Aihe: ESP/ltd M1000FM
1 2
Ewereth
12.07.2005 22:19:02

Kysyisin mielipiteitä kitaraa testanneilta.
Nyt kun viimein olen saanut rahat kokoon ja tuon ostaisin, niin kysympä vielä, että mitä hyviä puolia ja mitä huonoja?

Hyvää olen itse huomannut: Original floikan, EMG-81 aktiivi setin ja neck-thru kaulan.

Listatkaa tänne ylös soittokokemuksia tästä kitarasta ja muuta mieleen pälkähtävää.

Kiitos :)
http://www.klooniporo.org/trashcans/totg/
Parantava_Suru
12.07.2005 23:26:05

Kysyisin mielipiteitä kitaraa testanneilta.
Nyt kun viimein olen saanut rahat kokoon ja tuon ostaisin, niin kysympä vielä, että mitä hyviä puolia ja mitä huonoja?

Hyvää olen itse huomannut: Original floikan, EMG-81 aktiivi setin ja neck-thru kaulan.

Listatkaa tänne ylös soittokokemuksia tästä kitarasta ja muuta mieleen pälkähtävää.

Kiitos :)

Hyvät puolet ovat kyllä samat . Soundi oli kyllä mahtava. En vain pitänyt sen soittotuntumasta .Jotenkin vaan M-302 tuntui käteeni paremmalta joten valitsin sen. (Nykyään siitä on aikalailla vastaava versio M-200FM) .
Hullulla on halvat huvit ,mutta idiootilla ilmaiset .
luopio
12.07.2005 23:29:10
Testattu on, ovathan nuo juuri niitä hyviä puolia. Miinukseksi laskisin ltd:eiden tatsin josta en pidä.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Swan
12.07.2005 23:39:03
Lakattu kaula alkaa tuntumaan tahmealta, kun kädet hikoavat. Tämä saattaa hankaloittaa asemanvaihdoksia, tosin Tokaini kanssa en ole itse törmännyt hankaluuksiin.

Tuossa kyseisessä mallissa on sellainen pieni suuri ominaisuus, johon suhtaudun suurella varauksella, nimittäin vaahterarunkoon. Vaahtera kun tunnetusti ei ole mikään tummasaundisin puu, joten kun lähes koko kitara on siitä kasattu, ja mikkeinä toimivat vielä suhteellisen kirkkaat EMG:t, voi treblen kanssa tulla ongelmia. Onneksi ruusupuuotelauta kuitenkin kompensoi tuota hieman. Vaan en kyllä siltikään itse ostaisi vaahterarunkoista kitaraa.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
Edy
12.07.2005 23:49:00

Hmm...mitähän tosta nyt sanois :) Ite olen omistanut kyseisen kepin puolisen vuotta ja mielestäni yhtä hyvä, ku muutkin hyvät kitarat (hitsi, oon huono arvioimaan hyviä kitaroita). Eli specsithän on tässä kitarassa täysin kunnossa (floikka, mikit, kaula...). Laatu on tuttua ltd:tä, eli kun tarkkaan alkaa tiirailemaan kaikkia pieniä koloja sun muita, niin löytää viimeistelystä parantamista, mutta mitään suurempaa en ole havainnut. Soinniltaan kitara on hyvin kirkas, joka johtunee varmaan vaahterasta sekä 81:stä. Kaulamikiltä oisin hieman tummempaa ja "sitä" kaulamikin soundia odottanut. (En tiedä sitten minkälaisia noi 60 ja 85 on soundiltaan kaulaan, tekis vain mieli koittaa.)

Miinusta ehkä myös hieman siitä, että on vain yksi volume ja tonepotikka saisi olla vähän radikaalimpi. Vireen kitara pitää erittäin hyvin, vaikka kuinka kampeis. Kaulassa on paksu lakkakerros, joka on välillä ärsyttävä, ku se tulee rasvaseksi, mutta tästäkin päästään eroon pyyhkimällä se säännöllisesti.

Tämä kitara on oiviaan heviin ja tarvittaessa kaikkeen muuhunki. Vielä loppuplussa kitaran kauneudesta.
Me ihmiset olemme luonnonkappaleita, joten meillä jokaisella on todennäköisesti erilainen maku.Täten on turhaa kiistellä hyvästä ja huonosta musiikista, koska musiikki on makuasia.Mutta jos olisimme robotteja, voisimme arvuutella kumpi on hajalla.
Edy
12.07.2005 23:49:46 (muokattu 12.07.2005 23:50:44)

Edit: Hitsi, Swan ehtikin jo kertoa samoja asioita.
Edit2: Ja nyt sähläänki vielä näiden nappien kaa perhana.
Me ihmiset olemme luonnonkappaleita, joten meillä jokaisella on todennäköisesti erilainen maku.Täten on turhaa kiistellä hyvästä ja huonosta musiikista, koska musiikki on makuasia.Mutta jos olisimme robotteja, voisimme arvuutella kumpi on hajalla.
raaq
13.07.2005 10:02:58
Eikös tuolla hinnalla sais jo oikean ESP:in jos vähän tinkii Musiikkikullakselta?

- Jannibal -
GG Shit
Edy
13.07.2005 11:55:37

Eikös tuolla hinnalla sais jo oikean ESP:in jos vähän tinkii Musiikkikullakselta?

- Jannibal -

Ite en tiedä Musiikkikullakselta, mutta jos katon Musamaailman hintoja, niin M-II, jossa on aika lähelle samata osat, lähtee 1700 pintaan, eli 500 lisää.Mut se on täysin musta, eli ei niin tyylikäs ;) Jollekki vähä tai paljon ja jollekkin hieno tai ei.
Ewereth
13.07.2005 13:51:42

Eli kannattaisiko tämä kitara ostaa? Musiikkityylinä olisi lähinnä Megadethin kaltainen musiikki(tyhmästi kerrottu:D)
Sehän Megadethin toinen kitaristi käyttää samaista kitaraa, tosin duncanin mikeillä..
32788
13.07.2005 13:59:47
Eli kannattaisiko tämä kitara ostaa? Musiikkityylinä olisi lähinnä Megadethin kaltainen musiikki(tyhmästi kerrottu:D)
Sehän Megadethin toinen kitaristi käyttää samaista kitaraa, tosin duncanin mikeillä..

Kyllä minun mielestäni, jos tuo LTD-teksti lavassa ei haittaa... Ja 98,25327 prosenttia mahdollisesta keikkayleisöstä ei tiedä kitaramerkeistä paskaakaan.
alphamale
13.07.2005 14:02:49

Kyllä minun mielestäni, jos tuo LTD-teksti lavassa ei haittaa... Ja 98,25327 prosenttia mahdollisesta keikkayleisöstä ei tiedä kitaramerkeistä paskaakaan.

se 1,74673% yleisöstä on se mikä merkkaa. ne on ne jotka on yleisön takana kädet puuhkassa ja joko nyökyttelee semihyväksyvästi tai puistelee päätään.
Lahtelaista, totta kai
raaq
13.07.2005 15:42:58 (muokattu 13.07.2005 15:43:08)
Ostin tässä tänään tuon Esp/Ltd:n M-50 (195e) skeban ja täytyy sanoa, että on se hyvä!

Vaihtaa mikeiksi jotku EMG HZ tai Duncanin Distortionit, niin hyvä tullee, ja pittää muuten vireenki hyvin.

Ja itse asiaan, kannattaa tarkastaa myös halvemman puoleiset kepit, niistäkin saattaa löytyä hyviä yksilöitä, pientä modausta ne yleensä tarvii, mutta kauppaan testaileen!

- Jannibal -
GG Shit
Ewereth
14.07.2005 11:40:56

empä ostanutkaan sitten tätä kyseistä ltd:tä.. testailin sitä ja mielestäni sen soundi oli aivan liian ohut tarkoituksiini. Tilasin siis suoraan hyvä Jackson RR-5:n. :)
valmol
01.10.2006 02:29:46
se 1,74673% yleisöstä on se mikä merkkaa. ne on ne jotka on yleisön takana kädet puuhkassa ja joko nyökyttelee semihyväksyvästi tai puistelee päätään.

Ei sitä kuule merkillä soiteta! ;)
Ite aattelin et toi vois olla aika sopiva keppi meikäläisen kepityksee, mut pitää käydä viel musamaailmassa testaas. Eikä toi hintakaa mikää paha oo.. =)
Troitek
01.10.2006 12:03:59

Osta (ESP-STANDARD Ale Kuoppala signature) www.topsound.fi (1090e) Mahtava kitara! Aluksi tuo CAMO SATIN ei oikein miellyttänyt silmää, mutta näin jälkeen päin ajateltuna se on todella hieno.
blackorwhite
09.03.2007 16:18:19
Lakattu kaula alkaa tuntumaan tahmealta, kun kädet hikoavat.

No mutta eikös sen lakan voisi hioa poissa? Ajattelin itsekin tuota kitaraa.

Vaahtera kun tunnetusti ei ole mikään tummasaundisin puu, joten kun lähes koko kitara on siitä kasattu, ja mikkeinä toimivat vielä suhteellisen kirkkaat EMG:t, voi treblen kanssa tulla ongelmia. Onneksi ruusupuuotelauta kuitenkin kompensoi tuota hieman. Vaan en kyllä siltikään itse ostaisi vaahterarunkoista kitaraa.

Ruusupuuko on tummasaundinen? Mitä tarkoitat, että voi treblen kanssa tulla ongelmia? Itselläkin olisi tuollainen megadeth junttaus hakusessa. Se on mielestäni aika tummasaundista, joten apua kaivataan apua kaivataan :)
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Skebaristi
09.03.2007 17:45:06 (muokattu 09.03.2007 17:47:34)

Osta (ESP-STANDARD Ale Kuoppala signature) www.topsound.fi (1090e) Mahtava kitara! Aluksi tuo CAMO SATIN ei oikein miellyttänyt silmää, mutta näin jälkeen päin ajateltuna se on todella hieno.

Eikös tuo ole aika lama-ajan ESP? Pulttikaulaa ja lisenssifloikkaa ja semmosta? Kyllä minä ottaisin ennemmin tuon M1000FM:n. Ainakin parin kokeilun jälkeen on vaikuttanut todella pätevältä soittimelta.
"Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja
Skebaristi
09.03.2007 17:46:28 (muokattu 09.03.2007 17:46:42)

Tuplat
"Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja
Troitek
09.03.2007 18:28:14 (muokattu 09.03.2007 18:29:12)

Jep. Ja siinä on tosiaan lisenssi floikka. Tullu asioita vähän selvitelyä. Top soundissa sillon sanoivat et originaali on ku ostin enkä sit siitä tallasta silloin älynnyt mitään ku siinä lukee trs-101 mikä se siis on. Soitin yks päivä sinne ja kyselin muka muina miehinä et minkäslainen talla on ennenkö kerroin tuota vibaa. Hyväks lisenssiks kehu ja empä sitten jaksanu ruveta asiaa puimaan ku mahikset oli aika 0. Voihan sitten joskus jos alkaa pahasti kulumaan.
Swan
09.03.2007 18:29:41
No mutta eikös sen lakan voisi hioa poissa? Ajattelin itsekin tuota kitaraa.

Voihan sen hioa, mutta siinä kärsivät ulkonäkö ja jälleenmyyntiarvo. Ei sillä, että se mitenkään ratkaisevasti haittaisi soittoa, kunhan mainitsin yhtenä huonona puolena verrattuna satiinilakkaan tai öljyyn. Nykyään kaikissa kitaroissani on maalattu kaula, eikä niiden soitossa ongelmaa ole, kunhan kädet tajuaa pestä.

Ruusupuuko on tummasaundinen? Mitä tarkoitat, että voi treblen kanssa tulla ongelmia? Itselläkin olisi tuollainen megadeth junttaus hakusessa. Se on mielestäni aika tummasaundista, joten apua kaivataan apua kaivataan :)

Ruusupuu on yleisimmistä otelautamateriaaleista tummasaundisin. Varmasti sopii Megadethin junttaukseen tuo uudempi versio, kun runkomateriaali on vaihtunut leppään.

Et sitten ostanut sitä Charvelin 650XL:ää? Osta sitten tuo, ellei joku ole kerinnyt edelle: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=153382
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)