Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hughes & Kettner vahvistimet
1 2
mokoma palikkaköökinklopinklappi
25.10.2005 02:07:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos nuo vahvistimet minkä tasosia? Syynissä ois tuo Matrix 100 kombo.. Minkä merkin vahvarit olis hinta/laatu suhteeltaan hyviä? 100w luokkaa olisin ostamassa..

NO NII JUSTIISA!!!
Billsner
25.10.2005 07:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos nuo vahvistimet minkä tasosia?

En ole kuin paria testannut. Warp7 halfstackkiä ja edition blue 15R:rää. Warp7 oli just sitä mitä luvattiinkin. Alaviremetalliin sopivaa. Edition blue on ihan kiva perusvarma kotivahvari.

Syynissä ois tuo Matrix 100 kombo..

Käyhän testaamassa. En ole tällä palstalla vielä lukenut kenekään omakohtaisista kokemuksista ko. vahvarista.

Minkä merkin vahvarit olis hinta/laatu suhteeltaan hyviä? 100w luokkaa olisin ostamassa..

Peavey Bandit on on yleensä se vakiovastaus. Hinta/laatusuhde on ehdottomasti kohillaan.

Chainsaw Surgery
mixu1
25.10.2005 09:08:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, omat kokemukseni rajoittuvat kanssa tuohon Warp 7 nuppi&kaappi yhdistelmään ja se oli tosiaan sitä mitä luvattiin ja hinta-laatusuhteeltaan mielestäni oiva setti...

"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
Mikaelo
25.10.2005 09:39:18

Kettnerin trankkupeleistä ei kokemusta ole.

Itse omistan 20w Edition Tube combon.
Loistopeli, saksalaiseen tapaan rakennettu viimeisen päälle.
Olen saanut kuvan, että Kettnerit ovat kautta malliston rakennettu todella hyvin.
Hintaa combolle tuli käytettynä liikkeestä ostettuna 590 euroa.

Tehoja lähtee varmasti enemmän, ja paremmin, kuin 100w trankuista.

Älä!
costi
25.10.2005 10:18:29

kokeilin jonki aikaa sitte tota matrix100 enkä kyllä ite ollut ainakaan kovin tyytyväinen. kyllähä siitä kaiken näköstä sai irti ja parempi se tais olla ku vaikka line6:n joku spider2. sit semmosta kuulin että hk:t alkais kiertää ihan laittoman paljo ku volaa laittaa vähä isommaks. tätä siis en voi varmaksi todistaa mutta ammattimies kertoi näin. mut käy ihmeessä testaa..!

Whatever it is, it's 6 strings and that's it. I am a slave or a master to it.
TheWickerMan
25.10.2005 10:55:31 (muokattu 25.10.2005 11:23:51)

Silver edition on iha jees rokki/hevi vaffari. Jonkun säristimen kanssa ehkä viel parempi heviin. Kovilla voimakkuuksilla särö tosin muuttuu riipiväksi ja jos meet vahvistimen eteen seisomaan ni korvat räjähtää riipivyyden takia. Ylä-äänet ei kans kuullosta miltään parhaudelta hajoo kans korvat.. Riipivyys tosin saattoi johtua koulun kitarasta, jossa ei mitkään loistavimmat mikit ollu. Koti vahvariksi ostaisin tollasen. Kyllä se bändireeneissäkin menee jos rumpalin tarkoitus ole saada kapuloita hakattua rumpukalvojen läpi.

kuulin että hk:t alkais kiertää ihan laittoman paljo ku volaa laittaa vähä isommaks.

Kyllä se näin on. Se kiertäminen on sitten suhinaa, vinkumistä, kahinaa, rääkymistä ja honotusta samaan aikaan. Jos pienellä keikalla meinaa soittaa, ni biisin loputtua hyvin äkkiä volat pois kitarasta ettei tuu noita kiertoääniä. Yleisö kuolis.

100W luokkaa hmm.. Vähempiki kyl riittäis.. Kannattaa harkita Laneyn TF -sarjasta joku. Niissä kyllä on yllättävän hyvät säröt hintaisikseen. Laneytä harkitsisin sun asemassa.

Toinen vahtoehto ois ehkä Marshall MG -sarjalaiset. Niissä se särö ainakin menee aika muusiksi kovilla volilla. Ja usein luukuttaessa paskaks mennöö. Kahteen kertaan tää todettu nuorisotilan vaffareilla.

Peavey bandit oli koulussa ja ihan hyvät säröt kyllä siitäkin. Heviin ja rokkiin aika sopiva. Ehkä hiukan sirisevä ja sellanen.. sellanen hiukan riipivä saundi. Tosin saundia saa pehmennettyä lisäämällä bassoa ja leikkaamalla trebleä ja middleä. Säröä kuitenkin saa liikaakin, mutta menee mössöksi isoilla volilla, mutta minkäs teet. Kliinit aika paskat.

Mutta kun katoin kuvauksestas että olet aloittanut vuonna 2004. Sulle pääasia on varmaan tossa alkuvaiheessa että "ihan sama, kuhan särisee ja pörisee ja rok"
Tässä näitä mitä kannattaa harkita:
(se sata wattia on kyllä iha turha)

Marshall MG
http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg100dfx_prodinfo.html

Laney TF
http://www.thomann.de/thoiw3_laney_tfx2_gitarrencombo_prodinfo.html

Peavey Bandit
http://www.thomann.de/thoiw3_peavey_bandit_112s_prodinfo.html

Drink, Drank, Punk
Spike
25.10.2005 11:20:14

Jos pienellä keikalla meinaa soittaa, ni biisin loputtua hyvin äkkiä volat pois kitarasta ettei tuu noita kiertoääniä. Yleisö kuolis.

M'oon tottunu tekemään noin aina riippumatta vahvistimesta/kitarasta. Refleksi.

So you did but did nothing. Sama meni mänät.
TheWickerMan
25.10.2005 11:21:07

M'oon tottunu tekemään noin aina riippumatta vahvistimesta/kitarasta. Refleksi.

Joo kyllä se varmaan kaikilla automaattisesti menee. Mutta niin, pointti oli että kiertää vitusti.

Drink, Drank, Punk
mixu1
25.10.2005 11:22:44 (muokattu 25.10.2005 11:24:35)

sit semmosta kuulin että hk:t alkais kiertää ihan laittoman paljo ku volaa laittaa vähä isommaks. tätä siis en voi varmaksi todistaa mutta ammattimies kertoi näin. mut käy ihmeessä testaa..!

Kovalla säröllä ja volumella havaitsin samaa. Se Warpin häiriö (100wattinen trankku) ei tosiaan ollut kuitenkaan mitenkään laittoman kovaa.

Sanoisin kuitenkin, että tosi tuhti särö (Warp 7)siinä on ja mielestäni se oli/on hintalaatusuhteeltaan erinomainen vahvistin rankempaan soitantaan. Rankat säröt mielestäni erinomaiset, mutta puolisäröt ei niin hyvät.

"Aikaansa seuraava tulee aina ajan perässä"
Spike
25.10.2005 11:24:36

Mun käsittääkseni tota häiriöherkkyyttä on ollu kaikissa H&K:n, mutta olisivat nyt tehneet jotain muutoksia uusiin (tän vuoden?) vahvistimiin, etteivät kiertäisi niin pahasti. Tästä oli jossain harmonycentralin tai guitargeekin forumeilla.

So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Räbbänä
25.10.2005 11:35:05

Itekin olin aikeissa ostaa joko Peaveyn tai Kettnerin, mutta päädyinki sitten ostamaan Marshallin VS 8080. Hyvä vahvari ja ääntä lähtee jopa enemmn mitä luulin. Ainoa miinus tulee kuuloke- ja lisäkaappiliitännän puutteesta.

"kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä" Jouni Hynynen, joskus Mooseksen aikoihin...
Kimmo72
25.10.2005 14:45:25

Warppi T on kyllä mainio peli kaikinpuolin. Kunnon murinat lähtee.

Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Nymppi
25.10.2005 21:39:09

Mulla on H&K edition blue 60 ja se on todella hyvä. Potkua siinä on aivan tarpeeksi. Cleani on erinomainen ja särö on kans hyvä, vaikka en sitä itse käytä. Kannattaa käydä kokeilemassa...

In Your Honor
Twist
25.10.2005 23:33:19 (muokattu 25.10.2005 23:34:10)

Itelläni Warp7 112 combo.. Ja toimii.

E: Paljos sulla on rahnaa käytössä? Että missä hinnoissa kuljetaan?

"Get a new attitude on and get inspired. Fuck what's "hip", brother - trendkill!" - Dimebag Darrell, R.I.P.
Metalkallo
06.07.2016 22:23:48

Mulla on nyt omistuksessa tuollainen hughes & kettner statesman dual el34 nuppi ja ihan tyytyväinen olen, aika samankaltainen kuin marsu muttei aivan. Vähän vielä enemmän se kuulostaa marsulta kun pistää basson nolaan ja midit sekä treblen täysille, tai ainakin huoneessa soitellessa, marsu soundi kun on vähän kirkas ja terävä.

Ajattelin lähinnä udella tässä ketjussa mitä mieltä muut on olleet tästä nupista jos jollain muullakin täällä on ollut tällainen? Mun mielestä tää nuppi toimii parhaiten stratolla.

Stratossa pitää olla ISO LAPA!
hallu
06.07.2016 23:15:59

Metalkallo: Mulla on nyt omistuksessa tuollainen hughes & kettner statesman dual el34 nuppi ja ihan tyytyväinen olen, aika samankaltainen kuin marsu muttei aivan. Vähän vielä enemmän se kuulostaa marsulta kun pistää basson nolaan ja midit sekä treblen täysille, tai ainakin huoneessa soitellessa, marsu soundi kun on vähän kirkas ja terävä.

Ajattelin lähinnä udella tässä ketjussa mitä mieltä muut on olleet tästä nupista jos jollain muullakin täällä on ollut tällainen? Mun mielestä tää nuppi toimii parhaiten stratolla.

Kaikki toimii parhaiten stratolla :-) ei se yllätä.... tai jos ei stratolla niin telellä ;-)

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Metalkallo
07.07.2016 02:27:22

hallu: Kaikki toimii parhaiten stratolla :-) ei se yllätä.... tai jos ei stratolla niin telellä ;-)

Totta, tullut itsekin huomattua että stratolla toimii kaikki kaikissa. :)

Guitarfreak
07.07.2016 06:48:56

Metalkallo: Mulla on nyt omistuksessa tuollainen hughes & kettner statesman dual el34 nuppi ja ihan tyytyväinen olen, aika samankaltainen kuin marsu muttei aivan. Vähän vielä enemmän se kuulostaa marsulta kun pistää basson nolaan ja midit sekä treblen täysille, tai ainakin huoneessa soitellessa, marsu soundi kun on vähän kirkas ja terävä.

Hoitelin opetushommia ja treenausta tommosella statesman -kombolla vuoden pari. Se oli se 4xel84 malli. Jäi hyvä kuva siitä vaffarista - niin hyvä et jossain vaiheessa kaasutti sit tuo 2xel34 nuppi... Ostin sit kuitennii Mesan kun tuli diili vastaan ;)...

Tykkäsin statesmanissa kliinistä ja säröstä sekä etenkin helposta käyttöliittymästä (se Mesa....). Perussoundi on terve ja sitä saa sit jatkettua speduilla jos loppuu säätövara kesken.

Toi switchblade oli myös pikatestillä käyttökelpoinen. Siinä vaan on säröä niin törkeästi saatavilla että on helppo vetää särösoundit överiks. Muuten voisin kuvitella vetäväni ihan hyvin tommosellakin. Ne efektit oli ihan "lypsylle kelpaa" -osastoa.

Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Snapo
07.07.2016 16:12:34

Mitäs mieltä olette Kettnerin säröpuolesta? Itsellä oli viimeisimpiä bändihommia varten Statesman 20w el84 ja puhdas puoli oli vahvistimessa helkutin hyvä. Säröllä taas soundi oli jotenkin näkkärimäinen ja meni vähän tukkoon. Videoklippien perusteella sama "näkkäri" löytyy myös muista valmistajan laitteista. Hyvä kone se olis ollut rautalankaan, bluesiin ja kevyempään rokkiin mutta raskaamman sarjan kavereille ei niin suositeltava. Vaan bilebändihommiin mä sen hommasinkin.

Hetken aikaa mulla oli samaan aikaan tuo, engl e530 trankkupäätteellä ja orangen 2x12. Englin särökanava ajettuna H&K päätteeseen kuulosti todella paljon paremmalta mitä Orangen läpi. Ehkä trankkupääte oli osasyyllinen ja orangen vaatehuoneen kokoinen kaappi ei ollut itteeni varten.

"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Metalkallo
07.07.2016 20:05:44 (muokattu 07.07.2016 20:07:22)

Snapo: Mitäs mieltä olette Kettnerin säröpuolesta? Itsellä oli viimeisimpiä bändihommia varten Statesman 20w el84 ja puhdas puoli oli vahvistimessa helkutin hyvä. Säröllä taas soundi oli jotenkin näkkärimäinen ja meni vähän tukkoon. Videoklippien perusteella sama "näkkäri" löytyy myös muista valmistajan laitteista.

Joo, itsekin kuvailisin ehkä hieman tuollein särökanavaa omassa dual el34:ssa. Ihan hyvä ja tehoa lähtee, mutta erilainen. Itse kun tykkään paljon marsun soundeista, niin ruuvailin bassoa, keskialuetta ja kirkkautta sillein et kuulostaisi enemmän marsun kaltaiselta, ja kyllä se nyt suht kun basso nollissa ja keskialue sekä kirkkaus täysillä. En tiedä miltä kuulostaa noilla asetuksilla mikitettynä?

Jotenkin särö tuntui kuulostavan myös hieman kuivahkon kaltaiselta, tai sitten se olen vain minä?

Nuo ekat kokemukset siis les paulilla ja humbukkereilla joilla tuntui että soundi oli jotenkin tosi bassomainen, mutta stratolla kun veteli niin ei mitään valittamista, oli just jees ilman pedaalejakin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti