Aihe: G-Major, FCB1010 ja Engl Screamer
1
drlecter
26.05.2007 19:02:26

Harmittavan kuuloinen pätkäys tulee ääneen, kun vaihtaa vahvistimen kanavaa em. laitteistolla. Elikkäs FCB1010 ohjaa G-Majoria, joka puolestaa lähettää Screamerille käskyn vaihtaa kanavaa.

Pätkäystä ei tule kun vaihtaa G-Majorista pelkästään presettiä.

Onko nyt käynyt niin, että mulla on mahdollisesti jokin vipstaaki väärässä asennossa, vai pitääkö asian kanssa vain oppia elämään?
tommijk
26.05.2007 23:10:43
Onko sulla siis g-majorin releet käytössä kanavan vaihdossa? Koita kanavanvaihtoa fcb:n releillä jos auttaisi.
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
Hammer Of The Gods
27.05.2007 02:54:25 (muokattu 27.05.2007 02:55:24)
Mun Engli (Powerball) harrastaa samanlaista, vaikka mulla on käytössä Englin oma midi-switcheri Z-11. Tosi ärsyttävä "ominaisuushan" tuo on, varsinkin tuon hintaluokan laitteessa. Luultavasti siis puhutaan samasta "pätkimisestä", ainakin olin heti ymmärtävinäni mitä tarkoitat. Mutta itse en ainakaan ole keksinyt kuinka tuosta päästä eroon, valaiskaa jos multa on jäänyt jotain huomaamatta.

Mutta kyllä sen kanssa oppii elämään. Pakko. :)
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
drlecter
27.05.2007 12:21:18 (muokattu 27.05.2007 12:40:19)

Onko sulla siis g-majorin releet käytössä kanavan vaihdossa? Koita kanavanvaihtoa fcb:n releillä jos auttaisi.

Juurikin näin.
Pitääpä koittaa tolla fcb:n laudalla.

Edit: Testasin FCB1010:n relehässäkällä mutta sama efekti. Eli vaihtamisen välillä on pieni viive äänessä.
Hammer Of The Gods
27.05.2007 18:51:17
Juurikin näin.
Pitääpä koittaa tolla fcb:n laudalla.

Edit: Testasin FCB1010:n relehässäkällä mutta sama efekti. Eli vaihtamisen välillä on pieni viive äänessä.

Onkohan joku keksinyt keinon modata Engliä silleen että pääsis tuosta viiveestä eroon? Jos tuo sama ongelma vaivaa useampaakin vahvistinmallia (niinkuin asian laita nyt ilmeisesti on), luulisi että joku on jo tehnyt asialle jotakin?
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
drlecter
27.05.2007 18:54:15

http://www.musikantti.fi/vahvistin/kuvat/z5_enc.jpg
tolla englin omalla sarjaporttiin liitettävällä pedaalilla ei moista viivettä ollut.
Antti1
27.05.2007 20:25:20
http://www.musikantti.fi/vahvistin/kuvat/z5_enc.jpg
tolla englin omalla sarjaporttiin liitettävällä pedaalilla ei moista viivettä ollut.

Mä en tiedä kuinka suuresta viiveestä on nyt kyse, mutta kun mulla vielä oli Screamer, niin se esiintyi tuollakin. Viive tuli jopa kun painoi niitä nappeja etulevystä ja kaksinappisella kanavanvaihtajallakin. Se ei siis ollu mikään puolen sekunnin tauko, mutta sellainen selvä nykäys kuului jos soitti samaan aikaan.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
JuSu
28.05.2007 06:10:45
Mä en tiedä kuinka suuresta viiveestä on nyt kyse, mutta kun mulla vielä oli Screamer, niin se esiintyi tuollakin. Viive tuli jopa kun painoi niitä nappeja etulevystä ja kaksinappisella kanavanvaihtajallakin. Se ei siis ollu mikään puolen sekunnin tauko, mutta sellainen selvä nykäys kuului jos soitti samaan aikaan.

Jep. Screamerin kanavanvaihdossa on pienen pieni viive käytetystä laitteesta huolimatta. Moni ei tuohon kiinnitä edes huomiota, mutta kun oikein tarkasti kuuntelee, niin siellä se on. Jos polkaisee puhtaalta rosolle ykkösellä, niin se ensimäinen 'thump' jää sieltä pois.

Ikävää oli se.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
drlecter
06.06.2007 16:13:54

JuSu
06.06.2007 16:21:39
http://koti.mbnet.fi/nomeband/test/naps.mp3
tälläinen viive.

Jep. Toi on ehkä hippasen selkeämpi kuin mitä mulla oli (Screamer, G-Major, Roland FC-200). Mutta toi taitaa kyllä olla Screamerin ominaisuus, ei vika.

Koita vielä ihan tavallisella jalkakytkimellä. Onko eroa?

JuSu
Myytävänä Peavey Classic 50/50 -putkipääte sekä Marshall JCM-800 4210 -combo.
Zelli
06.06.2007 22:49:26

jaahas... lisäänkin tänne.

kuullostaa hiukan tutulta, mutta omat säädöt ovat vielä perseellään... siis kunnolla.

kamat: g-major , FCB 1010 ja Peavey 6505

jonkinlainen pätkäsy tulee mullakin, mutta jahka saan laitettua kuntoon kamojani, niin ilmoitan loppuuko se mulla kokonaan. ei hyvä homma kumminkaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)