Aihe: MXR micro amp käytännössä?
1
Stone
30.05.2007 21:11:33

Tiedustelen MXR micro ampin soveltuvuutta. Itselläni on vähän sama ongelma kuin, monella muullakin putkivahvistimen omistajalla jotka asuvat/soittavat kotonaan lähiöissä. Pitäisi siis saada hillityllä volyymillä miellyttävä särösoundi. Ketjuni on: Kitara->overdrive->vahvistin, joissa jokaisessa volyymi on säädetty niin alas kuin pystyy, jotta ääni aukeaa ja säröä vielä jotenkin saadaan peliin. Olen kaavaillut teoreettisesti niin, että jos kitaran ja overdriven väliin laittaisi MXR micro ampin ja avaisi gainin isolleen, niin ptäisi tulla aika iso signaali overdriveen, jolla voisi annostella särön sopivaksi.. mahtaisiko toimia..tai sitten overdriveen volyymia mielettömästi ja micro ampin sijoituspaikka overdriven ja vahvistimen väliin hillitsemään volyymiä..olisiko ideaa?

Olisiko keinokuorma kuitenkin se toimivin vai hoitaako micro amp homman?
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
sonata
30.05.2007 23:52:25

Kyllä mie itte lähtisin vain keinokuorma-ostoksille :) Kaikista paras vaihtoehto sinun tarpeisiin. Ja niitähän löytyy sitten monen hintaista ;)
hyvää päivää
Joees
30.05.2007 23:59:31
Tiedustelen MXR micro ampin soveltuvuutta. Itselläni on vähän sama ongelma kuin, monella muullakin putkivahvistimen omistajalla jotka asuvat/soittavat kotonaan lähiöissä. Pitäisi siis saada hillityllä volyymillä miellyttävä särösoundi. Ketjuni on: Kitara->overdrive->vahvistin, joissa jokaisessa volyymi on säädetty niin alas kuin pystyy, jotta ääni aukeaa ja säröä vielä jotenkin saadaan peliin. Olen kaavaillut teoreettisesti niin, että jos kitaran ja overdriven väliin laittaisi MXR micro ampin ja avaisi gainin isolleen, niin ptäisi tulla aika iso signaali overdriveen, jolla voisi annostella särön sopivaksi.. mahtaisiko toimia..tai sitten overdriveen volyymia mielettömästi ja micro ampin sijoituspaikka overdriven ja vahvistimen väliin hillitsemään volyymiä..olisiko ideaa?

Olisiko keinokuorma kuitenkin se toimivin vai hoitaako micro amp homman?

Ratkaisu pulmaan on ehdotettu keinokuorma. Tai Matampin Minimat vahvistin :-) Minimattia voin suositella helposti.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
hannlain
31.05.2007 10:17:59
Kuten aiemmin jo mainittiin, Micro amp ei ratkaise ongelmaasi. Jos laitat kitaran ja särön väliin, saat sillä jonnii verran lisää säröä soundiin (eri asia on sitten soundin laatu, jos buustataan säröpurkkia eikä putkietuastetta). Micro amp vain vahvistaa signaalia, joten särön ja vahvistimen välissä ollessaan sillä ei voi vähentää volumea, vaan vain lisätä.
-Hannu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)