Aihe: Peavey Envoy 110
1 2
Ibanez_90
19.05.2007 09:38:34 (muokattu 19.05.2007 09:39:29)
Onko hyvä vahvistin sellaiseen melodiseen metalliin? Eli siis olisi hyvä olla kunnon EQ:n säätö eikä mitään Micro Cuben säälittäviä Tone nappuloita =)

Marshallin Valvestatea olen nyt pari kuukautta yrittänyt käytettynä etsiä (80xx -sarjaa) mutta ei löydy, tai jos löytyy niin hintaakin on tähän mennessä löytynyt liikaa. Yli 300e

Äärimmäinen maksimi lienee tällä haavaa 250e, tai jos olisin kärsivällinen niin heinäkuussa jotain 320e, mutta mä olen odottanut tätäkin jo tarpeeksi..

Eli heittäkääs vinkkejä. Ei Rolandeja. En pidä niistä.
Olen Stratocaster_90
Billsner
19.05.2007 12:42:34
Onko hyvä vahvistin sellaiseen melodiseen metalliin? Eli siis olisi hyvä olla kunnon EQ:n säätö eikä mitään Micro Cuben säälittäviä Tone nappuloita =)

On hyvä.

Itse suosittelisin säästämään satasen lisää ja ostamaan Peaveyn Banditin. Lähes sama vehje, mutta enemmän tehoja ja isompi elementti. Lisäksi löytyy lisäkaappiliitäntä ja pari muuta juttua mitä Envoyssä ei ole. Oispahan vahvari valmiina jos bändihommmia sattuu tulemaan tulevaisuudessa. Ainoa huono puoli tuossa on että ei ole korvakuulokkeille liitäntää. Noita liikkuu aikapaljon m.net:in torilla.
Wrapped in plastic
Ibanez_90
19.05.2007 13:36:07 (muokattu 19.05.2007 13:44:54)
Niin, mutta kun rahaa tulee (joskus) enemmän niin on jo tiedossa ne ihanne soundin kamat, joten tämän vahvarin nyt ei ole tarkoituskaan olla se "lopullinen."

Ja yli 40W:ttia olisi jo liioittelua, kun tähän asti ollaan menty 2W:lla :D

Tarkoitan vain että en halua maksaa 100e ylimääräistä vain lisätehoista ja suht merkittömättömistä ominaisuuksista.

Pysyykö tollasella 40W soittamaan myös sitten hiljaa? Entä 80W?

Palvey Bandit 112 lähtisi moneenkin otteeseen Torilta 200e! Onko siis parempi?
Olen Stratocaster_90
Muuki
19.05.2007 13:39:08
320e vois käytettynä taipua Peavey Valvekingiin. Ilmeisesti tutustumisen arvoinen laitos.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
käsi
19.05.2007 14:00:52

Niin, mutta kun rahaa tulee (joskus) enemmän niin on jo tiedossa ne ihanne soundin kamat, joten tämän vahvarin nyt ei ole tarkoituskaan olla se "lopullinen."

Ja yli 40W:ttia olisi jo liioittelua, kun tähän asti ollaan menty 2W:lla :D

Tarkoitan vain että en halua maksaa 100e ylimääräistä vain lisätehoista ja suht merkittömättömistä ominaisuuksista.

Pysyykö tollasella 40W soittamaan myös sitten hiljaa? Entä 80W?

Palvey Bandit 112 lähtisi moneenkin otteeseen Torilta 200e! Onko siis parempi?

jos tarvit bändikämpälle vahvistinta tuo envoy ei oikein toimi. Banditin tehot taas riittää helpommin. JA on mun mielestä parempi soundinen kuin useimmat sitäpienemmät peaveyn vahvistimet (trankut siis).

JA tosiaan voi soittaa hiljaakin. Itselläni oli aikoinaan bandit jonkin aikaa ja kotisoittelussa aika paljon käytin. en tiedä mutta uskoisin että banditissa on isompi elementti kuin envoyssa joten saat muhkeamman soundin poienilläkin volumeilla.
kannattaa miettiä. Käytettynä bandittia menee usein tosi hyvään hintaan.

Tai sitten osta joku noista halvoista 5w putkivahvareista joita on nmyt markkinoilla.
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla.
Ibanez_90
19.05.2007 15:06:02
Tai sitten osta joku noista halvoista 5w putkivahvareista joita on nmyt markkinoilla.

Kuten?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Olen Stratocaster_90
käsi
19.05.2007 15:14:17

Kuten?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Epiphone valve junior. Tais parin huntin kieppeillä olla.

Harley benton ga-5 99 euroa plus postikulut thomannilta.

Noi ovat vaan yhden tempun vahvistimia. Bentonissa on jopa tone säädinkin. Muutamalla pedaalilla noista saa irti soundeja aika laajaan skaalaan mutta yksistään ovat mitä ovat.

Myös kotisoittelussa ovattens liian tehokkaita, mutta omalla valve junnullani olen sillloin tällöin treenikämpällä vetänyt reenit. JOs rumpali osaa hommansa eikä hakkaa kannuja kuin vierasta emakkoa niin kuuluu yli hienosti.
Ibanez_90
19.05.2007 15:30:27
Eiköhän se käytetty Bandit ole ykkösvaihtoehto.
Olen Stratocaster_90
Räbbänä
19.05.2007 15:31:55
Epiphone valve junior. Tais parin huntin kieppeillä olla.

Harley benton ga-5 99 euroa plus postikulut thomannilta.

Noi ovat vaan yhden tempun vahvistimia. Bentonissa on jopa tone säädinkin. Muutamalla pedaalilla noista saa irti soundeja aika laajaan skaalaan mutta yksistään ovat mitä ovat.

Tai sitten Valve King Royal joka on 5w putkipeli. Vaikkei siinäkään nuita säätöjä aivan kauhiasti ole.

http://www.thomann.de/fi/peavey_royal_8_valve_king.htm
"Jännä...."
Muuki
19.05.2007 16:44:24
Tai sitten Valve King Royal joka on 5w putkipeli. Vaikkei siinäkään nuita säätöjä aivan kauhiasti ole.

http://www.thomann.de/fi/peavey_royal_8_valve_king.htm

Ohoh, kappas. Mielenkiintonen peli. Ei voi olla huono ;)
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Ibanez_90
19.05.2007 17:41:25 (muokattu 19.05.2007 21:13:37)
Oikeastaan olisi juuri tärkeää että säätöä on. Varsinkin EQ:n.
Olen Stratocaster_90
käsi
19.05.2007 18:06:05

Oikeastaan olisi juuri tärkeeää että säätöä on. Varsinkin EQ:n.

No kannattaa harkita tarkkaan. MUtta esim jos hommaat tuon peaveyn pienin putkipelin, saat sen varmasti josku smyytyä eteenpäin. TRankkujen hinta kun putoaa kuin lehmän häntä ajan myötä.

Ja tuossa peaveyssa on jopa muutama säätönappikin. Mieti tarkasti. bandit on hyvä, mutta jää sulla käteen jossain vaiheessa tai myyt ihan pirun halvalla. Ikä kun ei tee hyvää noille trankuiolle, ainakaan ostajien mielestä.

JA mihin sä niin paljon noita säätöjä tarvit? myös pedaaleilla saa aika paljon muutoksia aikaiseksi. Ja se on varmaa että ajan kanssa hommaat niitä paljon
Ibanez_90
19.05.2007 20:40:25 (muokattu 19.05.2007 20:42:26)
Siis tiedän millaista soundia olen hakemassa, niin sen takia säätöä tarvitaan. Mutta kun yli 400 euron Banditin (ja viellä hienoin sellaisen) saa käytettynä esim. 250 eurolla, niin lienee kelpo ostos.

Mutta mitä eroa on transistori ja tuollasella putki vahvistimella? Onko ne niin huonoja, vain niin hyviä että niitä ei haluta myyydä, kun en ole moisiin törmännyt torilla :) Tai yleensä kuullut edes puhuttavan.

Ja mitä se se putki systeemi teoriassa edes tarkoittaa?

Ja putken 5W meinaa siis trankun 40W, vai? Sen käsityksen tästä saa.

Hintakin on tuolla pelottavan pieni, heh, kerrankin niin päin:)

Ja Muukin Ohoh, kappas. Mielenkiintonen peli. Ei voi olla huono ;) sai mut ajattelemaan että se ON huono... Käsitinkö siis väärin?
Olen Stratocaster_90
Muuki
19.05.2007 21:01:37
Käsitinkö siis väärin?

Käsitit. Mun mielestä tuo vois olla aika positiivinen peli. Pikkutrankut kun tahtoo olla aina vähän heikkoja.
Ibanez_90
19.05.2007 21:10:32 (muokattu 20.05.2007 10:49:59)
Sopisi mulle loistavasti kun olisi niin halpa... Rupesi kiinnostamaan kyllä.

Mutta käytän Danelectronin Metal säröpedaalia tulevan vahvistimen kasnsa, koska se antaa minun makuuni oikean tyyppisen särön, mutta siitäkin puuttuu kyllä EQ:n säätö.

Mutta milläs pedaalilla sitten säädetään EQ ja kaiku? Zoom505 oli joskus täyttä sontaa, ei mitään järkeä kun ei voinu pistää sitä vaikuttamaan vain johonkin tiettyyn alueeseen, vaan se pilasi koko soundin.

Eli kertokaas hyviä kokemuksia vermeistä, jotka saavat kaikua singnaaliin ilman että lisää siihen mitään muuta pask** ja sisältää hyvän EQ:n säädön.

On toi Valve King Royal 8 muuten saanu tosi hyvää palutetta, ja tainnu tulla Thomannillekkin vasta tässä kuussa myyntiin. Se voisi selittää, miksi tätä ei ole aikaisemmin suositelut aiheissa "kertokaapa joku halpa vahvistin metalliin"-aiheissa :D
Olen Stratocaster_90
Räbbänä
19.05.2007 21:58:13 (muokattu 19.05.2007 21:58:35)
Mutta milläs pedaalilla sitten säädetään EQ ja kaiku? Zoom505 oli joskus täyttä sontaa, ei mitään järkeä kun ei voinu pistää sitä vaikuttamaan vain johonkin tiettyyn alueeseen, vaan se pilasi koko soundin.

Eli kertokaas hyviä kokemuksia vermeistä, jotka saavat kaikua singnaaliin ilman että lisää siihen mitään muuta pask** ja sisältää hyvän EQ:n säädön.

No voihan sitä hommata vaikka Behringerin EQ:n vahvarin kaveriksi, hintaa ei ole kuin n.20€ ja kaiketi hyvin toiminut niillä käyttäjillä joilla kyseinen laite käytössä.
"Jännä...."
Billsner
19.05.2007 22:45:50
Mutta mitä eroa on transistori ja tuollasella putki vahvistimella? Onko ne niin huonoja, vain niin hyviä että niitä ei haluta myyydä, kun en ole moisiin törmännyt torilla :) Tai yleensä kuullut edes puhuttavan.

Ja mitä se se putki systeemi teoriassa edes tarkoittaa?

Kannattaa kokeilla hakua kitara- ja aloittelijat palstoilla.

Makuasioita loppupeleissä kumpi on parempi putki- vai transistorivahvistin. Itse pidän putkivahvististimissa sen tarkasta reagoinnista soittamiseen kun taas transistorivahvareissa parempaa on se helppous (ei tarvitse vaihdella putkia eikä tarvitse juuri huoltaa).

Ja putken 5W meinaa siis trankun 40W, vai? Sen käsityksen tästä saa.

Ei se ihan noin mene. Joku viisaampi voisi selittää.
Wrapped in plastic
Ibanez_90
20.05.2007 10:26:41
No voihan sitä hommata vaikka Behringerin EQ:n vahvarin kaveriksi, hintaa ei ole kuin n.20€ ja kaiketi hyvin toiminut niillä käyttäjillä joilla kyseinen laite käytössä.

Ja sen jälkeen tarvitsee viellä kolmannen pedaalin kaikuun.
Olen Stratocaster_90
esprit de corps
20.05.2007 10:39:35
Ja sen jälkeen tarvitsee viellä kolmannen pedaalin kaikuun.

Jos nuo Behringerin muovilaatikot lämmittää, niin tässä halpa reverb

http://www.thomann.de/fi/behringer_dr_100.htm
Vähän niinku muumi.
Ibanez_90
20.05.2007 10:48:32 (muokattu 20.05.2007 10:49:36)
Jos nuo Behringerin muovilaatikot lämmittää, niin tässä halpa reverb

http://www.thomann.de/fi/behringer_dr_100.htm

Hinta olisi jo noiden pedaalien jälken suurempi kuin että ostaisin Banditin joka sisältää kaiken valmiina... Ja sitä paitsi jokaiseen ei olisi muuntajaa, ja ne tuhlaisi pattereita kymppitonnilla vuodessa.

Jos tiedätte jonkun pedaalin joka sisältää EQ:n JA reverbin niin kertokaa
Olen Stratocaster_90
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)