KooAa 05.02.2008 22:37:22 | |
---|
Mulla katkeilee kieliä noin viiden tunnin soiton jälkeen. Gibsonin omalla tallalla meni aina A- tai D-kieli, nyt rullatallalla punottu G-kieli. Käytössä on tällä hetkellä D'Addarion XL 012-052 ja Pyramideja olen kanssa kokeillut. Olen siis vaihtanut kitaraan Schallerin rullatallan ja silti kielä katkeilee..onko jollain kokemuksia ja vinkkejä asiaan. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
Estranged 05.02.2008 22:41:46 | |
---|
Niin, mistäs kohtaa nuo katkeilevat? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
KooAa 05.02.2008 22:42:33 | |
---|
Niin, mistäs kohtaa nuo katkeilevat? Takatallan kohdalta on aina menny. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
Legatus 05.02.2008 22:42:39 (muokattu 05.02.2008 22:43:05) | |
---|
Niin, mistäs kohtaa nuo katkeilevat? Just meinasin kysyä samaa, koska aloituksessa ei selvästi mainittu mistä kohtaa ne katkeilee, mutta pientä ymmärrystä antoi että tallasta. Vai? E: Olen lännen hitain -.- Myykää minulle Jackson RR3R-kitara!!!! |
hapan 05.02.2008 22:45:27 | |
---|
Takatallan kohdalta on aina menny. Aikamoista, jos kerran rullatallan kanssa katkeilevat. En keksi muuta, kuin yksinkertaisesti huonot kielet. |
McNulty 05.02.2008 22:55:06 | |
---|
Kuinka jyrkkä on kielten tulokulma stopbarilta tallalle? Eihän stopbarin reunat ole terävät ja kieli ota siihen kiinni? Onko rullat varmasti pyöreät ettei ole jäänyt valusta tai muusta runtua joka leikkaisi kielen? Nääs siihen tallalle tulee aika paljon kiloja kun kielet onpi jännitettyinä. byt' v kurse volkov |
Teh Masa 05.02.2008 22:59:37 (muokattu 05.02.2008 23:00:41) | |
---|
Vireen heität mörinä B-E-A-D-F#-B:hen niin ei kyllä katkea. Oletkos varma ettei plektratekniikkasi ole liian raju käyttämän paksuisille kielillesi? Tai ovatko näpit niin kuonan peitossa että kieli alkaa välittömästi ruostua puhki sormiesi kosketuksen jälkeen? Varmaan paras ratkaisu on että pohdit syvällisesti jonkun kitaristikaverin/-faijan/-serkun koiran/-opettajan/-katuhörhön kanssa ongelmaa. Joukossa tyhmyys tiivistyy. |
pekurides 05.02.2008 23:06:32 | |
---|
juu, loivempaa kulmaa tallalle ja jöötimpää settiä tai ainakin muita merkkiä kokeiluun. Joskus oli itellä sellanen vaiva että painoin kieliä kämmenellä liikaa kännipäissä hampaat irvessä dempatessa ja silloin sattu juurikin joku d-katketa. Tämä siis floikalla.... mutta... Tunteella päin vittua. |
KooAa 05.02.2008 23:14:27 | |
---|
Tulokulma on parikymmentä astetta ja talla on kyllä kunnossa. Kielimerkkiä olen vaihtamassa mut kommentit on tervetulleita niistäkin, eli siis kielimerkkien katkeamisvaivoista. Virettä, plektraa ja "käden käyttöä" en kyllä vaihda. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
Krice 06.02.2008 08:14:26 | |
---|
Kielimerkkiä olen vaihtamassa Vaihda Ernie Balleihin, ne ei katkeile. Virettä, plektraa ja "käden käyttöä" en kyllä vaihda. Ohut pleku voi ehkä auttaa jos käyttää kättä kuin oranki.. |
Numb 06.02.2008 08:31:17 | |
---|
Vaihda Ernie Balleihin, ne ei katkeile. Komppia tälle. Kyllä minä sen tallan kävisin läpi. Jos ja kun joku tietty kieli katkeaa aina tallasta, niin oni jo syytä olettaa, että vika on siellä. Minulla meni tavallisesta t-o-m -tallasta muutama D, jonka jälkeen näytin vähän viilaa tallalle. Sen jälkeen ei ole katkennut yhtä ainutta kieltä (erniet), ja tatsini on aika kova. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Snapo 06.02.2008 10:46:12 (muokattu 06.02.2008 10:48:42) | |
---|
Itselläni pakasta vedetty TOM-tallainen katkaisi kielet esim. kesken konserttien kun fiilistä tuli ja rupee tietenkin komppaamaan vähän raskaammalla kädellä. Joko tallapalat oli terävät uutuuttaan tai kielet olivat huonot, kuitenki merkkiä GHS. Ernie balliin kun vaihdoin n. vuoden jälkeen nii ei oo ongelmia ollut. |
Detox 06.02.2008 11:15:40 (muokattu 06.02.2008 11:18:47) | |
---|
Mulla katkeilee kieliä noin viiden tunnin soiton jälkeen. Gibsonin omalla tallalla meni aina A- tai D-kieli, nyt rullatallalla punottu G-kieli. Käytössä on tällä hetkellä D'Addarion XL 012-052 Itse vaihdoin D'Addariosta pois kileten surkean soittoiän takia (lue: katkesivat todella helposti). Nyt olen jo 10v soitellut Ernie Ball ja DR kielillä, molemmat ovat mainioita. Sanotaan nyt että DR kielissä on enemmän massaa kuin muissa merkeissä joten saundaavat ehkä hitusen paremmalta (heviin kuin muut), mutta ne on käsinpunottuja ja välillä saattaa osua kohdalle maanantaikappaleita, joissa esim. pallo on huonosti punottu messiin. Ernie Ball on luotettava ja hyväsaundinen ja se kestää hyvänä IMO pikkasen pitempään kuin DR. Hintakin on huomattavasti "muusikkoystävällilsempi". Ja jos haluat että kielet pysyy oikeen kauan liukkaana ja hyvänä tsekkaa Elixir. Kannattaa ehdottomasti myös tarkistaa se tallan ja stop barin välinen kulma ja loiventaa sitä nostamalla sitä baria Linkit: http://www.ernieball.com/http://www.drstrings.com/http://www.elixirstrings.com/ E: Links Mesa 4 Life! |
hapan 06.02.2008 11:56:05 | |
---|
Jos oot merkkiä vaihtamassa, kannattaa kokeille Dean Markleyn Blue Steelejä. Itellä ollu käytössä jokusen vuoden eivätkä ole kertaakaan katkeillu. Pitäs vissii alkaa jo puuta koputtelee... |
KooAa 06.02.2008 13:07:18 | |
---|
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |