Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone Valve Jr. 5W
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Tomtom
23.05.2006 13:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vilpittömästi onnellinen että olette löytäneet hyvän ja toimivan putkivahvarin pienillä volumeilla soitteluun. Kuitenkin kun tätä hehkutusta lukee, niin jotenkin rivien välistä tulee ihan väkisin muutam pointti esille:
 
- Kaiutin on keskiäänipainotteinen ja honottava
- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä tai aux-in:iä mp3- tai cd-soittimelle.
- ei reverbiä tahi muita kivoja lisämausteita ( - suht kelvollisia efektejä, kuten vaikka microcubessa)
 
Summa summarum, esim. mää en tekis tuolla yhtään mitään. Tän pointti ei siis missään tapauksessa ole mollata kaikkia teitä onnellisia soittajia, vaan enemmänkin pohtia sitä miksi tuo pienivoluumisen, monipuolisen ja hyväsoundisen PUTKIvahvistimen tekeminen voi olla niin valtava taiteenlaji, ettei moista värkkiä löydy mistään?? Voisi kuvitella että 95% meistä harrastuksena soittavista kitaristeistä kautta maailman voisi saada tuollaisesta "sen oikean" vahvistimen?
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
rytilahti
23.05.2006 14:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vilpittömästi onnellinen että olette löytäneet hyvän ja toimivan putkivahvarin pienillä volumeilla soitteluun. Kuitenkin kun tätä hehkutusta lukee, niin jotenkin rivien välistä tulee ihan väkisin muutam pointti esille:
 
- Kaiutin on keskiäänipainotteinen ja honottava
- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä tai aux-in:iä mp3- tai cd-soittimelle.
- ei reverbiä tahi muita kivoja lisämausteita ( - suht kelvollisia efektejä, kuten vaikka microcubessa)
 
Summa summarum, esim. mää en tekis tuolla yhtään mitään. Tän pointti ei siis missään tapauksessa ole mollata kaikkia teitä onnellisia soittajia, vaan enemmänkin pohtia sitä miksi tuo pienivoluumisen, monipuolisen ja hyväsoundisen PUTKIvahvistimen tekeminen voi olla niin valtava taiteenlaji, ettei moista värkkiä löydy mistään?? Voisi kuvitella että 95% meistä harrastuksena soittavista kitaristeistä kautta maailman voisi saada tuollaisesta "sen oikean" vahvistimen?

 
Tämmöinen summaus on oikeasti tosi hyvä juttu. Jos vaan lukee pää'asiassa hehkutusta ja rivienvälistä miinuksia niin eihän siitä kovin helposti saa täysin oikeaa kuvaa vahvistimesta. Ja monasti ainakin itsellä saattaa olla semmoista uutuuden viehätystä, ei välttämättä nähdä niitä vikoja kun ollaan niin innoissaan.
 
Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä!
käsi
23.05.2006 14:49:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vilpittömästi onnellinen että olette löytäneet hyvän ja toimivan putkivahvarin pienillä volumeilla soitteluun. Kuitenkin kun tätä hehkutusta lukee, niin jotenkin rivien välistä tulee ihan väkisin muutam pointti esille:
 
- Kaiutin on keskiäänipainotteinen ja honottava
- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä tai aux-in:iä mp3- tai cd-soittimelle.
- ei reverbiä tahi muita kivoja lisämausteita ( - suht kelvollisia efektejä, kuten vaikka microcubessa)
 
Summa summarum, esim. mää en tekis tuolla yhtään mitään. Tän pointti ei siis missään tapauksessa ole mollata kaikkia teitä onnellisia soittajia, vaan enemmänkin pohtia sitä miksi tuo pienivoluumisen, monipuolisen ja hyväsoundisen PUTKIvahvistimen tekeminen voi olla niin valtava taiteenlaji, ettei moista värkkiä löydy mistään?? Voisi kuvitella että 95% meistä harrastuksena soittavista kitaristeistä kautta maailman voisi saada tuollaisesta "sen oikean" vahvistimen?

 
Tämä oli hyvin tiivistetty, siis negatiivisten puolten osalta. Mun mielestä tuo sopii paremmin bändi soittoon kuin makuuhuone soitteluun. Ja tosiaan tuon pedaalin tarve siihen eteen on miinus, mutta monissa tapauksissa näin on.
 
KAiutin tosiaan on hieman honottava, mutta kuten itselläni on aikaisemmin käynyt erään toisen merkin vahvistimen kanssa joka honotti, niin uskon soundin muuttuvan hieman kun elementti hieman "kuluu".
 
Jos soittaleepi järkevillä volumeilla treeniksellä, tämä on mainio peli sinne.
Makuuhuone ositteluun sopii jos hommaa tosiaan pedaaleja siihen eteen, saapi luukuttaa muuten liian lujaa jotta tuota säröytymistä saisi aikaan.
 
Mutta onko jollakin antaa verrokki tietoa tuohon ibanezin valbee vahvistimeen joka on myös tuollainen pieni 5w putkivahvari
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Tomtom
23.05.2006 14:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvassa ovat, pirulaiset..mulla omakuvassa 0,5w ratkaisu, joka ei kylläkään ole mikään täydellinen, mutta vähän sinne suuntaan. Elementtiongelma sentään ratkaistu Celestionilla.
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
touhis
23.05.2006 15:11:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
 
No mutta.. Eihän tuo voi olla kovin iso miinus, kun täällä kuitenkin yhtenään haetaan 'paremmillekin' vahvistimille säröpurkkeja "kun vahvistimen oma särö on vähän pieru"??
 
After the garden is gone
Schenker
23.05.2006 15:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson -> Hintahan pompsahti!
http://www.thomann.de/thoiw3_gibson … _junior_gitarrencombo_prodinfo.html
 
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
Tomtom
23.05.2006 15:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valtaosalla varmaan joo. Mää taas ajattelen asiaa ehkä vähän yksinkertaisesti ja karrikoiden, että on se nyt kumma juttu, jos ei kitaran säröyttämiseen tarkoitetusta laitteesta irtoa sitä säröä? Vähän niin kuin venäläinen p**seensuristin- ei surise, eikä mee p**rseeseen..
 
No joo, karkas taas vähän mopedi hanskasta. Kyllä mun mielestä lähtökohta pitäis olla se että vahvistimesta cleanit ja säröt ja mielellään kaikukin. Viivettä ja modulaatiota sitten laatikoilla.
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
LauriE
23.05.2006 15:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys kädelle: mitä luulet, riittäisikö vahvistimen teho keikkailuun pienissä klubeissa/pubeissa? Jos sen mikittää niin silloinhan voisikin jo riittää.
 
"Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa
slerbis
23.05.2006 15:27:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää taas ajattelen asiaa ehkä vähän yksinkertaisesti ja karrikoiden, että on se nyt kumma juttu, jos ei kitaran säröyttämiseen tarkoitetusta laitteesta irtoa sitä säröä?
 
Öh, oonko jääny jostain paitsi? Koskas kitaravahvistimen päätarkoitus on muuttunut särön tuottamiseksi? ;)
 
Ei mut on tuo totta. Valve Junnu tarvii jotain särötintä eteen, mutta en tuota suureksi miinukseksi laske. Jotkut kuitenkin haluavat hyvän ja lämpimän puhtaan pienillä volyymilla, ja sen tuo tarjoaa. Eivät kaikki kaipaa hirveätä efektimäärää ja 4 kanavaa. minulle riittää varsin hyvin tuo volume-namiska. Ja veikkaan, että ne jotka tuon ostavat, niin myös ovat tietoisia siitä, että saavat hyvin yksinkertaisen vahvistimen.
 
Ei tästä pojat tuu yhtään mitään. Me ollaan häwitty tää peli
varakeef
23.05.2006 15:29:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin rivien välistä tulee ihan väkisin muutam pointti esille:
 
- Kaiutin on keskiäänipainotteinen ja honottava
- tarvitsee erillisen od- tai säröpedaalin eteensä
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä tai aux-in:iä mp3- tai cd-soittimelle.
- ei reverbiä tahi muita kivoja lisämausteita ( - suht kelvollisia efektejä, kuten vaikka microcubessa)
 
Summa summarum, esim. mää en tekis tuolla yhtään mitään.

 
Nythän kaikki tietävät, millaisesta vahvistimessa speksien mukaan on kysymys. Siis simppeleimmästä mahdollisesta vahvistimisesta, jossa ei ole ylimääräisiä ominaisuuksia.
 
Olennaista tälle keskustelulle ovat nämä ensimmäiset käyttäjäkokemukset niistä ominaisuuksista, joita laitteessa on. Siis ensimmäinen ranskalainen viiva (vai miinus?). Loppuosa tiivistyksestäsi on nimenomaan sitä tauhkaa, mitä maailma on pullollaan ja jonka puuttuminen nyt kyseessä olevasta vahvistimesta on tiedossa.
 
Mitä tulee makuuhuonesoittoon, niin sellaista vahvistinta ei ole olemassa, joka siihen soveltuisi.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Tomtom
23.05.2006 15:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanoin, niin se on hienoa että tuo kelpaa kaikille, ei siinä mitn. Esim. mulle tuo "ylimääränen tauhka" olis vaan tarpeellista.. Mutta point taken- ei olis pitäny avata suutansa.
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Zeni
23.05.2006 15:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sanoin, niin se on hienoa että tuo kelpaa kaikille, ei siinä mitn. Esim. mulle tuo "ylimääränen tauhka" olis vaan tarpeellista.. Mutta point taken- ei olis pitäny avata suutansa.
 
Ei kannata itseensä ottaa, tuo sun kirjoitus täytti kaikki asiallisen keskustelun kriteerit ja on hyvä, että joku toi nuo huonotkin puolet esiin ilman, että niitä täytyy etsimällä etsiä ketjusta. Hintaisekseen kyllä melko uskomaton peli jos puoletkaan tämän ketjun viesteistä on totta :) Itseäkin tuo kiinnostaisi, mutta nämä haittaavat:
 
- ei mastervolumea ( 5w on todellakin liikaa ns. makuuhuonesoittoon, jos särö muodostuu pääteasteessa, 0,5w:kin on jo aika kova.
- ei esim. efektilenkkiä

 
Kaipa tuostakin ilmestyy modausohjeita ym. kivaa. Täytyy jossain vaiheessa ottaa testiin ja katsoa riittääkö volume, pitäis kyllä riittää.
 
Aki
23.05.2006 16:04:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miksi tuo pienivoluumisen, monipuolisen ja hyväsoundisen PUTKIvahvistimen tekeminen voi olla niin valtava taiteenlaji, ettei moista värkkiä löydy mistään??
Ei se ole vaikeaa. Vaikeaa on se jos sen pitää olla fiksun hintainen. Onhan noita ZVexejä ja Creamsoundeja ja H&K Cream Machinea. Jos sen pitää olla kiinassa tehdyn hintainen, niin ongelmiahan siitä tulee. Tollasten laitteiden markkinat on niin paljon pienemmät mitä me puristit luulisimme. Vaikka se olis täydellinen laite kaikille Kitarakamat-palstalaisille, ei sellaisilla tuotantoerillä vielä ihmisten hintoihin päästä.
 
Mitä tulee makuuhuonesoittoon, niin sellaista vahvistinta ei ole olemassa, joka siihen soveltuisi.
Levyhän mulla on päälle jäänyt, mutta paras soundi mitä olen ikuna makuuhuonevolyymeilla soittanut, on AD30VT. 10" elementin herkkyys on kotiin juuri sopiva, kohinat saa tehonvähennyspotikalla pois, ja laite vastaa mun auditiivisiin käskyihin juuri niin kuin unelmissani olen aina kokenut.
 
Kokemus ei tietenkään ole yhtä orgastinen kun isommalla vehkeellä keikkavolyymeilla jolloin ne finger-pickingillä släpätyt sävelet tuntuu rintakehässä ja melkein jo vähän sattuu.. siinä kivun ja suurtakin suuremman nautinnon rajamailla keikkuessa aika lentää siivillä ja ei aikaakaan kun soolo on jo ohi. Damnation!
 
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
Tomtom
23.05.2006 16:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tätä keskustelua nimenomaan yritinkin hakea, mutta mnetin ylitsevuotavan kaikkkitietävyyden kanssa se ei oo niin yksinkertasta.
 
Nuo on kyllä tiedossa, mutta eipä taida missään näissäkään olla esim. kuulokeliitäntää ja aux-in:iä.Tai vastaavasti putkien dynamiikkaa.
 
Mulle ei tuo hintakaan ole sinänsä ongelma, jos ajatellaan vaikka että ostais tämmösen Epin, siihen Bossin SD-1:Sen, sitten pedaalimuotoisen reverbin, niin onhan se hintakin jo pikkasen enemmän.
 
Silti puuttuis vielä esim. tuo mukava aux-in, joka helpottaa reenaamista paljon. Esim. Cream machine ( ainakin mun yksilö) ei meinaa hyväksyä minkäänlaista lisälaitetta tai pedaalia kylkeensä, vaan se on sitä creamia sit vaan. Kai se on taluutettava itsensä testaamaan nuo Voxit vihdoinkin.
 
No, tätä keskustelua voidaan jatkaa kyllä muuallakin, ettei sotketa alkuperäistä aihetta ihan täysin. Pahoittelut siitä, jatkakaa..
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
käsi
23.05.2006 16:32:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys kädelle: mitä luulet, riittäisikö vahvistimen teho keikkailuun pienissä klubeissa/pubeissa? Jos sen mikittää niin silloinhan voisikin jo riittää.
 
uskoisin näin, etenkin mikitettynä ei ole mitään ongelmaa. Bubeissa joissa on asiakas paikkoja 50-80 uskoisin riittävän jopa ilman mikitystä, riippuen tietysti tilanmuodosta ja siitä onko ihan täyteen ammuttu. JA tässä pitää muistaa että kun tuota luukuttaa se tosiaan alkaa säröytymään.
 
Tosin mulla ei ole kokemusta keikalla tuon kanssa, treeneissä kyllä ja toimi mainiosti.
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
käsi
23.05.2006 16:34:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa tuostakin ilmestyy modausohjeita ym. kivaa. Täytyy jossain vaiheessa ottaa testiin ja katsoa riittääkö volume, pitäis kyllä riittää.
 
on jo netissä modaus ohjeita ollut aika kauan aikaa, en nyt pysty alkaa niitä etsimään koska olen töissä. Aika paljon löyty joltain sivulta, oli mnetissä linkkikin sinne jossain topicissa joku aika sitten.
 
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
Aki
23.05.2006 17:28:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai vastaavasti putkien dynamiikkaa.
En tiedä mihin laitteeseen viittaat, mutta juuri Valvetronixeilla soittaessa on dynamiikka juuri sellaista mitä Fenderin Blues Deluxelta ja Carvinin putkicomboilta jäin kaipaamaan.
 
Silti puuttuis vielä esim. tuo mukava aux-in, joka helpottaa reenaamista paljon.
Eikö sulla ole stereoita? Itse en missään tilanteessa tunkisi miksattua musiikkia minkään kitarakaiuttimen läpi, nehän kuulostaa aivan kamalalta. Musa stereoista tai avoimista kuulokkeista, antaa kitaravahvistimen tehdä sitä minkä se osaa.
 
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
joukov
23.05.2006 18:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki, voisitko vaikka viikon olla mainostamatta noita Voxeja? Kuulostat jo vartiotornilehteä tyrkyttävältä fanaatikolta tai rikkinäiseltä levysoittimelta. Mikäli se olisi niin ihmeitä tekevä laite kuin mainostat joka threadissa niin ihme ettei sitä jokaiselta m.nettiläiseltä löydy. Sori, oli jo pakko avautua. Itsekin huomasit jo toistavasi itseäsi.
 
Aki
23.05.2006 18:28:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki, voisitko vaikka viikon olla mainostamatta noita Voxeja?
Yritän. :oP
 
Mikäli se olisi niin ihmeitä tekevä laite kuin mainostat joka threadissa niin ihme ettei sitä jokaiselta m.nettiläiseltä löydy.
No siihenhän tässä pyritään!! ;o)
 
Sori, oli jo pakko avautua.
Joo, ihan aiheesta, myönnetään.
 
"We are the winners, of Eurovision. Vote! Vote! Vote for the Winner!!!" -Liettuan Euroviisuedustaja 2006
LauriE
23.05.2006 19:14:40 (muokattu 25.05.2006 11:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö voisi kuvitella, että tällä Valvella matkataan ajassa taaksepäin vahvistetun kitaroinnin alkutaipaleelle, jolloin oli yksikanavaisia vahvistimia ilman mitään muuta? Siihen voi sitten mielensä mukaan laittaa jos minkälaista pedaalia. Itse ajattelin kyllä tilata, ihan kokeilun vuoksi. Pedaalipuolelta olen ajatellut Danelectron Daddy O-overdrivea (luulisin, että sopii kuin nyrkki silmään tämänlaisen putkivahvarin kanssa) ja sitten Wahia, tremoloa ja echoa. Jotenkin kiehtoo vahvistimen yksinkertaisuus ja luulen, että saisin vahvistimen paremmin kontrolliini kuin nykyisen Classicin. Kun noita Arena/Stadion-keikkojakaan ei ole vielä ensi kesäksi buukattu, niin tämä pieni vahvistin riittänee vallan mainiosti!
 
EDIT: niinhän siinä kävi, että tilasin vahvistimen. Säröpedaaliksi tilasin DODn 250. Eli Peaveyn Classic 30 torilla myynnissä...
 
"Tamperetta ei voi tuntea, ellei tunne sen juomatapoja ja kapakoita." -Väinö Voionmaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «