J.RA 07.08.2005 21:28:31 | |
---|
Olen pistämässä kotilaitteistoa uusiksi. Olen ajatellut hankkivani tuota otsikon comboa. Kaikki mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita! Lähinnä kiinnostaisi tietää millaisia soundeja siitä irti saa. Lähteekö sille Mesalle tyypillistä rouheaa säröä? Paljonko noista käytettynä kannattaa maksaa (eq ja eg:uuton malli)? Vai olisiko jokin muu pieni putkicombo joka voisi ajaa tuon ohitse? -Sellasta se vaan on- |
Härski 07.08.2005 21:55:24 | |
---|
Mulla on toi EQ:ton versio. Hyvä soundihan siinä on, särö on aika perinteinen, ei kuitenkaan semmoinen Recto- tyylinen. |
Dr. Muff 07.08.2005 21:59:01 | |
---|
Olen pistämässä kotilaitteistoa uusiksi. Olen ajatellut hankkivani tuota otsikon comboa. Kaikki mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita! Lähinnä kiinnostaisi tietää millaisia soundeja siitä irti saa. Lähteekö sille Mesalle tyypillistä rouheaa säröä? Paljonko noista käytettynä kannattaa maksaa (eq ja eg:uuton malli)? Vai olisiko jokin muu pieni putkicombo joka voisi ajaa tuon ohitse? Siinä karvalakkimallissa on, jos en nyt ihan väärin muista, yhteinen gain-sekä puhtaalle että särökanavalle. Eli kompromissejä voi joutua tekemään, puhdas ei pysy puhtaana tai sitten highgainit jää saamatta. +-mallissa taisi olla omat gainit elikkä volumet. Ekuton malli ei ole oikeastaan niin hauska kuin liukuekullinen. Aikamoisen eron tekee kun pystyy 5 taajuusaluetta muokkaamaan. Jos mahdollista niin Mesa/Boogie Subway Rocket Reverb on testaamisen arvoinen. Kiva pikkustyrkka jonka särökanava on loistava ilman liukuekuakin. Hinnat vaihtelee mutta kyllä 600€ on aika maksimi Studio 22+sta jossa on eku. Ja sekin on aika paljon. Tuumasta toiseen. |
J.RA 07.08.2005 22:13:36 | |
---|
Olisko jotain muita tuon luokan comboja mitä kannattaisi miettiä? -Sellasta se vaan on- |
Tinppa 07.08.2005 22:24:49 | |
---|
Parilla kaverilla on tuo EQ:llinen malli ja omasta mielestäni sillä saa kyllä soundia lähestulkoon joka lähtöön. EQ:tonta versiotakin on tullut joskus testailtua livekäytössä, mutta soundimaailma ei riitä ihan yhtä laajalti. Tosin omiin tarpeisiini siinäkin oli varsin rouheat rokkisoundit. Tehoja tuntuu lähtevän bändisoitossakin ihan riittämiin. Kun täällä on paljolti tapana mainostaa omia kamoja, niin vaihtoehtona kannattaa harkita/testata esim. noita Kochin vehkeitä, Studiotonea ja Twintonea. Ite olen ollut erittäin tyytyväinen Twintone-komboon. |
askomiko 08.08.2005 07:43:20 | |
---|
Studio22 ei ole rouhea, se on sileä. Semmoinen kallionkieleke-soundi. Ihan kaunis. Hyvä kiertämään mukavasti. EQ-versio on ehdoton, equton on honottava. |
kalleh 08.08.2005 09:38:56 | |
---|
Erittäin hieno vahvistin hinta/laatusuhteeltaan. Eq:llinen kannattaa hommata, Equ tuo todella paljon lisäsoundeja siihen. Tuo mainittu yhteisen gainin 'rajoite' tulee siis eteen silloin kun vaihdetaan kanavaa puhtaasta särökanavaan vaikka lattiaswitchillä, mutta eihän sitä kaikkea voi saada. Varmaan samanaikaisesti saa sekä suhteellisen puhtaan kanavan että suhteellisen säröisen leadin. Tuttu osti (kylläkin jenkeissä) tuollaisen 3 vuotta sitten hintaan 450 USD. Itse en maksaisi yli 500 EUR tuosta nykypäivänä, ja silloinkin saisi olla tosi hyvässä kunnossa. Mutta siis aivan mainio pikku vahvistin! :) |
saturnzreturn 25.04.2007 19:48:49 (muokattu 25.04.2007 19:49:45) | |
---|
Onko tuossa studio 22:ssa mahdollisuutta liittää isompaan kaappiin, ja jos näin mykistyykö kyseinen laite liittäessä kaappiin kokonaan, vai voisiko kuvitella käyttävänsä, esim. keikalla monitorina? edit: eniweis, jos jollain on eq:llista versioo kaupan edullisesti, minulle voi tarjota. my wallet's fat and so is my head |
Perza 25.04.2007 21:50:24 | |
---|
En ihan välttämättä hirmu heavy-koneeksi laskis, jos kysyjä sellaista kaipailee, mutta mukavat rokci rosot siitä lähtee ja mehevät soolot! Ottaa osaa seuraaviin Kamarunkkauksen MM-kisoihin! |
T.K. 26.04.2007 10:03:19 | |
---|
Milloinkahan noita on tehty ja liikkuuko paljon käytettynä.Siis onko siinä selkeesti 2-kanavaa.Joku joskus sanonut , vanhojen Mesojen cleaneja pidettävän huonoina.Siitäkö johtuu suht edullinen hinta.Omistajat kommentoikaa kiitos. |
saturnzreturn 26.04.2007 23:01:23 | |
---|
Milloinkahan noita on tehty ja liikkuuko paljon käytettynä. olikos se niin, että kun 90-luvulle astuttiin niin studio .22 tuotanto lopetettiin? Omien kokemuksien mukaan hieman huonosti liikkuu käytettynä ja silloinkin härskin hintaisia. my wallet's fat and so is my head |
Kjukka 26.04.2007 23:11:40 | |
---|
Studio preamp oli ainakin loistovehje, harmittaa vieläkin myynti :) |
Perza 26.04.2007 23:49:16 | |
---|
Milloinkahan noita on tehty ja liikkuuko paljon käytettynä.Siis onko siinä selkeesti 2-kanavaa.Joku joskus sanonut , vanhojen Mesojen cleaneja pidettävän huonoina.Siitäkö johtuu suht edullinen hinta.Omistajat kommentoikaa kiitos. Ei voi kyllä sanoa, että selkeästi kaksi kanavaa, jos on kummassakin yhteinen Eq ja gaini, mutta siinä mielessä kyllä , että särölle ja cleanille omat volat. En kyllä lähtis sanomaan, että vanhoissa Mesoissa on huonot puhtaat. Riippuu aika paljo mallista ja käyttö tarkoituksesta!!! Ehkä tuo edullisuus johtuu mm. siitä, että Studiot on järjestäin yli 10 vuotta vanhoja, 20W ja säädöiltään aika suppeita, vaikkkakin saundeja löytyy laidasta laitaan! Ottaa osaa seuraaviin Kamarunkkauksen MM-kisoihin! |
Jormaz 26.04.2007 23:50:09 | |
---|
Muutama vuosi sitten noita liikkui paljon Torilla, tai sitten se oli yksi ja sama vahvari. a game of bingo gone horribly wrong |
Perza 26.04.2007 23:51:35 | |
---|
Itse myin oman tässä alku keväästä! Ottaa osaa seuraaviin Kamarunkkauksen MM-kisoihin! |
Perza 27.04.2007 00:00:01 | |
---|
Olen pistämässä kotilaitteistoa uusiksi. Olen ajatellut hankkivani tuota otsikon comboa. Kaikki mielipiteet ja kokemukset ovat tervetulleita! Lähinnä kiinnostaisi tietää millaisia soundeja siitä irti saa. Lähteekö sille Mesalle tyypillistä rouheaa säröä? Paljonko noista käytettynä kannattaa maksaa (eq ja eg:uuton malli)? Vai olisiko jokin muu pieni putkicombo joka voisi ajaa tuon ohitse? Pakko tässä vaiheessa mainita vaikka ei varsinaisesti liity aiheeseen. Joskus pistäny silmään tällainen ns, väärä käsitys Mesa Boogien vahvistimista, että jos valmistaja on Mesa, ni silloin kyseessä on joku särö mörssäri Hevyyn/rockiin. Esimerkkinä "Jamppa" oli ostamassa Maverickia ja kyseli siinä, että ku kerta Mesa on, ni kait sillä lähtee Meshuggat ja Metallicat:) Ottaa osaa seuraaviin Kamarunkkauksen MM-kisoihin! |
jazzIII 27.04.2007 08:14:41 | |
---|
Liuku EQ:n saa muuten menemään päälle vain särökanavalla, jolloin löytyy kyllä jo pelivaraa säädöissä. Clean-kanavalla esim. "V" -säätö kuulostaakin kyllä oudon vahvalta ja tarpeettomalta. Kaiken lisäksi yhteinen gain siinä 4-5 tienoilla tuottaa jo tuhdin lead/hevisoundin särökanavalla (ainakin Les Paul, PRS), ja "puhdas" kanava kuulostaa tuolloin vielä varsin puhtaalta. Voin kyllä suositella, pikkuvolumeilla kotona tämän soundit on ihan nannaa, hienosti soittoon reagoiva särö, tuhti lead-soundi ja pehmeästi särkyvä "puhdas" kanava. Luukuttamaan en ole juuri päässytkään. |
Freewheeler 27.04.2007 10:16:52 | |
---|
Luukuttamaan en ole juuri päässytkään. Juuri tuossa onkin Studio.22:n huonous. Se ei ihan riitä bändisoittoon, varsinkaan rankemman rumpalin kanssa. Menee kyykkyyn liian aikaisin ja tulos on etuasteputkivinkuvaa mössöä. Esim. VOX AC15 riittää volan ja dynamiikan puolesta paljon paremmin, vaikka Mesassa onkin enemmän tehoja. Myin omani pois enkä ole ikävöinyt yhtään... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
JuSu 27.04.2007 10:25:02 | |
---|
Juuri tuossa onkin Studio.22:n huonous. Se ei ihan riitä bändisoittoon, varsinkaan rankemman rumpalin kanssa. Onkos Mesan Caliber .50 soundillisesti sitten jotain sukua Studio .22:lle? Tehokkaampi näkemys samasta aiheesta? Noita näkee vaan paikoin aika edukkaasti, ei tunnu olevan niitä arvostetuimpia Mesoja. Vai olenko erehtynyt? JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
T.K. 27.04.2007 11:13:29 | |
---|
Ai se on jo niin vanha, mutta eiks nää ole aina olleet piirikortti vehkeitä - hyviä sellaisia.Nimikin kertoo paljon: studio 22, ei ole lujaan soittoon tarkoitettukaan.Parhaimmillaan varmaan just studiossa ja ehkä himassa, vai onko liian äänekäs.Aivan cleaneja ei noissa rock /blues jutuissa tarvitsekkaan. |