Qitarile 05.02.2008 11:54:31 | |
---|
Onkohan noissa valmiissa cordial/neutrik patch-kaapeleissa ( http://www.thomann.de/fi/cordial_cfi_03_rr.htm) miten samanlaiset nuo plugit, kuin näissä tee-se-itse malleissa ( http://www.thomann.de/fi/neutrik_np_2rcs.htm)? Ajattelin ensin itse kolvailla mutta jos ovat saman laatuisia niin lienee parempi ostaa noita valmiita, kun tulee puolet halvemmaksi ja säästyy työltä. Vai miten on? Olisi tarkoitus laittaa pedaalilaudan piuhat hiukan paremmiksi kuin nykyiset snnaket. Nuo neutrikit lienee kuitenkin laatukamaa? Ainakin mitä lueskelin keskustelua niin jotkut oli kehunut. No Job, No Money, No Car, But I'm in the Band |
Roksennus 05.02.2008 11:58:59 (muokattu 05.02.2008 12:03:09) | |
---|
Noissa tee-se-itse -mallin kulmaplugeissa oleva muovinen kansi menee todella helposti rikki... En ole koskaan sellaista ehjänä nähnyt. Eli helpommalla pääset kun ostat nuo valmiit piuhat. Itse korvasin kaikki piuhani reilu pari vuotta sitten Cordial/Neutrik-piuhoilla. Laatukamaa ovat ja hyvin näkyy kestävän. Edit: Näkyypä noissa valmiissakin kulmaplugipiuhoissa olevan tuo muovikansi, mutta joo, helpaommalla ja halvemmalla pääset kun ostat valmiit. "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
oiva tumpeloinen 05.02.2008 13:15:24 (muokattu 05.02.2008 13:26:08) | |
---|
Noissa tee-se-itse -mallin kulmaplugeissa oleva muovinen kansi menee todella helposti rikki... En ole koskaan sellaista ehjänä nähnyt. Eli helpommalla pääset kun ostat nuo valmiit piuhat. Itse korvasin kaikki piuhani reilu pari vuotta sitten Cordial/Neutrik-piuhoilla. Laatukamaa ovat ja hyvin näkyy kestävän. Edit: Näkyypä noissa valmiissakin kulmaplugipiuhoissa olevan tuo muovikansi, mutta joo, helpaommalla ja halvemmalla pääset kun ostat valmiit. Mulla on jonkinmoinen läjä noita uudempia (siis pienempiä) kulmaplugeja, enkä kyllä ole saanut yhdestäkään kantta rikki. En ole noita kopsuja kokeillut, mutta en välttämättä pihistelisi muutamaa euroa tuollaisessa asiassa. |
wilo 05.02.2008 13:18:55 | |
---|
|
LaXu 05.02.2008 13:28:32 (muokattu 05.02.2008 13:29:05) | |
---|
Hommasin Beatmanista samantapaisia plugeja ja niissä on ainakin metallikuori takanakin. Taitavat sitten olla juuri noita wilon mainitsemia. |
oiva tumpeloinen 05.02.2008 13:40:32 | |
---|
Mulla on jonkinmoinen läjä noita uudempia (siis pienempiä) kulmaplugeja, enkä kyllä ole saanut yhdestäkään kantta rikki. En ole noita kopsuja kokeillut, mutta en välttämättä pihistelisi muutamaa euroa tuollaisessa asiassa. Itse itseäni lainaten..... Noissa pienemmissä taitaakin nköjään olla täysmetallinen kuori, jos mun Lontoo vain taipuu tarpeeksi: http://www.neutrik.com/fl/en/audio/ … _t2_645883600/NP2RX-BAG_detail.aspx |
Kefiiri 05.02.2008 14:23:04 (muokattu 05.02.2008 14:34:57) | |
---|
(http://www.thomann.de/fi/neutrik_np_2rcs.htm)? Ostin kokeeksi pari tuon tapaista Neutrikkia Tampereen Elektorista, ja musta muoviosa kuoressa on kyllä älyttömän heppoinen. Vedonpoistokin on halpismainen lytistettävä liuskajuttu. Ei voi kehua. Suorat Neutrikit ovat ihan eri planeetalta. Edit: Malli ei kyllä ole aivan sama. Omissa plugeissani runko ei ole pyöreä vaan kuusikulmainen. Ehkä Tompan mallissa on asiallinen vedonpoistokin. En noita omiani Neutrikeiksi uskoisi, ellei muoviosassa niin lukisi. Lienevätkö jotain borneolaisia väärennöksiä? |
Miikathebest 05.02.2008 15:25:49 | |
---|
Minun aistihavaintojeni mukaan nuo "irrallaan myytävät" ovat laadukkaampia. Mullon niitä valmiissa ja itse kasatuissa piuhoissa. Kovemmassa käytössä oon saanut kannen hajalle, mutta muuten ei ongelmia, kunhan vaan on asentanut huolella. Niitä patchpiuhoja ostin muutamia, ja ne vaikuttavat heppoisemilta. Sellaisia en lähtisi käyttämään instrumenttikaapeleina tositarkoituksella. Liikaa säröä! |
oiva tumpeloinen 05.02.2008 15:51:29 | |
---|
Edit: Malli ei kyllä ole aivan sama. Omissa plugeissani runko ei ole pyöreä vaan kuusikulmainen. Ehkä Tompan mallissa on asiallinen vedonpoistokin. En noita omiani Neutrikeiksi uskoisi, ellei muoviosassa niin lukisi. Lienevätkö jotain borneolaisia väärennöksiä? Onko sun kulmat siis sellaisia kuin ensimmäisen viestin linkissä? Siis onko ne kulmat Reanin lisenssituotteita? |
wilo 05.02.2008 16:10:56 | |
---|
Onko sun kulmat siis sellaisia kuin ensimmäisen viestin linkissä? Siis onko ne kulmat Reanin lisenssituotteita? Katos perkale, niinhän noi ovatkin reania. No enpä itelle ottais, neutrikkia tai muuta laatukamaa vaadin kyllä. Korkeintaan hiconia voisin ottaa, niitä käytinkin sillon kun neutrikilla ei ollu metallisia kulmaplugeja: http://www.thomann.de/fi/hicon_klinke_hij63ma01.htm . Että hanki vaan niitä neutrikin metallisia irtoplugeja (saman hintaisia kuin muoviset) ja cordialin kaapelia, saat hyvät piuhat. Ville |
Murgo 05.02.2008 16:36:33 | |
---|
Joo, noissa "oikeissa" Neutrikeissa on kartiovedonpoisto, Reaneissa taas ne sellaiset liuskat, mutta kyllä nekin ovat muuten ihan asiallisia jos ei tarvitse kestää roikottaa kitaraa piuhasta :) Eli kitaraan kyllä kannattaa satsata niihin "aitoihin", "normaalikäytössä" eli pedaalilaudassa,räkissä jne. sitten kestää varmaan Reanitkin, noissa valmissa piuhoissakin on kuitenkin Cordialin kaapelia. Suurin vika niissä Reaneissa on varmaan juuri iso koko, ei meinaa mahtua vierekkäisiin jakkeihin jos on reiät vähän tiheämmässä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Murgo 05.02.2008 16:36:36 (muokattu 05.02.2008 16:37:14) | |
---|
Fuck, selaimen hitaus aiheutti tuplan, luulin klikanneeni ohi... Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
F_Lame 05.02.2008 17:15:47 | |
---|
Ostin kokeeksi pari tuon tapaista Neutrikkia Tampereen Elektorista, ja musta muoviosa kuoressa on kyllä älyttömän heppoinen. Ite ostin yhen kulmaneutrikin samaisesta liikkeestä viikko sitten ja siinä oli se koko kuori metallia. Vedonpoistokin on halpismainen lytistettävä liuskajuttu. Ei voi kehua. Suorat Neutrikit ovat ihan eri planeetalta. Mun näkemissä suorissa neutrikeissa on ihan samanlainen vedonpoisto. Neutrikit on muuten kaikista mun asentamista plugeista EHDOTTOMASTI v-mäisimpiä kolvattavia, varsinki ku mun kolvi muistuttaa enemmän lätkämailaa ku kolvia. Paskamaisen kolvattavuuden kestää vain sen takia että ne on muuten niin hyviä...ehkä parhaita. "Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
Kefiiri 05.02.2008 17:37:49 | |
---|
Onko sun kulmat siis sellaisia kuin ensimmäisen viestin linkissä? Siis onko ne kulmat Reanin lisenssituotteita? On. Nyt vasta tajusin katsoa ekan viestin ensimmäisen linkin. Tuollaisia ovat. Ei voi suositella jos kestävyyttä kaivataan. Kartiovedonpoisto on mielestäni juuri se juttu mikä tekee oikeista Neutrikeista niin luotettavia. |
oiva tumpeloinen 05.02.2008 17:40:51 (muokattu 05.02.2008 17:42:07) | |
---|
On. Nyt vasta tajusin katsoa ekan viestin ensimmäisen linkin. Tuollaisia ovat. Ei voi suositella jos kestävyyttä kaivataan. Kartiovedonpoisto on mielestäni juuri se juttu mikä tekee oikeista Neutrikeista niin luotettavia. Ainakin noissa pienemmissä mustissa kulmissa on samanlainen vedonpoisto kuin suorissakin. Taitaapi olla noissa isommissakin. Mulla on jostain tullut muutama semmoinenkin, ja muistikuvat sanoisi vedonpoistoa ihan samanlaiseksi. |
HS 05.02.2008 22:41:55 | |
---|
Terve ...Neutrikit on muuten kaikista mun asentamista plugeista EHDOTTOMASTI v-mäisimpiä kolvattavia, varsinki ku mun kolvi muistuttaa enemmän lätkämailaa ku kolvia. Paskamaisen kolvattavuuden kestää vain sen takia että ne on muuten niin hyviä...ehkä parhaita. Miten vaikeaa voi olla yhden(!) "kuumakarvan" juottaminen? Jokaisella on oikeus mielipiteeseeni. |
oiva tumpeloinen 05.02.2008 22:45:48 | |
---|
Terve
Miten vaikeaa voi olla yhden(!) "kuumakarvan" juottaminen? Kovin usein tulee kylläkin juotettua kaksi karvaa plugiin. Paksulla kaapelilla maan juottaminen ei välttämättä ole kivointa touhua kourun pohjalle. On olemassa helpompiakin plugeja juottaa, tosin juottamisen vaikeus lienee henkilökohtaista. |
HS 05.02.2008 23:05:15 | |
---|
Terve ...Kovin usein tulee kylläkin juotettua kaksi karvaa plugiin. Paksulla kaapelilla maan juottaminen ei välttämättä ole kivointa touhua kourun pohjalle. Tässä on se yleinen erhe, että ainakin osassa (vanhemmissa) Neutrikin plugeissa maakarvaa ei ole tarkoituskaan juottaa kourun pohjalle, vaan työntää muovisen "holkin" reiän läpi, jonka jälkeen päällimmäinen, kierteinen metalliosa ja kierteinen muoviosa ruuvataan yhteen ja hoitavat näin maakarvan kiristyksen ja kontaktin. Käsittääkseni Neutrik lisäsi jossain vaiheessa plugeihinsa paikan maakarvan juottamiselle, koska liian moni tuskaili yrittäessään juottaa maakarvaa rungon pohjaan, joka siis oli paitsi tarpeetonta, myös sangen tuskallista :) Jokaisella on oikeus mielipiteeseeni. |
LaXu 05.02.2008 23:57:10 | |
---|
Terve
Tässä on se yleinen erhe, että ainakin osassa (vanhemmissa) Neutrikin plugeissa maakarvaa ei ole tarkoituskaan juottaa kourun pohjalle, vaan työntää muovisen "holkin" reiän läpi, jonka jälkeen päällimmäinen, kierteinen metalliosa ja kierteinen muoviosa ruuvataan yhteen ja hoitavat näin maakarvan kiristyksen ja kontaktin. Käsittääkseni Neutrik lisäsi jossain vaiheessa plugeihinsa paikan maakarvan juottamiselle, koska liian moni tuskaili yrittäessään juottaa maakarvaa rungon pohjaan, joka siis oli paitsi tarpeetonta, myös sangen tuskallista :) Noissa aikaisemmin mainitsemissani kulmaplugeissa maapiuhalle oli omat pienet lätkänsä. Mahtaakohan näille löytyä jostain ihan oikeita ohjeitakin? |
TvA 06.02.2008 10:19:38 (muokattu 06.02.2008 10:27:57) | |
---|
Ostin kokeeksi pari tuon tapaista Neutrikkia Tampereen Elektorista, ja musta muoviosa kuoressa on kyllä älyttömän heppoinen. Vedonpoistokin on halpismainen lytistettävä liuskajuttu. Ihan mielenkiinnosta: lukiko noissa liittimissä Neutrik? Nimittäin valmistajan mukaan kaikissa heidän valmistamissaan liittimissä on aina poikkeuksetta firman nimi mainittuna, muut ovat kopioita. Edit: piene googlauksen jälkeen opin, että ensimmäisessä viestissä mainitussa Thomannin kaapelissa on käytetty Neutrikin kiinassa toimivan Rean-tehtaan halpisliittimiä, ikäänkuin Gibson/Epiphone = Neutrik/Rean. ...vapaa-ajan muusikko... |