Aihe: Sitä soundia etsimässä (hevi medll)
1 2
mungiisi
04.06.2007 22:03:47
Jooh, kamarunkkaus-topikki jälleen.

Olen nyt n. vuoden omistanut tuon ENGL Ritchie Blackmore nupikan ja kaipaan jotain muuta, hieman enemmän metalli-meininkiin menevää nuppia/räkkiä(?). Powerball on listoilla nupeista ykkösenä, Mesoihin ei ole oikein varaa.

Tuota räkkiasiaa rupesinkin miettimään, koska RB:n myymällä saisin rahaa ostaa jo hyvän putkipäätteen, Mesan 2:50 tai VHT 2/50/2. Päättäribudjetti rajautuu kuitenkin 1000 euroon.

Mitään Triaxista minulla ei kuitenkaan ole varaa ostaa etuasteeksi. Etuasteeseen varaa on varmaankin 500-600 euroa. Miten Sansamp PSA-1/1.1 toimisi putkipäätteen kanssa? Vaikka trankku se onkin, ilmeisesti hyvä kuitenkin? Nightwishin Empullahan oli männä kiertueella Mesa 2:50/2:90 ja PSA-1/1.1 setuppi. Onko jotain muita etuasteita mitä tuohon budjettiin sopisi? Mesalta mitään? ENGL e530:n on ollut jo pari kertaa, tosin vain kotikäytössä, joten sitä ei tarvitse ehdottaa, tiedän mihin se kykenee.

Ehdottakaa!
Antti1
04.06.2007 22:09:23
Rocktronin etuasteet kannattaa myös tarkistaa. ENGLiä ehdotan, e570 ei oo ihan mahdottoman hintainen. Noiden lisäksi Randall RM4 ja siihen haluamasi modulit.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
mungiisi
04.06.2007 22:13:14
Rocktronin etuasteet kannattaa myös tarkistaa. ENGLiä ehdotan, e570 ei oo ihan mahdottoman hintainen. Noiden lisäksi Randall RM4 ja siihen haluamasi modulit.

E570 näyttäisi maksavan 1500 euroa. Että se siitä.
Antti1
04.06.2007 22:14:04 (muokattu 04.06.2007 22:17:06)
E570 näyttäisi maksavan 1500 euroa. Että se siitä.

Ahaa, mä katoin tota tonnia... Osta käytettynä nyt ihmeessä näitä laitteita, kyllä niitä liikkuu. Saat paljon paremmat kamat.

EDIT 1: Mites, kelpaako nupit ominaisuuksiensa puolesta, vai vaaditko enempi jotain? Jos et, niin mä suosittelisin tuollaista valmista pakettia. Saa enemmän rahalleen vastinetta, kun ei oo sitä räkkilisää kamoissa. Myy vaikka toi ja osta Savage tai Invader tilalle.

EDIT 2: Ja täytyy vielä vähän nipottaa otsikosta suhteessa sisältöön. Jos sä oot ostamassa laitetta, jossa on THE SOUNDI, niin silloin ei katota hintaa. Ikävä totuus on se, että nyt sä oot ostamassa budjettisoundia kuitenkin vanhan tilalle. Toivottavasti se sieltä löytyy.
mungiisi
04.06.2007 22:19:59 (muokattu 04.06.2007 22:21:34)
Ahaa, mä katoin tota tonnia... Osta käytettynä nyt ihmeessä näitä laitteita, kyllä niitä liikkuu. Saat paljon paremmat kamat.

Jea, käytettynä näitä olenkin katsonut. Mesan päätteet taitaa uutena maksaa mansikoita, käytettyihin perustuikin tuo Mesan mahtuminen budjettiin.

EDIT: Mites, kelpaako nupit ominaisuuksiensa puolesta, vai vaaditko enempi jotain? Jos et, niin mä suosittelisin tuollaista valmista pakettia. Saa enemmän rahalleen vastinetta, kun ei oo sitä räkkilisää kamoissa. Myy vaikka toi ja osta Savage tai Invader tilalle.

Kelpaavat nupit ominaisuuksiensa puolesta, sen takia tuo Powerball onkin mainittuna. Savage taitaa olla RB:n tyylinen joten ei kiitos mielellään. En ole kokeillut, mutta kaverini on kokeillut RB:täni ja kertoi näin. Häneltä saisin Savagen myös hyvään hintaan, mutta täytyy käydä kokeilemassa kuitenkin ennen kuin teen päätöstä. Invaderiin ei kuitenkaan ole varaa.

Tuo räkki-ajatus heräsi vain eloon kun mietin että mitä vaihtoehtoja tässä on jos päivittäisi kamoja ja ne tuntuivat todella vähiltä. Perus ENGL-ballit ja 6505:t tulivat mieleeni + Framukset. Sansampista olen kuullut hyvää ja Mesan/VHT:n päätteet eivät kuitenkaan kalliita ole, metalliräkin varmaan aikaan saisi niillä.

EDIT 2: Ja täytyy vielä vähän nipottaa otsikosta suhteessa sisältöön. Jos sä oot ostamassa laitetta, jossa on THE SOUNDI, niin silloin ei katota hintaa. Ikävä totuus on se, että nyt sä oot ostamassa budjettisoundia kuitenkin vanhan tilalle. Toivottavasti se sieltä löytyy.

No mutta, siinähän se on kun THE SOUNDIa ei ole löytynyt. Powerball kuulostaa hyvältä, mutta entä jos löytyykin jotain joka kuulostaa hyvältä? Haluan kokeilla jotain uutta. En kauheammin edes noista kalleimmista laitteista tiedä, mitä nyt Mesan rectoa joskus kokeillut.
Antti1
04.06.2007 22:24:45
Tää kuulostaa niiiiiin tutulta tilanteelta, että mulla on vain yksi neuvo: mieti rauhassa ja todella tarkkaan. Kannattaa kuunnella kaikki näytteet kaikesta, käydä kokeilemassa kaikkea, lukea kaikki arvostelut, käydä kokeilemassa lisää ja sitten istua alas, ja jäähdytellä tilannetta.

Hommahan kuitenkin on niin, että sulla on perkeleen hyvä laite jolla sä pärjäät, eikö? Kannattaa pitäytyä siinä ihan viimeiseen asti, kunnes olet aivan varma. Monesti tossa tilanteessa käy niin, ettei sitä vanhaa kultaa parempaa oikeastaan löydykään, siihen on vain hieman kyllästynyt.
mungiisi
04.06.2007 22:27:23
Tää kuulostaa niiiiiin tutulta tilanteelta, että mulla on vain yksi neuvo: mieti rauhassa ja todella tarkkaan. Kannattaa kuunnella kaikki näytteet kaikesta, käydä kokeilemassa kaikkea, lukea kaikki arvostelut, käydä kokeilemassa lisää ja sitten istua alas, ja jäähdytellä tilannetta.

Hommahan kuitenkin on niin, että sulla on perkeleen hyvä laite jolla sä pärjäät, eikö? Kannattaa pitäytyä siinä ihan viimeiseen asti, kunnes olet aivan varma. Monesti tossa tilanteessa käy niin, ettei sitä vanhaa kultaa parempaa oikeastaan löydykään, siihen on vain hieman kyllästynyt.

Laite on hyvä, kyllä, mutta ei tyydytä soundi tarpeitani. En ole kauppaan ryntäämässäkään suoraan, vaan siksi kysynkin täällä muiden mielipidettä asiaan. Jokatapauksessa, olen miettinyt tätä asiaa jo kuukauden pari, ja nyt ajattelin katsoa että minkälaista tulosta tuottaa täällä kysyminen.

Tuollaista räkkisetuppia tuskin pääsisin vaan kokeilemaan missään. Musamaailmassa varmaan jos olisi vht:tä ja psa:ta hyllyssä?
Ze Kink
04.06.2007 22:44:11
Eikös sulla ollut Behringerin kaappi? Sanoisin, että laitahan se ihan ensimmäisenä vaihtoon, ja mieti vasta sitten.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Antti1
04.06.2007 22:47:45 (muokattu 04.06.2007 22:48:30)
Kah, kappas. Mulla oli joskus vuonna kilpi ja miekka Screamerin kaverina tuollainen. Soundi oli jotenkin vähän löysä, ponneton ja aavistuksen suriseva. Rakentelin oman häkkyrän ja soundi parani muutoin, mutta V30 oli väärä elementti Screamerille G12H:n kaveriksi.

Joku G12H/G12T75 -yhdistelmä vois olla aika bueno, tai sitten loota täyteen jotain erikoisempaa vaikka Eminenceltä.
mungiisi
04.06.2007 23:25:59
Kaappiakin mietin aluksi, mutta kokeilin tuota nuppia englin oman kaapin läpi ja se perussoundi on se sama "marsumainen". Kyse ei ole nytten siitä että soundi on tuhnumainen tai löysä alapää, vaan ihan perussoundi on jo muuta mitä haluan.
oiva tumpeloinen
04.06.2007 23:36:17
Jos ultimaagista Hewimedel-soundia hakisin, niin kyllä mä ensimmäisenä laittaisin etusen kuntoon vimosen päälle ja vasta sitten päätteen. Näin siis, jos räkkivermeistä puhutaan. Budjettina sulla oli vissiin jotain 1500-1600 euroa?

500-600 eurolla saa hyvän päätteen, kun vähän aikaa jaksaa kaivaa. Mesaltakin lähtee siihen haarukkaan sitä vanhempaa 50/50-päätettä. Tonnilla taas sitten alkaa olla jo valinnanvaraa etusista. Siihen rahaan saattaa irrota jo se Triaxiskin, riippuen ostopaikasta ja versiosta.

Tai sitten nupeista esim. Single Recto tuohon budjettiin, jos vain tuntuu hyvältä. Kyllähän tuohon rahaan alkaa saamaan jo vaikka mitä, kunhan vain vähän miettii ja etsii. Hyvän kaapin kanssa tuo budjetti tosin saattaa tehdä tiukkaa, mutta kohtuullisia kaappeja saa jo aika pienellä rahalla, joten sellaisen säätämiseen ei ehkä mene niin kauan,
DZN
05.06.2007 01:27:45
VHT:n kolmikanavainen nuppi kehille, tuolla rahalla saa jo sellaisen. Siinä on niin paljon soundia, että heikompia hirvittää.
Aka. Dino and 6077dino
bliikki
05.06.2007 09:37:53
Itse rakentelin aivan tajuttoman kovan ja edullisen setin, johon olen todella tyytyväinen. setti on lisäksi erittäin monipuolinen mutta helppokäyttöinen. Soundit lähtee bluesista rankimpaankin mättöön mutta soundi on aina selkeä.

Eli setuppi: Gibson Les Paul Standard -> Boss SD-1 uraltone-modilla -> Sansamp GT2 -> Marshall EL84 20/20 -> Framus FR212. Sitten on hajanaisia efektipalikoita välissä, mutta ne ei juuri kiinnosta.

Varsinaista etuastetta ei siis ole ollenkaan, mutta haitanneekos se ketään, kun mallintava Sansamp toimii mainiosti korvikkeena. Sansampista on haettu sellainen aika rock-soundi, joka kaulamikillä ja pikkuisen volumea pois otettaessa muuttuu lähes puhtaaks ja heleäksi blues-soundiksi. Tai sitten jos haluaa oikein raakaa mättöä, niin pistetään sd-1 päälle. Mulla on muistaakseni muuten kaikki SD-1:n nupikat nollissa, mutta vola täysillä.

Jos jollain hevimiehellä on mahdollisuus testailla vastaavan oloista settiä, niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
maggot
05.06.2007 10:24:37
Kaappiakin mietin aluksi, mutta kokeilin tuota nuppia englin oman kaapin läpi ja se perussoundi on se sama "marsumainen". Kyse ei ole nytten siitä että soundi on tuhnumainen tai löysä alapää, vaan ihan perussoundi on jo muuta mitä haluan.

Hmm, räkeistä en osaa sanoa mitään mutta jos tuossa RB:ssä on marsumainen soundi ja se ei nappaa niin testailisin noi jenkki valmistajien nupit läpi; Peavey, Mesa ja VHT nyt ainakin, kait niitä muitakin on mutta noi nyt tuli ensiksi mieleen..

Kannattaa testailla myös muiden valmistajien kaappeja, se vaikuttaa kuitenkin aina jonkun verran siihen soundiin.. = )
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
mungiisi
05.06.2007 11:18:08
Jos ultimaagista Hewimedel-soundia hakisin, niin kyllä mä ensimmäisenä laittaisin etusen kuntoon vimosen päälle ja vasta sitten päätteen. Näin siis, jos räkkivermeistä puhutaan. Budjettina sulla oli vissiin jotain 1500-1600 euroa?

500-600 eurolla saa hyvän päätteen, kun vähän aikaa jaksaa kaivaa. Mesaltakin lähtee siihen haarukkaan sitä vanhempaa 50/50-päätettä. Tonnilla taas sitten alkaa olla jo valinnanvaraa etusista. Siihen rahaan saattaa irrota jo se Triaxiskin, riippuen ostopaikasta ja versiosta.

Tai sitten nupeista esim. Single Recto tuohon budjettiin, jos vain tuntuu hyvältä. Kyllähän tuohon rahaan alkaa saamaan jo vaikka mitä, kunhan vain vähän miettii ja etsii. Hyvän kaapin kanssa tuo budjetti tosin saattaa tehdä tiukkaa, mutta kohtuullisia kaappeja saa jo aika pienellä rahalla, joten sellaisen säätämiseen ei ehkä mene niin kauan,

Tuo Triaxis kyllä himottelee todella kovasti. Vielä vähän aika sitten oli (on vieläkin? En jaksa tarkistaa) Triaxis täälläkin myynnissä tonnilla, oli tosin hieman kulahtanut.

Mitä eroja Triaxiksen versioilla on? Voiko niitä päivittää?

Single Rectoa tekisi kyllä mieli päästä kokeilemaan uudestaan nyt, vuoden takaisesta pikatestistä ei oikein jäänyt mitään mieleen.

6505 on poissa laskuista kuten sanoinkin jo aloitusviestissä. Testailin sitä eilen Tech21:n kaapin läpi ja en kyllä oikein pitänyt siitä. Muutenkin; liian yleinen nuppi. VHT:ta en ole kokeillut, päättäreistä olen vain kuullut hyvää, mutta niitäkin saa vain Helsingissä kokeiltua ilmeisesti eikä täällä Tampereella.
oiva tumpeloinen
05.06.2007 11:25:29
Tuo Triaxis kyllä himottelee todella kovasti. Vielä vähän aika sitten oli (on vieläkin? En jaksa tarkistaa) Triaxis täälläkin myynnissä tonnilla, oli tosin hieman kulahtanut.

Mitä eroja Triaxiksen versioilla on? Voiko niitä päivittää?

Ne versiot eroaa vissiinkin jotenkin piirien osalta, joten aika hankalaksi taitaa mennä päivittäminen. V2:een on ympätty se Recto-piiri. Siitäkin on sitten kaksi erilaista versiota: Phat Modilla ja ilman. Mulla on jossain kotikoneella maili tuosta Phat Modista, jos se kiinnostaa. Tuo Phat Mod on siis ympätty juuri siihen Recto-moodiin. Uusimmasta versiosta Recto on sitten käsittääkseni kadonnut ja sitä on korvattu Lone Starilla. Täysin Recton kuuloinen se 3Axiksen etunen ei kuitenkaan ole ollut koskaan.

1100 euroa taisi olla pyynti siitä torin Mesasta. hintalaatusuhde taas riippuu, mikä versio se oli. Ensimmäistä saa halvemmallakin, V2:sta eteenpäin se on jo hyvä hinta. Riippuen tietenkin, paljonko laittaa sille etupaneelille arvoa....

Single Rectoa tekisi kyllä mieli päästä kokeilemaan uudestaan nyt, vuoden takaisesta pikatestistä ei oikein jäänyt mitään mieleen.

Rectot on sitten sellaisia laitoksia, että ne herää henkiin vasta vähän kovemmalla mökällä. Eli jos kokeilu järjestyy, niin toivottavasti löytyy myös paikka, missä luukuttaa sitä. Näin siis omasta mielestäni....
Werihukka
05.06.2007 15:51:26

Rectot on sitten sellaisia laitoksia, että ne herää henkiin vasta vähän kovemmalla mökällä. Eli jos kokeilu järjestyy, niin toivottavasti löytyy myös paikka, missä luukuttaa sitä. Näin siis omasta mielestäni....

Varmasti herää henkiin, mutta toimii myös pienillä volumeilla hevi medll musiikkia soitellessa aikas hyvin. Minun mielestäni.

Ehdottomasti kannattaa testata.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Tomi_R
05.06.2007 19:51:50

Itse olen harkinnut oman Single Rectoni myymistä, joten jos joskus tulee asiaa Rauman suunnalle, niin täällä pääsisit ainakin koeajolle.
p_ofony
06.06.2007 09:22:35

Kyllä mä sanoisin että Powerball on aika ultimaattinen The Metal-nuppi. Aikaisemmin en siitä ole pitänyt, mutta kerran päätin että menen sitä kunnolla säätämään/testaaman, ja sainkin ulos semmoset soundit että VHT:n Pittbull lähti myyntiin ja Powerball tuli tilalle. Hetkeäkään en ole katunut. Ja muuten, mihinkään testaamaani nuppiin ei ole vaikuttanut etusputkien vaihto niin paljon kuin powerballiin, niillä saa rajoitettua hieman tuota petoa, koska tehdasputkilla soundi on aikas helvetin säröinen ja hieman liian terävä. Tuo on halpa keino kikkailla ja hakea soundia, Powerballiin riittää ihan tuo ykköspaikan etusputken vaihto, koska se on se joka sen soundin siinä vermeessä suurimmaksi osaksi muodostaa.
ENGL = übersound
McNulty
06.06.2007 09:52:07
Minä suosittelen kylmän viileästi Randallin isompaa RG-sarjasta (RH300) tai XL-sarjan V2, jos tarkoitus on vain veivata gain-osastolla. Ei ne putket ole aina autuaaksi tekeviä... välillä voivat olla jopa enemmän riesana kuin hyötynä. Samaan syssyyn kannattaa katsastaa Fender MH-500 Metalhead ja Peavey XXL-nuppi. Testaaminenhan ei satuta ketään... paitsi ehkä tuon 500W Fenkun ja 300W Randallin yhteydessä soittajan ja ympärillä olijoiden kuuloa. Itse diggailin todella suuresti tuosta Randall V2 nupista. Jessus se oli kova koje, vaikka olikin transseksuaali. On-board EQ etupaneelissa = luksusta!

http://www.fender.com/products/search.php?partno=2282000000
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/g2/g3heads.asp
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/xl/v2.asp
http://www.peavey.com/products/brow … 9810/cat/66/begin/1/XXL%3F+Head.cfm

Toki jos putkiosastoa kaipaa niin Diezel VH4, Peavey 6505+, Mesa Dual Recto, VHT Pittbull, Krank Krankenstein jne.

Have fun hunting!
clenching the fists of dissent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)