Aihe: Valve King Head vai Valve King 212
1 2
Välle
13.07.2007 00:24:42
Olen tässä pähkäillyt kumpi olisi järkevämpi ostos:
Peavey Valve King Head (100w) putkinuppi ja joku suhkoht hyvä 2x12 kaappi
VAI
Peavey Valve King 212 (100w) putkicombo

Kun toisaalta ei tarvitsisi pakosti kuletella kuin nuppia keikoilla jos paikanpäällä olisi jo kaappi valmiina tai toisen pändin kanssa sopii asiasta ja nupissahan on paremmat säätöominaisuudet ja kaapissa varmasti paremmat kajarit kuin combossa. Toisaalta taas combo on helpompi kuljettaa ja senkin saa kaappiin (mutta eipä varmaan tarvitse).

Vastailkaa perustellusti, kiitos!
Basisti hakusessa
oiva tumpeloinen
13.07.2007 00:32:23
En ole Valve Kingiin sen enempiä tutustunut, mutta kovin usein nupin ja combon vahvistinosiot ovat samanlaiset. Jos siitä nyt mitään iloa tähän on...
Billsner
13.07.2007 09:14:44
Vastailkaa perustellusti, kiitos!

Tämähän on niitä kuuluisia makuasioita, mutta...

Itse ostaisin mielummin nupin. Nupin kans kaappia voi helposti vaihtaa isommaksi, pienemäksi, takaa avoimeksi tai suljetuksi sekä eri elementeillä olevaksi kun taas 2x12" combo on "rajoitettu" siihen kahteen elementtiin sekä takaa avoimeen rakenteeseen. Tokihan siihen 2x12" comboon voi elementit vaihtaa ja hommata vaikka toisen kaapin alle, mutta nupin kans se IMO vain paljon helpompaa.
Wrapped in plastic
Välle
13.07.2007 09:16:54
Tämähän on niitä kuuluisia makuasioita, mutta...

Itse ostaisin mielummin nupin. Nupin kans kaappia voi helposti vaihtaa isommaksi, pienemäksi, takaa avoimeksi tai suljetuksi sekä eri elementeillä olevaksi kun taas 2x12" combo on "rajoitettu" siihen kahteen elementtiin sekä takaa avoimeen rakenteeseen. Tokihan siihen 2x12" comboon voi elementit vaihtaa ja hommata vaikka toisen kaapin alle, mutta nupin kans se IMO vain paljon helpompaa.

Kiitos, alkaa hahmottua vielä enemmän että nuppi + kaappi on järkevämpi.
Basisti hakusessa
Jebe-
13.07.2007 09:56:19
Meillä ainakin keikkatouhuissa on onnistunut nuo kaappien lainaamiset... johtuen ehkä, ettei ole kauhean suurilla lavoilla vielä pyöritty. Tällöin pelkän nupin omistaminen on yhtä juhlaa roudausmielessä. Elementit painaa kuitenkin n. 10kg/kpl. Ja viehän nuppi pienessä Datsunissa vähemmän tilaa kuin combo, ainakin silloin kun ei ole sun vuoro lainata kaveribändeille kaappeja.

Onhan tämäkin makuasioita, mutta itse kääntyisin myös nuppi+kaappi -yhdistelmän puoleen. Mulla se ehkä on enemmänkin pinttynyt tapa, kun aina on tullut soiteltua kotona combolla ja treeniksellä/keikoilla nupilla.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Välle
13.07.2007 15:06:08
Elementit painaa kuitenkin n. 10kg/kpl.
Ai kaapeissa?

Ja viehän nuppi pienessä Datsunissa vähemmän tilaa kuin combo, ainakin silloin kun ei ole sun vuoro lainata kaveribändeille kaappeja.
On se kyllä toisaalta kiva kun ei vielä ole täys-ikänen. Enkä tiedä millä autolla se isoveli alkaa kuskailla.

Kiitos tästäkin vastauksesta, varmuus asiasta 75%-25% nupin ja kaapin hyväksi.
Basisti hakusessa
Luiro
14.07.2007 13:40:47

Itse olen juuri samaa nuppia aika todennäköisesti ostamassa. Ja siihen vielä jokin Marsun kaappi. Meneekö ne muutes yhteen?
Jebe-
14.07.2007 13:41:54
Ai kaapeissa?

Samoja elementtejähän ne kaapeissa ja comboissa on.
Terihteeri
14.07.2007 15:12:14
Terve.

Itsepäädyin juuri pari päivää sitten nuppi + kaappiyhdistelmään combon sijasta.
Nuppina kyseinen valveking ja kaappina framus fr212 vs. Valveking 212 combo. Syynä juuri tämä, että kaappi on helppo vaihtaa jälkeenpäin jos siltä tuntuu. Ja toisena syynä sitten se, että onhan tuo nyt kaiken järjen mukaan huomattavasti laadukkaampi setti kuin pelkkä combo olisi ollut.
Henkka370
14.07.2007 15:52:21
Itse tässä vähänaikaa sitten pohdiskelin samaa kysymysta, vaihtoehtona oli tosin vielä tuo 112 combo. Päädyin tähän 112 comboon, koska siinä on minulle tarpeeksi mökää ja jos sitä tarvitaan lisää niin luultavasti keikkapaikoilla on kaappi mitä voi käyttää tuon kanssa. Myös kompakti koko oli hyväksi, huoneeni ja treenis on näes aika perkeleen pienet ja liikaa tavaraa jo sisällä :)

Ja jos sitä tarvetta tulee paljonkin kaapille niin voikin sitten ostaa sen kaapin myöhemmin, eikä tarvitse heti polttaa rahaa kaappiin. Kaappia näillä näkymin tuskin tarvin pariin vuoteen, sitten kun sen aika tulee onkin sitä massia jo sen verran ettei tarvi tyytyä harley benttonin kaappeihin :p

Vielä siihen roudaamiseen niin onhan tuo combo paljon helpompi roudata, kuin nuppi ja kaappi. Jos taas roudaa vain nuppia niin täytyy stressata sen verran, että sopiiko nuppi siihen keikkapaikan kaappiin vai ei. Mutta tätä vartenhan on puhelin millä voi soittaa keikka paikoille, mutta entäs jos ne ei tajua mistään 8ohmisesta tai 16 ohmisesta säädöstä sanoo vaan "joo on täällä kaappi", pelottas jo sen verran ainaki itteä, että ottasin kaapin myös jonka roudaus ei oo siitä mukavimmasta päästä. Combollahan ei moista stressausta tapahdu, sillä ehdolla, että siinä onjo tarpeeksi volyymia :)

Tulikohan epäselvää saissea taas kirjotettua?
"Mitä kaikkea voikaan tehdä totuuden eteen?"
Sleepless
14.07.2007 16:27:12
Samoja elementtejähän ne kaapeissa ja comboissa on.

Mitä elementtejä muuten käytät?:D Celestion V30 painaa alle 5kg.
Hiljaa hyvä tulee.
Jebe-
14.07.2007 16:29:31
Mitä elementtejä muuten käytät?:D Celestion V30 painaa alle 5kg.

Niin siis 10kg/combo piti vissiin kirjottaa... :(
Välle
14.07.2007 21:46:16 (muokattu 14.07.2007 21:48:37)
Itse tässä vähänaikaa sitten pohdiskelin samaa kysymysta, vaihtoehtona oli tosin vielä tuo 112 combo. Päädyin tähän 112 comboon, koska siinä on minulle tarpeeksi mökää ja jos sitä tarvitaan lisää niin luultavasti keikkapaikoilla on kaappi mitä voi käyttää tuon kanssa. Myös kompakti koko oli hyväksi, huoneeni ja treenis on näes aika perkeleen pienet ja liikaa tavaraa jo sisällä :)

Ja jos sitä tarvetta tulee paljonkin kaapille niin voikin sitten ostaa sen kaapin myöhemmin, eikä tarvitse heti polttaa rahaa kaappiin. Kaappia näillä näkymin tuskin tarvin pariin vuoteen, sitten kun sen aika tulee onkin sitä massia jo sen verran ettei tarvi tyytyä harley benttonin kaappeihin :p

Vielä siihen roudaamiseen niin onhan tuo combo paljon helpompi roudata, kuin nuppi ja kaappi. Jos taas roudaa vain nuppia niin täytyy stressata sen verran, että sopiiko nuppi siihen keikkapaikan kaappiin vai ei. Mutta tätä vartenhan on puhelin millä voi soittaa keikka paikoille, mutta entäs jos ne ei tajua mistään 8ohmisesta tai 16 ohmisesta säädöstä sanoo vaan "joo on täällä kaappi", pelottas jo sen verran ainaki itteä, että ottasin kaapin myös jonka roudaus ei oo siitä mukavimmasta päästä. Combollahan ei moista stressausta tapahdu, sillä ehdolla, että siinä onjo tarpeeksi volyymia :)

Tulikohan epäselvää saissea taas kirjotettua?

No, asioilla on puolensa. Kuitenkin uskoisin että hyvässä kaapissa on paremmat elementit kuin VK 212:ssa. Ja eiköhän sen 2x12 kaapin jaksa kantaa sen muutaman metrin. Että roudauksen puolesta minulle ainakin ihan sama. Mutta olisihan se combo vähän (mitenkä sen järkevästi sanoisi) "epä-ammattilaismaisempi" jos ei tulekkaan nii hirveästi keikkaa ja sillai.

EDIT: ja ainiin, suurin osa tyypeistä joilta olen kysellyt tästä, ovat sitä mieltä että nuppi + kaappi on järkevämpi. Ja mietippä sitten jos ostaa combon ja tarvitsee kaapin, niin eikö silloin ala olla roudausta?
Basisti hakusessa
duc
14.07.2007 22:03:25
En tiedä Valvekingistä, mutta monet 2x12"-compot ovat sen verran isoja ja painavia, että huomattavasti helpompaa on erillistä kaappia ja nuppia kuljetella.
RekoS
14.07.2007 23:11:24
Mulla jäi ainakin Valvekingin nuppi ostamatta siksi, että siinä on aivan liikaa tehoa. Mutta siis onhan Valvekingistä tuo 50w Combo, jos nuppikin olisi 50w niin se olis jo mulla. Nojoo sais ne tehot kai puolitettua mutta ei niin jaksa haxata. Mutta mitäkö sönkkään niin sitä, että osta tuo 50w Combo? Kaverilla on ja oon soitellut sillä ja se on aivan hyvä peli, elementti ehkä vähän kehno.
Välle
14.07.2007 23:48:25
En tiedä Valvekingistä, mutta monet 2x12"-compot ovat sen verran isoja ja painavia, että huomattavasti helpompaa on erillistä kaappia ja nuppia kuljetella.

Kiitos, samoja ajatuksia ittelläkin.
Basisti hakusessa
Välle
14.07.2007 23:51:02
Mulla jäi ainakin Valvekingin nuppi ostamatta siksi, että siinä on aivan liikaa tehoa. Mutta siis onhan Valvekingistä tuo 50w Combo, jos nuppikin olisi 50w niin se olis jo mulla. Nojoo sais ne tehot kai puolitettua mutta ei niin jaksa haxata. Mutta mitäkö sönkkään niin sitä, että osta tuo 50w Combo? Kaverilla on ja oon soitellut sillä ja se on aivan hyvä peli, elementti ehkä vähän kehno.

No niin, elementti kehno... Haen kuitenkin saman tasoista vahvaria kuin bändimme toisella kitaristilla: Line6 spider II 150w. Jos ostaisin combon niin se olisi se 100w.
Basisti hakusessa
duc
14.07.2007 23:56:22
Kyllä 50 putkiwatilla pärjää helposti 150 hämiswatille.
Välle
15.07.2007 00:21:13
Kyllä 50 putkiwatilla pärjää helposti 150 hämiswatille.

Ootko testannu? :D
Basisti hakusessa
duc
15.07.2007 00:26:21
Ootko testannu? :D

No 15 watin Fenderillä pärjäsi helposti 75 watin Spiderille, ainoastaan puhtaiden kanssa teki tiukkaa. Tosin menivät ne aika ikävästi ruttuun Spideilläkin kun volumea laittoi yli puolivälin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)