Aihe: POD Xt Live
1 2
masasd
16.03.2007 13:43:47
haku ei näyttäis toimivan ni kait se pitää uus aihe alottaa. eli minkälaisia kokemuksia on kyseisestä laitteesta? tai pod xt:stä yleensä. ja kannattaako harkita boss gt-8 pod xt liven sijasta? pastetkaa vaikka linkkejä vanhempiin threadeihin jos semmosia on tiedossa..
mailbag
16.03.2007 13:52:09
eti googlella
Lennu
16.03.2007 14:02:19

Mulla on, ihan muhkusti kukkuu.
Au! Kusi-Leinonen on enoni eli sukua.
Exhausted
16.03.2007 14:27:13

Yleinen mielipide tuntuu olevan, että GT-8 voittaa efekteissä ja säätövarassa, XT Live vahvarimallinnuksissa ja säröpuolella. Itse olen tyytyväinen XT/XT Live-mies jo neljättä vuotta.
Santtu_123
16.03.2007 15:06:35

Yleinen mielipide tuntuu olevan, että GT-8 voittaa efekteissä ja säätövarassa, XT Live vahvarimallinnuksissa ja säröpuolella. Itse olen tyytyväinen XT/XT Live-mies jo neljättä vuotta.

Puhut asiaa. Kuulemma Bossistakin säröt irtoaa, mutta Podi on kyllä vertaansa vailla tällä saralla.
Joonaz__
16.03.2007 15:24:37 (muokattu 16.03.2007 15:26:00)
Itse ainakin olen ollut tyytyväinen XT liven soundi maailmaan ja muutenkin monipuolinen laitos kyseessä.. Suosittelen lämpimästi.

niin ja Exhausted aikapätevästi tuossa kertoikin tuon erooon taikka yleisen mielipiteen..
SammyH
17.03.2007 08:53:36
Itsellänikin on tuo Line6 ollut jo kolmatta vuotta, enkä todellakaan ole vaihtamassa. Päivityksen mukana tuli vielä 6 wahimallinnosta lisää + muutama pätevä särömallinnos. Soundi- ja efektimaailma on kyllä todella hyvä, ainut on tuo Flanger, se on vähän oudomman kuuloinen, mihin olen tottunut, mutta ehkä en osaa säätää tarpeeksi.

Äänityshommissa tuo on kanssa helkkarin hyvä, boss on taipuvainen näihin ylikirkkaisiin kihinäsoundeihin, mutta pod on kyllä parempi ja avarampi. Äänittelen siis siten, että pod tulee suoraan koneeseen kiinni, mikseri vain välissä. Onhan tuossa se usb, mutta en ole jaksanut siihen perehtyä.

Plussaa on sekin, että tuossa on todella hyvät säätömahdollisuudet vahvistimeen sovitettaessa. Joka vahvarista saa tuolla kaiken irti, jos vain jaksaa vähän vaivautua.

Pätevä laite kertakaikkiaan, kannattaa kokeilla, jos mahdollista.
Exhausted
17.03.2007 09:28:19

ainut on tuo Flanger, se on vähän oudomman kuuloinen, mihin olen tottunut, mutta ehkä en osaa säätää tarpeeksi.

Kyllä Jet Flanger antaa aika perinteiset tuulitunnelisaundit. Pistä Manual täysille ja Depthiä kohtalaisesti, jotain 30% enintään. Samat säännöt pätee kuin oikeissakin pedaaleissa :)
SammyH
18.03.2007 10:16:21
Kyllä Jet Flanger antaa aika perinteiset tuulitunnelisaundit. Pistä Manual täysille ja Depthiä kohtalaisesti, jotain 30% enintään. Samat säännöt pätee kuin oikeissakin pedaaleissa :)

Jep, sieltähän se löytyy. Kiitokset...

Aikas tarkan kuuloisia ovatten nuo vahvistinmallinnokset, JCM800-mallinnos liippaa todella läheltä oikeata, itselläni kun on vaan tuo transsumarsu, niin ei saa sitä samaa hönkää mukaan, mutta taajuusvasteet ja ulotteikkuus ovat todella lähellä oikeaa. Plussaa siitäkin..
Sähköjumala
18.03.2007 13:22:00
Näemmä toi xt live päihittää gt kasin jokaisella alueella. Nyt kyl harmittaa miksei tullu sitä hommattua. Tosin sain gt kasin niin halvalla ettei ollu paljoa vaihtoehtoja.
Werde
18.03.2007 13:27:45
Eilen oli mahdollisuus soitella XT:tä päättärin läpi ja 5150:aa samaan kaappiin rinnatusten. Täytyy sanoa että häkellyttävän samalta sai pienellä säätämisellä sisomallinuksen kuulostamaan kuin aito asia. Varsin yllättävää oli myös havaita, että miellyttävämmät soundit sain loppuviimein ruuvattua Podista.
"lets just say they have a godly auroa around them. if jesus shreded he did it on one of these" - random guy@JCF about Soloist Archtop Pro
Sähköjumala
18.03.2007 13:30:46
Eilen oli mahdollisuus soitella XT:tä päättärin läpi ja 5150:aa samaan kaappiin rinnatusten. Täytyy sanoa että häkellyttävän samalta sai pienellä säätämisellä sisomallinuksen kuulostamaan kuin aito asia. Varsin yllättävää oli myös havaita, että miellyttävämmät soundit sain loppuviimein ruuvattua Podista.

Eipä oo ite päässy koskaan värkkäämään oikein putkivehkeiden kaa mut sen käsityksen oon saannu et xt livessä on ihan asialliset mallinnukset. Mä tykkään ite aina gt kasissa laittaa vahvarimallinnuksen just tolle 5150.
Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä.
Guitarn00b
18.03.2007 14:11:33 (muokattu 18.03.2007 14:12:06)
Eikä sovi unohtaa että 3.01 toi tullessaan myös ... Whammyn!
Onko kellään kokemusta XTL:stä Atomic-vaffarin läpi?
Kuulemma aika taivaallista. Oisko muita ääninäytteitä kuin noi
MySpace-häröilyt?

E: Atomicista siis
saastara
18.03.2007 16:06:42
MySpace-häröilyt?

Joku jeppe täällä oli tuon hommannut ja kovasti hehkutteli sitä.. Sanoi, että pesee kaikki räkkipäätteet, nupit, suorat linjat ymv setit.. Eli äkkiseltään kelvolta kuulostaisi.. :D Pahus kun en millään muista, että kenellä se oli..
Lisää middleä.
hq
18.03.2007 21:00:46
Näemmä toi xt live päihittää gt kasin jokaisella alueella. Nyt kyl harmittaa miksei tullu sitä hommattua. Tosin sain gt kasin niin halvalla ettei ollu paljoa vaihtoehtoja.

Vähän offtopikkia, mutta GT-8:n vahvistinmallinnuksiin tosiaan tulee pahankuuloista sirinää isoilla gaineilla. Moni ei ole kuitenkaan tainnut kokeilla miten uskomattomasti saundit paranevat kun käyttää EQ:ta oikein ja uhraa vielä FX-paikat Tone Modifylle (resonator) ja Sub EQ:lle. Nämä kaikki asetetaan preampin jälkeen ja EQ:illa tehdään jyrkät montut 4, 6.3 ja 8 kHz kohdille. Preamp-asetukset uudelleen kohdilleen korvia apuna käyttäen, kaappivalinta maun mukaan ja mikiksi DYN421 (omien kokeilujen perusteella juuri tämä mikki tuntuu parhaiten hylkivän sirinöitä). Erityisesti nauhoitettaessa/kuulokkeilla soitettaessa parannus on valtava. YMMV.

Tämä on juuri sitä säätöä josta ohjekirja ei mainitse mitään ja jonka tarpeesta GT-8 on kuuluisa... Itsekin olin hieman pettynyt kasiin kunnes internet paljasti vinkkinsä.
Exhausted
18.03.2007 21:18:32

Joka valitettavasti ei ymmärrä sointuja. Toki mukavaa avaruusääntä sillä saa, mutta ei esimerkiksi niitä mystisiä näppäilyjä, minkä oikea Whammy tekee parhaiten.
saastara
18.03.2007 21:24:28 (muokattu 18.03.2007 21:32:52)
Joka valitettavasti ei ymmärrä sointuja. Toki mukavaa avaruusääntä sillä saa, mutta ei esimerkiksi niitä mystisiä näppäilyjä, minkä oikea Whammy tekee parhaiten.

Näin.. Muutenkin lähtee noilta kaikilta Podin harmonizer-tyyppisiltä efekteiltä kaikki käyttöarvo hauskoja pulputuksia lukuunottamatta, tuon johdosta. Ei ole kivaa soitella efektillä jonka kanssa saa varoa bendejä ja harmonioita koska muuten räjähtää hirmuinen avaruussirinä kimppuun.. :D

E: Ongelma tosin katoaa täydellisesti sitten kun niitä pulputuksia ryhtyy metsästämään. :) "Kosmoksen alku"-soundia on melkoisen helppo saada aikaiseksi. Itse pidän sitä aina parin painalluksen päässä. Rankan treenin jälkeen voi vain viettää tunteja trippailen kosmisissa sfääreissä. Eläkööm multiefektit.
Lisää middleä.
Exhausted
18.03.2007 21:51:36

Sama ongelma koskee myös sinänsä muuten mainioita syna- ja jousiefektejä joita Podi XT:ssä löytyy FX Junkie-modelpackin takaa. Ei tarvitse kuin soittaa sävel liian lujaa tai liian hiljaa niin lottokone ryhtyy arpomaan viikon oikeita sävelkorkeuksia
saastara
18.03.2007 21:53:26
Sama ongelma koskee myös sinänsä muuten mainioita syna- ja jousiefektejä joita Podi XT:ssä löytyy FX Junkie-modelpackin takaa. Ei tarvitse kuin soittaa sävel liian lujaa tai liian hiljaa niin lottokone ryhtyy arpomaan viikon oikeita sävelkorkeuksia

Jep.. Näinhän se on. Sääli. Mutta toisaalta, konkurssiinhan kaikki muut firmat menisivät jos nuo oikeasti toimisivat moniäänisesti. :)
Lisää middleä.
min
19.03.2007 09:38:18
MySpace-häröilyt?

Mulla on Atomicin 1x12 50W. Ja voin sanoa, että ei lähde kotoo puskutraktorillakaan:) Paitsi siis keikalle normi autolla:)

Ihan stanan hyvä. Alapää on tod. iso ja puhdas:) ja headroomia riittää. Eminencen suunnittelema elementti on vi*un hyvä!

Joo, ja noi myspacen häröilyt on aika hanurista.

Kesällä pitäs kuulemma tulla Atomicilta lisäkaappikin myyntiin:) Hommaan heti!

-Min-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)