![]() 28.05.2007 20:33:57 | |
---|---|
Eli sattuuko kukaan omistamaan tuollasta viritintä? Selailin Thomanin sivuja ja tuo pisti heti silmään (johtuskohan vaikka hinnasta). Ongelma on siinä, että en tiedä kyseisen tavaran laatua. Hinnasta päätellen tuo on melkonen lelu, eikä Thomanillakaan anneta tuosta mitään tietoa. Jos joku tietää tuosta virittimestä jotain niin voisiko vähän valistaa? Kiitos!:) | |
![]() 28.05.2007 20:36:32 | |
Se varhaisempi malli oli ihan susi. Söi patterin itsekseen, eikä oikein tykännyt alemmista vireistä. Veikkaan tuon 300:n olevan paranneltu versio siitä. | |
![]() 28.05.2007 21:38:56 | |
Se varhaisempi malli oli ihan susi. Söi patterin itsekseen, eikä oikein tykännyt alemmista vireistä. Veikkaan tuon 300:n olevan paranneltu versio siitä. Jeps. Mie oon kyllä joskus kuullu et nuo Behringerin halppismallit on jopa hintalaatusuhteessa harvinaisen hyviä. Mut en oo ite päässy sitä vielä todistamaan. Mutta kiitoksia kommentista. | |
![]() 28.05.2007 22:22:09 | |
Patterit se syö ennenkuin saat kepin vireeseen (vaikka olisi piuhatkin irti), mutta muuntajan kanssa aivan kelpo peli. Riittää mainiosti perusvirittelyyn eikä hinta päätä huimaa. T-kaupassa tuo 29e, mutta itse ostin ihan paikallisesta musakaupasta 22e. Hirmuisiin alavireisiin ei vehjake yllä, mutta kuten sanottu perusvirittelyyn toimii hyvin. Ensin housut, sitten kengät. | |
![]() 28.05.2007 22:43:46 | |
Hirmuisiin alavireisiin ei vehjake yllä, mutta kuten sanottu perusvirittelyyn toimii hyvin. Kyllä tuolla H-vireessä olevan kitaran virittää. Aika pitkään vaan välillä hakee sitä matalinta H:ta. Ihan jees perusviritin. Wrapped in plastic | |
![]() 28.05.2007 22:59:19 | |
Kyllä tuolla H-vireessä olevan kitaran virittää. Aika pitkään vaan välillä hakee sitä matalinta H:ta. Ihan jees perusviritin. alkaa olee kuiteski aika vaikeeta jos halutaan virittää vaikka G:hen ja pitäisi olla vielä tarkka ;) | |
![]() 29.05.2007 11:24:36 (muokattu 29.05.2007 12:11:58) | |
Patterit se syö ennenkuin saat kepin vireeseen (vaikka olisi piuhatkin irti), mutta muuntajan kanssa aivan kelpo peli. Riittää mainiosti perusvirittelyyn eikä hinta päätä huimaa. T-kaupassa tuo 29e, mutta itse ostin ihan paikallisesta musakaupasta 22e. Hirmuisiin alavireisiin ei vehjake yllä, mutta kuten sanottu perusvirittelyyn toimii hyvin. Siis mie just käytän yleensä pedaaleissa muuntajaa ku en jaksa leikkiä niitten pattereitten kanssa kokoajan. Ja mulle riittää ku saa D-vireeseen viritettyä, joten ei pitäs olla ongelmia. Tosin ei se paha oo jos sillä sais viritettyä matalemmakskin.. | |
![]() 29.05.2007 12:10:33 (muokattu 29.05.2007 12:12:59) | |
Siis mie jsut käytän yleensä pedaaleissa muuntajaa ku en jaksa leikkiä niitten pattereitten kanssa kokoajan. Ja mulle riittää ku saa D-vireeseen viritettyä, joten ei pitäs olla ongelmia. Tosin ei se paha oo jos sillä sais viritettyä matalemmakskin.. No minä viritän basson tuolla aina D-vireeseen, että kyllä se suht alas venyy. :-) Ja muuntaja on ollu mullaki alusta asti käytössä tuon kanssa. E: Äh, mullahan oliki tuo vanhempi tu-100 -malli. No, tuskin ovat ainakaan huonontaneet ominaisuuksia tuohon uuteen. I've kept the movie rolling but the story's getting old now. | |
![]() 29.05.2007 14:40:15 | |
TU100 löytyy täältäkin. Löytyy myös Boss TU-2 ja Planet Wavesin pedaaliviritin. Behringer on ollut bassopedaalilaudassa, TU-2 kitaralaudassa ja PW:n ostin huvikseni, ajattelin jos se vaikka olisi parempi kuin Boss, siinä kun on True Bypass ja kaikki. TU100 toimii, mutta laiskasti. Se on ärsyttävällä tavalla Bossia hitaampi, antaa odottaa päätöstään sävelkorkeudesta juuri muutaman millisekunnin pidempään kuin esikuvansa. Pinna meinaa palaa sen kanssa välillä. Virittää kuitenkin Bossin kanssa samaan vireeseen - testattu on. Lieneekö TU300 jotenkin olennaisesti paranneltu, mene ja tiedä. Olen toistuvasti hieman ihmetellyt tuota Behringerin markkinointipolitiikkaa, viimeisimpänä kummastuksen aiheena juuri tämä: useista alkupään malleista myydään uusia versioita joissa on muuttunut mallinumero... onkohan niissä oikeasti muita muutoksia? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 29.05.2007 15:13:03 (muokattu 29.05.2007 15:14:21) | |
Olen toistuvasti hieman ihmetellyt tuota Behringerin markkinointipolitiikkaa, viimeisimpänä kummastuksen aiheena juuri tämä: useista alkupään malleista myydään uusia versioita joissa on muuttunut mallinumero... onkohan niissä oikeasti muita muutoksia? Veit sanat suustani. Ite oon suosinu tuota Bossia ja meinasin et ostan Bossin virittimen, mut ku on matti kukkarossa ja viritin alkas pikkuhiljaa tulla tarpeeseen niin pitäs saada vähä halvemmalla ku sillä 100€:lla. Aikasemmin oon virittäny GP:n kautta korvakuulolla.. | |
![]() 29.05.2007 15:31:19 | |
Itsehän en suosi pedaalimallisia virittimiä juurikaan, vaikka "livetilanteessa" tuleekin käytettyä GT-8:n viritintä. Muutoin käytän "tarkempia" laitteita kitaraa säätäessä ja virittäessä. Petersonin StroboStompia olisi mukava testata ja verrata muiden virittimien kanssa... se vain on niin jumalattoman kallis. Korg GT-12 on palvellut pitkään ja varsin luotettavasti sekä tarkasti. Harmi että kyseisen mokkulan valmistus on lopetettu ja pitkulainen malli korvattu uudella GT120 "pöytämallilla". vanha - http://www.harmony-central.com/Newp/WNAMM00/Korg/Korg-GT12.jpg uusi - http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000001139.jpg clenching the fists of dissent | |
![]() 29.05.2007 16:02:39 | |
TU100 löytyy täältäkin. Löytyy myös Boss TU-2 ja Planet Wavesin pedaaliviritin. Behringer on ollut bassopedaalilaudassa, TU-2 kitaralaudassa ja PW:n ostin huvikseni, ajattelin jos se vaikka olisi parempi kuin Boss, siinä kun on True Bypass ja kaikki. Kerropa lisää tuosta Planet Wavesista. Miten kestää vertailun TU-2:n? Hyvät ja huonot puolet? | |
![]() 29.05.2007 16:07:34 | |
Itsehän en suosi pedaalimallisia virittimiä juurikaan, vaikka "livetilanteessa" tuleekin käytettyä GT-8:n viritintä. Muutoin käytän "tarkempia" laitteita kitaraa säätäessä ja virittäessä. Petersonin StroboStompia olisi mukava testata ja verrata muiden virittimien kanssa... se vain on niin jumalattoman kallis. Minusta TU-2 on kerrassaan oivallinen keikka-/treenikäytössä juurikin epätarkkuutensa vuoksi. Sen kanssa ei tule hinkattua virettä turhan pitkään, se näyttää tarpeeksi sinnepäin liveolosuhteissa... StroboStompin olisin minäkin halunnut, mutta testatessa iski paniikki. Olen varsin vainoharhainen vireen suhteen ja virittäessäni 'Stompilla en kyennyt mitenkään saamaan kitaraa edes sinnepäin-vireeseen, 'Stomp vain väpätti omiaan. Ei hyvä ominaisuus tilanteissa joissa pitäisi vain nopeasti varmistaa että vire on kohtuullisen ok - ja sit yy kaa koo nee. Luultavasti StroboStompiinkin tottuisi käytössä, minä kuitenkin päädyin jättämään ko. vehkeen kaupan hyllylle. TU-2 ei todellakaan sovi säätöpuuhiin laisinkaan, niitä varten minulla on vanha Boss TU-12H. Ikää kohta 20 vuotta, toimii erinomaisesti tarkoitukseensa. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 29.05.2007 17:46:29 | |
Tänne varmaan voi vähän kysymystä laittaa että mitä mieltä ootte tosta korgin dt-10:stä? Anteeksi ot.. | |
![]() 29.05.2007 17:48:20 (muokattu 29.05.2007 17:49:22) | |
Kerropa lisää tuosta Planet Wavesista. Miten kestää vertailun TU-2:n? Hyvät ja huonot puolet? Hmm, enpä ole noita itse asiassa kovin tarkasti ehtinyt A/B-testailemaan, jonkin verran havaintoja kylläkin olen tehnyt. PW:n hyviä puolia: - suuri näyttö - hiukan Bossia pienempi ulkomitoiltaan - True Bypass (en ole testannut, kuinka "true" tämä on. Bossin bufferi vaikuttaa ainakin germaniumfuzzien reagointiin, PW:stä ei havaintoja vielä) - hauskan näköinen, tuo etäisesti mieleen jonkun 70-80-luvun scifielokuvan (Musta aukko?) robotin - ulkoisesti erittäin kestävän oloinen PW:n huonoja puolia: - pedaalissa ei ole varsinaista on/off-lediä. Valot syttyvät, kun pedaali on päällä JA siihen menee signaali sisään, mutta minä käytän viritintä myös Mute-kytkimenä - efektilenkissä, ennen delaypedaaleja, saadakseni pelkästään viiveiden hännät soimaan vielä varsinaisen signaalin katkettua. Jos viritin ei ilmoita päällä-/poissaolostaan ennen kuin siihen tulee signaalia, se on minun tarkoitukseeni käyttökelvoton. - näyttö himmeämpi kuin Bossissa - pyöreä näyttö hämää, ledit ovat jopa liiankin suuret, viritystuntuma on... ehkä hieman levoton - ainakin aluksi - reagoi sisääntulevaan signaaliin Bossia hitaammin. Pedaali tunnistaa sävelen yhtä nopeasti kuin Boss, mutta sillä kestää hiukan pidempään näyttää miten lähellä oikeaa virettä ollaan. Omituinen bugi, minun mielestäni. - painaa huomattavasti enemmän kuin Boss No, hajanaisia huomioita tässä. Jossain suuren maailman foorumeilla on raportoitu kohina-/vinkuna-/sirinäongelmista, en ole vielä törmännyt sellaisiin. Yleisvaikutelma ihan ok, mutta aika näyttää. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 | |
![]() 29.05.2007 17:52:13 | |
Tänne varmaan voi vähän kysymystä laittaa että mitä mieltä ootte tosta korgin dt-10:stä? Anteeksi ot.. En ainakaan itse tykännyt. Tuntui jossain määrin epätarkalta ja joutui hakemaan virettä kauemmin kuin paremmilla virittimillä. | |
![]() 29.05.2007 18:06:23 | |
En ainakaan itse tykännyt. Tuntui jossain määrin epätarkalta ja joutui hakemaan virettä kauemmin kuin paremmilla virittimillä. Mulla oli tuollainen kaverilta lainassa ja pidin laitetta todella nopeana ja tarkkana. Tällä hetkellä olen kyseistä laitetta ostamassakin. Mielestäni todella hyvä viritin. Bossin virittimestä on hieman kokemusta ja asiansa ajaa sekin mainiosti. Molemmat ovat täysin eri tasolla, mitä Behkun TU100, mutta toki myös kolme kertaa kalliimpia. Silti uskallan povata perstuntumalta niille vähintään nelinkertaista käyttöikää. Mielestäni tuossa kohdassa ei kannata säästää, mutta kukin taaplaa tyylillään. | |
![]() 29.05.2007 19:38:53 | |
Mielestäni tuossa kohdassa ei kannata säästää, mutta kukin taaplaa tyylillään. Vire on kuitenkin kaiken soundin perusta. Kun ilmeisesti livekäyttöön nimeen omaan paljon näitä lattiamallisia käytetään niin ainakin itse arvostan virittimen luotettavuutta mitä ei muovikotelolla mun mielestä voi saada. Tuntuu muutenkin hassulta pistää kalliiden ja mietittyjen kamojen virittämiseen kaikista halvin vaihtoehto, niitäkin joskus näkee. Mulla on ollut nyt kolme vuotta Bossin TU2 käytössä ja olen ollut kyllä tarpeeksi tyytyväinen. Treeneissä ja eteen sattuvilla keikoilla tuota käytän. -Sellasta se vaan on- | |
![]() 29.05.2007 21:19:18 | |
Vire on kuitenkin kaiken soundin perusta. Kun ilmeisesti livekäyttöön nimeen omaan paljon näitä lattiamallisia käytetään niin ainakin itse arvostan virittimen luotettavuutta mitä ei muovikotelolla mun mielestä voi saada. Tuntuu muutenkin hassulta pistää kalliiden ja mietittyjen kamojen virittämiseen kaikista halvin vaihtoehto, niitäkin joskus näkee. Mutta eipä se muovikotelo kerrokkaan sen virittimen laadusta yhtään mitään, vaikka se olis rakennettu kivestä, puusta tai vaikka sammalesta (tai no joo, ehkä se jo tuossa sammalen kohalla rupeis hieman vaikuttamaan). Myöskään hinta ei välttämättä kerro kaikkea. | |
![]() 29.05.2007 21:36:14 | |
sammalviritin voisi tehdä hyvääkin, mutta ibaneziltakin on nyt tullut lattiaviritin. se oli ainakin halpa ja ehkä katu-uskottavampi merkiltään. myynnissä ibanez arx-300!
ostetaan gibson explorer!!! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)