Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson SG-1?
1 2
jussimus
11.11.2005 18:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään mitään tietoa, mikä mahtaisi olla kyseisen kepukan hinta uutena? Euroissa siis. Entä onko kellään mitään kokemuksia kerrottavana kepukasta, hyviä tai huonoja? Kävin tietty lukemassa Harmony Centralin jutut mutta ei niistä jutuista koskaan tiiä..

Tällaisesta kepistä on kysymys: http://muusikoiden.net/dyn/tori/80361.jpg

jussimus
11.11.2005 23:35:24

Köh...

Härski
11.11.2005 23:38:17

Vaikuttaisi mielenkiintoiselta...

Andy J.
11.11.2005 23:46:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ysärin alkupuolen vehje muistaakseni, mikinpuolitus piti mun muistin mukaan olla rakennettu volume-potikkaan niin, että kun volaa laski, niin jossain vaiheessa toinen kela poistettiin käytöstä, mutta tossa kuvassahan näkyy toggle, joten en ookaan niin varma... Budjettihintaluokkaahan toi Gibsonilta oli, mutta tarkkaa arviota en muista. Yhdellä tutulla tollainen jossain vaiheessa oli, ja ihan pätevälle kepille se silloin vaikutti.

fox
11.11.2005 23:46:41

Köh...

Äääh.. SG-1:siä on ollu mallistossa kahteen otteeseen, tuo on näitä uudempia.. Kattele tuolta... http://www.everythingsg.com/
Pikkusen halvemman puolen hyvä perustyökalu tuommonen..Ei niin kauheen yleinen. Hinnasta ei mitää hajua.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
jussimus
11.11.2005 23:57:34

Äääh.. SG-1:siä on ollu mallistossa kahteen otteeseen, tuo on näitä uudempia.. Kattele tuolta... http://www.everythingsg.com/
Pikkusen halvemman puolen hyvä perustyökalu tuommonen..Ei niin kauheen yleinen. Hinnasta ei mitää hajua.

Löysin itse myös tuon linkin, mutta ei siellä ole SG-1:stä. Tosin siellä oli SG-X, joka muistutti erehdyttävästi SG-1:stä. Lieneekö sama kitara...
Mitähän tollasesta SG-1:stä viittis maksaa käytettynä?

Härski
12.11.2005 00:00:22

Mitähän tollasesta SG-1:stä viittis maksaa käytettynä?

Sanoisin, että 500 - 600 €

jussimus
12.11.2005 00:12:44

Mikähän tosta SG-1:stä tekee halpis-Giban...mikä siinä on niin paljon paskempaa kuin Stankussa? Näyttäähän se tietty erilaiselta jne mutta lieneeköhän siinä pahojakin epäkohtia viimeistelyssä tai rakenteessa... Perhana kun tosta on vaikea löytää tietoa.

Härski
12.11.2005 00:18:15

Mikähän tosta SG-1:stä tekee halpis-Giban...mikä siinä on niin paljon paskempaa kuin Stankussa? Näyttäähän se tietty erilaiselta jne mutta lieneeköhän siinä pahojakin epäkohtia viimeistelyssä tai rakenteessa... Perhana kun tosta on vaikea löytää tietoa.

Tuskin mitään sinällään mullistavia, mutta onhan se Studio LP:kin "halpis" verrattuna Stankkuun.. että varmaan samanlaisia ne erot.. eli makuasioita, tosta halvalla hyvä, luulen ma.

jussimus
12.11.2005 00:27:28

Tuskin mitään sinällään mullistavia, mutta onhan se Studio LP:kin "halpis" verrattuna Stankkuun.. että varmaan samanlaisia ne erot.. eli makuasioita, tosta halvalla hyvä, luulen ma.

Niin, ainakaan kosmeettiset seikat ei mua pahemmin nappaa, kun on SG:stä kysymys. Ja sitäpaitsi mun mielestä toi SG-1 on ihmeen tyylikäs.

Härski
12.11.2005 00:29:03

Niin, ainakaan kosmeettiset seikat ei mua pahemmin nappaa, kun on SG:stä kysymys. Ja sitäpaitsi mun mielestä toi SG-1 on ihmeen tyylikäs.

On! Ja 24 nauhaa semmonen hevahtava lisä, hoho. Mut kyl ostaisin, jos se ois ton värinen, mitä tuol kaupataan.. mutku se on musta...

fox
12.11.2005 00:49:10

Sanoisin, että 500 - 600 €

Vähäsen enemmänkin.. Tuo ei itse asiassa oo ollenkaan sama ku LP-puolella Studio-Std vertailu, tuo SG-1 on ihan oma mallinsa, yksmikkinen perus-rokkikeppi.. Ei siin mitään "issueita" ole, mikki on puolitettava, en tiiä mikä se niinkuin "fyysisesti" on, eli onko se 48x-sarjanen vai keraaminen 5xx-sarjanen, kerta mulla ei juuri oo 86-vuoden "vallanvaihdoksen" jälkeisiä tietoja, ja tuosta ei juur hirveitä tietomääriä ole..

hoja
12.11.2005 01:12:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollakin on pähkäilty saman asian kanssa:

http://www.gibson.com/relations/for … dayprune=-1&submit.x=45&submit.y=14

K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
fox
12.11.2005 01:19:58

Tuollakin on pähkäilty saman asian kanssa

SG X:ssä näkyy olleen keraaminen 500-sarjalainen..
http://www.everythingsg.com/discontinued_models.htm#sgx

hoja
12.11.2005 01:44:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa muuten näyttäis olevan Groverin Kidney-viritinkoneisto. Eiks halpiksissa ole yleensä Green Keyt. Voihan se tietysti olla modattu versio.

K100 #8 Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..
-K-
12.11.2005 01:46:04

Markka-aikana noita tuli muutama vastaan, mustana toki. "tolppaykkösiä" liikkui silloin 3500-4000 markan hintaan käytettynä. Ihan ok peruskeppi tuon on, ei mitään ihmeellistä suitsutettavaa saatu haukuttavaa,

Ei suotta elämys.
fox
12.11.2005 01:48:21

Tossa muuten näyttäis olevan Groverin Kidney-viritinkoneisto. Eiks halpiksissa ole yleensä Green Keyt. Voihan se tietysti olla modattu versio.

On ja ei..Mutta yleensä kyllä.. Eli Kluson Deluxet muovinupeilla - Kluson Deluxet keystone-metallinupeilla - Kluson Geared Deluxe - Grover Kidney tai Keystone... jotakuinkin noin. Sitte noissa jazzareissa tulee vielä Grover Imperialit ja Waverlyt..

app
12.11.2005 12:44:53

Mulla on ollut tuollainen saman värinen SG-X. Maksoin muistaakseni käytettynä siitä noin 600 euroa ja möin sen sitten suurinpiirtein samalla summalla pois.

Perushyvä kitara, helpposoittoinen ja muutenkin mukava keppi. Silloin oli tarkoituksena ostaa tilalle toinen SG koska pidemmän päälle yksimikkinen kitara on aika yksipuolinen vehje. Varsinkin kun edellinen omistaja oli laittanut tallamikiksi EMG 81:n ja laskin, että tulee samanhintaiseksi ostaa uusi SG kuin alkaa modaamaan sitä vanhaa.

fox
12.11.2005 12:55:22

pidemmän päälle yksimikkinen kitara on aika yksipuolinen vehje.

No onhan se vähän noinkin.. mutta olihan tuossa sentään se puolitus, että vähä soundillista laajuutta.. Ja soitettavuushan noissa on OK..
Eihän se nyt ihan kauheita olis tullu kustantamaan, mikinvaihto ja laitto, vaikka sen olis teettänytkin...

kivi
12.11.2005 21:27:09

Markka-aikana noita tuli muutama vastaan, mustana toki. "tolppaykkösiä" liikkui silloin 3500-4000 markan hintaan käytettynä. Ihan ok peruskeppi tuon on, ei mitään ihmeellistä suitsutettavaa saatu haukuttavaa,

Halvemmallakin. Markun Musiikissa oli pari vuotta sitten musta SG-I noin 2500 markan hintaan, harkitsin vakavasti ostamista mutta kun ei se niin hyvältä sitten kuitenkaan tuntunut - ei ollut rakkautta ensi silmäyksellä.

Halpojahan noi ovat, mutta liimakaulaisia kumminkin, vaikka karvalakki-kitaroita ovatkin.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti