Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Virtaa oedaaleille.!
1 2 3
reppana
04.06.2006 21:25:36 (muokattu 04.06.2006 21:26:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lukenut nuo virta topicit mutta kuka niihin vanhoihin vastais. Eli tarvitsisin virtaa seuraaville lootille.
Sd-1(boss)
Wah-wah(behkun)
Boosteri(behkun)
Flanger(fab)

Kaikki ovat 9v paristolla toimivia. Millainen muuntaja olisi noille hyvä.? Virtaa sais jäädä aika paljon yli koska pedaaleja on tulossa lisää. Mieluiten ehdotelkaa sellasia muuntajia mitkä ei maksas yli40e. Ja paljon noille pitäs olla yhteensä virtaa. Olen huono sähkö asioissa.

SORI KIRJOTUSVIRHE OTSIKOSSA!!

Harjottelemalla oppii=)
SiwamieS
04.06.2006 21:36:54

1spot:
http://www.beatman.fi/products.php?p=88b4cf
sekä sille jakopiuha:
http://www.beatman.fi/products.php?p=2f0121

"Folk-muusikot ovat tavallisesti liberaaleja hinttejä. Mutta en minä... Minä laulan konservatiiviveljilleni."
reppana
04.06.2006 21:41:30

Riitääkö tosta virtaa kaikille pedaaleille? Ja toimiiko toi myös suomen pistokeisiin?

Harjottelemalla oppii=)
apenaattori
04.06.2006 21:52:03

Täsmälleen sama juttu meikäläisellä mielessä. Löytyisiköhän Biltemasta sopivaa?

Mulle saa tehdä melkein mitä vaan. Eiku siis aivan mitä vaan.
sn
04.06.2006 21:55:37

Riitääkö tosta virtaa kaikille pedaaleille? Ja toimiiko toi myös suomen pistokeisiin?

Hyvin riittää. Mulla se syöttää 9 pedaalia, joista yksi on helvetin virtasyöppö delay. Ja lisää tulossa kun jaksan käydä ostamassa jatkopiuhaa. Joku on valitellut että se sirisee, mutta mulla ainakin on ihan äänetön vaikka siinä on yksi herkkä germaniumfuzzkin kiinni. Ja toimii Suomessa, totta kai.

tenkainen
04.06.2006 21:55:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täsmälleen sama juttu meikäläisellä mielessä. Löytyisiköhän Biltemasta sopivaa?

Bilteman reguloidulla n. 10€ muuntajalla minä annan virtaa pedaaleille. Toimii mainiosti. Siinä on jännitteen säätökin, jos haluaa alijännitteillä pelleillä. ;-D
Ja 1spotin haaroituspiuha myös käytössä. Hjuva sekin.

"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
Aki
04.06.2006 23:55:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi 1Spot on siitä poikkeuksellinen että antaa 1700mA. Tavallisesti sen kokoiset muuntajat antaa 9V:hen 300mA tai 500mA. Ja Bilteman kaikissa reguloiduissa on se hankala välipistoke. 1Spotissa on myös valmiiksi riittävän pitkä piuha. Ja maksaa silti vain 20€.

"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
TvA
05.06.2006 00:10:43

Toi 1Spot on siitä poikkeuksellinen että antaa 1700mA.

Paitsi että ainakin tuo Beatmanin linkki toteaa 1000mA output power. Harvemmin speduilla saa kulumaan1A/9V...
Mites verkkobrummi tuolla kilkkeellä? Ei mahdu kummoiset suotolyytit ainakaan noin pieneen koteloon.

...vapaa-ajan muusikko...
inflames
05.06.2006 07:30:35

Multa ääni kanssa 1spotille. Mulla se on ruokkinu mm. tämmöstä setuppia:
VoxWah
Tubeking
dynacomp
delay

Se on niin halpa ja helppo vielä kun saa valmiiks niitä adaptereitä. Pääsee turhalta
miettimiseltä.

'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe. Romantikkoitkijä #8
Jungleman
05.06.2006 09:48:25

Paitsi että ainakin tuo Beatmanin linkki toteaa 1000mA output power. Harvemmin speduilla saa kulumaan1A/9V...

One Spotteja on päivitetty matkan varrella, vanhemmat olivat 1000 mA, uudemmat 1700 mA.

Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Fortune
05.06.2006 10:24:56

Paitsi että ainakin tuo Beatmanin linkki toteaa . Harvemmin speduilla saa kulumaan1A/9V...
Mites verkkobrummi tuolla kilkkeellä? Ei mahdu kummoiset suotolyytit ainakaan noin pieneen koteloon.

Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tuon kanssa, syötän sillä viritintä, säröä ja wahia eikä brummeja/muita häiriöitä ole ilmennyt.

Look behind you, a three-necked guitar!
McNulty
05.06.2006 10:31:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.customshop.fi

Sieltä virtalähteet ja Cioks Big John.

Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Mika_K
05.06.2006 10:44:28 (muokattu 05.06.2006 11:40:34)

Miten ois käynti kierrätyskeskuksessa, tms. ja vanha tulostimen / läppärin verkkolaite. Saattas olla sikahalpa ... . Itellä modausta odottaa Canonin läppärille tarkoitetun printterin verkkkolaite. 9,5VDC / 1,5A. Powerin malli: AD-150

-M-

e: Mittasin just ton AD-150:n ... ulostulojännite ilman kuormaa 12 ja roiskeet VDC, eli ihan suoraan tommonen ei käy. Meni modaus hommiksi. :(

Through the centuries, flames have had a mind-calming effect ... the sweet bluish glow of the tubes has the similar effect. -M-
Jungleman
05.06.2006 11:10:00

www.customshop.fi

Sieltä virtalähteet ja Cioks Big John.

Hmm... Cioksit ovat ihan ok, mutta... Minulla on Double Jack tällä hetkellä kakkospedaalilaudassa, ostin Pedal Power 2 plussan ykköslautaan. Double Jack aiheuttaa ikävää hurinaa joidenkin pedaalien ja pedaaliyhdistelmien kanssa. Pedal Power on täysin hiljainen. Ykköslaudassa on myös One Spot antamassa poweria virtasyöpölle efektilooppikytkimelle.

Pedal Powerin hinnalla saa kaksi Double Jackia johtoineen, Big John on vähän Double Jackia halvempi... ja Big Johnin hinnalla saa kolme One Spotia. Suoraan sanoen, minä en kokemukseni perusteella voi suositella Cioksin tuotteita. Aivan yhtä laadukkaan saa huomattavasti halvemmalla - todella hyvästä pitää sitten jo maksaa enemmän.

Romantikkoitkijät #1
McNulty
05.06.2006 11:14:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suoraan sanoen, minä en kokemukseni perusteella voi suositella Cioksin tuotteita.

Tämä yhden laitteen perusteella? Oletko siis todennut että kaikki double jackit aiheuttavat hurinoita? Onko hurina johtuva juuri virtalähteestä ettei esim. jostain efektimokkulasta tai piuhoista? Oletko todennut Big Johnin hurisevaksi?

Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
Jungleman
05.06.2006 12:07:08

Tämä yhden laitteen perusteella? Oletko siis todennut että kaikki double jackit aiheuttavat hurinoita? Onko hurina johtuva juuri virtalähteestä ettei esim. jostain efektimokkulasta tai piuhoista? Oletko todennut Big Johnin hurisevaksi?

Yhden laitteen perusteella, kyllä - kokemukseni rajoittuvat yhteen Double Jackiin. Hurinaa on esiintynyt muutaman pedaalin kanssa, E-H Small Clone sekä AMT British Sound eivät tykkää olla kytkettyinä Double Jackiin yhtä aikaa joidenkin muiden pedaalien kanssa. En ole tehnyt lopullista analyysia yhdistelmistä joissa hurinaa esiintyy, olen vain havainnut sen olemassaolon. Piuhat ovat George Älliä pedaalilaudassa, Spectraflexiä ja / tai DiMarziota kitarasta lautaan ja laudasta vahvariin. Small Clone ei hurise Pedal Powerin kanssa, ei myöskään patterikäytössä.

Vajavaiseen subjektiiviseen kokemukseeni nojaten en voi pitää omistamaani Cioksin tuotetta olennaisesti parempana kuin huomattavasti edullisempaa One Spotia (jonka hurina-alttiutta en ole testaillut sen kummemmin, se antaa virtaa yhdelle vehkeelle pedaalilaudassani ja toimii hurisematta Pedal Powerin rinnalla).

Big Johnista ei ole kokemuksia. Double Jack eroaa siitä kahden vanhempien Boss-pedaalien virransyöttöön tarkoitettujen 12 V lähtönsä (ACA) osalta - voi toki olla että sen sisäisessä arkkitehtuurissa on ratkaisuja jotka tekevät sen häiriöalttiimmaksi kuin Big Johnin. En tiedä, enkä ole pätevä arvioimaan asiaa.

Romantikkoitkijät #1
Aki
05.06.2006 12:37:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun 1Spot sanoo että 1700mA (ilmeisesti uudempi). Amppeeriin pääsee kyllä jos on vähääkään syöpömpiä tapauksia kuten niitä Line6 modellereita. Tavallisestihan nää eequut ja säröt vie 10-50mA / kappale. Ei se headroomi silti haitaksikaan ole... ;o)

Joku oli jossain yksittäistapauksessa saanut jonkun sirinän kuulumaan, mutta muut ei ymmärtänyt miten. Itse en huomaa tuossa mitään sirinää tai häiriöääniä.

vanha tulostimen / läppärin verkkolaite. Saattas olla sikahalpa
Niin pihi kun olenkin, 20 euron takia en alkaisi käyttämään aikaa moisiin kokeiluihin. 1Spot on kuitenkin suunniteltu nimenomaan musakäyttöön, ja jos joku siinä toimii hyvin niin tuo. Ja tietysti kalliimmat musakäyttöön suunnitellut, kuten tuo Custom Soundsin melkein satasen maksava.

ulostulojännite ilman kuormaa 12 ja roiskeet VDC, eli ihan suoraan tommonen ei käy.
Jos nyt haluat kokeilla, niin mittaappa ensin kuorman kanssa. Myös reguloidut muuntajat antaa joskus ilman kuormaa reilusti enemmän kuin sen luvatun.

"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Listen
05.06.2006 13:43:15

Itse sain 1spotin muutama päivä sitten, ja se antaa sirinää sekä haaroitinpiuhaa käyttäessä että ilman (Visual Sound Route 66 ja Digitech Bad Monkey Roland -pedaalit Micro Cube-vahvarin kanssa).

Kummassakin ritsassani eli Strato- ja Teles-tyyppisissä (2 humpparia) on ilmeisesti maadoituspiuhat irti tai huonosti juotettu, eli sirinä vaimenee suurimmaksi osaksi kun on kämmenselkä tallassa kiinni tai ottaa kitarapiuhan metallisesta plugista kiinni. Mutta aika paljon kuitenkin hurisee 1spotin kanssa, vaan pattereilla käyttäessä se surina sitten lakkaa. Muuntajan kääntäminen toisinpäin pistorasiassa ei juurikaan vaikuta sirinän voimakkuuteen.

Kaikki kitaralaitteet ovat samassa pistorasiassa eli pitäisivät olla samassa maapotentiaalissa. Asunto on kyllä peruskorjaamaton, joten kitaravermeisiin ja tietsikkaan oheislaitteineen ja äänitys/miksaus-vehkeisiin tulee sähkö yhden ainoan pistorasian takaa (keittiöstä, koska siellä on asunnon ainoa maadoitettu pistorasia). Telkkari sun muut videot eivät ole samassa ketjussa.

Tekisiköhän tällaisella mitään - Behringer Hum Destroyer ?

http://www.lentine.com/87971.htm?parentid=654

myrtonen
05.06.2006 13:43:30 (muokattu 05.06.2006 13:44:38)

Itse ostin elektroniikkaliikkeestä hakkurimallisen virtalähteen (1,3A, 23 euroa) ja t-kauapasta ibanezin haaroittimen. Muuntajasta kyrvähti (tarpeeton) polariteetinvaihtaja, ja ibaneesin jatkopiuhassa ovat liittimet turhan pitkiä - vievät tilaa. Kolvasin sitten muuntajan kiinteästi jakopiuhaan, eli tällä hetkellä toiminta on moitteetonta, vain ibanezin liittimet välillä harmittavat, ja mennee koko jakopiuha kohtapuolin vaihtoon.

"Mietiskeltiin tossa bänditreenien jälkeen ja tultiin siihen tulokseen, että kuules jätkä, sä oot täydellinen mies. -Leper Messiah
Boltsa
05.06.2006 15:32:51

ite ostin Ibanezin 500mA muuntajan ja ibanezin jakopiuhan. Kyllähän tuo niin kauan oli hyvä kuin huomasin että 1spot olis ollu tehokkaampi ja pienempi. No, elämä on.
Ja tuo 500mA riittää usealle pedaalille, itellä ollut suurimmillaan viisi kiinni, vieläpä suht virtasyöppöjä. Ainoa miinus tuossa muuntajassa siis fyysinen koko.

sitä demoa koskaan tuu...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti