erittäin korkeatasoista, olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan LS-45 Lespaani. Tuota painavampaa Les Paulia en ole vielä kokeillut. 5.7kg on miehekäs luku, tosin tämä epä luoettavalla henkilövaa'alla.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Dunga
12.12.2006 14:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites on tuon Sg:n laita, onko joku päässyt sitä testailemaan?
 
Paskallakin on tekijänsä.
shovi
12.12.2006 16:18:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota G-LP-45S testasin muistaakseni kerran. Hyvä soittaa, tyylikkään näkönen, mutta soundi ei kyllä ollut yhtään lespaulia.
 
"Anna mie soitan rumpuja!" -Amorphiksen kosketinsoittaja keikalla
tracyjacks
12.12.2006 17:16:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites on tuon Sg:n laita, onko joku päässyt sitä testailemaan?
 
No lueppa toi mitä kirjotin aikasemmin niin selviää vastaus sulle.
 
freakin' out
Tomtom
13.12.2006 12:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan tuossa olla perää, mutta kyllä nuo pistävät enemmänkin hanttiin Tokain keskihintaluokan vehkeille kuin perus Epeille ja Squiereille. Squierin nykyisissä kitaroissa on sellainen "halpa Yamahamainen tehdastuntuma." Nauhat törröttävät otelaudan yli jne.
 
GrassRootsin laatu on erittäin korkeatasoista, olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan LS-45 Lespaani. Tuota painavampaa Les Paulia en ole vielä kokeillut. 5.7kg on miehekäs luku, tosin tämä epä luoettavalla henkilövaa'alla.

 
Joo, varmasti. En ole noita edes itse testaillut. Tarkoitus oli ehkä vaan sanoa että "enemmän volyymimarkkinoille", vois olla lähempänä totuutta.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Dunga
13.12.2006 13:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No lueppa toi mitä kirjotin aikasemmin niin selviää vastaus sulle.
 
Hyvä, taisi olla silmä perseessä.
 
Paskallakin on tekijänsä.
Twinkle
13.12.2006 13:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosin itse en osaa soittaa 9-seteillä, pitäisi olla vähintään 11 milliset.
 
Yli sentin paksuiset on kyllä jo aika järeet. Niillä varmaan lähtee blues kauniisti.
 
Sääh. Lassosin leppäkerttua ja kaik meni pimmeeks." - Mimi
seppo-
13.12.2006 21:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittekki oon ollu tyytyväinen tohon G-LP-45 parin viikon soittelun jälkeen. SG mallia testasin ja ei ollu huono.
 
saastara
13.12.2006 21:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiinnon on herättänyt nyt pahemman kerran tuo Scalloped Strato.. Leppärungolla ja vaahteraotelaudalla kelpaisi oikein kivasti..
 
Kenelläkään tietoa mahtaisiko musamaailmasta löytyä kyseistä keppiä..? Jokin Grass Roots Strato siellä kuulemma komeilee mutta lieköhän tuo..? Ja minun tuurillani jos löytyy, se on kuitenkin lehmusta ja otelauta ruusupuuta.. Puhumattakaan Mm:n ylihinnoista.. :( Kenties täytyy lähettää mailia Itän vinosilmille.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «