JuSu 09.02.2006 12:05:47 | |
---|
Moe! Tuollaisesta on kauppa rahtia vaille sovittu. Tarkka mallimerkintä ei kuitenkaan ole tiedossa, löytyisiköhän täältä infoa? Kuva löytyy omakuvasta. Vuosimalli lienee -87. Speksejä: H-S-S, rear routed floikka (lienee Edge) pulttikaula terävä Ibanez -lapa 22 nauhaa Anyone? JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Kimmo72 09.02.2006 12:29:55 (muokattu 09.02.2006 12:31:40) | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Aki 09.02.2006 14:12:32 (muokattu 09.02.2006 14:13:30) | |
---|
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Kimmo72 09.02.2006 14:21:08 | |
---|
Edit: Näemmä toi RG240 täsmäisi. Ei taida ihan täsmätä. Jos vertaa vaikka mikkikytkimen ja vola/tone potikoitten paikkaa. Lisäksi tuo RG240 näyttää hieman kulmikkaammalta kuin tuo Jusun. Tallakin on erilainen, tosin ainahan niitä voi vaihtaa :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Aki 09.02.2006 14:24:54 | |
---|
Ei taida ihan täsmätä. Jos vertaa vaikka mikkikytkimen ja vola/tone potikoitten paikkaa. Lisäksi tuo RG240 näyttää hieman kulmikkaammalta kuin tuo Jusun. Tallakin on erilainen, tosin ainahan niitä voi vaihtaa :) Noiden kuvien perusteella ei munsta voi tallan erilaisuudesta sanoa mitään. Ja muoto on sama, vaikka siinä eri piirteet eri kuvissa korostuukin eritavoin. Potikoiden paikat vois olla ihan tyypillinen Euroopan- ja Ameriikanmarkkinoiden alue-ero. Kehveli kun ei sitä '87 kataloogia ole, pääsis varmistamaan. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
JuSu 09.02.2006 14:36:50 | |
---|
Noiden kuvien perusteella ei munsta voi tallan erilaisuudesta sanoa mitään. Ja muoto on sama, vaikka siinä eri piirteet eri kuvissa korostuukin eritavoin. Potikoiden paikat vois olla ihan tyypillinen Euroopan- ja Ameriikanmarkkinoiden alue-ero. Kehveli kun ei sitä '87 kataloogia ole, pääsis varmistamaan. Eipä taida täsmätä, löysin itsekin tuon RG240:n, kun Ibanezregisteriä selasin. Ihan varmaa nimittäin on, että tässä kyseessä olevassa kitarassa ei ole Powerocker -tallaa. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Aki 09.02.2006 14:46:47 | |
---|
Eipä taida täsmätä, löysin itsekin tuon RG240:n, kun Ibanezregisteriä selasin. Ihan varmaa nimittäin on, että tässä kyseessä olevassa kitarassa ei ole Powerocker -tallaa. Äh, mä sähläsin. Ei tietenkään ole RG240. Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!! |
Jäärä 09.02.2006 16:17:58 | |
---|
Bodyn muoto viittaisi näihin "power"-malleihin, mitä mullakin on yksi kpl. http://www.geocities.com/xcvxcv65/ibanez/ibanez-540p.htm Niitä näkyy olevan erillaisilla mikkiswitcheillä, mulla on kolmella katkaisijalla, erillaisilla otelautamerkeillä ja erikoismaalauksella. Vakiona tossa oli se back stop, joka on mun mielestä parempi värkki kuin trem-setter. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
Johann Onn 09.02.2006 16:25:25 | |
---|
Valmistettu siis 1987, paikkana Fugijen, Japani. (Näin sen huutonetissä ja sarjanumeron alku oli kai F710... tai jotain sinnepäin.) Mikeistä ainakin puuttuu IBZ/USA ja plugin paikasta (ei "kannessa") voi päätellä jotain. Eli Saber se ei oo, väri täsmää, muuten ei. Vertasin omaani. Radius olis lähellä, mutt niissä ei ollu (kataloogin mukaan) mustan värisiä. Ja siinä oli kaikki metalliosat mustia, eikä "kromattuja". Ainoo mikä oikeastaan täsmää, on RG340, paitsi sen "floikan osalta". Ehkä toi on niitä siirtymävaiheen kitaroita, johon lykättiin edge, mutt sitt huomattiin, ett se oli liian kallis siihen ? Ainakin osa 1987 vuoden alkupään kitaroista, näyttää olevan tulevien mallien ja edellisen vuoden mallien ristisiitoksia. Eli ne RG 404:set, 410, jne. Vähän hankala sanoa. RG jotain jotain jotain, isompi kuin 2xx, pienempi kuin 5xx. Ehkä. |
JuSu 10.02.2006 08:35:56 | |
---|
RG jotain jotain jotain, isompi kuin 2xx, pienempi kuin 5xx. Ehkä. Joopa joo, jotain tuollaista tai sitten ei mitään sinne päinkään... =) Azia selvinnee, kun saan kitaran käpäliini, käsittääkseni noihin on usein kaulaan liitoskohtaan merkitty mallinumero. Kieliä vaihtaessa täytynee kurkata tuonne... Kiitos arvanneille! JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Jäärä 10.02.2006 08:41:17 | |
---|
Mä edelleen veikkaan sitä roadstar prota, mikä tossa edellisessä linkissä oli. Toi bodyn muoto on aika selkeä, se kitaran kannen etupuoli on kapeampi kuin takapuoli, joten body on laidoiltaan viistossa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
JuSu 14.02.2006 10:31:31 | |
---|
Mä edelleen veikkaan sitä roadstar prota, mikä tossa edellisessä linkissä oli. Toi bodyn muoto on aika selkeä, se kitaran kannen etupuoli on kapeampi kuin takapuoli, joten body on laidoiltaan viistossa. Sain kitaran eilen hyppysiini. Jäärä on oikeassa tuon bodyn muodon kanssa, se poikkeaa 'normi'-Roadstarista noitten reunojen viisteiden osalta. Floikkaa ei kuitenkaan ole upotettu kanteen, kuten tuossa linkissä olleessa RS Pro 540P:ssä. Tallan tyyppikin on varmistunut (Edge). Kitara on siistissä, muttei virheettömässä kunnossa. Tone-potikka (push-push tallahumpparin puolitukseen) tuntuu huteralta. Talla ja kielilukot ovat hyvässä kunnossa, tuli jopa mieleen, että olisiko nuo vaihdettu jossain vaiheessa? Tuntuma lupaa hyvää, säädön ja puhdistuksen myötä uskon tästä kehkytyvän oivan soittimen, varsinkin hintaansa nähden. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
JuSu 14.02.2006 21:28:34 | |
---|
Jäärä on oikeassa tuon bodyn muodon kanssa, se poikkeaa 'normi'-Roadstarista noitten reunojen viisteiden osalta. Irroitin illalla kaulan, ja sieltähän se mallimerkintä löytyi. Jäärä oli jäljillä, leima sanoi 440P, eli tarkka malli lienee melko varmasti Roadstar Pro 440 Power. Lienee vähän harvinaisempaa mallia? Muutenkin puunailin vehjettä, esim. Edge-talla on todellakin erinomaisessa kunnossa, epäilen vahvasti että se on vaihdettu jossain vaiheessa. Hyvältä näyttää... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Jäärä 15.02.2006 09:26:59 | |
---|
Sut tuntien luulen, että ostit suht edullisesti? Varmaan sait oivan kitaran siitä. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
JuSu 15.02.2006 09:33:05 | |
---|
Sut tuntien luulen, että ostit suht edullisesti? Varmaan sait oivan kitaran siitä. ...kaksisataaneljäkymppiä... =) Sanotaanko, että ei kauheasti kaduta. Mitäs se Edge -talla maksaa varaosana? JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Johann Onn 15.02.2006 12:09:41 (muokattu 15.02.2006 12:13:03) | |
---|
440P, lienee vähän harvinaisempaa mallia? - Ilmeisesti. ...eli tarkka malli lienee melko varmasti Roadstar Pro 440 Power. Pro ? 540P:n irrotetussa kaulassa lukee "Pro-540P", ei pelkkä 540P. 'The Ibanez Register' paikasta löysin siitä kuvan. Mun arvio: Vaikka kaulassa lukee "Roadstar series" (= standard ?), se on ehkä enemmin kallellaan "Roadstar Deluxe" mallistoon päin, koska siinä on Edge ja ne kielilukot. Muttei siis kuitenkaan ihan niitä ominaisuuksia, jotka on siinä "virallisessa" (Pro) 540P:ssä. Ja ne nimettömät mikit, jotka saattaa olla mitkä tahansa. Ja Prossa lukis kai pelkkä "Ibanez" eikä mitään "sitä ja sitä" sarjaa, Ibanezimaisen epäloogisesti, mutta kuitenkin. Mun samana vuonna tehdyssä 540S:ssä, lukee ainakin pelkkä Ibanez. No, kun "Ibanez" "440P" laittaa googleen, löytyy esimerkiks tämmönen: http://mywebpages.comcast.net/ibanez.otaku/cool_ibanez/sold_440P.html Samanlainen luultavammin, tallamikki on vaan vaihdettu. Eli jonkinnäköisestä prototyypistä ja sitten tietyille markkinoille lykätystä mallista, on ehkä kyse. Australiasta päin, näyttää ainakin muutama alunperin löytyneen. Hukkasin vaan sen sivun, jossa se tieto oli johonkin. |
JuSu 15.02.2006 12:45:08 (muokattu 15.02.2006 12:54:51) | |
---|
No, kun "Ibanez" "440P" laittaa googleen, löytyy esimerkiks tämmönen: http://mywebpages.comcast.net/ibanez.otaku/cool_ibanez/sold_440P.html Samanlainen luultavammin, tallamikki on vaan vaihdettu. Eli jonkinnäköisestä prototyypistä ja sitten tietyille markkinoille lykätystä mallista, on ehkä kyse. Jeps. Juuri tuollainen se on. Kiitoksia infosta! JuSu EDIT: Mistäs muuten voi johtua, että samoilla hakusanoilla mä en Googlella tuota sivustoa löytänyt? EDIT 2: Aha, hakusanat pitikin olla "ibanez", "440" ja "power". Jo löytyi. I'm afraid of the candle but live for the flame. |
NYdoll 03.03.2006 09:27:38 | |
---|
Mulla on kans Ibanezin roadstar, josta en oo varma, et mikä malli se on. Kaula on ohut ja vissiin vaahteraa. Takapuolella skunkstripe. Lavassa lukee vaan Ibanez roadstar (ei siis sitä II siinä perässä). Lapa on "terävä" just sellanen hevikeppimalli. Mikitys on (tai oli) seuraava: tallassa humbucker, keskellä ja kaulassa singlecoil. Kytkimistä ja potikoista: 5-asentoinen mikkivalitsin, volume ja tone jota painamalla tallamikin puolitus. Talla ei ole floikka vaan strato-tyylinen (vissiin tuollainen powerocker). Lankku on punainen ja muodoiltaan melko paljon pyöristelty (hyvin stratomainen). Hihnatapit on sellaiset V-malliset. Sarjanumero alkaa F7... Jos tuosta sepityksestä joku osaa jotain päätellä niin olisin kiitollinen vastauksista. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Aki 03.03.2006 17:16:29 | |
---|
Mulla on kans Ibanezin roadstar, josta en oo varma, et mikä malli se on. Toi on vuodelta 1987. Mulla ei '87 katalookia ole, mutta uskoisin sen olevan tätä edukkaampaa sarjaa päivitetyllä lavalla. Mun RG140:set on muutoin juuri tollasia, mutta vanhalla lavalla: http://img228.imageshack.us/img228/2461/p056ne.jpg |
Johann Onn 08.06.2007 16:22:55 (muokattu 08.06.2007 21:48:31) | |
---|
|