Aihe: Mitkä etuasteputket Laney VH100R:ään?
1
sonata
19.05.2007 21:59:37

Pahoittelut heti etukäteen jos nyt haulla joku löytänyt tietoa mutta minä en löytänyt :)

Eli itselläni on laneyn VH100R-nuppi johon kaipailen uusia etuasteputkia. Putkina tällä hetkellä TADin 12ax7:t.
Säröpuolen putkiksi olen ajatellut Tung Solin putkia vielä tiukemman särön perään.
Mutta varsinainen "ongelma" onkin puhdas kanava, sillä haluaisin siitä erittäin kauniin puhtaan soundin :) Niinpä ajattelinkin jotain muuta kuin Tung Solin putkia puhtaalle kun minulla jäänyt niistä semmoinen kuva että ne on paremmin Hi-gain menolla.

eli lyhyesti ongelmana mitkä putket särön puolelle ja mitkä puhtaan puolelle etuasteputkiksi.
Pääteasteputkina toimii tällä hetkellä TADin EL34:set. Ja musiikkityyli on kasari/hevirock.

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsisi vastailla :)
hyvää päivää
tommiot
19.05.2007 22:02:30
Mikäs vika noissa TADeissa on? Mun mielestä ihan loistavat putket...
sonata
20.05.2007 12:17:30

Mikäs vika noissa TADeissa on? Mun mielestä ihan loistavat putket...

Eihän niissäkään mitään vikaa ole, mutta halu kokeilla jotain uutta pientä jos sillä saa jo hyvän soundin entistä paremmaksi kutkuttaa :) Eli aikas kokeilumielellä + uusia kokemuksia rikkaampana ;)
hyvää päivää
tommiot
20.05.2007 12:24:49 (muokattu 20.05.2007 12:25:07)
Eihän niissäkään mitään vikaa ole, mutta halu kokeilla jotain uutta pientä jos sillä saa jo hyvän soundin entistä paremmaksi kutkuttaa :) Eli aikas kokeilumielellä + uusia kokemuksia rikkaampana ;)

No noi etuasteputket on kyllä ihan loistavat, en mä niitä vaihtaisi. Tai sitten kokeilisin vaan särökanavan ykkösputkea vaihtaa aluksi. Ja ne pääteputket, etkö sä puhunu että 6L6 laittaisit?
janik
20.05.2007 12:54:18
Miten muuten nuo pääteputket eroavat toisistaan 6L6 vs. EL34?

Mulla on tehtaan jäljiltä 6L6/5881 putket sisällä, uudemmissa vehkeissä on käsittääkseni EL34-putket sisällä.
ReBeat
20.05.2007 16:34:39

Miten muuten nuo pääteputket eroavat toisistaan 6L6 vs. EL34?

Kerrotaan että 6L6:ssa on vähän puhtaampi soundi ja siinä on suhteessa enemmän paksuutta alarekisterissä ja kirkkautta aivan ylhäällä. Amerikkalainen Fender-soundi... kun taas EL34 on luonnostaan rähisevämpi britti-rock-soundi.
Dropped C
20.05.2007 16:37:50 (muokattu 20.05.2007 16:39:33)
Tunget siihen särökanavan drive osastoon high-gainimman putken ja muualle lempeämmät putket. Manuaalissa muistaakseni kerrotaan mikä se rööri on. Muistaakseni tuossa oli 6 etuasteputkea. Kaikki eivät missään tapauksessa ole päällä kliineillä soitettaessa -> nämä putket voidaan vaihtaa huoletta vielä kuumempiin putkiin. Tai nämä asiat taisivat ollakkin jo tiedossa. Pääsinpähän lässyttämään.

Sellaiset surinat kyllä tuostakin lähtee jo vakiputkilla kun drive on täysillä, että itse en kyllä keksi miksi joku haluaisi vielä lisää säröjä.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
sonata
20.05.2007 20:00:38

Sellaiset surinat kyllä tuostakin lähtee jo vakiputkilla kun drive on täysillä, että itse en kyllä keksi miksi joku haluaisi vielä lisää säröjä.

En nyt sitä lisäsäröä tällä tempulla haekkaan vaan eri luonteista säröä :)
hyvää päivää
villeh
20.05.2007 22:56:28

terves. ota sieltä hyllystä jjn kynttilä ja koita sitä kliiniin, ellei jo oo ollu sulla testissä
www.psychemic.com
pekurides
21.05.2007 00:28:35

En nyt sitä lisäsäröä tällä tempulla haekkaan vaan eri luonteista säröä :)

Vaikuttaapi aika paljon luonteeseen ku heittää ecc81 putken vaikka vaiheenkääntäjälle mullardin nos-putkia saa 25e.
...... jan ge 5751 myös kiva:)
(ecc81 ja 83 välillä vahvistus)

JJ ecc81 perushyvä. ja sitten säröille viskaat tung-solit...pitäs alkaa jo keulimaan!

Jos tarvit selkeyttä ja ilmavuutta nii svetlanat paikoillaan.imo.
Tunteella päin vittua.
sonata
21.05.2007 18:33:06

Tällä hetkellä ois tarkoitus laittaa Svetlanan (C-winged) puhtaalle ja Tung Solia särölle.
Jos vaikka noilla jyläjäisi :)
hyvää päivää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)