Los Pee 13.03.2007 13:34:30 | |
---|
Yritin selailla, mutta en löytänyt aiheesta kirjoituksia! Meinasin pudottaa mun floikallisen 6-kielisen Jacksonin A-vireeseen. Onko kellään kokemuksia.. lähinnä kiinnostaisi minkä vahvuisilla kielillä onnistuu?!? |
päänahka 13.03.2007 14:17:04 (muokattu 13.03.2007 14:21:05) | |
---|
Riippuu ihan siitä minkä paksuisia kieliä käytät normivireessä. E: Tai no, joka tapauksessa etsisin paksuimman setin mitä löytyy. 13 jää vielä melko löysäksi, ja se on usein paksuin mitä kaupassa on, jollet halua irtokielistä kasata (mikä ei välttämättä ole huono tai sen kalliimpi vaihtoehto). Up and down, that's how energy stays alive. |
mailbag 13.03.2007 14:52:33 (muokattu 13.03.2007 14:53:29) | |
---|
no onnistuuhan se millä setillä hyvänsä mutta mukavinta varmaankin 60-70 paksuisella alakielellä :) e. esim zakk wylde 10-70 setti on ihan jees |
Thule 13.03.2007 15:00:02 (muokattu 13.03.2007 15:01:03) | |
---|
e. esim zakk wylde 10-70 setti on ihan jees Voipi olla tuo ohut pää hivenen makaroonia ;) Itse ostaisin vaikka sen kymppisetin + kunnon vaijerin A:lle. Heittää sitten sillä ohuimmalla vaikka vesilintua. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." |
tommiot 13.03.2007 15:01:08 (muokattu 13.03.2007 15:02:16) | |
---|
no onnistuuhan se millä setillä hyvänsä mutta mukavinta varmaankin 60-70 paksuisella alakielellä :) e. esim zakk wylde 10-70 setti on ihan jees A-vireeseen? No ei helvetissä. Jos tarkoituksena on soittaa vielä yläkielilläkin. 10- tai 11-setti ja A-kieleksi joku 70. Ohuin kieli siitä setistä varalle. |
Los Pee 13.03.2007 15:04:04 | |
---|
no onnistuuhan se millä setillä hyvänsä mutta mukavinta varmaankin 60-70 paksuisella alakielellä :) ...hmmm, pitää käydä tossa paikallisessa musaliikkeessä ihmettelemässä. Meinasin vaan kysellä ensin, ettei tule ostettua turhaan sataa settiä kieliä. Jos jollain A-vire käytössä, niin kiinnostaisi tietää kielten paksuudet! Joskus aikanaan pudotin LP:n H:hon, mutta toi floikka vaikuttaa aika olennaisesti operaatioon. Jos laittais sen 70:n 013:N setin jatkeeksi. Punottu G-kieli ei vaan innosta mitenkään päin! :S |
mailbag 13.03.2007 15:16:39 | |
---|
punottu g kannattaa olla jos heviä soitat kuulostaa nimittäin punomaton aika ponnettomalta jos vitossoinnut on tyyli |
Werde 13.03.2007 15:21:16 | |
---|
Jos laittais sen 70:n 013:N setin jatkeeksi. Punottu G-kieli ei vaan innosta mitenkään päin! :S Tuo menisi ehkä vähän yli. Mä laittasin ~11-50 setin ilman 11, ja päälle 70 kaapeli. Onhan nyt kyseessä A-vire, eikä mikään Mokoman ja Stam1nan käyttämä ADAD? Punottu "G-kieli" on välttämättömyys noissa vireissä. Kuvittele E-vire jossa D-kieli olisi punomaton.. I kneel only to God.. I don't see him here. |
Ze Kink 13.03.2007 15:45:10 (muokattu 13.03.2007 15:45:58) | |
---|
Tuo menisi ehkä vähän yli. Mä laittasin ~11-50 setin ilman 11, ja päälle 70 kaapeli. Onhan nyt kyseessä A-vire, eikä mikään Mokoman ja Stam1nan käyttämä ADAD? Punottu "G-kieli" on välttämättömyys noissa vireissä. Kuvittele E-vire jossa D-kieli olisi punomaton.. Samoin tekisin minä, ja olen tehnytkin kun vielä 6-kielisellä droppailin. Punottu G on kyllä aika välttämätön, jollei halua täysin kuolleelta saundaavaa kieltä. Kauankohan muuten kestää, että joku tulee taas ehdottamaan "soita kvinttikäännöksillä E-vireessä"... Who gare`s... |
Los Pee 13.03.2007 16:24:35 (muokattu 13.03.2007 16:27:59) | |
---|
Tuo menisi ehkä vähän yli. Mä laittasin ~11-50 setin ilman 11, ja päälle 70 kaapeli. Onhan nyt kyseessä A-vire, eikä mikään Mokoman ja Stam1nan käyttämä ADAD? Punottu "G-kieli" on välttämättömyys noissa vireissä. Kuvittele E-vire jossa D-kieli olisi punomaton.. Hmmm... voi sitten olla että olen tyhmä tjsp, mutta ainakin ajatuksen tasolla punottu G tuntuu ihan nakilta! Nyt kun soitin on E-viritetty, menee ainakin mun päässä soinnut (myös ne vitoset) ihan täsmälleen samalla tavalla, kun "hieman" alavireisemmälläkin kitaralla!!! Niih... no, kassellaan mitä tästä tulee. Periks en anna ;) ...enpäs muokkaakkaan vaikka mieli tekis... Juu, ihan perusvire, H:sta askel... |
Ze Kink 13.03.2007 16:38:53 | |
---|
Hmmm... voi sitten olla että olen tyhmä tjsp, mutta ainakin ajatuksen tasolla punottu G tuntuu ihan nakilta! Nyt kun soitin on E-viritetty, menee ainakin mun päässä soinnut (myös ne vitoset) ihan täsmälleen samalla tavalla, kun "hieman" alavireisemmälläkin kitaralla!!! Niih... no, kassellaan mitä tästä tulee. Periks en anna ;) ...enpäs muokkaakkaan vaikka mieli tekis... Juu, ihan perusvire, H:sta askel... A-vireessä se G-kielihän on C. Eli periaatteessa normivireen 1 sävelaskeleen pudotettu D-kieli. Normivireessäkin se on punottu. Who gare`s... |
Wespa 13.03.2007 17:01:27 | |
---|
Kauankohan muuten kestää, että joku tulee taas ehdottamaan "soita kvinttikäännöksillä E-vireessä"... Mä meinasin, mut pystyin hillitsemään itseni. Niin mä ite teen, ja ihan hyvin pystyy soittaan esim. System Of A Downia. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Werde 13.03.2007 17:12:01 | |
---|
Mä meinasin, mut pystyin hillitsemään itseni. Niin mä ite teen, ja ihan hyvin pystyy soittaan esim. System Of A Downia. Sitten kun joku vetää onnistuneeti Meshuggahia kvinttikäännöksin standardivireestä, niin lupaan lopettaa alavireiden käytön. Sitä odotellessa toivoisin että noita kommentteja ei tulisi. I kneel only to God.. I don't see him here. |
Ze Kink 13.03.2007 17:26:04 (muokattu 13.03.2007 17:32:12) | |
---|
Sitten kun joku vetää onnistuneeti Meshuggahia kvinttikäännöksin standardivireestä, niin lupaan lopettaa alavireiden käytön. Sitä odotellessa toivoisin että noita kommentteja ei tulisi. Lievä offtopic: http://www.soundclick.com/bands/son … fm?bandID=147108&songID=5108828 Bulb duunasi uuden biisin 8-kielisellä. F-vire, ja basso vetää siis tässäkin oktaavia alempaa (eikä siis ole millään oktaaverilla vedetty matalammaksi, vaan ihan viritetty), eikös joku väittänyt että se on mahdotonta? Tuossa 0:07 kuulee kuitenkin aivan selvästi kun basso tulee messiin, ja muutenkin sen kuulee ihan selkeästi. Perhana että haluan sen 8-kielisen... Who gare`s... |
beatapple 13.03.2007 18:12:56 | |
---|
Lievä offtopic: http://www.soundclick.com/bands/son … fm?bandID=147108&songID=5108828 Bulb duunasi uuden biisin 8-kielisellä. F-vire, ja basso vetää siis tässäkin oktaavia alempaa (eikä siis ole millään oktaaverilla vedetty matalammaksi, vaan ihan viritetty), eikös joku väittänyt että se on mahdotonta? Tuossa 0:07 kuulee kuitenkin aivan selvästi kun basso tulee messiin, ja muutenkin sen kuulee ihan selkeästi. Perhana että haluan sen 8-kielisen... Jep, hyvän kuulosta on kyllä. :P |
Wespa 13.03.2007 18:18:07 | |
---|
Sitten kun joku vetää onnistuneeti Meshuggahia kvinttikäännöksin standardivireestä, niin lupaan lopettaa alavireiden käytön. Sitä odotellessa toivoisin että noita kommentteja ei tulisi. Jep, eipä näitä kommentteja näissä topiceissa kaivatakaan, siinä olet ihan oikeassa. Toivottavasti vain näitä topicceja lukevat aloittelevat kitaristit muistavat, että se pelkkä vire ei ole oikotie raskaaseen soundiin. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
saastara 13.03.2007 19:08:08 | |
---|
Jep, eipä näitä kommentteja näissä topiceissa kaivatakaan, siinä olet ihan oikeassa. Kiitos tästä. Toivottavasti vain näitä topicceja lukevat aloittelevat kitaristit muistavat, että se pelkkä vire ei ole oikotie raskaaseen soundiin. Eipä ole ei, mutta jos se vireen lasku jelppaa sitä aloittelevaa kitaristia saavuttamaan itselleen mielekästä soundia niin siitä vain sanon ma. Lisää middleä. |
Los Pee 13.03.2007 19:47:27 | |
---|
Kiitos tästä.
Eipä ole ei, mutta jos se vireen lasku jelppaa sitä aloittelevaa kitaristia saavuttamaan itselleen mielekästä soundia niin siitä vain sanon ma. ...aikamoista vääntöä joiltain osin sai aihe aikaiseksi. Sain vastauksen/avun "pulmaani". Kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille... nyt surisee hyvin ja puntit lepattaa!!! Tekisi mieli pyytää keikalle kuuntelemaan, ja jauhamaan lisää mainituista käännöksistä, mutta eiköhän tämä riitä tällä erää ;) |
HeavyMachinery 14.03.2007 11:28:34 | |
---|
Yritin selailla, mutta en löytänyt aiheesta kirjoituksia! Meinasin pudottaa mun floikallisen 6-kielisen Jacksonin A-vireeseen. Onko kellään kokemuksia.. lähinnä kiinnostaisi minkä vahvuisilla kielillä onnistuu?!? Osta se setti mitä käytät d.vireessä ja vaihda sinne paksuimmaksi kieleksi about 70 ja heivaa ohuin mäelle. Näin teen itse. Toinen vaihto ehto jotä käytän on se 70:n wylde-setti ja sinne väliin sopiva g kieli ja ohuen helkkariin... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
migreeni 14.03.2007 12:02:35 | |
---|
Yritin selailla, mutta en löytänyt aiheesta kirjoituksia! Meinasin pudottaa mun floikallisen 6-kielisen Jacksonin A-vireeseen. Onko kellään kokemuksia.. lähinnä kiinnostaisi minkä vahvuisilla kielillä onnistuu?!? Erittäin mahdollistahan tuo on. Vire on vaan niin matala että intonaatiota saattaa olla vaikeaa lähteä korjaamaan. Itelläni on floikallenen Schecter C-dropissa ja kiinteätallainen baritoni A#-dropissa. Baritoni kandee siis hommaa. Noi on niin matalia vireitä (kuulostaa muuten pirun hyvältä!) että sun ehkä pitää lähteä kasaamaan irtokielistä settiä. No alkaen ainakin .70 matalimmasta. |