Aihe: Uutta kitara bluesiin
1 2
Väsykäsi
27.01.2008 21:46:55 (muokattu 27.01.2008 21:47:19)
Nyt on kiusattu teitä tällä että minkä kitaran ostaisin ja tulosta ei oo tullu tarvis kitaran jolla voi soittaa bluesia kaikissa "olomuodoissa" rock'n'rollia ja muuta roots kamaa vaikuttajia ovat Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Duane Allman, Waren Haynes, Derek Trucks ja totta kai Albert Järvinen. Kitaraa pitäisi pystyä soittamaan slideputkella. Nämä mallit miellyttävät omaa silmää:

http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg_g_400_custom_ltd_eb.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_the_dot_ch.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_firebird_studio_vs_ltd.htm

Ehdottakaa muita hyviä malleja. Toivottavasti kaikki ymmärtävät että nyt ajattelen vakavasti.
Kyllä... en ole humalassa!! Päätän viestin täältä tähän
IJarro
27.01.2008 22:01:42
kaikki hinta luokassaan varmasti oivia pelejä suosittelen käymään paikallisessa musiikki liikkeessä kokeilemassa noissa on kumminkin sen verran eroja fenderin tele on kans hyvä ibanez artcore jees puoli akustinen älä tilaa sikaa säkissä
Let's do some living after we die...
M!Xu
27.01.2008 22:02:45

Nuo mainitsemasi soittajat ovat tainneet lähes poikkeuksetta soittaa joko Fendereillä tai Gibsoneilla. Että jos rahaan on pistää peliin, niin nuo taitavat olla niitä parhaimpia vaihtoehtoja.
Pöö.
Väsykäsi
27.01.2008 22:04:28 (muokattu 27.01.2008 22:05:17)
Tuota sg'tä olen jo kokeillut ja se oli aika hyvän olonen toi es 335 vaan on niin hieno missähän sellasta pääsis tampereelle kokeileen. Ettei ole aihetta jälki viisauteen jos vaikka joskus kaveri ostaa niin ei ala harmittaan
ganes-rocker
27.01.2008 22:06:02
Nyt on kiusattu teitä tällä että minkä kitaran ostaisin ja tulosta ei oo tullu tarvis kitaran jolla voi soittaa bluesia kaikissa "olomuodoissa" rock'n'rollia ja muuta roots kamaa vaikuttajia ovat Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughan, Eric Clapton, Duane Allman, Waren Haynes, Derek Trucks ja totta kai Albert Järvinen. Kitaraa pitäisi pystyä soittamaan slideputkella. Nämä mallit miellyttävät omaa silmää:

http://www.thomann.de/fi/epiphone_sg_g_400_custom_ltd_eb.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_the_dot_ch.htm

http://www.thomann.de/fi/epiphone_firebird_studio_vs_ltd.htm

Ehdottakaa muita hyviä malleja. Toivottavasti kaikki ymmärtävät että nyt ajattelen vakavasti.

varmaan ottasin ton epin dotin tosta porukasta, ainaki ite tykkäsin kun joskus oli semmonen...mutta päätöksenhän teet sinä itte, käy musaliikkeissä testaileen.
eikö stratot kiinnosta? niillähän sitä mukavasti vetelee srv:tä, järvistä, claptonia...
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
biibob
27.01.2008 22:14:32
Suosittelen kokeilemaan jotain stratoja / telejä myös, jos tuollainen blues/rock -meno kiinnostaa. Toisaalta taas, jos haluat enemmän humbuckersoundista, niin sitten noissa ehdottamissasi malleissa on todella varteenotettavia vaihtoehtoja hintaluokassaan. Päätöstä on vaikea tehdä. En ole edes täysin varma, että olenko testannut jokaista noista. Kuitenkin dottia muistan testanneeni, ja se yllätti ihan positiivisesti. Sekä es335 on kyllä ultimate blues/rock kitara upealla soundilla, upealla ulkonäöllä. Kyllähän sellaisen mielelläni joku päivä omistaisin.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Väsykäsi
27.01.2008 23:02:06
varmaan ottasin ton epin dotin tosta porukasta, ainaki ite tykkäsin kun joskus oli semmonen...mutta päätöksenhän teet sinä itte, käy musaliikkeissä testaileen.
eikö stratot kiinnosta? niillähän sitä mukavasti vetelee srv:tä, järvistä, claptonia...

Ei strato kiinnosta mun mielestä bluesiin pitää saada tumma ja surullinen saundi se kuuluu humbuckerin kanssa diiliin
-Cale
27.01.2008 23:02:51
Ei strato kiinnosta mun mielestä bluesiin pitää saada tumma ja surullinen saundi se kuuluu humbuckerin kanssa diiliin

Mites strato humbuckerilla varustettuna?
Väsykäsi
27.01.2008 23:05:12
Se humppari katos kun pitää olla kaulassa ja stratoa ei taida saada mahonki runkoisena tai puoliakustisena
hapan
27.01.2008 23:19:02
Se humppari katos kun pitää olla kaulassa ja stratoa ei taida saada mahonki runkoisena tai puoliakustisena

Kohta joku tulee laittamaan jonkun custom-puodin urlin sulle. Johan olet Warmothiin tutustunu?

Oikeasti pojat, jos kaveri haluaa sen kolmekolmefemman, niin ei sitä stratoa kannata edes ajatella.
biibob
27.01.2008 23:25:42
Totta. Itse en näe tässä tapauksessa mitään syytä sellaiseen HH stratoon. Jos henkilö ehdottomasti haluaisi straton soitettavuuden, straton tuntuman ja straton ulkonäön, mutta mikkeinä ainoa mahdollisuus olisi tuplat, niin silloin humbucker-strato olisi vamaan omiaan. Nyt kuitenkin kaveri etsii humbucker kitaraa, ja ilmeisesti myös kohtuu klassikko lookkia. Eli silloin se kitara kannattaa varmasti valkata niitten omien mieltymysten mukaan.

Ja sanoi kuka tahansa, niin myös se ulkonäkö vaikuttaa. Esim. jos itse olisin etsimässä telecasteria rockimenoihin single coileilla. Vaadittaisiin aika kovaa myyntimiestä, että lähtisin kaupasta B.C. Richin beast /f mikkien puolituksilla/ modatuilla single telecasterin mikeillä kotia päin ^^ Ok tämä oli hyyvin kärjistetty esimerkki.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
fox
28.01.2008 01:28:15

Tuota sg'tä olen jo kokeillut ja se oli aika hyvän olonen toi es 335 vaan on niin hieno missähän sellasta pääsis tampereelle kokeileen. Ettei ole aihetta jälki viisauteen jos vaikka joskus kaveri ostaa niin ei ala harmittaan

Käväse DLX:ssa, siellä oli ainakin faded-Essi, ja taisipa myyntitilissä olla Lucillekin.
Epin Dot tosiaan, vaan siinä on ainakin mun mielestä vähän paksu kaula.. Sheraton oli kivampi. Ei se Dottikaan huono ole, meidän bändissä yhellä "ekstra"kitaristilla on moinen, ja sitä on tullut jokseenkin paljon kokeiltua (ja säädettyä + laitettua).
Mites olisi tää uusi ja kovin kehuttu Essi, pikkukoppainen "ysi"??
Eli vähän tuon omakuvan AM-Ibanezin kaltainen.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Umas
28.01.2008 01:35:05

Mulla on torilla myynnissä tuo ibanez artcore. Soundi on sopivan tumma.
"Mikäli tarkastellaan rap-lyriikoita ajatuksen, siitä puhe mistä puute, mukaan. Voidaan todeta, että suurin osa rap-artisteista on neitsyitä sekä omaavat aggressioita äitinsä puolisoita kohtaan 'fucking motherfucker'"
Väsykäsi
28.01.2008 07:23:35
Kohta joku tulee laittamaan jonkun custom-puodin urlin sulle. Johan olet Warmothiin tutustunu?

Kyllä minä custom puodit tiedän mulla olisi valmistumassa toinen unelma 3xhumppari kolmekolmefemma jos olisi rahaa ostin syksyllä 800€ flying finn customin käytettynä joka on muuten ihan ultimate rautalanka skitta. mutta kun nykyisessä blues skebassa ibanez arc100 olis toivomisen varaa. Että stratoa en saisi vaikka haluaisi (isukki ei ymmärrä että flaikkarissa on huono saundi säröillä kun ei saa sellasta voimakkaampaa
säröö) mutta kattelin niin olisiko tuo asiaa

http://www.tammerpianojasoitin.fi/tuotteet.php?g=1&k=tokai

tokain kolmekolmefemma
Krice
28.01.2008 12:00:04

Osta multa Yamaha RGX520. Liimakaula, kloonimahonkia loimuvaahterakannella, sustainia ja alapäätä löytyy.
Shakata
28.01.2008 12:06:31 (muokattu 28.01.2008 12:07:00)
Mikä siinä sun Ibanezissa on huonoa? Totuushan on se, että tolla budjetilla sää et mitään täydellistä unelmakeppiä saa. Mulla on Dotti ja pakasta revittynä se on ihan ok kitara. Satula, potentiometrit, nauhat yms. on kuitenkin "vakiona" ihan surkeeta tavaraa. Tykkään siitä kummiskin sen verta paljon, että oon sitä modaillut huomattavasti originaalia paremmaks. Oon sitä mieltä, että edullinenkin voi olla hyvää, mutta kannattaa funtsia rauhassa, mitä kepiltään haluaa. Modailuihin uppoa helposti useita satasia, jotka vois käyttää suoraan parempaan kitaraan.
Kalamies #?
Illu
28.01.2008 12:55:09
Pakko taas mainostaa 335 sarjassa tuota Hagström Vikingiä. Siisti työnjälki, ok raudat ja soikin vielä kohtalaisesti. Siis jos tykkää ohuemmasta kaulasta.
Jäärä
28.01.2008 14:39:58
...flaikkarissa on huono saundi säröillä kun ei saa sellasta voimakkaampaa
säröö

Miksei muka saisi?
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Sam Hotman
28.01.2008 14:51:31
Hohoo! Eka kerta kun ei etsitä hevi keppiä.
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
Väsykäsi
28.01.2008 15:55:33
Miksei muka saisi?

Tarkoitan sellaista zz top allman brothers saundia
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)