Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vanhat marshall nupit??
1 2 3 4 5 6 7
H.Corruption
06.06.2009 20:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jlummaa: Plexi Superleadeja itseasiassa tehtii n. 1965-69 mutta vain n. 67-69 etupaneelissa luki JMP, en muista mitä sitä ennen luki.
 
2203:ssa on etuasteessa aika paljon enemmän gainia (yksi vahvistusaste enemmän) kuin 1959:ssä.

 
Vuosien 1965-66 malleissa taisi olla JTM. 1967 paneeleihin tuli JMP-teksti ja vahvistimen runko vaihtui alumiinista teräkseen.
 
Vuoden 1969 1959-mallista tehtiin viimeiset pleksietulevyllä olevat vahvistimet kesäkuussa ja heinäkuussa tulivat ensimmäiset kullanvärisillä alumiinisilla etulevyillä varustettu erä. Itsellä on tuosta heinäkuun erästä oleva vahvistin.
 
Ensimmäiset versiot 2203:sta olivat aika onnettomia ja etuasteen kytkentä muuttui nopeasti siihen muotoon, missä se säilyi koko 800-sarjan valmistuksen loppuun asti.
 
ubik
14.09.2010 08:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laitetaas vinkkiä jos jotaki kiinnostaa vanhempi marsu http://www.tori.fi/pohjanmaa/Marsha … l_jcm_50_25w_model_2553_2131824.htm
 
HTMono
14.09.2010 09:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjo1: Moi!
Tollanen ois tulossa parin viikon sisään, modina se pieru-PPIMV.
 
http://www.ceriatone.com/productSub … BSPlexi50Lead/BSPlexi50Complete.htm
 
Kovasti kehuttuja pelejä, kuulostaa kuulemma hyvin lähelle alkuperäisiä esikuviaan nämä pelit. Eli siis pointtina, jos haluaa vintage-soundia, ei aina tartte itteensä kipeeks maksaa.

 
Täytyy ihan kysyä. Onko tuo 720$ hinta tuolle vahvistimelle valmiiksi kasattuna? Jos on niin halpaa kyllä!
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Wespa
14.09.2010 09:16:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: laitetaas vinkkiä jos jotaki kiinnostaa vanhempi marsu http://www.tori.fi/pohjanmaa/Marsha … l_jcm_50_25w_model_2553_2131824.htm
 
Sääh, joku kerkes enne mua. Mutta oon kuulemma heti tokana jonossa. =)
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
htm
14.09.2010 09:45:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: No, noita "oikeita" plexi-Marshallejahan ei oikein ole tarjolla kuin ehkä yksi kerrallaan, mutta pohjimmiltaan ovat kaikki aika samanlaisia koneita - paitsi, että Majorin huimaavat 200 wattia kyllä vaativat markkinoiden tehokkaimman keinokuorman ennen kuin peliä uskaltaa viedä edes Stadionille, 100W mallista (Olikos se nyt SuperLead) sentään saa puolet putkista pois, jollain laite vastaa paljon inhimillisempää JMP 50:tä tai JTM:ää.
 
SuperBass -versioiden ero kitarakoneisiin on lähinnä siinä, että ykkös-inputin kirkastuskondensaattori on jätetty pois.
 
Käytit sanaa "ehkä"? Vanhojen Marshallien kanssa "ehkä" ei ole optio - niistä ei itsestään tule särösoundia, niistä saa vain yhden hyvän soundin kerralla, niissä ei ole kaikua (ainakaan ilman että se pilaa soundin), ei mastervolumea, efektilenkkiä eikä kuulokeliitäntöjä. Niissä on vain SE soundi, syvä bassovoittoinen pehmeä puhdas, josta kannattaa miettiä, onko se nykyisen kovan hinnan arvoinen.
 
Mulle on, efektipedaalit on keksitty ja plexi-Marshall on mun työväline. Siksi että se on mitä on - umpikaappiversio maailman ensimmäisestä instrumenttivahvistinten standardista - Fenderin alkuperäisestä Bassmanista, joka puolestaan on ripattu Popular Mechanics -aikakauslehden kilpailusta "edullisin tapa tehdä putkivahvistin", suoraan voittajan skeemoista, jos oikein muistan...
 
Edit: Exhausted ehti lyhyemmin ensin sillä välin kun mä rustasin tätä eeposta...

 
Vaikka itselläni ei Marsua olekaan, ja olen enemmän Fenderiin päin kallellani, täytyy todeta, että hienosti kirjoitettu. Plussa tuli.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «