Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox Valvetronix 30 vai 50 wattisena?
1 2 3 4 512 13 14 15 16
sam_u
22.01.2013 13:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oonkohan onnistunu hajottaan Voxini ku tuntuu että vahvari resonoi matalalla ja kovalla säröllä soittaessa? Mites lujaa tolla muuten uskaltaa soittaa ku olen soittanu reeneissä masteri suunnilleen klo. kahessa ja tehonsäätö klo.kolmessa. Niin siis tosiaan kyseessä on tuo 50 wattinen versio.
Ja vielä että onko hyötyä antaa vahvarin lämmetä ennen kuin alkaa soittaa kunnon volalla?
 
Antti1
22.01.2013 14:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sam_u: Oonkohan onnistunu hajottaan Voxini ku tuntuu että vahvari resonoi matalalla ja kovalla säröllä soittaessa?
 
Tarkista kaikki ruuvit: eturitilä, vahvistinosa, takalevy, elementti jne.
 
Mites lujaa tolla muuten uskaltaa soittaa ku olen soittanu reeneissä masteri suunnilleen klo. kahessa ja tehonsäätö klo.kolmessa. Niin siis tosiaan kyseessä on tuo 50 wattinen versio.
 
Sitä uskaltaa luukuttaa juuri niin lujaa, kuin tarve on tai laitteesta lähtee. Mä en enää muista kumminka päin toi tehonsäätö toimi, mutta klo 15 ilmeisesti tarkoittaa varttikierroksen alta maksimitehon? Antaa mennä vaan. Muista kuitenkin suunnata vahvistin korvia kohti, jottei tehot kulu nilkoille puhalteluun.
 
Ja vielä että onko hyötyä antaa vahvarin lämmetä ennen kuin alkaa soittaa kunnon volalla?
 
Voihan se varmaan pitkällä juoksulla pidentää laitteen elinikää, mutta ero on varmaankin melko marginaalinen.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Tami
22.01.2013 14:24:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sam_u: Oonkohan onnistunu hajottaan Voxini ku tuntuu että vahvari resonoi matalalla ja kovalla säröllä soittaessa? Mites lujaa tolla muuten uskaltaa soittaa ku olen soittanu reeneissä masteri suunnilleen klo. kahessa ja tehonsäätö klo.kolmessa. Niin siis tosiaan kyseessä on tuo 50 wattinen versio.
Ja vielä että onko hyötyä antaa vahvarin lämmetä ennen kuin alkaa soittaa kunnon volalla?

 
No jos se muuten toimii ja kuulosta hiljasemmalla volyymillä normaalisti, niin ei kai se rikki ole. Tuota resonointia voisi koittaa paikallistaa kuuntelemalla, painelemalla kopan eri osia jne jne. Ja sitten tuon vekottimen voi purkaa ja kiristää kaikki löydetyt ruuvit...
Jos "resonointi" tulee kajarista => kokeile toisella kaiuttimella ja kokeile voxin kajaria toisella vahvistimella.
 
Enkä usko, että volyymi rikkoo vahvistinta itsessään. Kaiutin voipi ottaa itseensä kovimmissa räsähdyksissä, mutta anna palaa vaan ;D
Lämmittämisellä ei tässä tapauksessa ole ratkaisevaa vaikutusta vahvistimen kestoon.
 
Mulla on omaan ad30VT vekottimeen modattuna phones liitännän paikalle efektilooppi. Siihen voi tietysti laitetta efektejäkin, mutta itse tykkään pitää loopissa volyymipoljinta jolloin tuosta tulee oikeinkin mukavasti käytettävä 3-kanavainen pikkukombo....
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
sam_u
07.05.2013 23:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs oisko kellään heittää neuvoa kun alko tekeen vt50 sellasta, että ääni menee ihan säröille ja volyymi heittelee holtittomasti. Kuulokeliitäntä on jo ohitettu että ei ole siitä kiinni. Oisko putki?
 
pitk
08.05.2013 19:55:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sam_u: Mitenkäs oisko kellään heittää neuvoa kun alko tekeen vt50 sellasta, että ääni menee ihan säröille ja volyymi heittelee holtittomasti. Kuulokeliitäntä on jo ohitettu että ei ole siitä kiinni. Oisko putki?
 
12AX7 putki ei paljoa kustanna, että se kandee koittaa. Putket on kuitenkin kulutustavaraa.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
JaaGeRMaisTeR
10.05.2013 00:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: 12AX7 putki ei paljoa kustanna, että se kandee koittaa. Putket on kuitenkin kulutustavaraa.
 
Pitk.

 
Lisätään että oisko 15€ kpl
 
V
Mho
02.05.2018 20:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmekymppinen tuli hommattua ennenkuin luin hurina juttuja noista, heräteostos...
 
En päässyt testaamaan, mutta edellinen omistaja oli uutena ostanut ja alkuperäinen putki oli paikoillaan. Hurisihan tuo aikalailla, mutta uudella putkella ja voxin sivujen säätöohjeilla hiljeni lähes täysin. Mulla on aika monta makkarivahvaria käynyt kokeilussa, mutta nyt tais löytyy mieleinen.
Vielä voisi ehkä joskus elementin vaihtaa, mutta vaihtoehtoja ei kauheesti ollut, 10" ja 4ohm. Jensenillä tais olla joku malli.
 
Mho
02.05.2018 20:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mho: Kolmekymppinen tuli hommattua ennenkuin luin hurina juttuja noista, heräteostos...
 
En päässyt testaamaan, mutta edellinen omistaja oli uutena ostanut ja alkuperäinen putki oli paikoillaan. Hurisihan tuo aikalailla, mutta uudella putkella ja voxin sivujen säätöohjeilla hiljeni lähes täysin. Mulla on aika monta makkarivahvaria käynyt kokeilussa, mutta nyt tais löytyy mieleinen.
Vielä voisi ehkä joskus elementin vaihtaa, mutta vaihtoehtoja ei kauheesti ollut, 10" ja 4ohm. Jensenillä tais olla joku malli.

 
Vai oliko niin että tuohon voisi 8 ohm elementin laittaa, jos ainoa miinus on tehon menetys niin se ei haittaa makkari käytössä
 
Kefiiri
02.05.2018 20:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mho: Vai oliko niin että tuohon voisi 8 ohm elementin laittaa, jos ainoa miinus on tehon menetys niin se ei haittaa makkari käytössä
 
Joo noin päin se on, vaihto on vahvarin kannalta turvallinen eikä ero äänenvoimakkuudessakaan ole mullistava.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Mho
02.05.2018 20:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Joo noin päin se on, vaihto on vahvarin kannalta turvallinen eikä ero äänenvoimakkuudessakaan ole mullistava.
 
Kiitän tiedosta, vaihtoehto määrä kasvoi aikalailla :)
 
Mho
03.05.2019 20:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mho: Kiitän tiedosta, vaihtoehto määrä kasvoi aikalailla :)
 
Tuli vihdoin vaihdettua elementti voxiin ja siihen tuli WGS:n Veteran 10. Sisäänajo menossa mutta ei takuulla huonontunut soundi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 512 13 14 15 16

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «