Aihe: Uutta vasuria metsästämässä
1
nizzy
12.05.2007 21:20:24
Olisin tässä hankkimassa uutta vasuria jo aika paljon käytetyn Ibanez EX:n tilalle.
Hintaluokka: n. 400-700e

Soittanut oon 4v ja 2v sähköllä.

Varmaan kysytte että millaista musikkia aion soittaa niin tässä esimerkkiä:

-Tukkahevi (Ratt, Skid Row, Mötley jne)
-70's hard rock (AC/DC, KISS, Purplet, Van Halen)
-ns. perushevi (Maiden, Metallica, Priest, WASP, Scorpions)

En valitettavasti pääse kovin pitkällä käymään testailemassa kitaroita kaupoissa (JKL, Seinäjoki) ja vanhemmat on nettikaupan suhteen vähän epäileväisiä.

Itse oon ajatellut tätä: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/14143217

Ehdotuksia ja kokeneempien neuvot tervetulleita. :)
J.RA
12.05.2007 23:29:32
Mulla oli jonkin aikaa tuo mainitsemasi linkin kitaran aikoinaan. Ei kovinkaan hyvää kuvaa jäänyt. Hirveän tunkkainen verrattuna Epiphonen standardiin. Mielestäni kovempi luuku kuin Tokain tuo halvin. Astetta kalliimmat Tokain mallit ovatkin eriluokkaa sitten.

T-kaupasta tuo Epiphone: http://www.thomann.de/fi/epiphone_lpstdlhs.htm
-Sellasta se vaan on-
Quu
13.05.2007 01:26:04

Tuohon hintaluokkaan suosittelen vaihteeksi Yamahan AES-620:tä, käy etsimässä ja testaamassa, on kyllä joka sentin arvoinen kitara.

Eli niinkuin jo katselit, niin LP-tyylinen kitara toimii noissa musatyyleissä oikein hyvin.

Toinen vaihtoehto olisi sitten humpparilla varustettu strato... Esim. joku Yamahan pacifica sarjan edustaja (ei taida olla tosin muuta vaihtoehta kuin 112), tai joku meksikon fat strato, jos löytyy.
Jos ei, niin sitten vaihtaa tavallisen straton tallamikiksi yksikelaisen kokoisen humpparin.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Ziggy Bubba
13.05.2007 01:29:21 (muokattu 13.05.2007 01:30:09)

Jep, Yamaha AES620 päihittää kyllä nuo Epin ja Tokain saman hintaluokan mallit.. Ei tunnu eikä kuulosta alle 500e:n kitaralta, mutta :)
Myspace.com/Crookmachine
J.RA
13.05.2007 13:45:45
Itsellä ei ole kokemusta noista jammuista. Varmaan kyllä ihan asiallisia. Paljon hyvää kuulunut niistä kyllä! Täytyisi joskus käydä kokeilemassa. Tosin parempi olisi jättää se tekemättä... :)
-Sellasta se vaan on-
Ze Kink
13.05.2007 16:03:06
Jep, Yamaha AES620 päihittää kyllä nuo Epin ja Tokain saman hintaluokan mallit.. Ei tunnu eikä kuulosta alle 500e:n kitaralta, mutta :)

Tälle ääni minultakin. Oikeakätistä versiota olen pari kertaa hypistellyt, hiton hyvän tuntuinen ja -saundinen kitara, tosin kaulamikin ehkä vaihtaisin SD Jazziin. Itse en tosin tykkää tuon ulkonäöstä kovin paljoa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Ziggy Bubba
13.05.2007 17:00:36

..tosin kaulamikin ehkä vaihtaisin SD Jazziin.

Tämän tein ja kitara suorastaan heräsi henkiin puhtailla ja pikkurosoilla, myös sulavat liidit lähtee tuolla Jazzilla hienosti. Nyt Yammulla irtoaa pitkälti mikä vain tyyli humpasta heviin, monipuolinen soundimaailma siis. Jazz on myös reilusti paremmin balanssissa tallan JB:n kanssa kuin aiempi mikki.. (jonka pohjassa luki muuten "Daewon, Made in Korea" , ei ollut Yamahan oma mikki sittenkään).

Suosittelen kaikille tuon vakiomikin vaihtamista, ero on huomattava.
Myspace.com/Crookmachine
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)