Aihe: Ibanez s 2170 vs Jackson rr24 vs Esp Ltd Alexi-600 1 2 | |
---|---|
![]() 07.03.2007 14:08:46 | |
Oon tässä katellu uutta kitaraa itelleni jo jonki aikaa ja käyny noita kokeileekin, mutta haluaisin kuulla vähän muiden mielipiteitä noista kitaroista.. Millasia ovat teidän mielestä ja minkä valitsisit ja miksi? =) Ja noista saa tottakai muutenkin täällä pälistä jos haluaa.. :) | |
![]() 07.03.2007 14:54:00 | |
Oon tässä katellu uutta kitaraa itelleni jo jonki aikaa ja käyny noita kokeileekin, mutta haluaisin kuulla vähän muiden mielipiteitä noista kitaroista.. Millasia ovat teidän mielestä ja minkä valitsisit ja miksi? =) Ja noista saa tottakai muutenkin täällä pälistä jos haluaa.. :) Jatka katselua jollet itse tiedä mikä sopii passelilta sinulle. Ei meidän mielipiteillä pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa minkä kitaran sinä ostat. Kovasti ovat vielä eri tyylisiäkin, S-sarjanen Ibanez reunoilta ohuen runkonsa ja ZR-tallan kanssa vs. Jackson RR24 Rhoads tallamikillä ja orkkis-floikkarilla. En ihan heti lähtisi rinnakain vertaileen kyllä. LTD:n Alexin jättäisin kyllä itse heti pois kisoista, pelkästä nimestä kun en viitsi kauheasti maksaa. Jos haluat monipuolisen "all-around" skeban niin ota Ibanez S-sarjanen. Jos taas räimit 24/7 pelkkää hevimäiskettä ja tiedät että se on siun juttu ja pidät vielä Rhoadsin ulkoasusta, niin osta Jackson RR24. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 07.03.2007 14:57:29 (muokattu 07.03.2007 14:59:10) | |
Jatka katselua jollet itse tiedä mikä sopii passelilta sinulle. Ei meidän mielipiteillä pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa minkä kitaran sinä ostat. Ei niillä olekaan. Ostan kyllä kitaran ihan omista tuntemuksista riippuen mutta ei kai se estä kysymästä muiden mielipiteitä ja tuntemuksia.. Mielenkiinnosta kyselen mitä muut on noista tykänny. Joo onhan ne erilaisia mutta itse soittelen heviä ja raskaampaa rokkia ja kaikki noi on sellaisia kitaroita mitä hevissä käytetään.. :) ibanezia ehkä vähän vähemmän mut aika nätisti se soi Dragonforcen Herman Li:n käsissä.. =) | |
![]() 07.03.2007 15:05:58 | |
Ei niillä olekaan. Ostan kyllä kitaran ihan omista tuntemuksista riippuen mutta ei kai se estä kysymästä muiden mielipiteitä ja tuntemuksia.. Mielenkiinnosta kyselen mitä muut on noista tykänny. Jeh... itselläni ei ole kokemusta tuosta RR24-mallista vielä. RR1, RR1T, RR Pro, RR3 ja RR5 ovat kyllä käyneet hyppysissä. Joka tapauksessa valitsisin tuon RR24, sillä minä en pitänyt siitä S-sarjasen ZR Tremolon tuntumasta. Samoin tuo S-sarjasen runko ei ollut lopulta minun mieleeni, omistin sellaisen vanhemman S-sarjasen Iban tuossa jokin aika sitten vielä. Siinä oli myös kovin ohut Super Wizard kaula, joka ei meikäläistä miellyttänyt. Nykyäänhän noissa S-sarjasissa on Wizard II joka on hivenen paksumpi. Yksi syy itselläni, mikä potkisi tuonne Jacksonin leiriin on myös se, että tiedän tasan tarkkaan mitä haluan soittaa. Eli heviähän tässä tulee veivattua suurin osa ajasta ja tuollainen simppeli härveli riittäisi vallan hyvin. Etenkin kun useampi kitara jo omistuksessa ja monipuolisuutta piisaa. Jollen omistaisi muita kitaroita lainkaan, niin ainoaksi kitaraksi kyllä varmaankin valitsisin tuon S2170 (näistä tarjotuista vaihtoehdoista). Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 07.03.2007 15:13:43 | |
Itse valitsisin tuon S:n. Olen sitä joskus testaillut, ja se on erittäin jees, mitä nyt mikit vähän köyhähköt. Tuo talla on tosiaan vähän erilainen kuin RR24:ssä ja Alexissa, siinä on nimittäin jouset molempiin suuntiin. Niinpä kampeaminen on hieman raskaampaa, mutta vire pysyy paremmin, eikä mene yhtä perseelleen esim. kielen katketessa. Tuo S on myös paljon monipuolisempi kuin nuo muut (ja lisäksi ylivoimaisesti hienoin). Ainoa miinus tuossa kitarassa on mielestäni 22-nauhaisuus, siis koska noissa RR24:ssä ja Alexissa on 24. Muuten 22 kyllä riittää ihan hienosti. Tietenkin siinä on myös pulttikaula, joka saattaa joillekin olla miinusta. Seuraavassa mallissa (4170 tms.) on sitten ihan neckthru. Who gare`s... | |
![]() 07.03.2007 15:39:39 | |
Minä olen kanssa sitä mieltä että on aivan turha kysellä täältä minkä muut valitsisivat. Kitaran hyvyys paljastuu vasta kun sillä on soittanut tarpeeksi, olettaen tietty että komponentit ovat entuudestaan tunnettua laatukamaa. I kneel only to God.. I don't see him here. | |
![]() 07.03.2007 17:33:29 | |
jaskan minä ottaisin ;D | |
![]() 07.03.2007 20:02:12 | |
Jaskan ottaisin minäkin, kun olen jo pitkään himonnut RR- tai KV-mallista keppiä. Nuclear Waste. | |
![]() 07.03.2007 20:08:32 | |
Jeh... itselläni ei ole kokemusta tuosta RR24-mallista vielä. RR1, RR1T, RR Pro, RR3 ja RR5 ovat kyllä käyneet hyppysissä. Joka tapauksessa valitsisin tuon RR24, sillä minä en pitänyt siitä S-sarjasen ZR Tremolon tuntumasta. Samoin tuo S-sarjasen runko ei ollut lopulta minun mieleeni, omistin sellaisen vanhemman S-sarjasen Iban tuossa jokin aika sitten vielä. Siinä oli myös kovin ohut Super Wizard kaula, joka ei meikäläistä miellyttänyt. Nykyäänhän noissa S-sarjasissa on Wizard II joka on hivenen paksumpi. Yksi syy itselläni, mikä potkisi tuonne Jacksonin leiriin on myös se, että tiedän tasan tarkkaan mitä haluan soittaa. Eli heviähän tässä tulee veivattua suurin osa ajasta ja tuollainen simppeli härveli riittäisi vallan hyvin. Etenkin kun useampi kitara jo omistuksessa ja monipuolisuutta piisaa. Jollen omistaisi muita kitaroita lainkaan, niin ainoaksi kitaraksi kyllä varmaankin valitsisin tuon S2170 (näistä tarjotuista vaihtoehdoista). Joo siis heviä haluan soittaa en mitään muuta.. :) oon vain käsittäny et toi s sarjalainen vääntyis tosi hyvin heviin myös.. =) | |
![]() 07.03.2007 20:11:05 | |
Minä olen kanssa sitä mieltä että on aivan turha kysellä täältä minkä muut valitsisivat. Kitaran hyvyys paljastuu vasta kun sillä on soittanut tarpeeksi, olettaen tietty että komponentit ovat entuudestaan tunnettua laatukamaa. Lue aikaisempi kommentti tuohon samaan asiaan koskien. | |
![]() 07.03.2007 20:56:45 (muokattu 07.03.2007 20:59:33) | |
Lue aikaisempi kommentti tuohon samaan asiaan koskien. Sun pitää kuitenkin muistaa että toinen suosittelee S-sarjasta, toinen Jacksonia ja varmasti joku suosittelee tuota LTD:n Alexi-malliakin jossain vaiheessa jos tarpeeksi kauan odotellaan. Ei tällaisista threadeista kukaan kostu yhtään mitään. Saat suositteluja puolin ja toisin, that's it! Saahan siitä tilastoja ja tukkimiehen laskelmia aikaiseksi mutta mitä sitten? Kokemukset soittimista kun ovat niin objektiivisia, eikä mikään listaus anna oikeaa kuvaa soitinten paremmuudesta tai siitä mikä sinun tulisi hankkia :) edit yksinkertainen esimerkki: Minä en pidä ZR-tremolosta yhtään, se on mielestäni täysin kädestä. Henkilön Y mielestä taas ZR-tremolo on paras keksintö sitten humbuckereiden. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 08.03.2007 20:54:52 | |
Ja joidenkin mielestä ne humpparit on perseestä ja itse saatanan keksintö, koska single coilit ovat jumalten marjasimaa! Ei siis minun mielipide, mutta joku voi olla tuotakin mieltä. :D Ite ottasisin rr24:sen syystä että se on neckthru ja siinä on eebenotelauta, joita ei siis Ibanezista löydy. Pysy kaukana tuosta alexi-600:sesta kahdesta syystä: 1. Se on Alexi Laiho signature, huom. SIIS SIGNATURE (persoonatonta) 2. Se A.Laihon nimi maksaa tuossa sen parihunttia. Mainittakoon mm. että tuo Ibanez painaa varmasti vähiten, mutta se ohut body myös tuo pienen elottomuuden siihen, sustainin puute ainakin siinä yksilössä jota itse soittelin oli häiritsevää. Ja tuo ZR vaatii kyllä totuuttelua jos on floyd rosella tottunut soittamaan. Mutta älä perusta minun mielipiteeseen, vaan kokeile hyvä mies itse kyseisiä kitaroita. Paviaanit runkkaa ja rallattaa! | |
![]() 08.03.2007 21:09:57 | |
Ite ottasisin rr24:sen syystä että se on neckthru ja siinä on eebenotelauta, joita ei siis Ibanezista löydy. Saako kysäistä, että perustuuko nuo valinnat johonkin käytännön kokemukseen soundista, vai onko ne valittu vain sen takia, että kovin moni jostain syystä sanoisi aina ottavansa noilla specseillä? Pysy kaukana tuosta alexi-600:sesta kahdesta syystä: 1. Se on Alexi Laiho signature, huom. SIIS SIGNATURE (persoonatonta) 2. Se A.Laihon nimi maksaa tuossa sen parihunttia. Mikäs siitä nyt tekee niin persoonattoman? Maailma on täynnä siguja, otettakoon esimerkkinä se aina tässä tilanteessa toimiva Gibsonin Lespa. Mainittakoon mm. että tuo Ibanez painaa varmasti vähiten, mutta se ohut body myös tuo pienen elottomuuden siihen, sustainin puute ainakin siinä yksilössä jota itse soittelin oli häiritsevää. Ja tuo ZR vaatii kyllä totuuttelua jos on floyd rosella tottunut soittamaan. Sustain voi ollakin S-sarjan ongelma, mutta mitä tarkoittaa tuo elottomuus? ZR:stä en mitään mene sanomaan, kun ole sellaista riittävästi räveltänyt. Mutta älä perusta minun mielipiteeseen, vaan kokeile hyvä mies itse kyseisiä kitaroita. Tää on kyllä hyvä neuvo. Älä kuuntele kenenkään neuvoja, vaan valitse se, mitä itse tarvitset ja mikä tuntuu hyvältä. Tämä siis aloittajalle. Henkilökohtaisesti mä ottaisin ainoaksi kitaraksi tuon "ässän" sen neutraalimman näön ja useamman mikin vuoksi. Mutta kun mulla on jo moinen, niin nykytilassa voisin ihan vi**uillaksenikin ottaa jommank kumman noista viikatteista. Mieluummin ottaisin tuon aktiivielektroniikalla varustetun specsien perusteella, mikäli tuo Floyd Rose siinä tarkoittaa OFR:ää, eikä mitään kopiota (katsoin vain Thomannin katalogista). Aktiivielektroniikalla saadaan kuitenkin kovempi jyrä aikaseksi, ja tuollaisen kirveen kanssa ei varmastikaan muuta haetakaan. Mutta nämä on näitä specsejä ja jokaisen mielipiteitä. Käytännössä kovin usein specseiltään täydellinen kitara jää ottamatta sen takia, että se ei yksinkertaisesti istu mukavasti sylissä. Sen takia tämmöiset listaukset on aika turhia...... ....näin täällä päin tänään pullon läpi suodatettuja ajatuksia. | |
![]() 08.03.2007 21:42:27 | |
LTD:n Alexin jättäisin kyllä itse heti pois kisoista, pelkästä nimestä kun en viitsi kauheasti maksaa. Jos haluat monipuolisen "all-around" skeban niin ota Ibanez S-sarjanen. Jos taas räimit 24/7 pelkkää hevimäiskettä ja tiedät että se on siun juttu ja pidät vielä Rhoadsin ulkoasusta, niin osta Jackson RR24. En sitten tiedä tuosta Jacksonin hinnoittelustakaan paljonko siinä on "ilmaa". Niinkuin tuolla toisessa threadissä jo sanoin; "Olisi mielenkiintoista päästä vertailemaan samaan aikaan tuota Jacksonin uutta RR24:sta ja ESP Alexi-600:sta. Sen verran samaa löytyy kitaroista. Leppärunko, 24 väliä, neck-thru, ebony otelauta, pelkkä tallamikki (EMG-81/EMG HZ H4), 1 potikka, original floyd rose.." Strength and Honor | |
![]() 09.03.2007 12:33:17 (muokattu 09.03.2007 12:37:17) | |
Sentakia neckthru ja eebenotelauta, koska neckthru on mulle henk.koht kaikista paras kaulaliitosmalli, ja eebenotelauta toimii itsellä ehdottomasti parhaiten kun vertaillaan ruusupuuhun ja vaahteraan. Eli ei ollut kyse siitä että otin päästäni summassa nuo "parhaimmat" vaan ihan siitä että olen kokeillut useita kaulaliitoksia ja otelutavaihtoehtoja, ja totesin nuo henk.koht itselle ehdottomasti parhaimmiksi. Ja sillä elottomuudella tarkoitin värähtelyn (resonanssin?) puutetta, aivan eri tunne soitella mahonkisella neckthru kitaralla kun tuntee miten se kitara soi itsessään jo akustisestikkin hyvin, ja värähtelee soittaessa. Vähän samanlainen tunne kuin rakasteltaessa. :D -Aasi EDIT. Ja tosiaan siitä signature -meisningistä, munmielestä on hyvin persoonatonta soittaa kitaralla jonka lavassa lukee toisen kitaristin nimi, ja joka on nimenomaan hänen signaturensa. Tietenkin tuo LesPaul meininki, vähän kyseenalaista, joku lukee ne LesPaulin signatureiksi, jotku ei. Paviaanit runkkaa ja rallattaa! | |
![]() 09.03.2007 15:07:22 | |
Jos noita ihan speksien perusteella lähtee arvuuttelemaan, niin minun valintani olisi Ibanez. RR24:ssä on liian paksu kaula, ja Laiho omaa liian kapean satulan. Onneksi noista ei tarvitse silti valita mitään. I kneel only to God.. I don't see him here. | |
![]() 10.03.2007 05:04:59 | |
Ei niillä olekaan. Ostan kyllä kitaran ihan omista tuntemuksista riippuen mutta ei kai se estä kysymästä muiden mielipiteitä ja tuntemuksia.. Mielenkiinnosta kyselen mitä muut on noista tykänny. Joo onhan ne erilaisia mutta itse soittelen heviä ja raskaampaa rokkia ja kaikki noi on sellaisia kitaroita mitä hevissä käytetään.. :) ibanezia ehkä vähän vähemmän mut aika nätisti se soi Dragonforcen Herman Li:n käsissä.. =) LTD Alexi oiski originaali valinta kun kohta kaikilla on jackson 24 | |
![]() 10.03.2007 11:26:40 | |
LTD Alexi oiski originaali valinta kun kohta kaikilla on jackson 24 Mutta eikös kaikilla sitten ole JO Alexi LTD keihäs??!?!!?!11 =) Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" | |
![]() 10.03.2007 11:29:04 | |
Ei niillä olekaan. Ostan kyllä kitaran ihan omista tuntemuksista riippuen mutta ei kai se estä kysymästä muiden mielipiteitä ja tuntemuksia.. Mielenkiinnosta kyselen mitä muut on noista tykänny. Joo onhan ne erilaisia mutta itse soittelen heviä ja raskaampaa rokkia ja kaikki noi on sellaisia kitaroita mitä hevissä käytetään.. :) ibanezia ehkä vähän vähemmän mut aika nätisti se soi Dragonforcen Herman Li:n käsissä.. =) Itse valitsisin ehdottomasti Ibanezin, todellista laatua. Ei sillä, että nuo toiset vaihtoehdot olisivat huonoja, mutta jo tuo rungon malli herättää minussa kylmiä väreitä. V-mallin kitarabuumi mennyt mulla ohi, onneksi. Joe Satrianin signature ois vielä kiehtovampi kuin tuo s2170. Torilla aika hyvään tarjoushintaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=154648 | |
![]() 10.03.2007 11:36:04 | |
Itse valitsisin ehdottomasti Ibanezin, todellista laatua. Ei sillä, että nuo toiset vaihtoehdot olisivat huonoja, mutta jo tuo rungon malli herättää minussa kylmiä väreitä. V-mallin kitarabuumi mennyt mulla ohi, onneksi. Joe Satrianin signature ois vielä kiehtovampi kuin tuo s2170. Torilla aika hyvään tarjoushintaan: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=154648 Tuohan on sitten floikaton, toisin kuin alunperin kysellyt mallit. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)