Aihe: Koch vahvistimista
1
Xenon
17.03.2007 11:17:04
Olen tässä jonkin aikaa miettinyt jos luopuisin tuosa melanmurskaus-nupistani (6505+) ja ostaisin jotain monipuolisempaa, jossa tehot ovat sitä luokkaa, että pystyy jopa hissukseen soittelemaan.

Kochin vahvistimet vaikuttavat ominaisuuksiensa puolesta melko hyville, kun niissä on tuo sisäänrakennettu keinokuorma ja soundiskaala luvataan melko laajaksi.

Itse olisin kiinnostunut 50W vermeistä.
Twintone II tai Multitone kiinnostavat erityisesti.

Kellään kokemuksia kyseisistä vempeleistä? Tai Kochista noin yleensä?

- Henkka
Toki
Tomtom
17.03.2007 21:01:35
Kirjoituksiahan noista löytyy kyllä haulla. Mulla oli pitkään Multitone 50w nuppi, bändikaverilla 100w combo, toisella twintone II combo ja testattu on myös studiotonet. Itse tykkään eniten Multitone 100w combon soundista. Twintone sekä nuppina (2x12:n kautta) ja combona on myös käypäsiä. Mä käytin 50w multitone nuppia pitkään keikoillakin mutta itseasiassa just se tais olla vähän sellanen väliinputoaja malli noista. Hienosaundisia ja monipuolisia laitteita.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Leper Messiah
17.03.2007 22:05:28
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=594

Tuossa jäsen Eemilin tekemä artikkeli Kocheista.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4
-AK-
18.03.2007 08:28:49
Omassa Twintone II -vahvistimessa löytyy kyllä volumenupikasta kiitettävästi säätövaraa, eikä vahvistin kuulosta kamalalta millään volyymillä. Tietenkin se aukeaa oikeasti kun volyymiä lisätään.

Muutenkin on kaikin puolin mukava vehjes tuo ollut. Löytynyt aika hyvät saundit kaikkiin tarpeisiin, Pink Floydista Electric Wizardiin. Eri kitarat ja niiden ominaisuudet tuntuvat myös tulevan varsin hyvin esille. Eli kepakot oikeasti kuulostavat erilaisilta vahvarin läpi.
Xenon
18.03.2007 13:33:35
Tuo Multitone 50w -nuppi on kiinnostanut ominaisuuksiensa puolesta, mutta näköjään tulee lokaa sen niskaan joka paikassa :D

Heavyä ja rokkiahan tolla tulisi pääasiassa soiteltua.

Helvatta ku sais jostain soundsampleja noihin, mutta kun ei löydy sitten mistään...
Toki
bliikki
18.03.2007 15:17:44
Menee vähän offtopiciksi, mutta et ole räkkisetuppia harkinnut? Käsittääkseni esmes Mesan 20/20-päättäriä voi käyttää mononakin. Itsellä on Marsun 20/20, Engl Tubetoner ja reteoksi modattu Framuksen komero ja hyvin potkasee. Tappaa talossa ja puutarhassa. Tosin tuota tubetoneria täytyy boostailla jollain, kun yhteiset eq:t ei toimi hyvin yhtä aikaa cleanille ja särölle. Mutta joka tapauksessa tuon tapaista setuppiakin kannattaa harkita.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Tomtom
18.03.2007 20:53:19 (muokattu 18.03.2007 20:53:55)
Tuo Multitone 50w -nuppi on kiinnostanut ominaisuuksiensa puolesta, mutta näköjään tulee lokaa sen niskaan joka paikassa :D

Helvatta ku sais jostain soundsampleja noihin, mutta kun ei löydy sitten mistään...

Sen soundimaailma on noista jollaintapaa siistein, eli sielta puuttuu puhtaasta paasta ehka se upein helkahdys ja saropuolelta taas se rosoinen hevisaro. Monipuolinen ja hyvasoundinen se on silti, monelle soittajalle ihan varmasti unelmapeli. Kannattaa kokeilla, eika uskoo kaikkea mita hevosmiehet puhuvat..

E- siis jokusenkymmenta keikkaa tuollaisella soittaneena.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Eemil
19.03.2007 11:34:59

Kyllä tuo 50-w multitone on tosi hyvä vahvistin. Siitä vain puuttui hevisäröstä munaa vaikka säröä kyllä irtosikin. Muuten ei mitään vikaa. Tuossa testiartikkelissani kuitenkin testasin itseäni varten ja hevisäröt olivat/ovat tärkeä juttu. Twintonen ja powertonen rinnalla tuo on vähän hienostuneempi peli. Jos heviä soittelee niin Twintonea suosittelen ehdottomasti ja jos on varaa niin Powertonea. 100-wattisesta multitonesta mulla ei ole kokemuksia.
Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin... Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
Kyllästynyt joojoo, kyllästynyt joojoo
K100#2
Jii
19.03.2007 20:48:49
Kyllä tuo 50-w multitone on tosi hyvä vahvistin. Siitä vain puuttui hevisäröstä munaa vaikka säröä kyllä irtosikin. Muuten ei mitään vikaa. Tuossa testiartikkelissani kuitenkin testasin itseäni varten ja hevisäröt olivat/ovat tärkeä juttu. Twintonen ja powertonen rinnalla tuo on vähän hienostuneempi peli. Jos heviä soittelee niin Twintonea suosittelen ehdottomasti ja jos on varaa niin Powertonea. 100-wattisesta multitonesta mulla ei ole kokemuksia.

Mulla on 100W Multitone -combo vuodelta '02. En tiedä, onko 50- ja 100- wattisten välillä jotain eroa, vai onko jotain muutettu matkan varrella. Puhtaissa ja kaikkein räyhäkimmissä soundeissa on mielestäni varsinkin eroa omani eduksi. Varsinkin säröpuolella päästään todella ärhäkkäisiin tunnelmiin. Särö on kuitenkin sellainen, että nopea riffittely ei pääse kaikkein parhaiten oikeuksiinsa. 50w nupilla olen siis myös soittanut.

Multitone on monipuolinen. Käytän nykyään kuitenkin nykyään Vox AC30:ä ja Peavey 6505:ttä. Samalla keikalle en noita tosin roudaa. 8-)
Birth, copulation and death. Is this your life?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)