Tanu 04.06.2007 18:59:53 | |
---|
Terve, parin vuoden tauon jälkeen voi taas tännekin kirjoitella. Eli tarkoitus olisi hankkia kesän mittaan jokin multiefekti treeni- ja nauhoituskäyttöön. Tonelab vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, koska vahvistinmallinnuksen ansiosta ei sitten tarvitsisi lähteä Marsuani uusimaan. Pedaali tulisi kuitenkin ensisijaisesti efektikäyttöön. Vaan kumpi lie parempi, LE vai SE? Mielipiteitä, faktaa? Efekteistä minua kiinnostavat eniten wah, särö ja kompressori. Ja muitakin valmistajia saa suositella, jos haluaa. Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa. |
HeavyMachinery 04.06.2007 19:27:29 | |
---|
Terve, parin vuoden tauon jälkeen voi taas tännekin kirjoitella. Eli tarkoitus olisi hankkia kesän mittaan jokin multiefekti treeni- ja nauhoituskäyttöön. Tonelab vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, koska vahvistinmallinnuksen ansiosta ei sitten tarvitsisi lähteä Marsuani uusimaan. Pedaali tulisi kuitenkin ensisijaisesti efektikäyttöön. Vaan kumpi lie parempi, LE vai SE? Mielipiteitä, faktaa? Efekteistä minua kiinnostavat eniten wah, särö ja kompressori. Ja muitakin valmistajia saa suositella, jos haluaa. Käytännössä samat soundit eri ominaisuuksilla.... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
käsi 04.06.2007 20:57:07 | |
---|
bossin gt-8 vaikuttuu aika pirun hyvältä. Bändimme lead kitaristi käyttää sitä ja soundit on hyvä kuuloiset ja siitä saa todella monipuolisesti soundeja ulos. kannattanee tsekata myös se. Eikös noissa tonelabeissä ollut putki sisällä? vaipi sen ansiosta olla hieman lämpimempi soundi, mutta en tideä sen tarkemmin kun en ole testannut. Monia noita multiefekti härveleitä mun mielestä on vaivannut soundin "kuivuus" eli jotenkin keinotekoisen oloinen. Tuon bossin gt-8:n soundeihin olen ollut todella yllättynyt. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Tanu 04.06.2007 20:58:07 | |
---|
Entä onko mahdollista kytkeä kompura ja wahi yhtä aikaa päälle? Ne näyttäisivät ainakin olevan samassa pedal-potikassa tuossa.. Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa. |
käsi 04.06.2007 22:23:43 | |
---|
Entä onko mahdollista kytkeä kompura ja wahi yhtä aikaa päälle? Ne näyttäisivät ainakin olevan samassa pedal-potikassa tuossa.. En ole tosta gt-8:sta varma, mutta luulisin, siinä on aika hyvät mahdollisuudet ohjelmoida, ei ainakaan liidikitaristi ole mitään valittanut Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
KickBoX 04.06.2007 22:27:22 | |
---|
En ole tosta gt-8:sta varma, mutta luulisin, siinä on aika hyvät mahdollisuudet ohjelmoida, ei ainakaan liidikitaristi ole mitään valittanut No sillä voi periaatteessa tehdä mitä vaan. Kyllä onnistuu kepeästi tuollainen comp-wah yhdistelmä. |
WeetM 04.06.2007 22:49:18 | |
---|
Entä onko mahdollista kytkeä kompura ja wahi yhtä aikaa päälle? Ne näyttäisivät ainakin olevan samassa pedal-potikassa tuossa.. Halutessasi saat vaikka kaksi kompuraa ja wahin päälle jos siltä tuntuu :) |
McNulty 04.06.2007 23:15:26 | |
---|
Itselläni on myös GT-8. Se mitä sillä ei onnistu tekemään, ei onnistu sitten millään muullakaan :) Se on yksinkertaisesti jo liiankin monipuolinen värkki. Kestää aikansa ennenkö sitä oppii käyttämään ja ennenkö ihan oikeasti tietää mitä tapahtuu mistäkin napista ja mitäkin parametria säätämällä. Monipuolinen värkki ja mielestäni hinnaltaan fiksumpi kuin VOXin lankut. Efektiosasto mielestäni myös parempi, etuastemallinnuksien ja kaappimallinnuksien kanssa vähän siinä ja tässä. VOX aavistuksen ehkä parempi soundeiltaan, mutta Bossin kanssa saat vaikka kaksi etuastetta yhtäaikaa päälle... tai reagoimaan soittodynamiikkaan (kun soitat hiljaa = clean amp vs. kun soitat kovaa = jcm800 boostattuna tms.) Jos siis kaipaat etuastemallinnuksia niin hanki VOX tai Line6 PODxt / xt Pro / xt Live. Jos taasen hyvää efektivatkainta lautamallisena, niin GT-8. clenching the fists of dissent |
duc 04.06.2007 23:19:09 | |
---|
|
käsi 04.06.2007 23:20:45 | |
---|
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
McNulty 04.06.2007 23:50:22 | |
---|
Itse maksoin 330€ GT-8:sta uutena... ja siitä on jo aikaa jokunen kuukausi. Varmaankin ensi syssynä tulee vuosi täyteen tms. Ihan kotimaasta ostin. Sain hyvän hinnan kun vain jaksoin tingata ja kysyin mikä on ihan ultimaalinen "netonnetonnetto" millä laitteen saa kantaa himaan. Tyytyväinen olen ollut... clenching the fists of dissent |
Tanu 05.06.2007 06:11:53 | |
---|
Entä onko mahdollista kytkeä kompura ja wahi yhtä aikaa päälle? Ne näyttäisivät ainakin olevan samassa pedal-potikassa tuossa.. Eli tämä kommentti koski Tonelab SE:tä. Täytynee nyt vielä käydä testaamassa tuo GT-8 ennen kuin tekee mitään päätöksiä. Hinta ei ainakaan missään nimessä vaikuta pahalta. Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa. |
Hössö 05.06.2007 10:24:31 | |
---|
Hinta ei ainakaan missään nimessä vaikuta pahalta. No sepä se! Meinasin halvaantua kun näin tuon hinnan, eikä mitään lähetyskuluja. Tilasin heti, sen verran hyväsaundinen loota se on, mitä olen sitä itse kokeillut. Tilinsiirtomenetelmä ei ollut paras mahdollinen, hirveätä kikkailua, mutta saa tuohon hintaan ollakin:) Rohkeasti vain tilaamaan! |