Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5261 262 263 264 265347 348 349 350 351
Cancun
08.12.2022 21:55:34 (muokattu 08.12.2022 21:56:37)
Tämä saattaisi olla jonkunasteinen koijaus...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1787374

"Gibson LesPaull traditional

Tietoa kitarasta kansi on A figure maple puusta , skaalan pituus 24.7 tuumaa , kaulassa on 22 nauhaan , nauhat on käytännössä virheettömät , humbukerit on burstbucker 1 ja 2 , kyseisessä kitarassa on myös paksumpi kaula kuin samanmallin standardi , mikeissä on kolme asentoa
Kitara on ollut käytännössä käyttämättömänä laukussa , kokeiltu on että toimii mutta itse olen muistakin kitaroista eronnut ja marshalin kaapin myynyt ku en ole 10 vuoteen aktiivisesti soittanuta ja muutan paljon pienempään asuntoon niin kitaroille ei edes tilaa ole
Hyvä kitara saa uuden omistaja"

Jäseneksi on toki liitytty tänään.
mpekkanen
08.12.2022 22:02:45
Cancun: Tämä saattaisi olla jonkunasteinen koijaus...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1787374

"Gibson LesPaull traditional

Tietoa kitarasta kansi on A figure maple puusta , skaalan pituus 24.7 tuumaa , kaulassa on 22 nauhaan , nauhat on käytännössä virheettömät , humbukerit on burstbucker 1 ja 2 , kyseisessä kitarassa on myös paksumpi kaula kuin samanmallin standardi , mikeissä on kolme asentoa
Kitara on ollut käytännössä käyttämättömänä laukussa , kokeiltu on että toimii mutta itse olen muistakin kitaroista eronnut ja marshalin kaapin myynyt ku en ole 10 vuoteen aktiivisesti soittanuta ja muutan paljon pienempään asuntoon niin kitaroille ei edes tilaa ole
Hyvä kitara saa uuden omistaja"

Jäseneksi on toki liitytty tänään.

Mikäs tuosta tekee mahdollisen huijausyrityksen?
munkero
08.12.2022 22:05:21
mpekkanen: Mikäs tuosta tekee mahdollisen huijausyrityksen?

Hintapyyntönä puolet kitaran käyvästä arvosta, samat jaarittelut kuin edellisissä koijausyrityksistä, kuvat screenshotteja, uusi tunnus ja ei tietoja numerolla.

Pistä vaan rahat menemään, ei mitään hävittävää. :)
Itekki joskus soitellu.
ATHL
08.12.2022 23:08:19
munkero: Hintapyyntönä puolet kitaran käyvästä arvosta, samat jaarittelut kuin edellisissä koijausyrityksistä, kuvat screenshotteja, uusi tunnus ja ei tietoja numerolla.

Pistä vaan rahat menemään, ei mitään hävittävää. :)

Puhnro on, eikun livevideota tulemaan niin selviää onko laite olemassa.
Änddi
22.12.2022 16:54:32

https://muusikoiden.net/jasenet/230560

Huijari. Sama Ma**** Mi**** joka luonut uuden käyttäjän. Olkaa varuillanne tämän kanssa.
msalama
23.12.2022 05:41:48

Sama Ma**** Mi**** joka luonut uuden käyttäjän

Mistä tiedät? Eihän tolla ole edes myynnissä mitään. Vai oliko ja on otettu pois?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
L.H
23.12.2022 07:02:49
msalama: Mistä tiedät? Eihän tolla ole edes myynnissä mitään. Vai oliko ja on otettu pois?

Joku Bossin pedaali sillä oli myynnissä, olisko ollu RE2.
Humanoid
23.12.2022 07:07:38 (muokattu 23.12.2022 07:12:03)
L.H: Joku Bossin pedaali sillä oli myynnissä, olisko ollu RE2.

Kaveri osti tuon. Ostotapahtuma oli jo hämärä, koska selvisi, että MobilePayta varten olikin annettu kaverin puhelinnumero ja nimi jne (mikä on toki idioottimaista, koska nyt nyös kaveri on syyllistynyt rikokseen mikäli tuotetta ei oikeasti olekaan). Pisti epäilyttämään. Toki tuosta paskasta jää nykyään helposti kiinni, mutta rahoja ei varmaan saa heti takaisin.
basisti1971
23.12.2022 08:52:46
Moi.

Änddi: https://muusikoiden.net/jasenet/230560

Huijari. Sama Ma**** Mi**** joka luonut uuden käyttäjän. Olkaa varuillanne tämän kanssa.

Hämmästyin kovasti eilen kuinka nopeasti olit tuon bongannut (joitain minuutteja rekisteröitymisestä/ilmosta), ja ajattelin että tarkkavaisuudellasi pelastit varmasti jonkun rahat.

Toivotaan että tällä kertaa tavara saapuu, vaikken henkeäni tuon suhteen pidättelisikään.

T:Samuli
Zammy
23.12.2022 09:21:28
Minäkin tätä olin haukkana ostamassa, mutta poikkeuksellisen halpa hinta ja samana päivänä rekisteröitynyt käyttäjä arvelutti. Tyyppi jopa lähetti kuvan jossa oli pedaali ja vahvistuksena minun sähköpostiosoite paperilapulla (väärin kirjoitettuna). Sähköpostista sain hänen nimen selville ja pari googlausta ja sanoin hänelle, että netistä löytyy sen verran epäilyttäviä kirjoituksia että annetaan kaupan olla. Ei hän alkanut vastaan väittää, joten melko varmasti olisin rahani menettänyt. Mutta jos joku muu erehtyi rahaa lähettämään niin toivotaan parasta.

Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
JMKM
23.12.2022 09:48:56

Joo, uudenveroinen pedaali 100€:lla.
Tympee Huttunen
23.12.2022 09:51:21
Eilen oli halvalla joku Bossin pedaali Ruskolla ja katosi nopeasti. Käyttäjä oli rekannut samana päivänä. Olikohan sama jannu? Pedaali ei ollut RE2 tosin.
Änddi
23.12.2022 13:44:56

basisti1971: Moi.

Hämmästyin kovasti eilen kuinka nopeasti olit tuon bongannut (joitain minuutteja rekisteröitymisestä/ilmosta), ja ajattelin että tarkkavaisuudellasi pelastit varmasti jonkun rahat.

Toivotaan että tällä kertaa tavara saapuu, vaikken henkeäni tuon suhteen pidättelisikään.

Syy minkä takia tämä selvisi nopeasti oli se että tuo kyseinen tollo ei ilmeisesti muistanut mua ja antoi nimensä ja saman tilinumeron johon olin siirtänyt rahat kun mua kusetettiin. Aika tragikoomista että ei osaa yhdistää pisteitä tai sitten ei vain kiinnosta. Rahaa en siis siirtänyt, mutta näin annoin hänen olettaa.

Menikö sulla rahaa hänelle siis...? Anyway hyvä että ilmoitus nyt poistunut.
forreal
23.12.2022 20:53:18
Änddi: https://muusikoiden.net/jasenet/230560

Tänään oli taas tuo Boss RE2 satasella myytävänä. Laitoin myynti-ilmoituksen kommenttiketjuun linkin tähän keskusteluun ja ilmoitus hävisi saman tien. Vai olisikohan siellä oikeasti myyty hyvä pedaali nopeasti halvalla?
"King Crimson ceased to exist in September 1974, which was when all English bands in that genre should have ceased to exist." (Robert Fripp) "Everyone knows rock attained perfection in 1974. It's a scientific fact." (Homer Simpson)
pnieminenp
24.12.2022 05:05:40
Ihmettelen kyllä että vieläkin löytyy näitä nenästävedettäviä vaikka kuinka varoitellaan ja oikein ketju perustettu. Käyttäkää nyt vähän järkeä. Nykyään on älypuhelimet sun muut joilla saa kuten aiemmin kirjoitettiin vaikka reaaliaikaista videopätkää lähetettyä. "huokaus"
basisti1971
24.12.2022 06:43:23
Moi.

Änddi: Syy minkä takia tämä selvisi nopeasti oli se että tuo kyseinen tollo ei ilmeisesti muistanut mua ja antoi nimensä ja saman tilinumeron johon olin siirtänyt rahat kun mua kusetettiin. Aika tragikoomista että ei osaa yhdistää pisteitä tai sitten ei vain kiinnosta. Rahaa en siis siirtänyt, mutta näin annoin hänen olettaa.

:D

Kiinnijäävät huijarit eivät pääsääntöisesti ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, tosin kyllähän älykkäämmillekin toisinaan kämmejä käy.

Vaikka laiskana satunnaisostajana ja vieläkin laiskempana myyjänä huijarit eivät sinänsä itseä henkilökohtaisesti huoleta:
Koska noita sankareita näinkin hiljaiselle foorumille/kauppapaikalle kuitenkin pakosti pesiytyy, ylläpito voisi oikeasti ottaa itseään vihdoin viimein niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain konkreettista.

Vakiovaroitusteksti joka taannoin uusien nickien ilmoituksiin ilmestyi oli eittämättä parannus aiempaan verrattuna, mutta monasti tässäkin viestiketjussa ehdotettu ja muilla vastaavilla foorumeilla jo ikiajat käytössä olleet uusien jäsenten karenssit tai minimifoorumipostausvaatimukset todistetusti toimivat.
Kyse on vain ja ainoastaan viitseliäisyydestä.
Resurssipulasta ei voi olla kiinni, tästäkin viestiketjusta löytynee rutkasti toripoliisimateriaalia.

Änddi: Menikö sulla rahaa hänelle siis...? Anyway hyvä että ilmoitus nyt poistunut.

Ei sentään, oli olevinaan vähän kiirus joten jätin tuon lainauksen:

Humanoid: Kaveri osti tuon. Ostotapahtuma oli jo hämärä...

pois viestistä.

Olen "immuuni" moisille huijausyrityksille, en toki siksi etteivätkö huippudiilit viehättäisi yhtälailla kuten kaikkia muitakin, vaan siksi että pieniäkin ostoksia tulee pähkäiltyä varsin (/turhan) pitkään.
Paljon ihan asiallista ja rehtiä kauppaa on mun puolelta jäänyt toteutumatta koska siinä vaiheessa kun saa itselleen keksittyä tekosyyn miksi moista "tarvitsee", on ilmoitus jo häipynyt ja tavara jollain sitä varmasti enemmän tarvitsevalla :).
Osansa on silläkin että suosin aina niin ostajana kuin myyjänäkin naamatustenkauppoja useammastakin syystä, ei pelkästään huijausten pelossa.

samiko
24.12.2022 09:17:46 (muokattu 24.12.2022 09:20:13)
basisti1971:
Koska noita sankareita näinkin hiljaiselle foorumille/kauppapaikalle kuitenkin pakosti pesiytyy, ylläpito voisi oikeasti ottaa itseään vihdoin viimein niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain konkreettista.

Vakiovaroitusteksti joka taannoin uusien nickien ilmoituksiin ilmestyi oli eittämättä parannus aiempaan verrattuna, mutta monasti tässäkin viestiketjussa ehdotettu ja muilla vastaavilla foorumeilla jo ikiajat käytössä olleet uusien jäsenten karenssit tai minimifoorumipostausvaatimukset todistetusti toimivat.
Kyse on vain ja ainoastaan viitseliäisyydestä.
Resurssipulasta ei voi olla kiinni, tästäkin viestiketjusta löytynee rutkasti toripoliisimateriaalia.

Laittaa nyt ostaa-myy-vaihtaa-sivustolle uusille myyntikarenssi on kyllä sen luokan virhe että hyvä että yp ei ole sellaiseen lähtenyt. Kaikki musanettiläiset jotka tunnen, ovat alunperin tänne kirjautuneet juurikin siksi että nyt pitäisi myydä jotain, tai muillekin sivustoille. Tuntuu muutenkin että tori kuivuu vuosi vuodelta ja karenssit olisi vain sitä kiihdyttävä.

Me ei päästä huijareista ikinä, ei edes lisäholhouksella, ja siksi ei pitäisi vaikeuttaa turhaa rehellisien myyjien ja ylläpitäjien tekemisiä. Enemmän varovaisuutta ja face to face kauppoja.
fox
24.12.2022 10:52:58

samiko: Laittaa nyt ostaa-myy-vaihtaa-sivustolle uusille myyntikarenssi on kyllä sen luokan virhe että hyvä että yp ei ole sellaiseen lähtenyt. Kaikki musanettiläiset jotka tunnen, ovat alunperin tänne kirjautuneet juurikin siksi että nyt pitäisi myydä jotain, tai muillekin sivustoille. Tuntuu muutenkin että tori kuivuu vuosi vuodelta ja karenssit olisi vain sitä kiihdyttävä.

Tuskin sentään parin päivän "karenssi" ilmoituksissa olisi sen luokan viive joka asiallisissa kaupoissa mitään maata kaatavaa aiheuttaa. Onhan noissa keikkailmoituksissakin viivettä. Toki jos on joku hujestus eli muu hämäryys takana, olisi eri juttu. Siinä on ripeä julkistus toivottavaa. ;)

Me ei päästä huijareista ikinä, ei edes lisäholhouksella, ja siksi ei pitäisi vaikeuttaa turhaa rehellisien myyjien ja ylläpitäjien tekemisiä. Enemmän varovaisuutta ja face to face kauppoja.

F2F-kaupathan kivuttomasti onnistuu jossain liikekeskuksissa, vaan mitäpäs jos lähimpään taajamaan onkin matkaa?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
pnieminenp
24.12.2022 11:09:23 (muokattu 24.12.2022 11:23:08)
fox: Tuskin sentään parin päivän "karenssi" ilmoituksissa olisi sen luokan viive joka asiallisissa kaupoissa mitään maata kaatavaa aiheuttaa. Onhan noissa keikkailmoituksissakin viivettä. Toki jos on joku hujestus eli muu hämäryys takana, olisi eri juttu. Siinä on ripeä julkistus toivottavaa. ;)

F2F-kaupathan kivuttomasti onnistuu jossain liikekeskuksissa, vaan mitäpäs jos lähimpään taajamaan onkin matkaa?

Ainoa varma konsti olisi tunnistautuminen sähköisesti tunnusta luodessa mutta se on kuulemma kallis systeemi ylläpitäjälle. Siitä oli joskus keskustelua. Eli jokainen miettiköön itse ottaako sen riskin ja mahdollisen äärimmäisen vitutuksen epävarmoissa tapauksissa. Itse en ottaisi. Hyvät aktiiviset kauppamiehet kyllä näkee palautteissa, mutta olkaa nyt PERKELE tarkkoja noiden uusien kanssa.

Nää mulkut on vielä niin ovelia että aiemmin monet "myi" tavaraa hemmetinmoiseen alihintaan ja moni menikin koukkuun kun aatteli että oon nopea ettei mee alta. Enää vähemmän noita näkee ja hinta on ns. asiallinen, ehkä vähän edullinen. Itsekin monta vuotta sitten meinasin saman tien napata yhden skeban kun hinta oli jotain kolmasosa markkinahinnasta. Kusetushan se oli, kuten kuulin myöhemmin.

Vielä varoitus....vaikka myyjälle saattaa sopia että soitin haetaan jossain välissä, sekin voi olla kusetus, kuten itse koin joskus. Alustavasti nouto saattaisi jossain välissä sopia. Sitten ei enää vastattukaan kun kysyin tarkkaa aikaa, kaveri ei vain halunnut paljastua ja saada kommentteja ilmoonsa.

Kaikki konstit käytössä.

Olipa vuodatus...UGH..
darrell
26.12.2022 10:13:28
Tehkää rikosilmoitus vaikka pienestäkin huijauksesta, jos olette maksaneet rahaa ja tavaraa ei näy. Poliisi saa selville tyypin esim. tilinumeron tai mobilepayn infon mukaan. Vaikka rahoja ei takaisin saa, niin nämä sarjahuijaajan rikkeet kasaantuu ja alkaa jossain vaiheessa näkymään. Omaa vaivaa vähentää lähes olemattomiin jos rikosilmoitusta tehdessä vaatii rangaistusta, mutta ei vahingonkorvausta käräjien kautta (koska sarjahuijaajalta ei saa rahoja takaisin). Poliisi soittaa parin päivän sisällä, toteaa rikoksen ja kysyy ehkä muutaman tarkentavan kysymyksen.

Nikin perustamisen päiväys ei takaa mitään. Olihan täällä keväällä onnistuneita huijauksia 2010 tehdyllä nikillä. Ylläpito ei useiden henkilöiden useista pyynnöistä huolimatta ole edelleenkään poistanut tunnusta, vaikka kyseessä on poliisin tuntema sarjahuijaaja.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)