Muusikoiden.net
05.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suositelkaa hyvää säröpedaalia rokkikomppaukseen
1 2 3
jl_76
08.08.2006 12:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miljoonaan kertaan tätä on täällä väännetty, mutta tästä kirjoitusten/hakujen sekamelskasta ei meinaa löytyä vastausta etsimääni…
Eli laitteisto huutaisi kipeästi laadukkaan säröpedaalin perään. Onko kokemuksia mm. seuraavista speduista: Radial Tonebone classic, bjf dyna red ja H&K Tube factor.
Haen monipuolista pedaalia, jolla ensijaisesti olis saatava tanakka komppisärö. Eli mitä pedaaleja kannattas testailla/metsästää?? Hyvä neuvohan olis vaihtaa vahvistinarsenaalia, mutta tällä hetkellä en ole ajatellut siihen lähteä.

Jekyll&Hyde mulla jo on, mutta olen aika tympääntynyt tuohon hyden kohinaan…

peto
08.08.2006 12:51:28

Kuvauksen perusteella sulla näytti olevan Fenderin Hot Rodi(korjaa, jos olen väärässä:). Voin kokemuksesta sanoa, että sillä ei saa tiukkaa (komppi)säröä sitten millään. Monella pedaalilla olen kokeillut, mutta en ole onnistunut. Sellasta pörinää se tuppaa olemaan. Parhaat säröt saa, kun ne lähtee vahvistimesta. Ei siinä oikeen muu auta.

Mixeri75
08.08.2006 13:03:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carl Martin heavy drive, saa ainakin mun fenderin jytisemään.

Luulin ettei Fenderiä ikinä...
McNulty
08.08.2006 13:26:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-kompitteluun hyvä murina voisi olla MEK Tubedrive TD-1. Se on Tube Screamer tyyppinen vermes ja sillä kyllä onnistuu hyvät murinakompittelut. Ruokankaan hinnastossa näytti olevan 119e.

Myös Procon Rotta on aina varma valinta hieman rankemmaksi säröttäjäksi. Tai sitten HomeBrew Electronicsin Big D. Muutamaa Björnin spedua olen kanssa kokeillut ja ne ovat olleet järjestäin varsin mainioita "boutique" rasioita. Tuo särön luonne ja gainin määrä on vain aina niin kuulijasta kiinni, että on vaikea sanoa mikä miellyttää ketäkin.

Toiselle Krankin säröt eivät riitä, toiselle pieni blues-rupi on jo liikaa :)

El zorrero más grande en el mundo
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Osta kitara
jl_76
08.08.2006 13:29:23 (muokattu 08.08.2006 13:30:32)

Kuvauksen perusteella sulla näytti olevan Fenderin Hot Rodi(korjaa, jos olen väärässä:). Voin kokemuksesta sanoa, että sillä ei saa tiukkaa (komppi)säröä sitten millään.

Omat säröt siinä on aika onnettomat. Puhtaat on kuitenkin ihan jees (syy miksi ostin). Laiskana ja köyhänä ajattelin löytää vielä yhden porsaareiän hyvään särösoundiin noista pedaaleista.

msormune
08.08.2006 13:32:20

Onko kokemuksia mm. seuraavista speduista: Radial Tonebone classic, bjf dyna red ja H&K Tube factor.

Etsitkö siis säröpedaalia vai overdrive-pedaalia? Minkä tyyppiseen soitantaan?

Haen monipuolista pedaalia, jolla ensijaisesti olis saatava tanakka komppisärö.

Niin siis minkälainen särö? Esimerkkejä? Miedompi vai rankempi?

Eli mitä pedaaleja kannattas testailla/metsästää?? Hyvä neuvohan olis vaihtaa vahvistinarsenaalia, mutta tällä hetkellä en ole ajatellut siihen lähteä.

Luulen, että tuota fenderiä et yhdellä polkimella saa kovin metallipeliksi.

No oliko se sitten muuten hyvä?

Suosittelen koettamaan esimerkiksi seuraavaa halpis-setuppia: kitara => Digitech Bad Monkey => Digitech Hot Head => vahvistimen särökanava, jossa vain vähän säröä. Tässä siis kovin säristäjä (eli missä on eniten gainia) on tuo hot head.

Bäd Monkiin laitat high johonkin klo 1:00, low johonkin klo 11:00. Sitten vahvistimesta basso johonkin 14:00 ja treble ja middle maun mukaan.

Muina vaihtoehtona vaikka sitten joku Dime distortion...

Hotlicks
08.08.2006 13:43:06

Ibanezin Tube King tai Maxonin ROD881 (sama laite boostilla). Niillä pystyy tekemään aika paljon. Ja on sitten tarvittaessa kohinanpoisto mukana (jopa ihan toimiva). Eri asia vaan löytääkö mistään. Nimim. Pro Junorilla kasariheviä...

KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
lukeman
08.08.2006 16:52:35

Vintage-Rat pedaali toimii ainakin hyvin tuossa touhussa. Itseltä löytyy tuollainen tarpeettomana. Jos kiinnostaa, ota yhteyksiä vaikka pikaviestillä ensi alkuun.

Kitarasankari
08.08.2006 17:28:52

mitkä putket sulla on tuossa hot rodissa? Ite vaihdatin alkuperoisten tilalle JJ:t kun tuollaisen vielä omistin. Auttoi kummasti sekä särökanavaan että säröpedaalien toimivuuteen. BluesDriver tai SD-1 vois olla ihan hyvä.

Itsellä tuo sama säröongelma ratkesi kun vaihdoin hot rodin marsuun. nyt toimii säröt :)

Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
axe
08.08.2006 19:34:59

Radial Tonebone Classicista on kokemusta parin vuoden ajalta eri vahvareilla. On hyvä, ja erityisen hyvin toimii silloin kun vahvarin oma soundi on puhdas eli juuri esim. tuommoisen Fenderin puhtaan kanavan kanssa. Erilaisia särösoundeja löytyy tuon vehkeen säädöillä reilusti ihan kevytrososta rankkoihinkin säröihin. Särö on luonteeltaan ehkä lähempänä Mesaa kuin Marshallia - jälkimmäisen tyylistä rähinää löytyy sitten saman firman Tonebone Hot Britishistä (mutta siitä meikäläisen kokemukset rajoittuu ihan musakaupassa tyypitykseen).

jl_76
09.08.2006 10:46:25 (muokattu 09.08.2006 10:47:25)

Hyviä ehdotuksia/neuvoja kaikki, kiitos niistä. Tiedossa on, että kunnon rokkisäröt lähtee kunnon vahvistinosastosta (marshall, engl, orange jne.), joten se on tulevaisuuden kuvio eittämättä. Pitänee rueta miettimään set-uppia uudelleen ja testailla noita ehdottamianne speduja. Ja ehkä ostan sen marsuläjän sitten kun löytyy tarpeeksi ylimääräistä hilloa...mutta mikä olis hyvä sellanen??? Loppumaton suo taitaa olla tuon huippuhyvän kitarasoundi(e)n löytäminen...

Aki
09.08.2006 11:56:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pohjaton suohan se on. Mun Blues Deluxen kanssa toimi tuo mainittu H&K Tube Factor aivan mainiosti. Periaatteessa säröpedaalissa on hyvä piirre jos se ei muokkaa vahvistimen luonnetta liikaa, mutta toi H&K teki huonostakin vahvistimesta hyväsoundisen... :oP
Se on aika samoilla linjoilla ton Ibanez TubeKingin kanssa, mutta H&K:ssa on vähemmän säätimiä.

Voxin se uusi 230e maksava Cooltron Bulldog on ollut aivan upeasoundinen niinä parina kertana kun olen musaliikkeessä testannut. Sellasen ostan joskus.

Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Feggy
09.08.2006 11:59:21

Ibanez Ts-9 Tube Screamer

Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#1
4-T
09.08.2006 13:56:18 (muokattu 09.08.2006 13:58:51)

Yhdyn Akin mielipiteeseen eli Voxin Big Ben, jos haussa on pedaali joka ei väritä vahvistimen omaa saundia. Vai oliko se sittenkin Buldog, no jompikumpi kumminkin.

BigPapa
09.08.2006 14:05:23

Ibanez Ts-9 Tube Screamer

Komppia.....

Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
juukeli
09.08.2006 14:37:10

Meidän kitaristillamme on kitarana Tele, vahvistimena Fenderin Hot Rod ja säröpurnukkana Boss BD-2 ja toimii mielestäni todella hyvin rokkikomppaukseen.

MTM
09.08.2006 14:58:51

Mitäs mieltä ollaan Digitechin Hot Rod -boxista? Kiinnostaisi hankinta.

nekalanparooni
10.08.2006 00:01:41

Itsellä tuo sama säröongelma ratkesi kun vaihdoin hot rodin marsuun. nyt toimii säröt :)
Kun taas itellä parani särösaundi, ku vaihdoin Marsusta Dual Rectifieriin ;)

Kaikki hyvä tulee syvältä!
TvA
10.08.2006 00:24:13

Kuvauksen perusteella sulla näytti olevan Fenderin Hot Rodi(korjaa, jos olen väärässä:). Voin kokemuksesta sanoa, että sillä ei saa tiukkaa (komppi)säröä sitten millään.

Fulltone OCD. Tuolla saan Fender Blues Deluxesta (Hot Rodin lähisukulainen) irti varsin tiukat komppironkotukset, kitarana Gibson LP Standard burstbucker Pro mikeillä. Tuo toimii loistavasti myös Marshall JMP Super Bassinikin kanssa, trankkuvehkeitten kanssa tuo on aika kauhea vehe...

Tässä threadissä oli juttua aiheesta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=129881&co=30

...vapaa-ajan muusikko...
manto
10.08.2006 04:55:22

Miljoonaan kertaan tätä on täällä väännetty, mutta tästä kirjoitusten/hakujen sekamelskasta ei meinaa löytyä vastausta etsimääni…
Eli laitteisto huutaisi kipeästi laadukkaan säröpedaalin perään. Onko kokemuksia mm. seuraavista speduista: Radial Tonebone classic, bjf dyna red ja H&K Tube factor.
Haen monipuolista pedaalia, jolla ensijaisesti olis saatava tanakka komppisärö. Eli mitä pedaaleja kannattas testailla/metsästää?? Hyvä neuvohan olis vaihtaa vahvistinarsenaalia, mutta tällä hetkellä en ole ajatellut siihen lähteä.

Niin, eli mikä on vahvistin!?

Tarvitko suomenkielistä kitararokkia "kinkereillesi": www.panadoll.co.nr
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti