Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bill Lawrence mikit
1 2
Invader
24.09.2005 18:24:54 (muokattu 24.09.2005 18:27:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtikö paketti siis jo tulemaan?
 
Mitä pistit paypal viestiin?

 
Ei, tilauksen laitoin vetämään (eli maksoin mikin hinnan plus toimituskulut Suomeen). En tiedä tekevätkö ne näitä tilauksien mukaan vai onko niillä varastossa aina muutamia (kymmeniä) kappaleita odottamassa.
 
En siihen viestiin varsinaisesti mitään laittanut, tuohan on aika rutiininomainen tilaus. Osoitteenhan ne saavat tuolta PayPal-tililtä joten en laittanut muuta kuin siihen "Payment for"-kohtaan että "L-500XL (black) plus shipping and handling to europe"
 
Tai sitten ei..
zorro
24.09.2005 19:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikäki tilas sellasen bill lawrence comin version siitä l-500xl mikistä, ei oo vielä tullu postilaatikkoon, ja nyt jälkeenpäin lueskellessa se ei ainakaan paperilla kuulosta minun mikiltä. lähinnä midlevoittosta humbukkeria hotilla outputilla haen.
 
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
N33m0
24.09.2005 22:34:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikäki tilas sellasen bill lawrence comin version siitä l-500xl mikistä, ei oo vielä tullu postilaatikkoon, ja nyt jälkeenpäin lueskellessa se ei ainakaan paperilla kuulosta minun mikiltä. lähinnä midlevoittosta humbukkeria hotilla outputilla haen.
 
Dimarzio X2N saattais sopia tohon kuvaukseen
 
( 'o')-d[||] More Beer!
Invader
24.09.2005 22:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

meikäki tilas sellasen bill lawrence comin version siitä l-500xl mikistä, ei oo vielä tullu postilaatikkoon, ja nyt jälkeenpäin lueskellessa se ei ainakaan paperilla kuulosta minun mikiltä. lähinnä midlevoittosta humbukkeria hotilla outputilla haen.
 
Itsekin ihan kokeilumielessä tilasin. Pääseehän siitä todennäköisesti aika vaivattomasti eroon jos ei miellytäkään.
 
Tai sitten ei..
Räkkipeli
25.05.2007 13:14:39 (muokattu 25.05.2007 13:15:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan vanhaa ketjua kysyäkseni...
 
Mistähän mahtaa tunnistaa just sellasen aidon mikin ja tehtaalla tehdyn?
 
Ja 60 euroa on varmaan ihan liikaa käytetystä L-500 XL mallista?
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
weelie
25.05.2007 13:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan vanhaa ketjua kysyäkseni...
 
Mistähän mahtaa tunnistaa just sellasen aidon mikin ja tehtaalla tehdyn?
 
Ja 60 euroa on varmaan ihan liikaa käytetystä L-500 XL mallista?

 
Oletko kokeillut virallisella palstalla kysyä... fib.nocaster.com -> BL-Gate
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Räkkipeli
25.05.2007 13:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko kokeillut virallisella palstalla kysyä... fib.nocaster.com -> BL-Gate
 
Enpä ole. Ajattelin vaan kun tarviittisin sitä tietoa vähän nopiammin.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räkkipeli
25.05.2007 20:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikö nyt kukaan osaa vastata!
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
evilock
28.05.2007 10:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, muistaakseni tämä kuvio oli hieman monimutkaisempi kuin "aito" vs. "tehtaalla tehty" -vastakkainasettelu, netistä löytyy vaikka millä mitalla taistelua asiasta ja vähän ylimääräistäkin tunnekuohua ja julistuksia siitä että toinen on tosi hyvä ja toinen tosi huono.
 
Oiskohan täältä apua: http://www.billlawrencereview.com/
 
Tässähän kävi 80-luvun alkupuolella niin, että mm. L-500 -mikin suunnittelija Willi Stich lähti firmasta joka vieläkin noita valmistaa, ja muutti takaisin synnyinmaahansa eli Saksaan muutamaksi vuodeksi. On sittemmin ollut mm. Gibsonilla ja Fenderillä duunissa, ja nykyään tekee ja myy itse mikkejä pajastaan.
 
Molempia olen itse kokeillut, kumpaakaan ei oltu tehty kiinassa, molemmat ovat olleet hyviä mikkejä eikä edes niin erilaisia kuin väitetään. Kultakorvat voivat toki väittää muuta. :)
 
Beckyllä (www.billlawrence.com) on ihan normaalia jopa 1-2kk vastausaika meileihin :)
 
Twinkle
28.05.2007 16:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Beckyllä (www.billlawrence.com) on ihan normaalia jopa 1-2kk vastausaika meileihin :)

 
no ite olen odottanut vasta 15 kuukautta. Meinasin ostaa pienen 3000 euron arvoisen mikkikläjän mutta teksasilaiset eivät viittineet käydä kauppaa.
 
Räkkipeli
29.05.2007 11:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin käytettynä L-500 XL:llän tossa, ja takana lukee yksinkertaisesti "BILL LAWRENCE USA". Luotin siihen.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
weelie
29.05.2007 12:18:13 (muokattu 29.05.2007 12:38:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin käytettynä L-500 XL:llän tossa, ja takana lukee yksinkertaisesti "BILL LAWRENCE USA". Luotin siihen.
 
Käsittääkseni jos uutena ostaa Bill Lawrencelta, niin siinä ei lue Bill Lawrence USA, vaan Wilde tai Keystone. Sillä Bill Lawrence USA on se entinen Bill Lawrencen (aka saksalainen Willi Stich) kumppani (nimeltään EZ Wajcman), ja tekee mikkinsä käsittääkseni kaukoidässä, firman nimestä huolimatta. Toisaalta sivunsa väittää että ne tehdään samoilla työkaluilla kuin alkuperäiset. Wajcman siis ei ole suunnitellut niitä mikkejä eikä ole kitaristi, mutta omistaa trademarkin ja alkuperäiset työkalut.
 
...Mutta vaikea sanoa kun noita mikkejä on tehty yhdessä ja erikseen pitkän aikaa, enkä tuon mallin historiaa tunne, kun se ei minua henkkoht kiinnosta.
 
Bill & Becky Lawrence eivät majaile Texasissa, vaan Californiassa. Itse olen saanut hyvää palvelua, tosin kiireisiä vanhuksia ovat, joten oikeasti kai pitää nykyisin soittaa jos modernia, nopeaa palvelua haluaa.
 
Swampkaster & USA & Jzchak Wajcman http://billlawrenceusa.com/
Wilde & Keystone & OBL & Willi Stich http://www.billlawrence.com/
 
Itse siis uskon jäkimmäiseen. Mutta tulkintoja on monia.
 
Tuo review saitti taitaa olla aika pätevä! Kiitos siitä. http://www.billlawrencereview.com/Compare_Pickups#
http://www.billlawrencereview.com/BillLawrence_Identify
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
evilock
29.05.2007 13:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni jos uutena ostaa Bill Lawrencelta, niin siinä ei lue Bill Lawrence USA, vaan Wilde tai Keystone. Sillä Bill Lawrence USA on se entinen Bill Lawrencen (aka saksalainen Willi Stich) kumppani (nimeltään EZ Wajcman), ja tekee mikkinsä käsittääkseni kaukoidässä, firman nimestä huolimatta. Toisaalta sivunsa väittää että ne tehdään samoilla työkaluilla kuin alkuperäiset.
 
Ostin itse sieltä (tai no, gearhoundsilta) alle vuosi sitten, lukee kuin lukeekin Bill Lawrence USA ja semmoinen muistikuva olisi että kotelossa olisi ihan lukenut se Made in USA. Tosin eipä ole pakkausta tallella jotta voisin varmistaa, mutta aivan varmasti olisi jäänyt mieleen jos siellä made in chinaa olisi ollut :). Kelpo mikki on kyllä ollut, tehty missä hyvänsä..
 
McNulty
29.05.2007 13:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai se on se ja sama jos vain mikki kuulostaa hyvältä. Toki alitajunnalla on mielenkiintoinen osuus näissä asioissa ja psykoakustiikalta ja muilta mukavuuksilta emme voi välttyä. Silti suosittelen luottamaan omiin korviin, eikä suoraan siihen pohjalevyssä olevaan stanssaukseen. Sama pätee niin monen muunkin rojun kohdalla. Mutta niinhän se on että opinions are like... niin tämäkin!
 
clenching the fists of dissent
weelie
29.05.2007 15:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, liekö väliä sen missä tehty. Mutta jos lukee että on (made in) USA ja ei oikeasti ole, niin se on/olisi tavallaan ikävää huijausta. Ja sitähän jotkut väittävät. Itse en tiedä, mutta kunhan vain kuulopuheita eteenpäin laitoin.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Räkkipeli
29.05.2007 21:47:19 (muokattu 29.05.2007 21:47:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo pitää laittaa kitaraan se tässä ku ehtii ja kokkeilla. Voihan se olla että toimii ihan niinkuin pitääkin ja niin ees päin mutta epäily siitä, että jossain usasta vois saada mikin joka kuulostaa VIELÄ PAREMMALTA ku tää, vituttaa.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
palomaeki
21.05.2008 21:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 357 päivää vanhaan ketjuun!
 

 
Niinpäniin. Tälle päivälle vielä toinen mikkeihin liittyvä kysely, enkä uskalla uutta aihetta tehdä niin kysyn tähän siis!
 
Millaiset on nuo johdotukset tuolle Bill Lawrence L500XL -mikille?
Mikä johto siis tekee mitä, takaa kun tulee punainen, musta, maa (kuoreton), vihreä ja valkoinen johto.
 
Koitin kolvailla perus SeymourDuncanmeiningillä kaverin Tokaihin niin mikki taisi mennä puolitetulle signaalille kun hurisee ja on selvästi kaulamikkiä heikompi?
 
Kyseessä siis sen verta vanha mikki että on revitty tätä käyttöä varten jostain 70-lukulaisesta Columbus-stratosta josta on väännetty joskus kultaisella kahdeksankymmentäluvulla katu-uskottava punkritsa.
 
kitara on kiva.
Thule
21.05.2008 21:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiset on nuo johdotukset tuolle Bill Lawrence L500XL -mikille?
Mikä johto siis tekee mitä, takaa kun tulee punainen, musta, maa (kuoreton), vihreä ja valkoinen johto.

 
http://www.guitarelectronics.com/ca … wiringresources.11pickupcolorcodes/
 
Tuossa on jotain jelppiä. Toimivuutta en mene vannomaan. Jacksoninkin mikeissä on toisin päin kuuma ja maa tuossa, kuin ns. virallisessa kytkentäohjeessa. Voi tietysti johtua eri aikakausien mikeistä.
 
Señorita mas fina, who's that girl?
palomaeki
21.05.2008 22:03:49 (muokattu 21.05.2008 22:05:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.guitarelectronics.com/ca … wiringresources.11pickupcolorcodes/
 
Tuossa on jotain jelppiä. Toimivuutta en mene vannomaan. Jacksoninkin mikeissä on toisin päin kuuma ja maa tuossa, kuin ns. virallisessa kytkentäohjeessa. Voi tietysti johtua eri aikakausien mikeistä.

 
Joo. Täytyypä testata tuon mukaan!
Duncanin mukaan vetelin kun luulin että johdot olisivat samat, vaan eivät olleet!
 
Yleismittarikin on jollain kaverilla pitkäaikaislainassa niin ei oo siitä iloa taaskaan kun tarvisi.
 
kitara on kiva.
Entropia666
22.12.2011 09:43:38 (muokattu 22.12.2011 10:53:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin ukkelit...Onko kellään kokemusta noista noiseless sinkuista? Aattelin jaksoniin vähän vaihdella enemmän perinteistä soundia, tallaan JB ja sitten sinkuiksi pitäisi saada jotkut fenderin texmex-sinkkujen oloset palikat.
 
edit. http://www.wildepickups.com/Wilde_Bill_s_NF_Singles.html noista siis kyse.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «