Aihe: Himakäyttöön nauhoitusvahvistinta - Podit, GT-8:t, Sansampit..
1
mungiisi
14.03.2007 21:36:55
Noniin. Taas sitä mennään.

Mulla on nyt tällä hetkellä kotona ENGLin e530-putkietuaste. Laite on ihan pätevä, ja varmaan soundaa helvetin kovalta, jos sitä pääsee soittelemaan päätteellä ja kaapin kanssa. Itsellä se on kuuloke käytössä ja nauhoitukset suoraan linjaan. Ei, ei kuulosta tarpeeksi hyvältä korvaani. Lisäksi nauhoittaminen on paljon työläämpää kuin vanhalla Podilla. Soundikaan ei ole niin hyvä linjaulostulon kautta.

Joten tässä tulemme siihen, että mitäs heitä nyt onkaan, kotinauhoituskäyttöön soveltuvia etuasteita/mallintaviaetuasteita. Podxt:n tiedän hyvin, sellainen mulla oli ja tyhmänä myin sen. Minkäsmoinen GT-8 on? Sen efektejä voisi käyttää myös nupin kanssa kämpillä. Mitenkäs Sansampit, esim. Psa 1.1? Miltä se kuulostaa, minkälaiset nauhoitusulostulot? Ja jos lisää tulee mieleen, kertokaa minulle!
Ze Kink
14.03.2007 22:30:19
Pod XT tai Pod XT live, ja siihen Metal Shop.
33 | Ostan Ebow plussan, myy!
Quu
14.03.2007 22:36:54 (muokattu 14.03.2007 22:37:33)

Mulla oli aikaisemmin Digitech RP100 ja nykyään on sitten PodXT.
Omaan korvaan tuo XT kuulostaa todella pätevältä, saan siitä irti (lähes) kaiken tarvitsemani, niin kitaralle kuin bassolle.

Ainoa (josta johtuu tuo "lähes") on se, että tuossa edesmenneessä Digitechissä oli pari sellaista presettiä joita kaipaan ja niitä en ole millään keinolla saanut irti tuosta Podista.

Mulla ei mitään ylimääräisiä metal/fx/whatever-pakkeja tuossa ole, että en tiedä auttaisiko ne sitten.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
mungiisi
14.03.2007 22:38:31
Mmh, e530 tulevilla rahoilla saisi kyllä rahoitettua PodXT:n ja jäisi vähän ylikin. Olisikohan Live järkevä ratkaisu kuitenkin? Räkkimallikin himottelisi..
Ze Kink
14.03.2007 22:45:12
Mmh, e530 tulevilla rahoilla saisi kyllä rahoitettua PodXT:n ja jäisi vähän ylikin. Olisikohan Live järkevä ratkaisu kuitenkin? Räkkimallikin himottelisi..

Älä turhaan räkkimallia osta, jollet ole ihan varma että tarvitset niitä digitaalisia lähtöjä.

Itse olen tässä nyt kai 2 viikkoa viettänyt Xt:n kanssa, ihan mahtava laite! Modelpackit varmaan ostan heti, kun budjetti sallii (hommasin äsken midilankun tuon kaveriksi).
mungiisi
14.03.2007 22:46:27 (muokattu 14.03.2007 22:47:07)
Älä turhaan räkkimallia osta, jollet ole ihan varma että tarvitset niitä digitaalisia lähtöjä.

Itse olen tässä nyt kai 2 viikkoa viettänyt Xt:n kanssa, ihan mahtava laite! Modelpackit varmaan ostan heti, kun budjetti sallii (hommasin äsken midilankun tuon kaveriksi).

Live varmaan olisi sitten oiva ratkaisu, oletan. Jos joskus tarvitsisi mahdollisella keikalla vaikka jotain kompaktia vahvistinta, niin siinähän tuo olisi eikä tarvitsisi ostella lankkuja normi Xt:lle.

EDIT: Eihän tuossa Livessä muuta eroa ole kuin se, että se on tosiaan spedu-muodossa?
Ze Kink
14.03.2007 22:49:24
Live varmaan olisi sitten oiva ratkaisu, oletan. Jos joskus tarvitsisi mahdollisella keikalla vaikka jotain kompaktia vahvistinta, niin siinähän tuo olisi eikä tarvitsisi ostella lankkuja normi Xt:lle.

EDIT: Eihän tuossa Livessä muuta eroa ole kuin se, että se on tosiaan spedu-muodossa?

Ei ole muuta eroa, paitsi että siinä on se Fx Junkie tms. mukana.
mungiisi
14.03.2007 22:49:54
Ei ole muuta eroa, paitsi että siinä on se Fx Junkie tms. mukana.

Aijjahas. Järkevämpää olisi ollut pistää metal shoppi suoraan mukaan.
NRider
14.03.2007 22:58:00
Kuulisin mielelläni kommentteja tuosta Sansamp PSA-1.1:stä (ja PSA-1:stä, joka taitaa olla se vanhempi malli?)
Mitenkä soveltuu suoraan linjaan äänitykseen? Pärjääkö putkietusille putkipäättärin ja kaapin kanssa soitettaessa?
LesPaul70
15.03.2007 06:38:59
Aijjahas. Järkevämpää olisi ollut pistää metal shoppi suoraan mukaan.

Miten niin? Tuohan on varmaan suosituin model pack. Järkevintähän Line 6:lle on myydä juuri sitä erikseen, koska se tod. näk. myy parhaiten -> saa enemmän fyrkkaa.

Alkup. kysyjälle, jos olet jonkin (PODin) hyväksi havainnut, kannattaa yleensä jatkaa samalla linjalla ellet erityisesti kaipaa jotain muutosta. Ostaa sitten minkä tahansa toisen laitteen, niin jotain niissä on aina eri lailla kuin siinä tutussa ja turvallisessa, ja sitten harmittaa kun siinä toisessa jotain oli "paremmin". Eli jos esim. PODxt:n efektien säätömahdollisuudet tuntuivat rajoittuneilta, Boss GT-8 on kokeilemisen arvoinen vaihtoehto, mutta ihan vain vaihtelun vuoksi sitä ei kannata ottaa.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
mungiisi
15.03.2007 09:06:30
Alkup. kysyjälle, jos olet jonkin (PODin) hyväksi havainnut, kannattaa yleensä jatkaa samalla linjalla ellet erityisesti kaipaa jotain muutosta. Ostaa sitten minkä tahansa toisen laitteen, niin jotain niissä on aina eri lailla kuin siinä tutussa ja turvallisessa, ja sitten harmittaa kun siinä toisessa jotain oli "paremmin". Eli jos esim. PODxt:n efektien säätömahdollisuudet tuntuivat rajoittuneilta, Boss GT-8 on kokeilemisen arvoinen vaihtoehto, mutta ihan vain vaihtelun vuoksi sitä ei kannata ottaa.

Podxt:n efektit ovat mielestäni ihan jees, en ainakaa käyttäessäni mitään rajoittuneisuutta huomannutta. GT-8:n miinuksiin menee heti se, ettei siinä ole USB:tä. GT-Prossahan se on, mutta sekin maksaa jo sitten päälle 600 euroa. Eiköhän se ole tuo Xt Live, millä mennään.
SH1THEAD
15.03.2007 09:16:12
Eikös täällä joku murjonut samanlaista etuastetta toneportin kautta gearboxin kaappimallinnuksiin? Ei tarvitsisi luopua etusesta ja saisi hyvät saundit suoraan linjaan.
äsh :/
mungiisi
15.03.2007 09:19:01 (muokattu 15.03.2007 09:19:47)
Eikös täällä joku murjonut samanlaista etuastetta toneportin kautta gearboxin kaappimallinnuksiin? Ei tarvitsisi luopua etusesta ja saisi hyvät saundit suoraan linjaan.

Miten tämä on mahdollista? Linjanauhoittelu tuottaa silti tuskia, lähinnä monitoroinnin kannalta. Podxt:n etu on juuri se usb, jonka kautta kuulee kitaransa "reaaliaikaisesti" ja kuulee kaiken muunkin mölyn. Tällä hetkellä kuulen kitarani vain nauhoitusohjelman kautta ja silloinkin pienellä viiveellä.
SH1THEAD
15.03.2007 10:15:44
Miten tämä on mahdollista? Linjanauhoittelu tuottaa silti tuskia, lähinnä monitoroinnin kannalta. Podxt:n etu on juuri se usb, jonka kautta kuulee kitaransa "reaaliaikaisesti" ja kuulee kaiken muunkin mölyn. Tällä hetkellä kuulen kitarani vain nauhoitusohjelman kautta ja silloinkin pienellä viiveellä.

Toneportkin on USB-pohjainen ja ei omien kokemuksien perusteella viivettä ole ollenkaan. Jos etusessa on normaali plugiulostulo, niin siitä vaan toneportin sisääntuloon ja sieltä vahvistinmallinnus pois päältä ja pelkkä kaappimallinnus päälle. Näin minäkin tein 6505:n kanssa, jossa tosin ei pystynyt käyttää pelkkää etuastetta sellaisenaan vaan päätteeltäkin piti antaa hönkää.
äsh :/
McNulty
15.03.2007 10:24:22
Vai notta himakäyttöön... no miul on sekä PODxt että GT-8 kotosalla. GT-8 kyllä pääasiassa reenistä/keikkoja varten livesetissä, mutta kumpaakin tulee räimittyä kotosalla. PODxt koneeseen liitettynä jolla nauhoittelen. USB:n ja kaikkien L6-sovellusten kanssa se on kerrassaan näppärä. Mielestäni todella hyvät soundit nauhoitteluun ja kotisoittoon. Parempaa laitetta en ole vielä kitaran ja tietokoneen kaveriksi kotikäyttöön löytänyt/keksinyt.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Einherjar
15.03.2007 10:55:44
Minkäsmoinen GT-8 on? Sen efektejä voisi käyttää myös nupin kanssa kämpillä.

Jos haluat käyttää efektilaitosta sekä mallinnettuna nauhoitteluun ja ilman mallinoksia livesetissä, niin tuo on varmasti paras vaihtoehto.
Boss ei ehkä ole paras/nopein mahdollinen nauhoittelusoundien hakemiseen, mutta sitä taasen pystyy ruuvaamaan ja siten taivuttamaan vaikka mihin. Livehommissa tuo on kuitenkin huomattavasti parempi, kun Line6:set, mikäli et mallinnuksia tarvi. Särömallinnukset ja efektihommat yleensäkkin toimii loistavasti ja expression-pedaalin saa puskettua ohjaamaan lähes mitä tahansa. Livesoitossa tuo ominaisuus sitten monipuolistaa ohjailtavuutta paljon. Ainoa miinus tulee mallinnoksista, joihin en itse ainakaan ole vielä kovin hirveästi tykästynyt. Tosin olen itse nykyään huomannut, että suoraan päätteeseen soitellessa niillä mallinnuksilla saa ihan positiivisia pöhinöitä aikaiseksi tarvittaessa.
Vaikka tuosta Gt:stä muistetaan aina herjata säätämisen hankaluutta, niin ainakin omalla kohdalla tuo on ollut ihan looginen ruuvattava ja nopeasti tuli opittua perushommat. Tietenkin siinä, että löytää oman (hyvän) soundinsa menee aikaa, kun on niin paljon säädettävää, mutta niin menee ihan millä tahansa muullakin mallintavalla.
Jouni Antero
15.03.2007 11:05:06
Saankohan joskus H&K:lta provikkaa kun tää lienee ainakin kuudes kerta kun tuon esille saman boxin...eli:

http://www.thomann.de/fi/hugheskettner_red_box_classic.htm

Tuo etuasteen perään, efektin perään tai päätteen ja kaiuttimen väliin ja heti lähtee OK soundit narulle, PA:han...

Siitä on iloa äänityksiin ja keikoille ja pirteän näköinen muutenkin ;)
McNulty
15.03.2007 11:46:07
Saankohan joskus H&K:lta provikkaa kun tää lienee ainakin kuudes kerta kun tuon esille saman boxin...eli:

Itse olen kohta vuoden täällä ja myspacessa hehkuttanut H&K:n vaffareita, vielä ei ole mitään kuulunut. Ei muuta kuin jatkat laskemista vain...

GT-8 on itselläni H&K Trilogyn efektiloopissa, en käytä mallinnuksia vaan ainoastaan efektejä. Toimii kuin nyrkki silmässä. Säätämisen kanssa oli ensimmäisen viikon aikana tuskaista, kunnes alkoi oppimaan laitteen jippoja ja käyttistä. Nyt tuo efektien puljaaminen ja mulkkaaminen sujuu varsin näppärästi (kun tietää mitä tekee). Hyvä multilankku reeniksen lattialle :)
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)