Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warmoth
1 2 3 4 5 6 7
Humanoid
03.01.2011 08:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olli8: Parin viikon sisään olisin tilaamassa kokonaista stratocasteria osineen päivineen. Kiinnostaa tietää. Vaativatko nuo vaahterakaula/otelauta SS 6100 nauhat välittömästi hiontaa, kun kerta koko kaula lakataan high glossilla nauhoja myöten. Vai toimivatko nuo yleensä heti paketista revittynä?
 
Muistaakseni Warmoth suosittelee, että nauhat huolletaan uuden kaulan/kitaran saapuessa. Eivät siis hoida hommaa sielä aivan loppuun asti. Itse en ole tätä tehnyt ja ihan hyvin tuolla on silti soitellut. Joskin tänä talvena on kyllä huolto tehtävä :)
 
Sami / Ääniportti
Swan
03.01.2011 17:25:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olli8: Toinen juttu on se, että runkoon tulee non recessed kiinnitys floikalle (Ei jyrsittyä tilaa taaksepäin kampeamiseen), joka näköjään vaatii pienen kulman kaulataskussa toimiakseen kunnolla. Niin tuleeko kaulataskun pääty myös kulman mukaan, jotta kaulan perä nojaisi vesitiiviisti runkoa vasten? Vai onko se täysin epäolennaista? Itse ainakin näen sen tärkeänä, että kaula on koko matkalta kiinni rungossa. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa tässä.
 
http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/GuitarNeckPocket.aspx
 
Kelaa sivua vähän alemmas, niin saat vastauksen kysymykseesi.
 
Kolmanneksi onko kenelläkään kokemusta tuosta Warmoth Pro sarjan Douple Expanding truss rod systeemistä? Onko tuo luotettava vekotin verrattuna perinteiseen yhteen kaularautaan? Warmoth kehuu kyllä stabiilimmaksi tuota tuplapaalua.
 
Mulla on ollut tuo omassa W:ssä nyt 2,5v ajan, eikä koko aikana ole tarvinnut kaularautaan koskea kertaakaan. Säänvaihteluista ei ole moksiskaan, eikä sen puoleen tahattomista pahoinpitelyistäkään.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
olli8
03.01.2011 17:48:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/GuitarNeckPocket.aspx
 
Kelaa sivua vähän alemmas, niin saat vastauksen kysymykseesi.
 

 
Mulla on ollut tuo omassa W:ssä nyt 2,5v ajan, eikä koko aikana ole tarvinnut kaularautaan koskea kertaakaan. Säänvaihteluista ei ole moksiskaan, eikä sen puoleen tahattomista pahoinpitelyistäkään.

 
Niin missä tuolla alhaalla vastataan kysymykseeni? En puhu tuosta 720 Modista ollenkaan. Tarkoitan sitä, että jääkö kaulan perän ja rungon välille ilmaa tuon angled pocketin kanssa, kun kaulan laittaa kiinni. Tavallisessa suorassa neck pocketissa kaulan kiinnityspohja, sekä perä tulee täysin runkoa vasten. Angled neck pocketin kanssa kaula menee kulmaan runkoa nähden jättäen tyhjää siitä missä kaulan pääty normaalisti tulisi kaulataskun pohjaa vasten. Ompas vaikea selittää, kun ei osaa :( Kuitenkin, onko mitään tietoa asiasta jyrsitäänkö angled neck pocketin peräkin kulmaan?
 
Swan
03.01.2011 17:52:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olli8: Niin missä tuolla alhaalla vastataan kysymykseeni? En puhu tuosta 720 Modista ollenkaan. Tarkoitan sitä, että jääkö kaulan perän ja rungon välille ilmaa tuon angled pocketin kanssa, kun kaulan laittaa kiinni. Tavallisessa suorassa neck pocketissa kaulan kiinnityspohja, sekä perä tulee täysin runkoa vasten. Angled neck pocketin kanssa kaula menee kulmaan runkoa nähden jättäen tyhjää siitä missä kaulan pääty normaalisti tulisi kaulataskun pohjaa vasten. Ompas vaikea selittää, kun ei osaa :( Kuitenkin, onko mitään tietoa asiasta jyrsitäänkö angled neck pocketin peräkin kulmaan?
 
ANGLED NECK POCKETS
We offer two different angles. The big angle is for use with the Gibson Tune-O-Matic type bridges, the Gotoh 510 bridge and the Schaller 456 bridge (all stud mount). The small angle is for use with a non-recessed Floyd Rose bridge rout to minimize any need for neck shims.
 
This custom feature option is $10 extra.

 
:)
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
olli8
03.01.2011 18:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt oikein nappaa... Kyllähän se on tiedossa, että taskun kiinnityspintaan(pohjaan) tehdään kulma. Vaan tuleeko se kulma myös taskun perälle, jotta kaula olisi kiinni tiiviisti runkoa vasten koko taskun alueelta.
 
Ennenkuin kirjoitan 1000 sanaa, niin tässä on kuva!
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/82013.jpg
 
Swan
03.01.2011 18:35:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olli8: Ei nyt oikein nappaa... Kyllähän se on tiedossa, että taskun kiinnityspintaan(pohjaan) tehdään kulma. Vaan tuleeko se kulma myös taskun perälle, jotta kaula olisi kiinni tiiviisti runkoa vasten koko taskun alueelta.
 
Ennenkuin kirjoitan 1000 sanaa, niin tässä on kuva!
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/82013.jpg

 
Tuota en osaa sanoa, joten kannattaa kysyä sälleiltä itseltään sähöpostitse. Jyrsintäprosessin tietäen veikkaisin itse kyllä vasemmanpuoleista lopputulosta.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
olli8
03.01.2011 19:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/GuitarNeckPocket.aspx
 
Kelaa sivua vähän alemmas, niin saat vastauksen kysymykseesi.
 

 
Mulla on ollut tuo omassa W:ssä nyt 2,5v ajan, eikä koko aikana ole tarvinnut kaularautaan koskea kertaakaan. Säänvaihteluista ei ole moksiskaan, eikä sen puoleen tahattomista pahoinpitelyistäkään.

 
Tuohon kaulataskuun tuli vastaus Warmothilta "There will be no percetable gap" Joten se kai siitä. Mitenkäs tuo Double truss systeemi pelaa yleensäkin soitossa? Onko se soundiltaan erilainen verrattuna perinteiseen single paaluun?
 
Swan
03.01.2011 19:28:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olli8: Mitenkäs tuo Double truss systeemi pelaa yleensäkin soitossa? Onko se soundiltaan erilainen verrattuna perinteiseen single paaluun?
 
Soittaessa ei kaularautaa huomaa, eli ilmeisesti kaikki toimii kuten pitääkin. Saundiasiaa kannattaa kysyä Eric Johnsonilta.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Beachhead
27.09.2016 21:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaas tätäkin sitten vähän.
 
Elikkäs, voisiko joku ken tietää kertoa minkä verran tuossa Warmoth Roundback '59 profiilissa on "shoulderia".. Nyt vaikka esim verrattuna Fenderin modern C ?
 
Eli onko tuo 59 profiili enemmänkin D kuin C..
 
hollstro
27.09.2016 21:47:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beachhead: Nostetaas tätäkin sitten vähän.
 
Elikkäs, voisiko joku ken tietää kertoa minkä verran tuossa Warmoth Roundback '59 profiilissa on "shoulderia".. Nyt vaikka esim verrattuna Fenderin modern C ?
 
Eli onko tuo 59 profiili enemmänkin D kuin C..

 
Oletko katsonut tätä: http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/BackContours.aspx ?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
LaMotta
27.09.2016 21:56:54 (muokattu 27.09.2016 22:04:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beachhead: Eli onko tuo 59 profiili enemmänkin D kuin C..
 
E: Ei mtn. Sotkin tuon ja srv profiilin.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Progorava
27.09.2016 23:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen omistanut 59 rounded warmoth -kaulan.
 
minun mielestä se ei mikään D ollut mutta erittäin muhkea C. Muhkeampi kuin Gibsonin 59 profiili.
 
eli väkisinkin siinä on shoulderia kun on noin paksu mutta ei silti D. vaikea selittää..
 
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
arijuki
28.09.2016 09:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään ollut SOft V -profiilista kaulaa Warmothilta? Kiinnostaisi, kun niitä ei Fenderillä hirveästi malleissa ole.
 
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Progorava
28.09.2016 13:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arijuki: Onko kenelläkään ollut SOft V -profiilista kaulaa Warmothilta? Kiinnostaisi, kun niitä ei Fenderillä hirveästi malleissa ole.
 
Claptoniako tarkoitat? Mulla on ollut jossain vaiheessa noi kaikki fatbackia lukuunottamatta.
 
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
Skebaristi
29.09.2016 13:37:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako joku kertoa lonkalta Warmothin kaulakonfiguraattorin viritystapin reikäkoosta?
 
Vaihtoehtoina on nämä, mutta mikä näistä käy perus Fenderiin? Ei nyt ole työntömittaa käsillä.
 
vintage style 11/32"
schaller 25/64, 11/32"
gotoh/groover 13/32, 11/32"
sperzel 25/64"
planet waves 13/32"
 
Minulla on ollut nämä molemmat tapit Stratossa ja reikäkoko on sama:
 
https://www.thomann.de/fi/fender_schaller_locking_tuner_ch.htm
https://www.thomann.de/fi/fender_amstdtuner_mechaniken.htm
 
LaMotta
29.09.2016 16:51:29 (muokattu 29.09.2016 16:53:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skebaristi: Osaako joku kertoa lonkalta Warmothin kaulakonfiguraattorin viritystapin reikäkoosta?
 
Vaihtoehtoina on nämä, mutta mikä näistä käy perus Fenderiin? Ei nyt ole työntömittaa käsillä.
 
vintage style 11/32"
schaller 25/64, 11/32"
gotoh/groover 13/32, 11/32"
sperzel 25/64"
planet waves 13/32"

 
"The diameter of the mounting hole on the headstock for our vintage style tuners is 11/32" (8.7mm), and the machines themselves have a .249" diameter string post. The mounting hole on the headstock for our die-cast tuning machines is 13/32" (10mm) with a .236 diameter string post." http://www2.fender.com/en-FI/suppor … -guitar-tuning-machine-replacement/
 
Se on tuo google kyllä ihmekone.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Beachhead
01.10.2016 09:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: olen omistanut 59 rounded warmoth -kaulan.
 
minun mielestä se ei mikään D ollut mutta erittäin muhkea C. Muhkeampi kuin Gibsonin 59 profiili.
 
eli väkisinkin siinä on shoulderia kun on noin paksu mutta ei silti D. vaikea selittää..

 
Njahas.. Kyllähän tuosta on juttua kummasti kun vaan jaksaa penkoa, mutta mielipiteet eroaa sen verran, että ehkä se on vaan tilattava ja koettava itse..
 
antnis
01.10.2016 11:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Möhkö C on mun mielestäni just hyvä kuvaus, mulla on Telessä sellainen Warmothin kaula. On siinä olkaa mutta se alkaa kaartaa nopeammin keskelle päin kuin jossain U-mallisessa.
 
Beachhead
23.12.2016 20:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

59 Roundback heilahti stratoon kiinni ja voin sanoa, että tykkään kyllä kovasti.. Tosin muutama tunti vasta testailua takana, heh.
 
Suosittelen kyllä jos joku haluaa tuosta modern c "rimpulasta" eroon.. Warmoth tekee hyvää jälkeä.
 
Samalla tuli kaulaan 6100 SS nauhat ja 10" radius. Eiköhän tällä mennä pitkän aikaa..
 
pliksu
05.07.2017 16:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoittelempa nyt sitten vanhaan aiheeseen. Jazzmasteriin pitäisi saada jöötimpi kaula. Onkos jollain kokemusta lähiajoita; paljonko sitä tullia ja alvia tulee päälle, ja minkälaiset toimitusajat heillä nykyään on? Olisikohan selvintä suosia kotimaista ja tilata paikalliselta pajalta.
 
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «