heikkirr 07.05.2007 09:44:58 | |
---|
Onkohan kellään tietoa miten saisin pistävät ylä-äänet pois? Auttaako kompressori, vai mikä neuvoksi?. |
oiva tumpeloinen 07.05.2007 09:47:21 | |
---|
Kertositko vähän lisää? Vaikka nyt alkuun, että minkälainen setup sulla on. |
McNulty 07.05.2007 09:57:05 (muokattu 07.05.2007 09:58:23) | |
---|
Miksi et vain leikkaa niitä häiritseviä ylä-ääniä EQ:lla siistiksi? MXR:n 6-band tai 10-band EQ:t ovat varsin monipuolisia kojeita niin linjassa kuin vahvistimen fx-loopissa. Suosittelen kokeilemaan. PS. Vahvistimen EQ-osastolla saa myös paljon aikaan, samoin kuin monesta kitarasta löytyvällä tone-potikalla. this is how i disappear |
Flaser_Phanger 07.05.2007 10:08:50 | |
---|
laita wah wah ennen säröä, muutoin tulee ihan kauheeta kirskuntaa... :) ei se siitä!! |
Lennu 07.05.2007 10:18:02 | |
---|
Älä istu ihan vahvarin edessä. Laita vaikka lattialle. Ei voi yhtään muuta sanoa, kun ei tiedä, mitä laitteita on kyseessä. "Siinä vaiheessa menee bändillä huonosti, kun treenit tulee juomisen tielle..." |
ekikoo 07.05.2007 10:51:12 | |
---|
Kuka osaisi kertoa minulle syyn, miksi elementin edessä kaikki kuulostaa rasittavan kirkkaalta, toisin kuin vaikka metri sen yläpuolella? All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Räkkipeli 07.05.2007 11:47:35 | |
---|
Kuka osaisi kertoa minulle syyn, miksi elementin edessä kaikki kuulostaa rasittavan kirkkaalta, toisin kuin vaikka metri sen yläpuolella? Miksi puhe kuulostaa mukavammalta normaalilta etäisyydeltä kun juuri korvan vierestä? Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Nacher 07.05.2007 12:16:27 | |
---|
Kuka osaisi kertoa minulle syyn, miksi elementin edessä kaikki kuulostaa rasittavan kirkkaalta, toisin kuin vaikka metri sen yläpuolella? 12" elementit ovat keskiäänillä julmetun suuntaavia. Hirvittävä middlepiikki niiden edessä kuunnellessa, jos säätää eq:n niin, että kaapin vierestä kuulostaa hyvältä. |
Exhausted 07.05.2007 12:24:41 (muokattu 07.05.2007 12:24:58) | |
---|
Mun mielestä saundi kannattaa säätää niin että vahvistin on korvien tasolla (ei tosin korva kiinni ämyrissä), että se saundi toimii sittenkin kun vahvarin eteen pistetään mikki. |
Lennu 07.05.2007 12:26:54 | |
---|
Mun mielestä saundi kannattaa säätää niin että vahvistin on korvien tasolla (ei tosin korva kiinni ämyrissä), että se saundi toimii sittenkin kun vahvarin eteen pistetään mikki. Ää, sitä mikkiä voi sitten kääntää. Sitähän varten ne äänipaavot on, hoho. "Siinä vaiheessa menee bändillä huonosti, kun treenit tulee juomisen tielle..." |
pekurides 07.05.2007 13:30:45 | |
---|
Kokeile vaikka korvatulppia jos et vahvaria jaksa säätää... Tunteella päin vittua. |
Numb 07.05.2007 13:39:19 | |
---|
Kokeile vaikka korvatulppia jos et vahvaria jaksa säätää... Keltaiset earit ovat hyvät. Ei tule ylä-ääniä... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Karipiirto 07.05.2007 13:42:35 | |
---|
Keltaiset earit ovat hyvät. Ei tule kalliiksi kukkarolle. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
heikkirr 08.05.2007 09:08:22 | |
---|
Siis mulla on monsterin vampire 120w nuppi ja kaappi uudempaa monsterin tuotantoa kitarana telecaster.. Ja ylä-äänet puskee yli vaikka säätää kirkkauden ja ylä-äänet alimmalle maholliselle tasolle, niin ajattelin josko kompressori auttaisi asiaan? |
duc 08.05.2007 09:23:40 | |
---|
Kitarasta tonea pienemmälle :) |
Dr. Muff 08.05.2007 09:50:57 | |
---|
Siis mulla on monsterin vampire 120w nuppi ja kaappi uudempaa monsterin tuotantoa kitarana telecaster.. Ja ylä-äänet puskee yli vaikka säätää kirkkauden ja ylä-äänet alimmalle maholliselle tasolle, niin ajattelin josko kompressori auttaisi asiaan? Otappa kítaran volapotikasta vähän takasinpäin. Jos ei ole treblebleed konkkaa asennettuna leikkaa se yläpäätä. Jos ei riitä niin sitten tonea kitarasta pienenmmälle. Se on tele kato. Noilla pitäis rauhoittua, jos kaikki on kunnossa. Olen kojootti. Älä koske. |
Einherjar 08.05.2007 14:45:03 | |
---|
ylä-äänet puskee yli vaikka säätää kirkkauden ja ylä-äänet alimmalle maholliselle tasolle, niin ajattelin josko kompressori auttaisi asiaan? Kumpressori pienentää (tietyn tason yläpuolista) dynamiikkaa, joten se ei ole niinkään ratkaisu pulmaasi. Jos treble-nupikka on jo nollassa, niin kokeile sitten lähestyä asiaa nostamalla bassoa ja middleä. Presence-nappulaa kannattaa myös ruuvailla nollaa kohden, jos semmoinen löytyy. |
Exhausted 08.05.2007 14:53:30 | |
---|
Aika outoa kyllä, jos näin radikaaleilla asetuksillakin ylä-äänet häiritsee. Voisitko antaa esimerkin jostain yhtyeestä, jolla on sellainen kitarasaundi, mitä tavoittelet? |
Bald Anus 08.05.2007 14:58:06 | |
---|
laita wah wah ennen säröä, muutoin tulee ihan kauheeta kirskuntaa... :) Pieni offtopic: Mikä muuten tosiaan olisi hyvä järjestys pedaaleille, kun nyt minulla on näin (vasemmalta oikealle): särö, chorus, wah? Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
duc 08.05.2007 14:58:51 | |
---|
Pieni offtopic: Mikä muuten tosiaan olisi hyvä järjestys pedaaleille, kun nyt minulla on näin (vasemmalta oikealle): särö, chorus, wah? Chorus viimeseksi, wah ja särö niin päin kun kuulostaa hyvältä. |