Muusikoiden.net
05.12.2016
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: seiskakielisistä
1 2 3 4 5
Sfp
06.07.2006 11:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistaako kukaan täällä seiskakielistä skittaa? Kokemuksia? Hyvät/huonot puolet?
Ajattelin ostaa nyt kun oman bändin musiikki vaatii vähän raskaampaa menoa. Eroaako soitollisesti paljon "normaalista" 6 kielisestä?
 
Doom all over the world.
McNulty
06.07.2006 12:02:19 (muokattu 06.07.2006 12:04:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistaako kukaan täällä seiskakielistä skittaa?
 
En omista mutta testailtu ja soiteltu on useampaakin.
 
Kokemuksia?
 
Kovin ristiriitaisia. Osa toimii, osa ei. Liian montaa seiskaa vaivaa se löysä tatsi B-kielellä ja soundin tunkkaisuus/mutaisuus. Myös B-kielen sointi on monissa seiskoissa aikas heikkoa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että 6-kielisessäkin on riittävästi tekemistä ja opettelemista. Tarvittaessa senkin voi virittää alavireeseen ja/tai hankkia 6-kielisen baritonin.
 
Hyvät/huonot puolet?
 
En tiedä mitä hyvää seiskassa voisi olla. Ehkä se ettei tarvitse eri vireitä varten enää muita skeboja. Seiskalla onnistuu suoraan, oli biisi sitten E tai B-vireestä vedelty, tai jostain väliltä.
 
Huonoja puolia on ainakin se, että kaula on aika leveä (ei sovi pienille nakeille niin mukavasti), ylimääräinen kieli tekee monesti kepposia sointuja soitettaessa kun on tottunut kutoseen... .
 
Ajattelin ostaa nyt kun oman bändin musiikki vaatii vähän raskaampaa menoa.
 
...ja se että yleensä rankkuutta soundiin haetaan alavireellä, kun todellisuudessa se syntyy bändin hitsautuneesta yhteissoitosta. Monikin bändi kuulostaa E-vireestä 100x rankemmalta kuin Korn tai moni muu seiskoilla soitteleva. Liian monesti ne seiskoilla vetävät vain kuulostavat turhan monotonisilta ja väsyneiltä. Ei se alakerta yksistään ja automaattisesti tarkoita raskautta tai rankkuutta.
 
Kannattaa harkita basistille kunnon vaffaria ja vaikka sitä 5-kielistä... antaa hänen hoitaa alakerta. Kitaroille sitten middlekäs soundi ja rumpali soittamaan muutakin kuin tasaista tuplabasari-lätkytystä :)
 
Lopuksi vielä tuo yhteissoitto niin timmiin kuntoon ja tiukaksi kuin viisvuatiaan *****. Seiskat unohtuu aika nopeasti, hehe.
 
Eroaako soitollisesti paljon "normaalista" 6 kielisestä?
 
No siis samat tekniikat, mutta toki fiiliksessä on eroa ja sormituksia joutuu opettelemaan uudestaan. Etenkin jos soittaa muita kuin femmoja. Eli alussa tulee varmasti harhaiskuja, esim. Em kutosella (022000) onkin äkkiä seiskalla (0220000) yms. Totuttelu myös leveään kaulaan vie aikansa. Toiset omaksuu sen tunnissa, toiset eivät koskaan.
 
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Torniojaws
06.07.2006 12:11:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistaako kukaan täällä seiskakielistä skittaa?
 
2 kpl vuodesta 2002 lähtien
 
Hyvät/
 
- ei tarvitse vaihdella virettä koko ajan kun soittaa eri juttuja
- soittotatsi on huomattavasti tiukempi kuin alavireisellä 6-kielisellä (ei spagettia)
- ... josta johtuen myös soundi on jämäkämpi
- pysyy paremmin vireessä varsinkin livenä kuin alavireinen
- pääsee sekä alas että korkealle samalla kepillä
 
huonot puolet?
 
- kieliseteissä ei ole kovin paljoa valinnanvaraa näillä seuduilla, varsinkin mikäli hakee vähän paksumpaa settiä / kieliä vaikea löytää hikipajoista Suomessa
- hiukan leveämpi otelauta, mutta itseä ei tosin ole häirinnyt
- jotkin tahot vielä jaksavat kitistä kuinka 7-kieliset olisivat numetalliin ja/tai vain 6-kieliset ovat kunnon kitaroita (tosin eipä tämä nyt niin yleistä loppujen lopuksi sitten :P)
 
Ajattelin ostaa nyt kun oman bändin musiikki vaatii vähän raskaampaa menoa. Eroaako soitollisesti paljon "normaalista" 6 kielisestä?
 
Ei, ellet omaa pieniä käsiä, jolloin luulisi olevan vaikeampi soittaa leveämmästä otelaudasta johtuen.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Boltsa
06.07.2006 13:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei, ellet omaa pieniä käsiä, jolloin luulisi olevan vaikeampi soittaa leveämmästä otelaudasta johtuen.
 
Ei ainakaan Schecterin Blackjackin seiskaversio ollut kovin vaikea soittaa. Kaula oli vielä ihan suht kapea vaikka seitsemän kieltä olikin.
 
sitä demoa koskaan tuu...
Da Make
06.07.2006 15:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan Ibanezin RG1527 Black Pearl värisenä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Mikit ovat hieman erottelemattomalla tavalla tuhnut, mutta olen tullut toistaiseksi toimeen niilläkin. Hyvän vahvistimen kanssa se ei häiritse juuri lainkaan.
 
Vireeni on 1. Eb, 2. Bb, 3. F#, 4. C#, 5. G# 6. Eb/C# 7. G#
Kielisettinä 10-52+68.
Tallan olen blokanut virittämisen helpottamiseksi.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
saastara
06.07.2006 15:49:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En omista mutta testailtu ja soiteltu on useampaakin.
 

 
Kovin ristiriitaisia. Osa toimii, osa ei. Liian montaa seiskaa vaivaa se löysä tatsi B-kielellä ja soundin tunkkaisuus/mutaisuus. Myös B-kielen sointi on monissa seiskoissa aikas heikkoa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että 6-kielisessäkin on riittävästi tekemistä ja opettelemista. Tarvittaessa senkin voi virittää alavireeseen ja/tai hankkia 6-kielisen baritonin.
 

 
En tiedä mitä hyvää seiskassa voisi olla. Ehkä se ettei tarvitse eri vireitä varten enää muita skeboja. Seiskalla onnistuu suoraan, oli biisi sitten E tai B-vireestä vedelty, tai jostain väliltä.
 
Huonoja puolia on ainakin se, että kaula on aika leveä (ei sovi pienille nakeille niin mukavasti), ylimääräinen kieli tekee monesti kepposia sointuja soitettaessa kun on tottunut kutoseen... .
 

 
...ja se että yleensä rankkuutta soundiin haetaan alavireellä, kun todellisuudessa se syntyy bändin hitsautuneesta yhteissoitosta. Monikin bändi kuulostaa E-vireestä 100x rankemmalta kuin Korn tai moni muu seiskoilla soitteleva. Liian monesti ne seiskoilla vetävät vain kuulostavat turhan monotonisilta ja väsyneiltä. Ei se alakerta yksistään ja automaattisesti tarkoita raskautta tai rankkuutta.
 
Kannattaa harkita basistille kunnon vaffaria ja vaikka sitä 5-kielistä... antaa hänen hoitaa alakerta. Kitaroille sitten middlekäs soundi ja rumpali soittamaan muutakin kuin tasaista tuplabasari-lätkytystä :)
 
Lopuksi vielä tuo yhteissoitto niin timmiin kuntoon ja tiukaksi kuin viisvuatiaan *****. Seiskat unohtuu aika nopeasti, hehe.
 

 
No siis samat tekniikat, mutta toki fiiliksessä on eroa ja sormituksia joutuu opettelemaan uudestaan. Etenkin jos soittaa muita kuin femmoja. Eli alussa tulee varmasti harhaiskuja, esim. Em kutosella (022000) onkin äkkiä seiskalla (0220000) yms. Totuttelu myös leveään kaulaan vie aikansa. Toiset omaksuu sen tunnissa, toiset eivät koskaan.

 
Todella hyviä pointteja Luumurskalla.. Itse 7-kielinen baritoni on päätynyt ostoslistalleni siksi, että sitä soundia mitä kitaralta haen, ei vain pysty soittamaan peruskitaroilla. 6-kielinen baritoni voisi toimia kenties, mutta se rajaa todella paljon pois muuta soittoa omilla vireillään. Perus-seiskaa en halua koska tuo ala-B on tosiaan jopa paksuilla kielillä sangen paljon baritonia löysempi.
 
Lyhyesti voisi sanoa, että haluan baritoni-7:n koska kaikki muut kitarat tuntuisivat kompromisseilta..
 
Ja ainahan sitä voin sen rinnalle ostaa hyvän straton ja telen.. Sitten ei sitä enää muuta ikinä tarvitsekaan.. (kunnes uusi GAS-aalto iskee) :)
 
Lisää middleä.
elbowski
06.07.2006 16:11:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja se että yleensä rankkuutta soundiin haetaan alavireellä, kun todellisuudessa se syntyy bändin hitsautuneesta yhteissoitosta. Monikin bändi kuulostaa E-vireestä 100x rankemmalta kuin Korn tai moni muu seiskoilla soitteleva. Liian monesti ne seiskoilla vetävät vain kuulostavat turhan monotonisilta ja väsyneiltä. Ei se alakerta yksistään ja automaattisesti tarkoita raskautta tai rankkuutta.
 
Kannattaa harkita basistille kunnon vaffaria ja vaikka sitä 5-kielistä... antaa hänen hoitaa alakerta. Kitaroille sitten middlekäs soundi ja rumpali soittamaan muutakin kuin tasaista tuplabasari-lätkytystä :)
 
Lopuksi vielä tuo yhteissoitto niin timmiin kuntoon ja tiukaksi kuin viisvuatiaan *****. Seiskat unohtuu aika nopeasti, hehe.

 
Hmm, olin tulossa postaamaan miltei 1:1 samat asiat kuin Luunmurskaajalla tässä tänään, mutta eipä tarvitsekaan. Itse omistan seiskan, mutta se lähtee ensi viikolla kiertoon kun tajusin sen turhaksi. Seitsemättä kieltä ei kannata oikeasti hommata kitaraan ennen kuin se EQ oikeasti on niin että kitarasaundi on mahdollisimman selkeä ja erotteleva, ja basistilla on bassossaankin se viides kieli. Muuten otteet seitsemänneltä kieleltä vain mössöyttävät kokonaisuutta, which is NOT nice.
 
Raivo määrää nuotin
Da Make
06.07.2006 16:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän seitsämättä kieltä "erikois soinnuissa" joita soitan silloin, kun toinen kitara vetää leadia. Se tukevoittaa kontekstia kummasti kun lisää sointuun ylimääräisen kvintin alakertaan.
 
Muutoin olen täysin samaa mieltä muiden postaajien kanssa. Matala vire ei tee rankkuutta, ja normaaliskaalaista seiskakielistä on vaikea saada soundaamaan tiukalta. Pidempi skaalaisilla onnistuu huomattavasti paremmin.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Billsner
06.07.2006 16:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistaako kukaan täällä seiskakielistä skittaa? Kokemuksia?
 
Tuollaisen halpis ibanezin omistan (GRX720) joka hoitaa satunnaiset h-vireestä menevät jutut. Sopii mun käteen erittäin hyvin.
 
Hyvät/huonot puolet?
 
Hyviä puolia:
Ei tarvitse vaihdella vireitä.
 
Huonot puolet:
Joutuu ostamaan custom kielisettejä, jotka ovat kalliita (ainakin oulussa). Itse kun vielä haluan punotun
g-kielen niin ei voi tilata läjää 7-kielisen settejä esim. thomannilta.

Ajattelin ostaa nyt kun oman bändin musiikki vaatii vähän raskaampaa menoa.
 
Hyvä vahvistin tuo mureutta ja raskautta soundiin, esim. takaa avoimella pikkucombolla on vaikea saada hyvää mättöhevisoundia.
 
Eroaako soitollisesti paljon "normaalista" 6 kielisestä?
 
Leveämpi kaula nyt ainakin.
 
Assembled in blasphemy
saastara
06.07.2006 16:30:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matala vire, scoopattu soundi ja valtava särömäärä ovat omiaan kitarasoundin pilaamiseen.. Se ei kuulosta rankalta, enemmänkin myötähäpeää aiheuttavalta.
 
Seiskat ovat vaarallisia pelejä, niillä on niin kovin helppo pilata soundi. :)
 
Lisää middleä.
LaXu
06.07.2006 16:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä ole minäkään seiskoihin erityisemmin ihastunut. Vähän sama juttu kuin 5-kielisissä bassoissa, en vain tarvitse sitä alinta kieltä paljoa mihinkään muuhun kuin mörköheviriffeihin.
 
Haittapuolena näkisin otelaudan leveyden, ei onnistu peukun käyttö soinnuissa kovin helpolla.
 
Thule
06.07.2006 16:59:06 (muokattu 06.07.2006 17:00:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- soittotatsi on huomattavasti tiukempi kuin alavireisellä 6-kielisellä (ei spagettia)
- ... josta johtuen myös soundi on jämäkämpi

 
Mistäs tämä johtuu? Jos kummassakin kitarassa on sama skaala ja sama kielisetti (molempien paksuin kieli 70 ja vire B), niin millä perusteella se 7-kielisen soittotatsi on tiukempi?
 
Vai jäikö multa nyt jotain ymmärtämättä...?
 
13
Twinkle
06.07.2006 17:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs tämä johtuu? Jos kummassakin kitarassa on sama skaala ja sama kielisetti (molempien paksuin kieli 70 ja vire B), niin millä perusteella se 7-kielisen soittotatsi on tiukempi?
 
Tuossa olet oikeassa, että kyseisessä tilanteessa niillä ole mitään eroa. Varmaan tässä haettiin sitä, että jos 6-kielisestä vetää jollakin perinteisemmällä (70 ei minusta ainakaan ole kaikkein perinteisin) kielisarjalla alavireeseen, kielistä tulee löysät. Itse en mielelläni laita normaaliin 6-kieliseen mitään yli 50 meneviä, tällä hetkellä tuntuis siltä että käytössä oleva 12-52 on jo hieman liian järeää tavaraa.
 
ch LL
06.07.2006 18:23:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta pois seiskakielinen, kun peli tulee tutuksi et tee mitään kuusikielisellä!
Näin ainakin itsellä kävi. Seiskalla pystyt soittamaan vastaavasti taas paljon monipuolisempia juttuja.
 
Musta tuntuu että nämä jotka suhtautuvat negatiivisesti seiskoihin, ovat niitä jotka eivät ikinä oppineet soittamaan sitä ja katkerina tilittää sitä sun tätä! :)
 
Eikä saunditkaan ole yhtään epäselvät jos osaa säätää vahvistintansa.
Näkisin että seiskat ovat monipuolisempia, mutta vaativat "taitoa" enemmän.
-K-
06.07.2006 18:24:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se yksi kieli ja 1,5" lisää saa aina hymyn huulille.
 
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
JAK
06.07.2006 18:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se yksi kieli ja 1,5" lisää saa aina hymyn huulille.
 
Kyä näin on! Kun kerran pääsee testimään 27"-skaalalla olevaa seiskaa niin paluuta ei ole ja ongelmat ovat poissa.
 
McNulty
06.07.2006 18:32:32 (muokattu 06.07.2006 18:34:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta pois seiskakielinen, kun peli tulee tutuksi et tee mitään kuusikielisellä!
Näin ainakin itsellä kävi. Seiskalla pystyt soittamaan vastaavasti taas paljon monipuolisempia juttuja.

 
Monipuolisuuskin on niin suhteellista. Minusta 6-kielisessä on vain ihan riittävästi haastetta...
 
Musta tuntuu että nämä jotka suhtautuvat negatiivisesti seiskoihin, ovat niitä jotka eivät ikinä oppineet soittamaan sitä ja katkerina tilittää sitä sun tätä! :)
 
Höpöhöpö... en ole vielä oppinut soittamaan 6-kielistäkään, mutta en ole lainkaan katkera niistä :) Joillekin se nyt vain on niin ettei seiskalla tee yhtikäs mitään. Onhan se kauhakuormaajakin kiva tuolla liikenteessä kun sillä voi siirtää santakasoja tms. mutta kyllä minä silti valitsen henkilöauton omaan ajooni.
 
Eikä saunditkaan ole yhtään epäselvät jos osaa säätää vahvistintansa.
 
Niin mitä vahvistinta? Kaikilla ei ole käytössään pro-vermeitä vaikka seiskoja himoitsevatkin.
 
Näkisin että seiskat ovat monipuolisempia, mutta vaativat "taitoa" enemmän.
 
Eli jos soittaa seiskalla huonosti niin on taitavampi kuin että soittaisi kutosella huonosti? Ei kai se nyt ihan noinkaan ole... taidan jättää tämän nyt ihan omaan arvoonsa :)
 
Minusta vain on väärä lähtökohta, jos soundiin halutaan raskautta niin sitä toteutetaan lisäkielellä. Monesti kun siihen voi riittää vaikka 6-kielinen, ostamalla paksumpi kielisetti (ja kenties virittää se sitten ½ tai kokosävelen alavireeseen) ja vahvistimen asetuksien muuttamisella... tai hankkimalla kitaraan erityylinen mikki, tai ostaa EQ:n vaffarin ja kitaran väliin tai vaihtaa elementin vaffaristaan jne jne.
 
On huomattavasti helpompaa vaihtaa vahvistimesta toiseen, kuin että esim. 15 vuoden soittelun jälkeen 6-kielisellä lähdet vaihtamaan tekniikkaasi 7-kieliseen.
 
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
ch LL
06.07.2006 18:44:39 (muokattu 06.07.2006 18:49:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monipuolisuuskin on niin suhteellista. Minusta 6-kielisessä on vain ihan riittävästi haastetta...
Joillekkin on joillekkin ei!
 
Höpöhöpö... en ole vielä oppinut soittamaan 6-kielistäkään, mutta en ole lainkaan katkera niistä :) Joillekin se nyt vain on niin ettei seiskalla tee yhtikäs mitään. Onhan se kauhakuormaajakin kiva tuolla liikenteessä kun sillä voi siirtää santakasoja tms. mutta kyllä minä silti valitsen henkilöauton omaan ajooni.
Mutta nytten onkin kyse henkilöautosta joka poikkeaa vain pikkaisen "tavallisesta" henkilöautosta ja jolla pystyy sirtää santakasoja. Ei kauhakuormaajasta! :D
 
niin mitä vahvistinta? Kaikilla ei ole käytössään pro-vermeitä vaikka seiskoja himoitsevatkin.
No se ei ole seiskan vika jos vahvistin puuttuu!
 
Eli jos soittaa seiskalla huonosti niin on taitavampi kuin että soittaisi kutosella huonosti? Ei kai se nyt ihan noinkaan ole... taidan jättää tämän nyt ihan omaan arvoonsa :)
Mitähän järkeä tuossa väittämässä oli? :D Mietippä vielä hetki, jos tajuaisit minun alkuperäisen pointtini.
 
Itseäsi lainaten:
ylimääräinen kieli tekee monesti kepposia sointuja soitettaessa kun on tottunut kutoseen... .
Eikös tuohon että saa kielet soimaan nätisti, juuri vaadita sitä pientä ylimääräistä taitoa mitä kuusikielisessä ei? (yksi esimerkki)
 
Minusta vain on väärä lähtökohta, jos soundiin halutaan raskautta niin sitä toteutetaan lisäkielellä. Monesti kun siihen voi riittää vaikka 6-kielinen, ostamalla paksumpi kielisetti (ja kenties virittää se sitten ½ tai kokosävelen alavireeseen) ja vahvistimen asetuksien muuttamisella... tai hankkimalla kitaraan erityylinen mikki, tai ostaa EQ:n vaffarin ja kitaran väliin tai vaihtaa elementin vaffaristaan jne jne.
 
On huomattavasti helpompaa vaihtaa vahvistimesta toiseen, kuin että esim. 15 vuoden soittelun jälkeen 6-kielisellä lähdet vaihtamaan tekniikkaasi 7-kieliseen.

 
Eikös jokainen tiedä itse sen mikä kuulosta itsestä raskaalle ja toimii sen mukaan?
Torniojaws
06.07.2006 19:31:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs tämä johtuu? Jos kummassakin kitarassa on sama skaala ja sama kielisetti (molempien paksuin kieli 70 ja vire B), niin millä perusteella se 7-kielisen soittotatsi on tiukempi?
 
Vai jäikö multa nyt jotain ymmärtämättä...?

 
Mene ja tiedä. Itsellä aikoinaan oli Yamahan 6-kielinen (25.5" ja 070-011 -setti), niin sen jälkeen kun aikoinaan ostin tuon Jacksonin DX7:n (25.5" ja sama 070-011 -setti) jostain syystä tuntuma vain oli paljon jämerämpi, vaikka teoriassa ei pitäisi olla eroa. Yksi syy saattaisi olla siinä kun tuossa Jammussa oli vibrakampi. Mutta kuitenkin, B-vire Jammulla oli pelkkää spagettia ja Jacksonilla juuri kuten pitääkin.
 
Tuossa viime syksynä sitten Schecterin 26.5" skaalalla ja 056-011-setillä onkin jo uudessa luokassa jämäkkyydessä ja sustainissa.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Juustonaksu
06.07.2006 19:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...jostain syystä tuntuma vain oli paljon jämerämpi, vaikka teoriassa ei pitäisi olla eroa. Yksi syy saattaisi olla siinä kun tuossa Jammussa oli vibrakampi. Mutta kuitenkin, B-vire Jammulla oli pelkkää spagettia ja Jacksonilla juuri kuten pitääkin.
 
Ettei johtuisi myös osaksi siitä, että Jaskassasi on reverse headstocki. Sehän nimittäin on punotuille aikamoista jämäkkyyttä lisäävä piirre. :)
 
Tuossa viime syksynä sitten Schecterin 26.5" skaalalla ja 056-011-setillä onkin jo uudessa luokassa jämäkkyydessä ja sustainissa.
 
Itse olen tässä ostamassa Schecterin Damien seiskaa ja ihan mielenkiinnolla mietin, että onko siinä kunnolla sustainia. Nykyisessä RG:ssäni on sustaini aika mahtavasti verrattuna useisiin muihin saman hintaluokan keppeihin, mutta seiskalta odotan pitkää ja rikasta sointia.
 
Kannattaakohan noihin seiskoihin muuten suosiolla ostaa vaikka DR:n 10-52 setti ja läimästä vaikka Ernie Ballin irtokieli? :)
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti