madu 25.05.2004 10:37:49 | |
---|
Nyt on hakusessa laadukas digitaalinen delay-pedaali. Bossilta olen katsonut DD-3:sta koska siinä on riittävästi toimintoja minulle. Esim. DD-6:sessa on minulle turhaa lisävarustusta. Eli onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja tuolle Bossin DD3:selle? Ibanezin soundtank delayn olen omistanut ja se oli täysi romu. Line6:n delay modeller on turhan iso ja siinä on liikaa sälää minun delay-tarpeelle. Aiemmin oli puhetta Bossin reverb/delay pedaalista, mutta niitä ei näköjään käytettynäkään löydy. No ehdotelkaa jos on kokemuksia hyvisät delay-polkimista.. |
P2 25.05.2004 10:40:04 | |
---|
Mitäs tähän nyt sanois. DD3 löytyy iteltä, hyvä ja perusvarma vehje, ei valittamista. Osta ihmeessä, jos halvalla löydät, omasta, täysin uudenveroisesta maksoin 80e. |
Kapane 25.05.2004 10:43:52 | |
---|
testaa ibanezin de-7. soundtanking kaveri ei ole samassa listassakaan... Itselleni tuli kerran uimarannalla sellainen rasvattu Horst Warchenknaggel ehdottelemaan notta "Lähtisitkö mun kanssa tonne metsään kävelylle?" - Helinkopteri
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
madu 25.05.2004 10:46:11 | |
---|
testaa ibanezin de-7. soundtanking kaveri ei ole samassa listassakaan... Täytyy testata, nuo tonelokit on käsittääkseni ihan eri sarjaa kun surullisen kuuluisat soundtankit. Onko nuo tonelokit muuten muovisia? Siitä iso miinus jos on. |
P2 25.05.2004 10:52:56 | |
---|
Ainakin niissä kuuluu olevan aika paskat kytkimet ja muutenkin vähän heppoinen rakenne. |
Niskamies 25.05.2004 10:55:34 | |
---|
Täytyy testata, nuo tonelokit on käsittääkseni ihan eri sarjaa kun surullisen kuuluisat soundtankit. Onko nuo tonelokit muuten muovisia? Siitä iso miinus jos on. Mä en oo oikeestaan varma. Kyllä ne muovisilta näyttää, mutta tukevia ne on. Ainoa miinus on ihan helvetin paska kytkin. Alkuperäiseen aiheeseen: Boss DD-3 tai Digitech Digidelay Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Insane Kane 25.05.2004 11:10:24 | |
---|
Mulla on DD-3 toista kertaa ja parempaan en vielä ole törmännyt. Käytettynä sellaisen saa varmaan tuohon 70-80 juuron paikkeille. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
Jusstus 25.05.2004 11:14:25 | |
---|
Mulla on DD-3 toista kertaa ja parempaan en vielä ole törmännyt. Käytettynä sellaisen saa varmaan tuohon 70-80 juuron paikkeille. Niinpä. Osta kerralla hyvä ja kestävä, niin et joudu katumaan. Ja jälkimarkkinat toimivat. "These go to eleven.." |
madu 25.05.2004 11:28:53 (muokattu 25.05.2004 11:30:07) | |
---|
Juu, no eiköhän tuo DD-3 ole varma valinta. Mistähän voisi löytää käytettynä? Mnetin torillakaan ei ole paljon näkynyt kun olen metsästellyt. Uutena maksaa varmaan suomessa järkyttävän paljon... T-kaupasta en jaksa tilata. |
Tomtom 25.05.2004 11:48:03 | |
---|
DE-7 on muistaakseni metallia, paitsi itse painike, joka on muovia. "Normaalikäytössä" ei todallakaan ongelmia kestävyyden suhteen. Jossain threadissa joku oli juuri vaihtamassa tätä edellämainittua kytkintä uuteen. Kannattaa stekata läpi, jos siellä olisi tuloksia kytkinasiasta. Ostin omani käytettynä, on ollut keikkalaudassa 2v ilman ongelmia. Soundillisesti erittäin monipuolinen, tap- tempo ja loopperi vain puuttuvat. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Lilli 25.05.2004 12:09:27 (muokattu 25.05.2004 12:10:01) | |
---|
Nyt on hakusessa laadukas digitaalinen delay-pedaali. Bossilta olen katsonut DD-3:sta koska siinä on riittävästi toimintoja minulle. Esim. DD-6:sessa on minulle turhaa lisävarustusta. Eli onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja tuolle Bossin DD3:selle? Ibanezin soundtank delayn olen omistanut ja se oli täysi romu. Line6:n delay modeller on turhan iso ja siinä on liikaa sälää minun delay-tarpeelle. Aiemmin oli puhetta Bossin reverb/delay pedaalista, mutta niitä ei näköjään käytettynäkään löydy. No ehdotelkaa jos on kokemuksia hyvisät delay-polkimista.. No ei kai Electro-Harmonixin DeLuxe Memory Manin voittanutta ole... Ja hintakin on kohdallaan! - Tosin kyse on analogisesta polkimesta. - Minne hoppu, poju ? |
BaariMikko 25.05.2004 12:13:43 | |
---|
No ei kai Electro-Harmonixin DeLuxe Memory Manin voittanutta ole... Ja hintakin on kohdallaan! - Tosin kyse on analogisesta polkimesta. Samaa mieltä siitä, että kyseessä on ihan helvetin hyvä vehje. Tässä käsittääkseni ei vaan haettu ihan samantyyppistä delayta. Ibanezin DE-7 lienee hyvä vehje. Käytettyjä kannattaa myös metsästää, mutta kannattaa varoa joitakin 80-luvun hirvityksiä. "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
Mrezzye 25.05.2004 12:14:59 | |
---|
Tosin kyse on analogisesta polkimesta Mites delayssa vaikuttaa tuo analogisuus/digitaalisuus, kun ei ole kokemusta kuin jälkimmäisistä itselläni. terveisin nimim. "Ehkä joskus DD-3:n omistaja" "Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne. |
madu 25.05.2004 13:10:16 (muokattu 25.05.2004 13:10:57) | |
---|
Mites delayssa vaikuttaa tuo analogisuus/digitaalisuus, kun ei ole kokemusta kuin jälkimmäisistä itselläni. terveisin nimim. "Ehkä joskus DD-3:n omistaja" No ainakin tekniikaltaan "viive" tuotetaan molemmissa eri tavalla. Toisessa luonnollisesti analogisesti jne. Käsittääkseni digitaalisen etuna on helpompi tapa tuottaa n kappaletta identtistä "viivettä" jne. Käsittääkseni loputon pingpong delay ei ole edes analogisilla mahdollinen. Voin olla väärässä kyllä, kun en niin perillä tästä asiasta ole. Tarkentaisiko asiaa joku efektitietäjä? |
JLM 25.05.2004 13:20:09 | |
---|
Digitech Digidelay. Hyvä ja huokea. |
Pitkavirta 25.05.2004 13:33:41 | |
---|
tonelokit on metallikuorisia, ei todellakaan muovia. omaan DE7:aan tyytyväinen. |
Da Make 25.05.2004 13:52:59 (muokattu 25.05.2004 13:53:14) | |
---|
Käsittääkseni loputon pingpong delay ei ole edes analogisilla mahdollinen. Voin olla väärässä kyllä, kun en niin perillä tästä asiasta ole. Muuten, aika tärkeä ominaisuus tuo... |
madu 25.05.2004 13:58:39 | |
---|
Muuten, aika tärkeä ominaisuus tuo... Kyllä! :) |
Jusstus 25.05.2004 14:03:46 | |
---|
Kyllä! :) Heinoja lopetuksia biiseihin saa sillä hold-toiminnollakin. Eli biisin vikan soinnun lyötyään laittaa sen holdin päälle eli efekti alkaa loopittamaan sitä sointua. TÄmän jälkeen kääntää timeä suuntaan tahi toiseen. Nopeammalle -> luuppi nopeutuu ja ääniala nousee, hitaammalle -> luuppi hidastuu ja ääniala laskee. Fiuuu! Wrooom! "These go to eleven.." |
Dumb 25.05.2004 16:23:05 | |
---|
DD-3 tai DE-7, noille annan ääneni. RV-3 Digital Reverb / Delay on myös hyvä, mutta käytettynäkin suunnilleen samaa hintaluokkaa kuin nuo kaksi uutena! |