mellevä 20.03.2007 20:34:33 | |
---|
Olen ajatellut ostaa pod xt liven kaveriksi rocktron velocity 100 päätteen ja framuksen 2x12 kaapin celestion V30 elementeillä. Ja kyselisin riittääkö volumet tuossa velocityssä reeni käyttöön ja klubi keikoille? Onko kellään kokemusta kyseisestä päätteestä? Ja minkälainen botnen toisto tuossa framuksessa on? Pärjääkö 4x12 kaapille? Musiikkityyli on jotain metallin suuntaista. |
Fortune 20.03.2007 20:49:08 | |
---|
Vastaan Rocktronin osalta: meteliä riittää varmasti ihan tarpeeksi joka lähtöön, huonoja puolia on siltauksen puute eli tuo vahvistin on puhtaasti stereo 2x50w. Tokihan Velocityn isommat, tuotannosta poistuneet mallit tarjoavat varmasti enemmän tehoa ja headroomia, mutta en minä aikanaan Velocity 100:sta kyykkyyn saanut, meteliä riitti aivan tarpeeksi bändisoittoon. Look behind you, a three-necked guitar! |
mellevä 20.03.2007 21:45:03 | |
---|
huonoja puolia on siltauksen puute eli tuo vahvistin on puhtaasti stereo 2x50w. Eli tarkoittaako tämä sitä, että täytyy olla stereo kaappi, että pystyy käyttämään tuon 2x50w? |
Jonttu 21.03.2007 03:21:53 | |
---|
Eli tarkoittaako tämä sitä, että täytyy olla stereo kaappi, että pystyy käyttämään tuon 2x50w? Yep. Virhe blaablaablaa.... |
JuSu 21.03.2007 07:11:28 | |
---|
Eli tarkoittaako tämä sitä, että täytyy olla stereo kaappi, että pystyy käyttämään tuon 2x50w? Kuten jo vastattiinkin, niin kyllä. Framus on mono, mutta ei tarvitse olla kummoinenkaan nikkari, että sen muokkaa stereoksi. Hinta-laatusuhdehan tuossa on kohdallaan. Tosin noista Harley Bentonin uusista 2x12" V30 -kaapeista kohistaan, kun ovat tosi halpoja. Saatavuus vaan on huono, toistaiseksi. Mulla on noita Framuksia kaksi kappaletta, kumpaankin olen vaihtanut elementit Greenbackeiksi, kun tuo V30 ei mun korvaan sovi. Ei tuo Framus ole alapäältään erityisen muhkea, mutta vastaa bassonappulan vääntämiseen kuitenkin selkeästi. Esimerkikiksi tilvauudeltaan suurempi Marshall 1936 ladattuna samoilla elementeillä oli soundiltaan selkeästi tukevampi. Ei välttämättä parempi kuitenkaan, makuasioita. Jottei nyt jää väärä kuva niin kyllä se Framuskin jytkyä tuuttaa pihalle, jos sitä vaan käskee. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
McNulty 21.03.2007 09:58:46 | |
---|
Mulla on noita Framuksia kaksi kappaletta, kumpaankin olen vaihtanut elementit Greenbackeiksi, kun tuo V30 ei mun korvaan sovi. Ei tuo Framus ole alapäältään erityisen muhkea, mutta vastaa bassonappulan vääntämiseen kuitenkin selkeästi. Esimerkikiksi tilvauudeltaan suurempi Marshall 1936 ladattuna samoilla elementeillä oli soundiltaan selkeästi tukevampi. Ei välttämättä parempi kuitenkaan, makuasioita. Heh, minulla on just päinvastaisia kokemuksia. Omistin alkujaan Marsun 1936 2x12" kaapin johon oli vaihdettu V30:t sisään. Ostin rinnalle Framuksen FR212 CS:n jonka sisällä on samaiset elementit. Mielestäni Framus toisti alakerran huomattavasti jykevämmin ja selkeämmin. Kuukauden päivät Framuksella soitettuani, myin Marsun kaapin yhdessä DSL100 nupin kanssa serkulleni, joka on kova AC/DC-diggari ja hän piti kovasti tuosta DSL-nupista kera V30-varusteisen Marsun 2x12" kaapin. No mutta tosiaan, nämä ovat niitä kuuluisia "koira kun muniaan nuoli"-juttuja. Oikeaa ja väärää ei ole, on vain yksilöllisiä näkemyksiä paremmuudesta. Olen kyllä itse ajatellut vaihtaa Framuksen elementit Eminencen The Wizardeiksi, sillä tuo sukulaiselta ostamani H&K 4x12" (med V30) on ihan riittävä V30-osaston tyydyttämiseen. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! |
JuSu 21.03.2007 10:14:51 (muokattu 21.03.2007 10:15:11) | |
---|
Heh, minulla on just päinvastaisia kokemuksia. Oisko toi elementtien tyyppi vaikuttanut...? Ainakin se Marshallin 4x12" V30 -kaappi, jota kerran testasin, oli aika surkea alapäätoistoltaan. Noh, mene ja tiedä. Ja siinä mielipiteet kyllä yhtyy, että Framuksen alapäätoisto on _selkeämpi_ kuin Marshallin, Greenbackeilläkin. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
mellevä 21.03.2007 17:07:47 | |
---|
Mitenkäs, jos mulla on 150w(8ohm) pääte, niin kestääkö Framus(120w 8ohm)? En tiedä hirveän paljon tehon kestoista. |
McNulty 21.03.2007 17:14:07 | |
---|
Mitenkäs, jos mulla on 150w(8ohm) pääte, niin kestääkö Framus(120w 8ohm)? En tiedä hirveän paljon tehon kestoista. Jos täysiä luukutat niin en usko että kestää. 150W pääte pitäisi mitata mitä sieltä tulee jatkuvaa ulos. Tuo 120W on Framuksen kaapin RMS-tehonkesto, joten piikkejä sekin kyllä kestää. En silti lähtisi riskeeraan. Itselläni on 100W nuppi tuon 120W kaapin kanssa ja välillä senkin kanssa pelottaa. Tosin, eipä tuota 100W konetta tarvitse lähellekään täysillä luukuttaa. http://terrornylund.blogspot.com/ |