tauranen 28.01.2008 21:48:31 | |
---|
Onko kellään tietoa tai kokemusta vanhoista Yamahan sähkökitaroiden sarjanumeroista. Kitara on ostettu käytettynä olisko ollut 1984 ja malli vastaisi tuota sbg:tä kai. Kiinostaisi vain tietää tarkemmin mikä malli on kyseessä. En ole vielä kokonaan sitä purkanut, mutta ainoa sarjanumero mikä on tullut vastaan löytyy otelaudasta kahden viimeisen nauhan välistä ja on 28898. Lavassa ei ole muuta kuin Yamahan logo, ei muuta. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
miktol 28.01.2008 22:20:30 | |
---|
Löytyykö kuvaa? |
tauranen 28.01.2008 23:08:50 | |
---|
Löytyykö kuvaa? Odota hetki, laitan tuonne omalle sivulle Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
tauranen 28.01.2008 23:16:50 | |
---|
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
tauranen 28.01.2008 23:18:23 | |
---|
Mikit on ilmeisesti dimarziot, ne siinä oli jo ostettaessa kiinni, ja tallakin on tallessa, vaikka ei kuvassa ole kiinni. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Kefiiri 29.01.2008 08:26:49 | |
---|
|
tauranen 29.01.2008 08:47:35 | |
---|
valdemberg 29.01.2008 11:07:42 | |
---|
If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
tauranen 29.01.2008 12:21:50 | |
---|
fox 29.01.2008 12:23:54 | |
---|
Kiitokset, tuo on aika varmasti sama peli. Täytynee alkaa tarkisteleen koska näitä on tehty. Tuo sarjanumero, ainakin sillä kokemuksella, mitä mulla japseista on, sijoittais tuon johonkin 74-76 haarukkaan, näet juurikaan aikaisemmin ei japanilaiset noita paljoa sarjanumeroineet..esim. Ibanez käytti 1975 alun-puolivälin paikkeilla tuota samanlaista systeemiä, otelautaan stanssilla joku "juokseva numero" ilman mitään ajoituskoodia (tai ei ainakaan tiedossa ole) 1975 loppupuolella sitten Ibanezilla tuli tuo kirjain-numerosysteemi, esim. H75xxxx oli elokuulta 1975.. Täytynee katella tarkemmin noita Yamahan numeroita tuolta varhaiselta jaksolta... |
tauranen 29.01.2008 21:36:17 | |
---|
They says These guitars was begun to sold Dec ´73 and ended end of ´74... so only one year have been sold ... very rare guitar indeed. They do not mentioned about serial number but if you check pickups there are Japanese showa era years on it...!I have one SG-30 myself and says 49.5.2(year Shouwa 49=1974 )2nd of May. and also SG-30 on it too! my guitars serial number is 28948... your guitar could be start with 48.?.? this means made year 1973.
Tuollainen kirjoitus löytyi netistä, eli mikkien alta pitäisi löytyä lisää numeroita, mutta kun ei ole enää alkuperäisiä mikkejä. Tosin tuon kaverin SG-30 pelkän sarjanumeron (28948) perusteella tuo mun SG-30 (28898) voisi olla hyvinkin saman ikäinen? Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
fox 30.01.2008 00:51:35 | |
---|
Tosin tuon kaverin SG-30 pelkän sarjanumeron (28948) perusteella tuo mun SG-30 (28898) voisi olla hyvinkin saman ikäinen? Todennäkösesti on näin, kyllä, tuon kirjotuksen nojalla vallankin. Noitten Showan (ei Shouwan) humpparien pohjassa olevien numeroiden tarkoitus on ihan tyyppinumero, ei se oikeastaan ole "ajoitusnumero" että siitä ei sulle olisi ollut apua, tosin, jos niillä on jossain vaiheessa tullut jotain vaihdoksia, niin sillä olisi voinut tarkempaa ajotusta tehdä. Ja mallikin sitten ilmeisimmin varmistui SG-30:ksi eikä SG-30A:ksi.. Kyllä noin lähekkäiset numerot sen ikämäärityksen mun mielestä varmistaa. ;) |
tauranen 30.01.2008 07:14:45 | |
---|
Todennäkösesti on näin, kyllä, tuon kirjotuksen nojalla vallankin. Noitten Showan (ei Shouwan) humpparien pohjassa olevien numeroiden tarkoitus on ihan tyyppinumero, ei se oikeastaan ole "ajoitusnumero" että siitä ei sulle olisi ollut apua, tosin, jos niillä on jossain vaiheessa tullut jotain vaihdoksia, niin sillä olisi voinut tarkempaa ajotusta tehdä. Ja mallikin sitten ilmeisimmin varmistui SG-30:ksi eikä SG-30A:ksi.. Kyllä noin lähekkäiset numerot sen ikämäärityksen mun mielestä varmistaa. ;) Tää riittää mulle, ihan mukava suunnilleen tietää mikä soitin ja ja minkä ikäinen. Kuitenkin kohtuu harvinainen, muttei oikein haluttu eikä arvokaan päätä huimaa. Kunnostaa kuitenkin meinaan. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Matias. 31.01.2008 15:41:18 | |
---|
Mullakin on ollut lukuisia Yamahan sg -kitaroita eikä niiden sarjanumeroista saa mitän selvää. Ilmeisesti kun vuosikymmen vaihtuu, alkaa numerot taas alusta. Näin Jammulla. Melkein se on tsekattava tuolta mainitusta linkistä ja verrattava kuvaa sekä varsin tarkasti selvitettyä rakennetta eri yksityiskohdista (lavan koristelu, binding, otelaudan merkit ym.) |
tauranen 31.01.2008 16:42:11 | |
---|
Mullakin on ollut lukuisia Yamahan sg -kitaroita eikä niiden sarjanumeroista saa mitän selvää. Ilmeisesti kun vuosikymmen vaihtuu, alkaa numerot taas alusta. Näin Jammulla. Melkein se on tsekattava tuolta mainitusta linkistä ja verrattava kuvaa sekä varsin tarkasti selvitettyä rakennetta eri yksityiskohdista (lavan koristelu, binding, otelaudan merkit ym.) No tuolla mun omakuvassa on toi oletettu sg-30 ja noin päällisin puolin tuo vaikuttaisi selvältä tapaukselta. Ainoa mitä mä epäilen että tuo body on kenties maalattu ja lakattu jälkeenpäin uudestaan. Kaula on alkuperäisessä värissä. Plexi ja logot näyttäisi olevan niinkuin sg-30:ssä. Ja mikit tosiaan on vaihdettu toisiin. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |