Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall 6100 LM 30th Anniversary
1
paristo
02.09.2005 08:04:15 (muokattu 02.09.2005 08:19:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkäs tuollanen vahvari ois kiikarissa. mutta tietoja tuosta ei oikein löytynyt. onkos kenelläkään kokemuksia kyseistä pelistä? missä hinnoissa tuollaset liikkuu.. myytäviä en netistä ainakaan löytänyt eli ei taida olla ihan marshallin yleisin laite..
 
Edit: tuossa vielä linkki kyseiseen vahvistimeen: http://www.blamepro.com/mar30th.htm
 
Selvästi pidemmälle..
hannlain
02.09.2005 08:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen tais olla vähän aikaa sitten CustomSoundilla myytävänä käytettynä. Hintaa tais olla tonnin kieppeillä. Tosin voin muistaa väärin mallin & hinnan ;) joten päätäni en tuosta laita pantiksi.
 
Jabe
02.09.2005 09:11:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on muistaakseni ollut pyyntihinnat jossain 900 nurkilla. Eli tod. näk. kauppoja syntyy sitten hiukan sen alle. Minun mielestäni tonni käytetystä on ehdottomasti liikaa.
 
Olen itse soittanut yhden keikan tuommoisella, ja se ykköskanava oli erinomainen .. perinteinen Marshallsoundi. TS9'llä boostattuna se oli erittäin roch. Niitä särökanavia en juurikaan testaillut. Hyvä juttu oli myös se tehonpuolitusmahdollisuus.
 
Yksi kaveri, jolla tuommoinen oli ollut, valitteli, että siinä oli ollut paljon pikkuvikoja, ja vahvistin oli ollut monta kertaa korjattavana. Oli kyseessä vaan huono yksilö, en osaa sanoa. Paljon kaikenlaista (mahdollisesti rikkoutuvaa) sälää tuossa on, kun on kolme kanavaa, midohjaus jne. Mutta niinhän monissa moderneissa nupeissa.
Pnctocn
08.09.2005 09:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut tyytyväinen ostettuani 10 vuotta sitten tälläisen, maksoi silloin 7500mk kaapin kera käytettynä -> joten tonni (ekuja) tuntuu hiukan tyyriiltä verrattuna noihin hintoihin. Toisaalta tonnilla saat helposti huonomman uudenkin hankittua. Putkiremppa kahdesti (4 EL34 ja 7 etuasteputkea on vähän kallista), ei muita korjaus/huoltotoimia ole tarvinnut, tosin olen kuullut että näissä olisi noita "maanantaipainoksiakin" joukossa, muuntajan hurinat lienee yleisimpiä ongelmia.
 
MikeS
08.09.2005 16:08:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ollut tyytyväinen ostettuani 10 vuotta sitten tälläisen, maksoi silloin 7500mk kaapin kera käytettynä -> joten tonni (ekuja) tuntuu hiukan tyyriiltä verrattuna noihin hintoihin. Toisaalta tonnilla saat helposti huonomman uudenkin hankittua. Putkiremppa kahdesti (4 EL34 ja 7 etuasteputkea on vähän kallista), ei muita korjaus/huoltotoimia ole tarvinnut, tosin olen kuullut että näissä olisi noita "maanantaipainoksiakin" joukossa, muuntajan hurinat lienee yleisimpiä ongelmia.
 
Millaisella kaapilla soitat 6100:lla?
 
Itse asiassa se olin minä, joka sen Anniversaryn Custom-Soundsilta osti ;-) Hyvän kuuloinen peli, crunch-kanava on parhautta. Lead-kanava on musta jotenkin tönkön ja elottoman kuuloinen. Clean-kanava on varsin hyvä, mutta on harmillista, ettei siinä ole gain-säätöä. Eli siis siitä ei saa sellaista keveympää säröä ilman pedaalia. Haluaisin käyttää crunch-kanavaa sellaisenaan (ilman ulkoisia vehkeitä) jyräävään Marsu-säröön, mutta clean-kanavan gainin puuttuminen pakottaa kai pistämään väliin pedaalin, pahus. Toinen mahdollisuus olisi tietty laittaa crunch-kanavan gainia pienemmälle ja puskea pedaalilla se high gain.
 
Mitä säröttimiä olet käyttänyt Anniversaryn kanssa ja millaisin tuloksin?
 
Pnctocn
10.09.2005 08:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisella kaapilla soitat 6100:lla?
 
Semmoinen sininen Anniversary Series kaappi (vino), vastaa Marsun 1960 kaappia.
 
Itse olen ollut tyytyväinen myös "tönköön" lead-kanavaan, tosin siitä ei saa oikein hyvää soundia pienemmillä gaineilla.
Crunch-kanava on helvetin hyvä, yleensä eri moodeja käyttämällä saa mehevät rohahdukset ilmoille. Cleanista en aluksi hirveästi pitänyt. Itse olen kaipaillut lähinnä Crunch-kanavan eri moodejen valintavaihtoehtoja footswitchistä.
 
Bossin SD-1:stä ja Ibanezin tubescreamerin uudempaa (olisikohan ollut seiskasarjaa) olen käyttänyt Cleani kanavaan säröittelemiseen. Ihan kelvollista säröä olen näillä saanut, ongelmana vain se että tarvitsi kanavan namiskoita säädellä särösaundiin myös ja cleani ilman purkkeja tuppasi olemaan aika shaibaa. Lellin Eq:ta olen myös käyttänyt volumebuusterina ja Bossin Me-5:n kelvotonta säröpuolta kokeillut.
Crunch kanavan säröt kuitenkin (erityisesti se keskimmäinen niistä kolmesta) paljon speduista saamiani parempia omiin korviini, joten luovuin purkeista tämän vahvarin kanssa. Kevyemmät säröt myös Cruchikanavasta vähimmän rosoisella asetuksella.
 
Varmaan joku asiantunteva teknikko voisi laittaa tuohon erillisen jalkakytkimen Crunchin moodeille, jolloin saisi pienemmät ja isommat säröt helpommin.
 
MikeS
10.09.2005 09:02:24 (muokattu 10.09.2005 09:04:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan joku asiantunteva teknikko voisi laittaa tuohon erillisen jalkakytkimen Crunchin moodeille, jolloin saisi pienemmät ja isommat säröt helpommin.
 
Hei tämä olisi hiton hieno juttu! Olisikohan se tosiaan mahdollista? En ole mistään lukenut kenekään tehneen näin...
 
Itsekin pidän crunch-kanavan keskimmäisestä moodista eniten. Yleensä soittelen sillä gain jossain klo 2-3:ssa, eli aika reilulla säröllä.
 
Olen yrittänyt laskea crunch-kanavan gainia siten, että saisin siitä kevyet rosot. Ja sitten pedaalilla isot gainit. Mutta (kuten säkin sanoit) vahvitimen oma särö tuppaa aina kuulostamaan paremmalta itsekseen kuin spedut. Oisko sulla ehdotuksia boosterista/overdrivesta, joka ei kauhiasti värjäisi vahvistimen soundia ja ainoastaan puskisi hieman rosoisen Marsun reippaampaan säröön?
 
Ilmoittelepa joskus jos haluat myydä sen sinisen 4x12-kaapin ;-)
 
svilo
10.09.2005 09:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ko nupistahan on sitä kahta mallia, numeroitu "hand built" ja tavallinen, hienon näköinen peli mutta liikaa nippeliä ja nappulaa minulle :)
 
Sääli että ns perinteisiä Marshalleja vähän liikkuu, noista moderneista kun ei oikeen saa "sitä" soundia, helpoimmalla pääsee kun hommaa JMP, JTM, 1987x, 1959 etc.. ja rakentaa siitä helpolla mieleisensä vahvistimen...
 
-sv
 
"Jim Marshall = Mr Loud"
-One mans junk is another mans gold-
Pnctocn
10.09.2005 09:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aika varma että tuo crunchin moodin-valinta-modaus onnistuisi, kytkimiähän ne vain ovat, sama tuo painaako jalalla vai kädellä.
Mulla gainit aika lähelle klo kahtatoista humppareilla, yksikelaisilla vähän isompaa. Eq:ssa b ja m hiukan korostettu crunchissa.
Itsellä toiminut tuo Lel! Eq aika hyvin boosterina (värjää soundia, mutta omiin korviin mukavalla tavalla lisäksi pystyy vähän muuttamaan tarvittaessa soundia sooloihin) saatavuus lienee vähän niukkaa. Wahit on myös hyviä "boostamaan". Niukasta säröstä olen volumepotikalla siirtynyt ylöspäin.
En tiedä miten paljon noita kaappeja liikkuu, yksi mahdollisuus on ostaa 1960A (tai ehkäpä joku marsun/jnkn muun 2x12) ja spreijata vastaavaksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «