![]() 11.07.2018 22:07:32 | |
---|---|
aristoteles666: miten te pystytte soittamaan kitaraa kun siinä on monta kieltä ja monta nauhaa sekaisin mutta sormi menee suuhun jos on kymmenen potikkaa. Kitarassa on sävelet joka kielellä loogisesti samassa järjestyksessä... mut on se silti vaikeata. | |
![]() 11.07.2018 22:34:30 | |
Minulla on Bluetone, jossa on kolme potikkaa, jotka nekin ovat kaikki yleensä samassa asennossa. Tykkään kun sieltä saa mitä haluaa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala | |
![]() 11.07.2018 22:41:42 | |
Mulla on 7 potikkaa ja 2 kytkintä, ne vois liimata paikoilleen, ei tarvi räplätä kun SE on löytynyt. Kitaran volapotikalla sitten kerrotaan suunta. Ja vaikka niitä olisi 20 sikinsokin, SE pitää hakea ja näpit irti, ei se niin vaikeaa ole. | |
![]() 11.07.2018 23:06:38 (muokattu 11.07.2018 23:07:17) | |
No minulla on myös Tweed Champ -klooni ja siinä on joka kerran ruuvattava sitä ainoaa potikkaa, kun siinä on samassa sekä volume että virtakytkin... käyttöliittymä on selkeä ja intuitiivinen. | |
![]() 11.07.2018 23:12:11 | |
Onneksi Bluetone tekee teille vahvistimen jossa on yksi potikka, jos näin haluatte. Ei ole yleensä ollut mikään ongelma pajan kavereille toteuttaa toiveita. | |
![]() 11.07.2018 23:21:11 | |
Turhan iso vääntäminen tästä tuli, vaikka tarkoitus oli antaa ihan rakentava kommentti. Mutta pistäkääpä nyt käsi pystyyn, ken valitsisi noille FE:n nappuloilla juuri tuon järjestyksen, jos saisi ne vapaasti vahvistimeen sijoitella. | |
![]() 11.07.2018 23:49:15 | |
Pinewood: Turhan iso vääntäminen tästä tuli, vaikka tarkoitus oli antaa ihan rakentava kommentti. Mutta pistäkääpä nyt käsi pystyyn, ken valitsisi noille FE:n nappuloilla juuri tuon järjestyksen, jos saisi ne vapaasti vahvistimeen sijoitella. Kyse ei ole tässä tapauksessa mistään "kansanäänestyksestä". Tässä vahvistinmallissa on erittäin suurigaininen crunch-kanava, joka vaatii sen, että ne nappulat ovat tietyssä kohtaa signaalitietä. Jos asiakas haluaa, voimme tehdä isomman kotelon, jolloin eri säätimien sijoitus on helpompaa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 12.07.2018 00:23:02 (muokattu 12.07.2018 00:29:15) | |
harryk: Kyse ei ole tässä tapauksessa mistään "kansanäänestyksestä". Tässä vahvistinmallissa on erittäin suurigaininen crunch-kanava, joka vaatii sen, että ne nappulat ovat tietyssä kohtaa signaalitietä. Jos asiakas haluaa, voimme tehdä isomman kotelon, jolloin eri säätimien sijoitus on helpompaa. Kiitos Harry vahvistuksesta. Eli asia on suunnilleen niin kuten aiemmin arvelin: Pinewood: Olen nähnyt Bluetonelta fiksumminkin ryhmiteltyjä monikanavaisia, mutta ymmärrän kyllä, että tässä tapauksesa myös pieni kotelo ja sisäinen rakenne voivat aiheuttaa omat haasteensa suunnittelulle. Kaikkea ei voi aina saada, ilmeisesti tässä tapauksessa pientä koteloa ja tiettyä nappulajärjestystä. Kukin päättäköön itse, mitä kompromisseja on valmis hyväksymään. Eiköhän tämä asia tullut omalta osaltani käsitellyksi. | |
![]() 17.08.2018 19:05:42 | |
Tuli käytyä tuossa pari päivää sitten huvikseen testaamassa Friedmaneja sekä Bognereita Musamaailmassa ihan vertailun vuoksi. Friedmanilta löyty BE-50 sekä Runt-20, Bognerilta Shiva, Helios, Uberschall sekä XTC. Bluetonen Fried eye saundiltaan sekä muilta ominaisuuksiltaan hakkaa mielestäni nuo kaikki. Jos pitäisi jonkinlainen Holy Grail modattujen marsusaundien joukosta valita, se on kyllä ehdottomasti tämä. | |
![]() 17.08.2018 21:58:28 | |
samir94: Bluetonen Fried eye saundiltaan sekä muilta ominaisuuksiltaan hakkaa mielestäni nuo kaikki. Jos pitäisi jonkinlainen Holy Grail modattujen marsusaundien joukosta valita, se on kyllä ehdottomasti tämä. Saman olen itsekkin huomannut. Minulla on FriedEye/Plexi nuppi EL34/KT66 päätteillä ja aivan helmi vahvistin. Nyt on Bluetone-custom projektina Lowgain-nuppi, johon tulisi Plexi-puoli KT66:lla ja BlackFace-puoli 6L6. Puoliptkä jousikaiku ja tremolo. | |
![]() 17.08.2018 22:12:48 | |
samir94: Tuli käytyä tuossa pari päivää sitten huvikseen testaamassa Friedmaneja sekä Bognereita Musamaailmassa ihan vertailun vuoksi. Friedmanilta löyty BE-50 sekä Runt-20, Bognerilta Shiva, Helios, Uberschall sekä XTC. Bluetonen Fried eye saundiltaan sekä muilta ominaisuuksiltaan hakkaa mielestäni nuo kaikki. Jos pitäisi jonkinlainen Holy Grail modattujen marsusaundien joukosta valita, se on kyllä ehdottomasti tämä. Siinähän ne kilpailijat tuli Soldanoa lukuunottamatta listattua joo. Oon kelannu monesti, että millä sitä vetäs jos ei BT:n pajaa olis ja Bogun XTC kai se omastakin arsenaalista löytyis niinkuin monelta muultakin. XTC on minusta ihan yhtä hyvänoloinen peli kuin BT:n Ocean, paitsi että Bluetonella noita tuunaus-, customointi ja muita optioita on enemmän ja pääsee tekijöiden kanssa jutulle olematta Steve Lukather. Lisäksi toki amerikan miehen vahvarilla soittelu ei oikein istu mun "tue kotimaista työtä"-periaatteisiin. | |
![]() 17.08.2018 22:21:22 | |
Juzpe: Siinähän ne kilpailijat tuli Soldanoa lukuunottamatta listattua joo. Oon kelannu monesti, että millä sitä vetäs jos ei BT:n pajaa olis ja Bogun XTC kai se omastakin arsenaalista löytyis niinkuin monelta muultakin. XTC on minusta ihan yhtä hyvänoloinen peli kuin BT:n Ocean, paitsi että Bluetonella noita tuunaus-, customointi ja muita optioita on enemmän ja pääsee tekijöiden kanssa jutulle olematta Steve Lukather. Lisäksi toki amerikan miehen vahvarilla soittelu ei oikein istu mun "tue kotimaista työtä"-periaatteisiin. Bogner on saksalainen jäbä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 18.08.2018 11:35:05 | |
steelduck: Saman olen itsekkin huomannut. Minulla on FriedEye/Plexi nuppi EL34/KT66 päätteillä ja aivan helmi vahvistin. Nyt on Bluetone-custom projektina Lowgain-nuppi, johon tulisi Plexi-puoli KT66:lla ja BlackFace-puoli 6L6. Puoliptkä jousikaiku ja tremolo. Harryn ja Matin plexityylisetki kanavat on kyllä priimaa. Myös se sun vahvistimen JTM45 puoli! :D Juzpe: paitsi että Bluetonella noita tuunaus-, customointi ja muita optioita on enemmän ja pääsee tekijöiden kanssa jutulle olematta Steve Lukather. Lisäksi toki amerikan miehen vahvarilla soittelu ei oikein istu mun "tue kotimaista työtä"-periaatteisiin. Molemmat myös tärkeitä pointteja, unohtamatta tietty parempaa laatua. | |
![]() 18.08.2018 11:37:41 | |
aristoteles666: Bogner on saksalainen jäbä. Los Angelesissa tekee vahvarinsa kuitenkin. On tehnyt jo jonkun aikaa. Ettei vaan olis USAn kansalainenkin. | |
![]() 19.08.2018 13:13:28 (muokattu 19.08.2018 13:14:05) | |
samir94: Tuli käytyä tuossa pari päivää sitten huvikseen testaamassa Friedmaneja sekä Bognereita Musamaailmassa ihan vertailun vuoksi. Friedmanilta löyty BE-50 sekä Runt-20, Bognerilta Shiva, Helios, Uberschall sekä XTC. Bluetonen Fried eye saundiltaan sekä muilta ominaisuuksiltaan hakkaa mielestäni nuo kaikki. Jos pitäisi jonkinlainen Holy Grail modattujen marsusaundien joukosta valita, se on kyllä ehdottomasti tämä. Jännästi kuitenkin Bluetonen vahvareita löytyy torilta enemmän, kuin noita muita mainitsemiasi merkkejä yhteensä, vaikka Bluetonen vahvareita lienee tehty ja myyty aivan murto-osa siitä, mitä esim. Bognereita. Just saying.. | |
![]() 19.08.2018 14:45:45 | |
rokettirollari: Jännästi kuitenkin Bluetonen vahvareita löytyy torilta enemmän, kuin noita muita mainitsemiasi merkkejä yhteensä, vaikka Bluetonen vahvareita lienee tehty ja myyty aivan murto-osa siitä, mitä esim. Bognereita. Just saying.. Bognereita ainakin kuusi torilla just nyt. Just saying... | |
![]() 19.08.2018 17:19:28 (muokattu 19.08.2018 17:25:37) | |
Tympee Huttunen: Bognereita ainakin kuusi torilla just nyt. Just saying... Itse asiassa seitsemän. Bluetoneja sen sijaan 12kpl, vaikka niitä ei varmasti ole tehty edes 1/12 -osaa siitä mitä Bognereita. | |
![]() 19.08.2018 17:29:52 | |
rokettirollari: Jännästi kuitenkin Bluetonen vahvareita löytyy torilta enemmän, kuin noita muita mainitsemiasi merkkejä yhteensä, vaikka Bluetonen vahvareita lienee tehty ja myyty aivan murto-osa siitä, mitä esim. Bognereita. Just saying.. Täällä meidän peräpohjolan marrkinalla saattaa olla että Bognerin myynti ei ihan niin valtavaa ole, mutta en tiedä julkaiseeko Musamaailma myyntilukujaan tai Bluetone, että voisi vertailla? ehkä myyntimäärien arvailu on vain arvailua. Se että torilla on enemmän Bluetoneja on fakta jonka jokainen voi todeta. Bogner on myös huomattavasti kalliimpi kuin Bluetone joten ainakin uutena Bluetone on kilpailukykyisempi ja saa varmasti potentiaalisen Bognerin ostajan harkitsemaan olisiko kotimainen sittenkin parempi. Aika monella tälläkin palstalla Bluetoneen ihastuneista on jo aikaisemmin soittanut Mesalla Bognerilla ja ties millä vahvareilla joten ei kai asia niin yksiselitteinen ole. Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit) | |
![]() 19.08.2018 17:40:21 | |
rokettirollari: Itse asiassa seitsemän. Bluetoneja sen sijaan 12kpl, vaikka niitä ei varmasti ole tehty edes 1/12 -osaa siitä mitä Bognereita. Iso kysymys kuuluu, kuinka moni Bluetonen myyjä rahoittaa seuraavaa Bluetoneaan. En osaa vastata, mutta minulla on jo kolmas Bluetone menossa. Bluetonen kaappeja omistan kaksi. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 19.08.2018 17:46:11 (muokattu 19.08.2018 17:47:26) | |
hallu: Täällä meidän peräpohjolan marrkinalla saattaa olla että Bognerin myynti ei ihan niin valtavaa ole, mutta en tiedä julkaiseeko Musamaailma myyntilukujaan tai Bluetone, että voisi vertailla? ehkä myyntimäärien arvailu on vain arvailua. Ei minulla mitään tarkkoja lukuja ole olemassa, mutta tuskin kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että Bluetonen vahvistimia olisi täällä meidän peräpohjolassa myyty läheskään samaa määrää kuin Bognereita. Ehkä viimeisen muutaman vuoden aikana, muttei sentään kokonaismäärällisesti. Sen vuoksi tämä aivan holtiton hypetys kummastuttaa niin kovasti. Jos ne on niin paljon parempia kuin muut, niin miksi juuri Bluetonen vahvistimia myydään niin paljon. Haeroe: Iso kysymys kuuluu, kuinka moni Bluetonen myyjä rahoittaa seuraavaa Bluetoneaan. En osaa vastata, mutta minulla on jo kolmas Bluetone menossa. Bluetonen kaappeja omistan kaksi. Varmaan aika moni, mutta miksei ne aiemmat jääneet taloon? Miksi myynnissä on ne vanhat, jotka vielä puoli vuotta sitten (en nyt tarkoita välttämättä sua) kehuttiin tässä ketjussa maasta taivaisiin ja täydellisiksi kamppeiksi? Jos vastaus on, että maku muuttuu, niin sama argumentti pitää soveltaa Bogneriin kaikkien muiden merkkien ohella ja ollaan lähtötilanteessa. Vai onko mittatilauslaitteen speksaaminen niin jännää ja kivaa touhua, että myyntitappio on siitä hyväksyttävä hinta? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)