Pankkiiri 28.01.2008 11:38:03 | |
---|
Moi Ny on kova polte hommata tommonen keppi, mutta kun olen katellu ja vertaillu noita, niin olen huomannut että yksilöiden välillä on paljon eroja painossa ja varsinkin nämä ihan uudet ovat tosi köykäsiä painoltaan verrattuna vanhoihin. Tämän olen huomannut spekseistä, en ole päässyt rinnan vertaamaan. Minusta köykäsempi kitara on paljon kivempi roikuttaa kaulassa, mutta mahtaakohan vaikuttaa äänen laatuun paljon, esim sustain? Onko kellään kokemusta / tietoa? Entä nämä uudet burstbucker mikit vs vanhat normimikit, onko soundi parantunut? Itse stratoa soittaneena tämä on vähän uusi maailma minulle.. |
Numb 28.01.2008 11:41:54 | |
---|
Paino ei ole ydinasia kitaran soinnissa eikä sustainissa - muutenhan niitä tehtäisiin lyijystä, ja varakkaammille kullasta... Itsellänikin on kevyt LP, enkä sitä suinkaan painon vuoksi ostanut. Burstbuckerit ovat minun mielestäni hyvät mikit. Ei ole yksi eikä kaksi kun on vaihtanut ne "vanhat" Burstbuckereihin, toisinpäin en nyt muista tapahtuneen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
duc 28.01.2008 11:44:05 | |
---|
Burstbucker Prot on pirun hyvän kuuloiset. 490R ja 498R taisivat olla näitä edelliset, ja omiin korviin Burstbuckerit ovat kyllä paremmat. Vaikka en samassa kitarassa olekaan molempia kokeillut :) Kevyemmän pitäisi soida paremmin, mutta moni muukin asia siihen vaikuttaa, ei pelkkä paino. Kevyempää on tietenkin paljon mukavempi kanniskella. Pitkän aikaahan Les Pauleissa on ollut kevennysreikiä, nyt ne reiät on vaihdettu enemmän kammion muotoiseksi, jolloin soundin pitäisi parantua pelkkiin reikiin verrattuna. Mene ja tiedä sitten siitä... |
Pankkiiri 28.01.2008 11:53:53 | |
---|
Kiitos kommenteista. Joo, lähinnä painolla hain että jos se lankku kovin paljon ohenee niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa sointiin vaikuttaa. Mutta kaipa ne noita rakentavat ihmiset tietävät mitä tekevät. |
rainmaker 28.01.2008 12:28:52 | |
---|
Eräs ostajaehdokas kyseli tuota minun les paulini (myynnissä, vink vink;)) painoa. Mittaus osoitti, että painoa on n. 3,5 kiloa. Sointiin tämä ei kyllä mielestäni ole vaikuttanut mitenkään, sen sijaan keppi resonoi ja soi paremmin kuin mikään muu omistamani kitara. Taitaa johtua se sustain ihan muista asioista kuin tolkuttomasta painosta. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Pankkiiri 28.01.2008 12:43:00 | |
---|
Eräs ostajaehdokas kyseli tuota minun les paulini (myynnissä, vink vink;)) painoa. Mittaus osoitti, että painoa on n. 3,5 kiloa. Sointiin tämä ei kyllä mielestäni ole vaikuttanut mitenkään, sen sijaan keppi resonoi ja soi paremmin kuin mikään muu omistamani kitara. Taitaa johtua se sustain ihan muista asioista kuin tolkuttomasta painosta. Yksilö jota olen katellut, oli vain jotain 3,2-3,3 kg. Haen ohuemmalla 60´ kaulalla olevaa, muutenhan tuosta ois voitu keskustellakin. |
trasher70 28.01.2008 14:54:44 (muokattu 29.01.2008 11:40:14) | |
---|
gibson lp deluxe,joka on vanhaa mahonkia...olen dikannu soundista verrattuna kevyempiin. |
WinterMad 28.01.2008 16:25:51 | |
---|
ite olen soitellu -77 gibson lp deluxella,joka on vanhaa mahonkia ja vaihdoin emg 81 ja 85 mikit...sustainia on riitämiin..on muuten 60-luvun ohkasella kaulalla,hiottu lakasta ja mehil.vahattu.,(tori,,..) Tuo sun kitaras on aivan järkyttävän ylihintainen, oikea hinta olisi mielestäni about 1800-1900€, jos sitäkään. Kitarapajalla vm.1976 viininpunainen Deluxe hintaan 2350€. Kitarapajan kitara on vielä aika originaali. Sun kitara on niin pahasti "raiskattu" että sillä ei ole mitään keräilyarvoa. Uudet virittimet, EMG:t, refinished.... Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Les Fender 28.01.2008 16:52:26 | |
---|
Tuo sun kitaras on aivan järkyttävän ylihintainen, oikea hinta olisi mielestäni about 1800-1900€, jos sitäkään. Kitarapajalla vm.1976 viininpunainen Deluxe hintaan 2350€. On se Kitarapajan hintakin vähän etukenossa, mut tossa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=213174 ollaan jo ihan mukavassa hintaluokassa. Modatuille 70-luvun Gibsoneille ei oikein kummostakaan vintage-lisää voi laittaa. "Living is easy with eyes closed!" |
fox 28.01.2008 17:02:11 | |
---|
On se Kitarapajan hintakin vähän etukenossa, mut tossa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=213174 ollaan jo ihan mukavassa hintaluokassa. Modatuille 70-luvun Gibsoneille ei oikein kummostakaan vintage-lisää voi laittaa. Niinhän se, tosin ainahan voidaan niillekin laskea jo sellainen "odotusarvo".. Tuossa nimenomaisessa yksilössä on kyllä tuo "vintagearvo" mennyt noin puoleen siitä mitä siit olisi ollut mahdollista saada.. Jo pelkästään "extensive body modification/repair" lasketaan 50 prossan arvoiseksi, tuossa on sitten vielä tuota "uudispinnoitetta" myös. Tuota en ilmoituksessa oikein käsittänyt.. "harvinainen ensimmäinen nashvillessä -77 rakennettu gibson delx." nimittäin Nashvillessa alkoi tuotanto kesäkuussa 1975, tuo 500 osoittaa vaan, että on tuon nimenomaisen päivän ensimmäinen kitara linjalta. (001-499 Kalamazoo, Michigan, 500-999 Nashville, Tennesee) Kun Kalamazoon tehdas lopetti, tuo 3 viimeisen numeron viesti ei päde tietenkään. |
J.Hollström 28.01.2008 17:10:58 | |
---|
Orkkis eli modaamaton 76-79 Goldtop Les Paul Deluxe minihumppareilla on ohjeistettu $2600...$3000 haarukalla. Modikset rokottaa ankarasti. |
fox 28.01.2008 17:23:44 | |
---|
Tuosta paino-jutusta tulee aina mieleen Ibanezin suunnittelijan ja R & D-pomon Jeff Hasselbergerin kertomus, kun 1978 maissa NAMM-messuille tekivät täysmessinkisen Ibanez 2622EQ-Artistin (tunnetaan myös Steve Miller-mallina) kokeillakseen, että tuleeko uskomaton sustain moisesta soittimesta.. Ensittäinkin se painoi jotain 70 paunaa ( ~40 kg) ja oli toki kirkassointinen, muttei mitenkään merkittävän sustainikas. Eli ei se paino pelkästään tee niitä akustisia ominaisuuksia, ilmeisesti liika massa demppaa nuo värähtelyt, ja on paha soitettavakin moinen kitara. ;) |
Murgo 28.01.2008 18:12:43 | |
---|
Tuosta paino-jutusta tulee aina mieleen Ibanezin suunnittelijan ja R & D-pomon Jeff Hasselbergerin kertomus, kun 1978 maissa NAMM-messuille tekivät täysmessinkisen Ibanez 2622EQ-Artistin (tunnetaan myös Steve Miller-mallina) kokeillakseen, että tuleeko uskomaton sustain moisesta soittimesta.. Ensittäinkin se painoi jotain 70 paunaa ( ~40 kg) ja oli toki kirkassointinen, muttei mitenkään merkittävän sustainikas. Eli ei se paino pelkästään tee niitä akustisia ominaisuuksia, ilmeisesti liika massa demppaa nuo värähtelyt, ja on paha soitettavakin moinen kitara. ;) Eikös myös betoninen kitara ole joskus tehty. Tarvitsi telineen että pystyi soittamaan. Todellinen hevikeppi. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
fox 28.01.2008 18:20:01 | |
---|
Eikös myös betoninen kitara ole joskus tehty. Tarvitsi telineen että pystyi soittamaan. Todellinen hevikeppi. Kaipa ne on kokeilleet vaikka mitä.. 8) Tuon messinkikitaran jutun tiedän, ja oon kuviakin nähnyt siitä, tuosta betonikitarasta ei sen paremmin mulla tietoa ole, mutta en epäile, etteikö sellanenkin ole voitu tehdä.. |
LaXu 28.01.2008 18:37:30 | |
---|
Kyllähän niitä oli pari vuotta sitten kitaroita, joissa rungossa oli kivestä tehty komea kansi. Luulisi kyllä nykyisten Gibsonien onttous jo vaikuttavan soundiin. Vaikka F-aukkoja ei ole, voisin kuvitella soundin menevän enemmän puoliakustisen suuntaan eli parempaa dynamiikkaa ja leveämpää soundia. Se, onko tuo hyvä juttu vai ei, on makuasia. Paino ei mielestäni kuitenkaan ole mikään tae soundin tai sustainin hyvyydelle tai huonoudelle. Mulla on varsin eripainoisia ja rakenteisia kitaroita ja mielestäni kaikissa on hyvä sustain ja soundi. Soundiltaan tummin on tuo mun Yamahan tele, kirkkain taas joko Yamahan ES-335 tyyppinen skeba (väittäisin tämän olevan enemmän kiinni mikeistä) tai sitten tuo G&L Legacy. Aiemmin mulla oli jopa massiivinen yli 7 kilon painoinen kaksikaulainen mahonkilankkuskeba ja se oli erinomainen rock-kitara ja sustainia piisasi, tosin ei juuri enempää kuin 4,5 kilon LP-kopsussani. |
fox 28.01.2008 18:45:26 | |
---|
Luulisi kyllä nykyisten Gibsonien onttous jo vaikuttavan soundiin. Vaikka F-aukkoja ei ole, voisin kuvitella soundin menevän enemmän puoliakustisen suuntaan eli parempaa dynamiikkaa ja leveämpää soundia. Se, onko tuo hyvä juttu vai ei, on makuasia. No, se on tätä päivää ja tämän päivän soundia.. 8) Sama juttuhan on noissa uudemmissa PRS-kepeissä. Puhumattakaan sitten Fenkun Strat-o-sonic ja Telesonic-malleista, eikä niitäkään kukaan ole käsittääkseni "f-aukottomiksi semiakustisiksi" luokitellut. ;) Eihän siinä mitään, jos se vaikuttaa edullisesti soundiin, jos samalla paino kevenee.. Ja ehkä tuo on tullut tarpeelliseksi syystä tai toisesta.. esim. mahongin puuaineksen kohonneesta kuutiopainosta tms..
|
Lilli 28.01.2008 20:21:50 | |
---|
Burstbuckerit ovat minun mielestäni hyvät mikit. Ei ole yksi eikä kaksi kun on vaihtanut ne "vanhat" Burstbuckereihin, toisinpäin en nyt muista tapahtuneen. Voi ei!!! Nyt olen tehnyt elämäni munauksen! Vaihdoin juuri talla-Burstbuckerin Häusselin PAFiin... Mutta on hyvä jos tosiaan olen ainoa - ja kolvi heti käteen ja asiaa korjaamaan! "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
Joees 28.01.2008 20:52:34 | |
---|
Voi ei!!! Nyt olen tehnyt elämäni munauksen! Vaihdoin juuri talla-Burstbuckerin Häusselin PAFiin... Mutta on hyvä jos tosiaan olen ainoa - ja kolvi heti käteen ja asiaa korjaamaan! Höhö. Häusselit on hyvät mikit. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
pekurides 28.01.2008 21:00:28 | |
---|
Voi ei!!! Nyt olen tehnyt elämäni munauksen! Vaihdoin juuri talla-Burstbuckerin Häusselin PAFiin... Mutta on hyvä jos tosiaan olen ainoa - ja kolvi heti käteen ja asiaa korjaamaan! Rupesiko burtsbucker yhtäkkiä kuulostamaan paremmalta kun täällä niin sanottiin? :) Tunteella päin vittua. |
LesPaul70 28.01.2008 21:16:58 | |
---|
Höhö. Häusselit on hyvät mikit. Sarkasmi ja erityisesti sen havaitseminen vaatii taitoa. Aiheeseen. Alun perinhän Lespoihin laitettiin aika paljon puuta sen takia, että tämän huomattiin parantavan sustainia, jota Lester Polfus kaipasi. Tästä ei kuitenkaan seuraa se, että parhaiten soisi / sustainaisi aina se painavin kitara. Huono mahonkilaatu voi paitsi painaa helkkaristi myös soida surkeasti. Parempi onkin sanoa, että kevyet kitarat soundaavat erilaiselta - eivät välttämättä huonommalta. Eivät nuo uudet LP Standarditkaan soundaa ihan samanlaiselta kuin klassikot. Saa nähdä jäävätkö vain välivaiheeksi vai tuleeko "täyspainoisista" Lespoista jatkossa spesialistikamaa tyyliin Custom Shop. (Tosin Custom Shop nyt muutenkin käyttää kevyempiä mahonkilaatuja.) Heitänpä minäkin vielä mutu-hinta-arvion ketjussa mainitusta EMG-Deluxesta: ainakaan tonnia enempää ko. kitarasta ei missään tapauksessa kannata maksaa. Keräilyarvo on jo menetetty rajujen modausten takia. Tonni olisi yläraja sen käyttöarvolle, jos kaikki on ok. Jos on vikoja, niin sitten alle tonni (vikojen vakavuuden mukaan). "Why are you smiling?"
"Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!"
(Sledge Hammer) |