rakula 01.06.2007 20:00:03 | |
---|
Moro! Asun itse Järvenpäässä ja minun pitäisi vaihtaa päättäriputket mesaani kun vanhat rutisee. Itse en osaa vaihtaa tai biasoida putkia, joten aattelin kysästä missä olisi lähin mahis laittaa putket kuosiin? "No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo |
Torniojaws 01.06.2007 20:48:59 (muokattu 01.06.2007 20:50:10) | |
---|
Kysele tutuilta soitonharrastajilta josko tietäisivät sellaisen henkilön, joka niitä osaa tehdä. Yllättävän paljon löytyy ihan mistä vain. Kyseiseen hommaan nimittään riittää ihan yleinen tietämys putkista (lähes kaikki elektroniikkaharrastajat taitavat nuo taitaa), ei pelkästään soitinputkivahvistimista tietäminen. |
niskel 01.06.2007 21:33:02 | |
---|
Moro! Asun itse Järvenpäässä ja minun pitäisi vaihtaa päättäriputket mesaani kun vanhat rutisee. Itse en osaa vaihtaa tai biasoida putkia, joten aattelin kysästä missä olisi lähin mahis laittaa putket kuosiin? Juu, eiköhän tuttava piiristäsi joku tuon homman osaa, on sen verran yksinkertainen toimenpide. Lähintä pajaa en osaa sanoa, mutta Helsingissä Uraltone Amplification ottaa taas huoltoja vastaan. Anodit loimuaa punaisena ja rautalanka soi! |
-Cale 01.06.2007 21:35:24 | |
---|
Juu, eiköhän tuttava piiristäsi joku tuon homman osaa, on sen verran yksinkertainen toimenpide. Lähintä pajaa en osaa sanoa, mutta Helsingissä Uraltone Amplification ottaa taas huoltoja vastaan. Olen myös miettinyt, että kun vahvarihuoltoliikkeillä jne. tuntuu olevan aika kiirettä tai muuten vaan ei hommat kiinnosta, että pitäisikö laittaa vaikka torille ilmoitus että jos joku handlaa biasoinnin niin voisin tuoda vahvarini järkevää korvausta vastaan. Onko biasoinnilla mahdollisuutta saada vahvistinta hajalle, esim. jos joku tyrii tms? |
mailbag 01.06.2007 22:15:07 (muokattu 01.06.2007 22:15:28) | |
---|
Tuskin vahvaria mutta jos o säädetty putket kuumenemaan liikaa niin silloin saattaa putket hajota normaalia nopeammin. Itte oon sitä mieltä että tuo biasointi hoidetaan ihan omien korvien perusteella eli mikä kuulostaa parhaimmalta ja jos kuumenee liikaa niin sitten vaan vähän kylmemmäksi säätö |
nakedzen 02.06.2007 09:44:10 | |
---|
Tuskin vahvaria mutta jos o säädetty putket kuumenemaan liikaa niin silloin saattaa putket hajota normaalia nopeammin. Itte oon sitä mieltä että tuo biasointi hoidetaan ihan omien korvien perusteella eli mikä kuulostaa parhaimmalta ja jos kuumenee liikaa niin sitten vaan vähän kylmemmäksi säätö Samaa mieltä, mieluummin säätää biasin korvilla kuin mittarilla. Sillä on tosin hyvä tarkistaa ettei mennä liian kuumalle. Tosin jos ei tiedä mitä on tekemässä on ehkä parempi antaa homma ammattilaisen/kokeneemman tehtäväksi ettei satu vahinkoa konkkien yms. kanssa. |
Twinkle 02.06.2007 09:51:42 | |
---|
Moro! Asun itse Järvenpäässä ja minun pitäisi vaihtaa päättäriputket mesaani kun vanhat rutisee. Itse en osaa vaihtaa tai biasoida putkia, joten aattelin kysästä missä olisi lähin mahis laittaa putket kuosiin? Kai siihen on modattu bias-säätö? Mesoissahan tuo ei ole entuudestaan, joten helpoimmalla pääset että haet vaan Mesan leimaamat putket ja lyöt ne koneeseen. Muussa tapauksessa tulee remonttia sinne sisään, joka toisaalta maksaa ittensä takaisin aika pian sen jälkeen kun ei tartte noita mesan kohtuuttoman hintaisia röörejä ostella. |
Rapido 02.06.2007 11:37:35 | |
---|
Moro! Asun itse Järvenpäässä ja minun pitäisi vaihtaa päättäriputket mesaani kun vanhat rutisee. Itse en osaa vaihtaa tai biasoida putkia, joten aattelin kysästä missä olisi lähin mahis laittaa putket kuosiin? Ite vaihdatin Keravan Intron kautta Engliin putket, veikkasin sitä lähimmäksi Dive now, work later |